Számítógépek vehetik fel a betegek panaszait, hogy megkönnyítsék az orvosok munkáját
Hasznos újítást vezetnének be a sürgősségi betegellátásban Angliában, hogy könnyítsenek az orvosok és az asszisztensek terhein. E szerint a páciensek kapnak egy tabletet, amelyen kérdéseket kell megválaszolniuk a sérülésükkel vagy a betegségükkel kapcsolatban, így a gép regisztrálhatja a panaszokat.
Ezzel időt spórolnak az egészségügyi dolgozóknak, akikhez gyorsabban eljutnak az információk, és ahelyett, hogy ezeket a köröket ők futnák le, rögtön meg tudják kezdeni a vizsgálatot és a kezelést.
A sorukra váró betegeknek nagyjából 4 percükbe telik megválaszolni a kérdéseket, amely jóval kevesebb idő, mintha egy asszisztensnek vagy nővérnek mondaná el a panaszait. Ez ugyanis átlagosan 8-10 percet igényel.
Az előzetes adatfelvétel előnye az is, hogy
a sürgősségi osztályon dolgozók a számítógépes rendszeren keresztül láthatják, milyen panaszokkal érkeztek a páciensek, így felmérhetik, melyikük állapota súlyosabb, kit kell előre venniük. Ezzel véget vethetnének az érkezési sorrendben történő rendszernek.
A módszert már tesztelik a dél-londoni Queen Mary’s Sidcup kórház sürgősségi osztályán, ahol az átlagos várakozási idő már kevesebb, mint 2 óra a tableteknek köszönhetően.