BUDAPEST

Hiánypótló kerékpáros szolgáltatópont nyílt a KÖKI Bevásárlóközpontnál

Multifunkcionális B+R parkoló vár a környezettudatosság jegyében.

Link másolása

A KÖKI Bevásárlóközpont buszterminál melletti bejáratánál június 3-án adták át, a multifunkcionális B+R parkolót. Az ünnepélyes átadót a KÖKI Bevásárlóközpontot két és fél éve megvásárló Adventum Csoport nem véletlenül időzítette a kerékpározás világnapjára, hiszen a KÖKI BRINGA PONT szolgáltatásai soha nem látott távlatokat nyitnak meg a budapesti biciklisek előtt.

„A KÖKI Bevásárlóközpont Budapest egyik legjelentősebb közlekedési csomópontjára épült, ahonnan a 3-as metróval pillanatok alatt eljuthatunk a város legtöbb pontjára. A Kőbányát, Kispestet, a repülőteret és a dél-pesti agglomerációt összekötő csomóponthoz buszterminál és P+R parkoló is kapcsolódik, illetve ide vezetnek Kispest és Kőbánya kerékpárútjai is.

Már a KÖKI Bevásárlóközpont 2019-ben történt megvásárlásának pillanatában feltűnt nekünk a kerékpárosok méltatlan helyzete a környéken. Az elmúlt időszakban több lelkes környékbeli bringással beszélgettünk arról, hogyan épülhet be a bringázás minél több ember mindennapi életébe. Így született meg egy olyan B+R terminál gondolata, amely elősorban a biztonságos tárolást teszi lehetővé. A fejlesztés elkezdésével egyre jöttek azok az ötletek, amelyek a biztonság mellett a bringások kényelmét is szolgálják. Boldog vagyok, hogy szinte minden elképzelést sikerült megvalósítani. A második fázisban még magasabbra tesszük a lécet, mert egy látványos, konténerben elhelyezett, kétszintes szervizt és bemutatótermet tervezünk. Ezzel minden lehetőséget megteremtünk egy valós kerékpáros desztináció kialakulásához a KÖKI-ben, amihez még keressük az üzemeltető partnerünket. Ha minél több környékbeli kerékpáros megszereti és használja bringapontunkat, illetve más bevásárlóközpontok is kedvet kapnak hasonló terminálok létesítéséhez, akkor elértük a célunkat – mondta Duszin Ádám, az Adventum Csoport Retail Asset Managere.

A smart lock e-bike-töltő állomással felszerelt, éjjel-nappal kamerás megfigyelés alatt tartott KÖKI BRINGA PONT-ra a biciklisek csak a KÖKI APP segítségével juthatnak be. A biztonsági őrjáratokkal is védett tárolóban ingyenesen lehet igénybe venni az öltözőszekrényeket, a kézmosókat és a szerelőállványokat.

A csomagtároló rekeszek egyedi biztonsági kóddal zárhatók, ahova a két keréken érkezők minden olyan kerékpáros eszközüket tehetik, amiket nem szeretnének magukkal vinni a belvárosba. Igazi újdonság az is, hogy az aktív védelem mellett a tárolóban elhelyezett kerékpárokra díjtalan HELLO Bringás biztosítás jár.

A KÖKI bevásárlóközpontban komoly fejlesztések történnek. Közel 6 ezer négyzetméternyi területet vesznek igénybe a nagy nemzetközi divatbérlők, megújultak a mosdók, elkészültek a mozi tervei, és tavasszal az ételudvart is átépítik. A zöld szemlélet szintén komoly hangsúlyt kap: őszre a teljes világítást energiatakarékos LED-re cserélik ki, és már tervezik a napelemparkot, amely a teljes fogyasztás 10 százalékát képes fedezni. A KÖKI zöld programjának a KÖKI BRINGA PONT is fontos eleme.

Gajda Péter kispesti polgármester elmondta, hogy a beruházás segíti a városrész környezettudatos, fenntartható közlekedési feltételeit, valamint enyhít a környék parkolási gondjain is. Az irodavezető mindenekelőtt azonban reményét fejezte ki, hogy az újkoncepciós kerékpáros szolgáltatópont egyre több kispestit sarkall majd arra, hogy az egészséges életmód jegyében biciklire pattanjon.

A beruházást az első perctől lelkesen támogatta Eisenkrammer Károly egykori profi kerékpárversenyző, 27-szeres felnőtt magyar bajnok, az 1992-es barcelonai olimpia olimpikonja, a Tour de Hongrie főszervezője és a Kőbánya Cycling Team elnöke.

„Hitvallásom a városi kerékpározással kapcsolatban, hogy „Ahol jó kerékpározni, ott jó élni”. Kőbánya és Kispest bringásai a KÖKI Bringa Pont megnyitásáig nehezen tudták összekapcsolni a kerékpáros közlekedést a metróval, hiszen modern B+R parkoló híján nem szívesen hagyták őrizetlenül kerékpárjaikat. Így bármennyire is szerették volna mozgással kezdeni a napot, biciklizés helyett mégis inkább az autót vagy a tömegközlekedést választották az M3-as metró kispesti végállomásáig. Amikor az Adventum Csoport a tervezett kerékpáros szolgáltatópont ötletével megkeresett, egyből támogattam azt, hiszen pont ilyen fejlesztésekre van szükség, amikor az állami vagy önkormányzati kerékpárúthálózat-bővítés összeér a kereskedelmi vállalatok céljaival. A belvárostól távolabb eső kerületeknek nagy szükségük van az ilyen végponti beruházásokra. Úgy vélem, hogy a KÖKI BRINGA PONT egyaránt sikerrel mozdítja elő a mindennapos kerékpározást Kőbányán és Kispesten” – mondta Eisenkrammer Károly.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
A Rovatból
Virágpompában a Tóth Árpád sétány, Budapest egyik legszebb japán díszcseresznye fasora
A történelem viharait is átvészelte a várfal, amelyen az öreg gesztenyefák elé 2009-ben ültették a lenyűgöző látványt nyújtó másik fasort.
Fotók: Nagy Bogi - szmo.hu
2024. április 04.


Link másolása

A tavasz egyik legszebben virágzó fája a japán díszcseresznye. A pár napig élvezhető látványosság sokakat vonz magához, gyönyörködni, fotózni. A rózsaszín virágözön a Budai Várban is minden évben elvarázsolja a látogatókat.

A Tóth Árpád sétány önmagában is egy különleges hely, hiszen egy régi középkori várfal tetején vezet végig, ahol a panorámát is érdemes kiélvezni.

A sétány jelenlegi formája 2009-ben készült el, a déli szakasz felújításával, ekkor ültették a fákat is Tihanyiné Tóth Mária tervei alapján. A ma már romantikus Várhegy várfalai korábban hadicélokra szolgáltak. A várfal romjaira 1720-ban telepítették az első fasorokat - ez volt Budapest első kettős fasora.

A sétány neve is többször változott, a 19. században Bastei Promenádnak hívták, majd 1879-től Bástya sétánynak, a 30-as években Horthy Miklós sétánynak és Gróf Bethlen István sétány is volt. 1946-ban nevezték el a nyugati részt Tóth Árpád sétánynak, mert a költő a közeli Táncsics Mihály utcában is élt. A második világháború után a fák is elpusztultak. A területet 1967-ben rendezték, ekkor ültettek gesztenyefákat, juharfákat. A díszcseresznyefák 2006-ban és 2009-ben kerültek a sétányra, míg a mögöttük álló gesztenyefák jóval idősebbek.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
BUDAPEST
A Rovatból
Szinte biztosan nem lesz klíma a 3-as metrón idén nyáron
Technikailag gyakorlatilag megoldhatatlan, hogy idén nyáron teljesüljön Karácsony Gergely egyik főpolgármesteri vállalása.

Link másolása

„A közbeszerzési eljárás jelenleg tárgyalási szakaszban van” – válaszolta a BKV a Népszavának, amikor a lap arról érdeklődött, hogy mikorra várható a hármas metró szerelvényeinek légkondicionálása. A lap szerint ez azt jelenti, hogy kivitelező híján aligha lesz nyárra klimatizálva a 3-as metró vonalán közlekedő 222 kocsi.

A budapesti M3 metróvonalon közlekedő járműveket 2016-ban 69 milliárd forintért gyártotta újra az orosz Metrowagonmash – rengeteg hibával. Tarlós István akkori főpolgármester 2017-ben még azt mondta: nem lesz gond azzal, hogy nincs klíma a hármas metró felújított szerelvényein, elvégre „az nem villamos, 25 méterrel a föld alatt nem tűzi a nap”, és „azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is”.

Az őt váltó Karácsony Gergely még főpolgármester-jelöltként 2019 júniusában 34,8 fokot mért a vonal egyik kocsijában és megígérte, hogy utólagosan klimatizálják a hármas metró orosz szerelvényeit.

A BKV a városvezetés utasítására 2021 májusában feltételes közbeszerzési tendert írt ki az utólagos klimatizálásra, amelyre három ajánlat érkezett. Az egyiket érvénytelenítették, a Liberatus Hungary Kft. és a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. viszont versenyben maradt. Szerződést azonban egyikkel sem kötöttek a főváros nehéz pénzügyi helyzetére hivatkozva. Később felmerült, hogy az orosz gyártó ellen indított perben követelt kötbérből fedezik az utólagos klimatizálás költségét.

„A klimatizálás elsődlegesen nem pénz kérdés, szükség lenne hozzá az orosz gyártó hozzájárulására, amire kevés az esély. Ha enélkül nyúlunk a kocsikhoz, elvész a garancia. A helyzet tavaly óta nem változott, idén nyárra objektíve lehetetlen a légkondícináló berendezések felszerelése” – mondta a Népszavának Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes, aki megerősítette azt is, hogy a munkát a kötbér terhére rendelnék meg.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Karácsony Gergely: Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a hajókat a belvárosból
A budapesti főpolgármester szerint az a céljuk, hogy a kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. március 31.


Link másolása

„Felülvizsgáltuk és módosítjuk a Duna-parti Építési Szabályzatot” – írja húsvétvasárnapi posztja elején Karácsony Gergely. A főpolgármester szerint ezzel egy bonyolult, sok egyeztetést igénylő tervezési, véleményezési folyamat végére értek.

A városvezető bejegyzéséből kiderül, hogy az állami, szakmai és civil szervezetektől érkezett vélemények több tucat oldalt tesznek ki, több partnerükkel az utolsó pillanatig egyeztettek.

Szerinte a szabályzat lényegét egyszerűen össze lehet foglalni:

„Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a lakók életét megkeserítő, és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból, megteremtjük a lehetőségét annak, hogy a Duna-partok a jelenleginél sokkal jobban szolgálhassák a budapestieket. Az a célunk, hogy a kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen, és minél egészségesebb egyensúlyt teremtsünk a folyó különböző célú használata közben.”

A teljes posztot itt lehet elolvasni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Újabb Kolodko-miniszobor: ezúttal Chuck Norris került fel egy budapesti hídra
A helyszín nem véletlen... A gúzsba kötött akcióhős szobra emlékeztet rá, hogy a híd építésének idején sokan szavaztak rá, mint névadóra.

Link másolása

Húsvéthétfőn újabb miniszobrot helyezett ki Kolodko Mihály. Ezúttal Chuck Norrist készítette el, amint az akcióhős gúzsba kötve fekszik...

A helyszín sem lehet véletlen: a Megyeri hídnál, a pesti oldalon található, a gyalogosúton, a Pest felirat alatt.

A híd építésekor névpályázatot is hirdettek, és akkor sokan szavaztak Chuck Norrisra.

Mivel élő személyről nem lehet ilyen létesítményt elnevezni, így a filmsztár nem kapott hidat Budapesten.

Az alkotásról a szobrász képeket is posztolt:


Link másolása
KÖVESS MINKET: