hirdetés

BUDAPEST

A világ tizedik legszebb mozijának választották a budapesti Puskint

A TimeOut nemzetközi szakmai magazin választotta be a legszebb ötvenbe a belvárosi filmszínházat.
Fotó: Puskin Mozi / Facebook - szmo.hu
2021. március 01.

hirdetés

Lassan egy év majdnem teljes bezártság után már nagyon sok filmrajongó hiányolja a mozikat, annak ellenére is, hogy otthoni streamingszolgáltatásban egyre több remek film érhető el. Nos, a moziélmény kedvelőinek nincs jó hírünk, a felfutó harmadik hullám miatt még valószínűleg jó ideig nem tudunk nagyteremben, szélesvásznon filmeket nézni, de ettől függetlenül érkeznek jó hírek a mozi világából.

A világ ötven legszebb mozija közé választotta a nemzetközi Timeout magazin a budapesti Puskint

- idézi a TimeOut magazin február 24-i cikkét a Telex.

Az 1926 óta üzemelő filmszínház a lista előkelő, 10. helyére jutott fel, megelőzve madridi, londoni vagy párizsi mozit is.

A méltatásban megjegyzik, hogy Budapesten sok impozáns mozi van - ennek bizonyítékaként rögtön el is követtek egy kisebb bakit. A Puskin helyett a szintén impozáns Corvin képével illusztrálták a cikket.

Írnak továbbá arról is, hogy a 2013-ban felújított belső térben öt, különböző filmekről elnevezett terem van. Ebből a legnagyobban az ember mintha időgépben ülne, az arany ülésekkel, a fa mennyezettel és aranyozott árnyalatú mennyezettel olyan érzésünk lehet, mintha a Hobbit-könyvek Sárkánya, Szmaug búvóhelyén ülnénk - írja a lap.

hirdetés

A lista első helyét egyébként az amszterdami Pathé Tuschinski foglalja el.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés

Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal építésének első szakasza

A fejlesztésnek köszönhetően a csepeli és a ráckevei HÉV 'összefonódva', a Boráros tér érintésével a Kálvin térig jár majd.
MTI, fotó: Vitézy Dávid/Facebook - szmo.hu
2021. április 14.

hirdetés

Próbafúrásokkal kezdődött meg az M5-ös metróvonal megépítésének első szakasza a Kálvin térnél - közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) szerdán az MTI-vel.

A fejlesztésnek köszönhetően a csepeli és a ráckevei HÉV így "összefonódva" - a Boráros tér érintésével - a Kálvin térig jár majd, ami azt jelenti, hogy átszállás nélkül lehet a metróvonalakat elérni.

A metróhoz tervezett alagút a Kálvin téri végállomásnál éri el a legnagyobb, 50 méteres mélységet, vagyis a 38 méter mélységben haladó 4-es metró alá érkezik.

Hozzátették, hogy mivel az alagút változatos talajkörnyezetben épül majd, a tervezéséhez minél több információt kell a környezetről begyűjteni. Ez úgynevezett geotechnikai feltárásokkal (fúrásokkal, szondázásokkal) lehetséges. Ezek a próbafúrások kezdődtek meg a Kálvin térnél.

A közlemény szerint

a fúrógépek a Kálvin tér környezetében akár 65-70 méter mélységig is lejutnak, így megismerhetők a különböző földtani korokban települt geológiai képződmények.

A próbafúrásról Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára azt közölte szerdán a Facebookon, hogy a tervezett alagút nyomvonalán 50 méterenként csaknem 100 próbafúrást végeznek el egy hónap alatt.

hirdetés

Hozzátette:

a cél, hogy a csepeli és a ráckevei HÉV utasai is közvetlenül elérjék a metrót, csakúgy, mint a szentendrei HÉV utasai a Batthyány térnél vagy a gödöllői HÉV-vel közlekedők az Örs vezér terén. Második lépésben a szentendrei, a csepeli és a ráckevei vonalakat egy Duna alatti alagúttal kötik majd össze, amellyel létrejön az "5-ös metró"

- hívta fel a figyelmet.

Hozzátette, hogy e kormányzati tervek megvalósítását egyértelműen támogatja Karácsony Gergely főpolgármester és a fővárosi önkormányzat, közösen döntöttek róluk a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában.

"Budapest nem csak a Belvárosból áll! Budapest minden polgára, minden városrésze, minden kerülete egyenrangú. A külső kerületek és az agglomerációs gyűrű lakóit is megilletik a jó életkörülmények, a jó közlekedés. A csepeli és ráckevei HÉV-vonalak Kálvin térig történő meghosszabbításával és az 5-ös metró megépülésével gyorsabban lehet bejutni a déli városrészekből és az agglomerációból Budapest belső területeire" - hangsúlyozta Fürjes Balázs.

Jelezte azt is, hogy a külső kerületekből és az elővárosokból naponta egymillió ember érkezik Budapest belvárosába. Ezt a terhelést a város már nehezen bírja: Budapest közútjai telítődtek, mindennaposak a dugók.

A kormány - az államtitkár bejegyzése szerint - elfogadja azt a szakmai konszenzust, hogy e kihívásra három elemből álló megoldással kell válaszolni. Ennek első eleme, hogy javítani kell a budapesti, főként a kötöttpályás tömegközlekedést. Második elemként szükség van a külső városrészek közötti közvetlen kapcsolatot teremtő, hiányzó északi és déli peremhidakra (Galvani, Aquincumi) és "körúti elemekre". A harmadik pedig, hogy meg kell építeni a külső csomópontokon a hiányzó P+R és B+R parkolókat, így le lehet tenni az autót, és kényelmesen át lehet váltani közösségi közlekedésre. Hozzátette, hogy ezeken a megoldásokon dolgoznak közösen Vitézy Dáviddal, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójával.

A bejegyzés alatt megosztott videóban, amely a Kálvin téri munkaterületet is bemutatja, Vitézy Dávid azt mondta, már 1888-ban, a ráckevei HÉV-vonal kialakításakor az volt a terv, hogy egyszer meghosszabbítják azt a Kálvin térig. Ez ma már a felszínen nem elképzelhető, csak a föld alatt, és ott is csak úgy, hogy a 3-as és a 4-es metró alatt vezetik el az alagutat.

A csepeli és a ráckevei HÉV egyik metróhoz sem csatlakozik, ezt a hiányosságot szeretnék most pótolni azzal, hogy a két déli HÉV-vonal elérné a Kálvin térnél a 3-as és a 4-es metrót - írta a vezérigazgató.

Vitézy Dávid jelezte azt is, a Kálvin téri "alapkőzet" agyagból és agyagmárgából van; e fölött rakódott le a Duna üledéke, ahol agyagos, kavicsos, homokos talajt találtak. A fúrások célja, hogy megállapítsák, pontosan milyen mélységben, miként változik a talaj összetétele.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
BUDAPEST

Látványtervek a Citadelláról – ilyen lesz a most induló felújítás után

Számtalan újdonságot is terveznek, több kilátó, kiállítás, tó és egy hatalmas zászló is lesz.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2021. április 22.

hirdetés
A zöldfelület a másfélszeresére, 20.000 négyzetméterre nő a megújuló Citadellán. Az erődfalon belül egy új, több mint 6000 négyzetméteres közpark lesz. Tó, kávézó és egy 35 méter magas magyar zászló is várja majd a látogatókat.

Több helyen új átjárók nyílnak, így az erőd nyitottabb, szabadabb és természetközelibb lesz. Létrejönnek új kilátóteraszok is, ahonnan élvezni lehet majd az egyedülálló panorámát. Az ágyútoronyban a magyarság szabadságküzdelmeit bemutató látványos kiállítás készül. A hosszú évek óta elzárt és mára lepusztult erőd most megkezdett megújítása 2023-ig tart.

Az építkezés előkészítése a terület állapotfelmérésével és átfogó régészeti kutatásával kezdődött, számos izgalmas történelmi emléket hoztak felszínre a szakemberek. Előkerültek a föld alól római és török kori érmék, a 19. századi Csillagda alapjai és egy Európában is ritkaságnak számító első világháborús légvédelmi ágyútalp. A leletek biztonságba helyezése után kezdődhettek meg az egykori erőd építési munkálatai.

A hosszú évek óta elzárt és mára leromlott állapotú erőd felújítása egy sok évtizedes adósság törlesztése. A Gellért-hegy csúcsán, turisztikailag kiemelt helyen, az ország egyik legszebb panorámájú pontján a világörökségi helyszínhez méltatlan állapotok uralkodtak. A Citadella és közvetlen környezete kiemelt kormányzati beruházás keretében, Fodor Gergely kormánybiztos irányításával születik újjá a következő években.

A munka 2022-ig tartó első ütemében elvégzik az erőd külső falainak rekonstrukcióját és a belső udvarának rendbetételét.

A falak átvágásával a kiegyezés utáni népharag fűtötte, 1899-ben megkezdett bontás most szimbolikusan folytatódik, így szabadabbá válik az erőd, és a Gellért-hegy két oldala között is egyszerűbb lesz az átjárás. Az erőd keleti oldalán egy látványos lépcsősort alakítanak ki, aminek segítségével a látogatók a Szabadság-szobor felől könnyen megközelíthetik az erődöt.

Új kilátóteraszok is létrejönnek, ahonnan a Citadellára látogatók a jövőben élvezhetik majd a különleges panorámát. Az északi bástyáról az Erzsébet hídra és a pesti oldalra, a keleti teraszról a Szabadság hídra, a déli bástyáról Kelenföldre, míg az ágyútorony épületének tetőteraszáról a Margit-szigetre, a Budavári Palotára és a Széna térre lehet rálátni.

hirdetés
A második ütemben, az ágyútoronyban több mint 1700 négyzetméteren, a magyarság szabadságküzdelmeit bemutató látványos, vonzó és inspiráló állandó kiállítás készül a Szabadság Bástyája címmel. A kiállítás 2023-ban lesz majd látogatható.

A most megkezdett munkálatok ideje alatt az erőd körüli sétány és a Szabadság-szobor előtti terasz nem látogatható. A hegy tetejére a Gellért tér felől kerülőúton lehet felérni, amelyet az ösvények, hegyi utak elágazásánál kihelyezett tájékoztató táblák mutatnak majd. Az egyedülálló panoráma az autóparkoló melletti, északi kilátópontról továbbra is élvezhető.

Látványtervek a Citadelláról:


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST

A szeptemberi tanévkezdésre megnyílik a Nyugati pályaudvar felújított vágánycsarnoka

Még zajlanak a felújítási munkák, de nyár végére befejeződnek.
MTI, nyitókép forrása: Wikipédia - szmo.hu
2021. április 16.

hirdetés

Várhatóan

a szeptemberi tanévkezdéstől újra használhatják az utasok a budapesti Nyugati pályaudvar felújított vágánycsarnokát

- közölte a MÁV Zrt.

A Nyugati pályaudvar vágánycsarnokát fedő új tetőszerkezet befejezése után hamarosan a pénztárcsarnok épületének külső állványozásával is elkészülnek a szakemberek, valamint megkezdődik a gyorsétterem feletti tető felújítása is.

Szombattól, a tetőszerkezet felújításának munkálatai idejére a Teréz körútra nyíló gyorsétterem átmenetileg szünetelteti működését. A munkálatok a nyár végére befejeződnek.

hirdetés

Már befejeződtek a vágányok felőli tornyok díszműbádogos-, kő- és téglarestaurátori munkálatai, továbbá megújultak a nyílászárók is. Felkerültek a díszablakok és a régi műpalafedést természetes, antracit színű palára cserélték. A tetőszerkezet homlokzati részén elhelyezkedő koronaelem festése az acélszerkezettel azonos színárnyalattal készült.

A vágánycsarnokban jelenleg vakolatjavítás és homlokzatfestés zajlik, felújítják a nyílászárókat, és a Teréz körúti üvegfalnál és az Eiffel tér homlokzatánál található órák is megújulnak.

A felsorolt munkálatokon felül a MÁV kormányzati és uniós források segítségével további utasforgalmi fejlesztéseket és akadálymentesítést végez.

A teljes aszfaltozott járófelületet kicserélik és új, modern digitális utastájékoztatás épül ki.

A pályaudvar aluljárójában a világítási rendszer teljes felújításával, a beázási problémák megszüntetésével, majd az álmennyezet újjáépítésével megújulnak a keresztalagút utasforgalmi terei.

Az akadálymentes közlekedés érdekében a pályaudvar gyalogos-aluljáróját és a váci vágányokkal szembeni üveges várórészt, az úgynevezett hidegvárót összekötő és jelenleg nem működő liftet is kicserélik. A pályaudvar Teréz körút felőli akadálymentes megközelítésére új rámpa épül.

A vágánycsarnokban a vakok és gyengén látók számára vezető-, úgynevezett taktilis sáv készül, amelynek megtervezését a Magyar Vakok- és Gyengénlátók Országos Szövetsége segítette. Ennek elhelyezése a teljes pályaudvaron több ütemben valósul meg, várhatóan 2022-ben fejeződik be - áll a közleményben.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
BUDAPEST
A Rovatból
hirdetés

Dupla szivárvány tündökölt Budapest fölött a zivatarok elvonulása után

A nem mindennapi látványról csodaszép felvételek készültek.
Fotó: Időkép/Csákvári Brigitta - szmo.hu
2021. április 20.

hirdetés

Kedden délután az ország több pontján is leszakadt az ég. Néhol a zivatarokat még jégeső is kísérte.

Budapesten a zivatarok elvonulás után egy csodás látványnak lehettek szemtanúi, akik felnéztek az égre, ugyanis

dupla szivárvány jelent meg a keleti égbolton.

VIDEÓ: A zuhogó eső után egyszer csak előbukkannak a szivárványok

Az Időkép olvasói több fotót is készítettek a gyönyörű szivárványokról:

hirdetés

Fotó: Időkép/R242

Fotó: Időkép/Tazmanordog



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: