Beszakadt a járda, lezárták a Gubacsi híd déli gyalogosjárdáját, a kormány szerint az ellenzék miatt nem épül az új híd
A Budapest Közút lezárta a Gubacsi híd déli gyalogosjárdáját. A járdát teljes hosszában megvizsgálják, és előkészítik a szükséges javításokat – közölték.
A gyalogosokat ideiglenesen az északi oldalon, a vasút melletti kerékpárútra irányítják, ahol gyalogos-kerékpárutat jelölnek ki. Emellett a híd csepeli oldalán beton elemekkel védett középszigetet is kialakítanak. A közlemény szerint „tekintettel arra, hogy a járda használhatósága a jövőben is bizonytalan, a középsziget helyén kijelölt gyalogátkelőhely létesítésére vonatkozó tervet soron kívül elkészítjük, és megkezdjük annak engedélyeztetését”.
Ez a híd köti össze a Csepel-szigetet Pesterzsébettel, és a vasúti forgalom szempontjából kiemelten fontos: ezen halad át a csepeli Szabadkikötő teherforgalmának nagy része, valamint több hazai autó- és akkumulátorgyár beszállítói is ezt használják.
A híd műszaki állapota évek óta aggodalomra ad okot. Már 2020-ban 5 km/órás sebességkorlátozást és 20 tonnás tengelyterhelési korlátozást vezettek be rajta. A szabályok betartását sebességmérők is ellenőrzik. 2023-ban a kormány úgy döntött, hogy új vasúti hidat kell építeni a jelenlegi helyére. A beruházás értéke 44 milliárd forint lenne, amit magyar és uniós forrásból valósítanának meg. A közbeszerzési felhívás már megjelent, de az építkezés még nem kezdődött el.
A híd felújítása a parlamentben is szóba került. Arató Gergely, a Demokratikus Koalíció képviselője kérdést intézett az ügyben. Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium államtitkára azt válaszolta: „Önök Brüsszelben pont azért dolgoztak, hogy hazánk ne jusson hozzá azokhoz a forrásokhoz”, amelyekből a kormány állítása szerint a híd felújítását is finanszírozni szerették volna. Ágh hozzátette, hogy a fejlesztésre hazai forrásból is van terv, 2026-ra - írja a Telex.