Drágább, cserébe egyszerűbb lesz a fővárosban parkolni – jön az új rendszer
Szerdán került a Fővárosi Közgyűlés elé a parkolási rendelet módosításáról szóló javaslat, ami a korábbi 27 körzet helyett négy zónát jelöl ki a fővárosban. A négy zónához négy tarifa tartozik: 600, 450, 300 és 200 forint óránként.
Ahogy tegnap beszámoltunk róla,
Emellett kitolták a fizetős időszakokat is - a belvárosi A zónában például egészen este 10 óráig fizetni kell a parkolásért -, és a D zóna kivételével mindenhol csak maximum három órát lehet várakozni.
A közgyűlés végül módosításokkal, de megszavazta a javaslatot,
Az egyik változás a korábbiakhoz képest, hogy a D-zóna eredetileg a ferencvárosi József Attila-lakótelepet és környékét tartalmazta, de a módosító indítványokkal kibővült további kőbányai, valamint lágymányosi területekkel is.
A Telex beszámolója szerint a közgyűlésen az is elhangzott, hogy Csepel és Soroksár is bevezetné a fizetős parkolást, mert „belefulladnak az agglomerációból érkező autók tömegébe”.
Az új parkolási rendszer részeként egységes információs táblák is megjelennek az utcákon, amelyek egyértelművé teszik az egyes parkolási zónák jellemzőit. Emellett
A javaslat azonban a kerületi lakossági várakozási hozzájárulások rendszeréhez nem nyúlt hozzá. Ezt az LMP szóvivője is megjegyezte. Gál József azt mondta, hogy a rendelettervezet nem "kezeli" a kerületek által 2-3 ezer forintért kiadott éves parkolási engedélyek ügyét, amelyet aránytalanul olcsónak tart a párt.
A közgyűlés többsége nem támogatta a Fidesz-KDNP-frakció módosító javaslatát, hogy 8 óra helyett fél 9-től legyen fizetős a parkolás a fővárosban.
A frakció tagjai a vitában kifogásolták, hogy a kerületeket nem vonták be a rendelettervezet előkészítésébe és kevés idő állt rendelkezésükre a javaslat véleményezésére. Azt javasolták, a közgyűlés vegye le a napirendről a parkolási rendeletet, de ezt a többség nem támogatta.