KULT
A Rovatból

Ti értitek, miért maxpontozik állandóan A Nagy Duett zsűrije?

De akkor hogyan dőlt el, ki esik ki? Szabó Eszter értekezése.

Link másolása

A hatodik Nagy Duett egy megható, anyák napi közös dallal indult, melyet nagyra nőtt énekkarosokként adtak elő a bent maradt hírességek és énekesek. A zsűri bemutatása után Völgyesi Gabi és Sági Szilárd Nox-szal startolt, amin látszott, hogy rengeteget gyakoroltak, és az is, hogy a nótát jó eséllyel Gabi és nem Szilárd választotta, mert utóbbi versenyzőnek egyáltalán nem volt hangnemben. Ennek ellenére látványosra sikerült a produkció, Szulák örült, hogy a versenyzők kiléptek a komfortzónájukból, majd Cooky a következőképpen zárta az értékelést: "Minden produkcióban táncolj nekünk, te kis nindzsa!" Nem lehet tudni, hogy a zsűricsapat francia légiósa vajon milyen filmet nézett a pult alatt a telóján, de mivel vicces volt, és élő műsorban nehéz is lenne, így nem vágták ki a csak erős asszociációval odaillő mondatot.EVA_6242

Egy héttel korábban Ábel Anita és Emilio azt kapták kritikaként, hogy nem eléggé szerteágazó zenei világban versenyeznek, nem igazán újulnak meg. Hát most megtették: latin hangulatú popslágerrel álltak színpadra, roma átdolgozásban.

A La Isla Bonitáról megtudtuk, hogy Anita gyakran énekelte kiskorában dezodoros flakonba, és úgy látszik, jól vizualizált, mert jövőjében végül meg is valósult a gyermekkori álom. Kérdés, hogy ez nekünk jó-e vagy sem, de végül is baj nem lett belőle, mert jól látszott, hogy a szereplők élvezték a dalolást, ahogy az is, hogy volt munka a koreográfiában náluk is.

Videó: Ábel Anita és Emilio: La Isla Bonita

Anita megőrült, csinálta a show-t, és énekben sem volt rossz, ám a haja valóban mit sem változott a buli végére. "Siratják a lakkot, amit ráfújtak!" – kommentálta Kasza Tibi a kiváló fodrászi munkát, majd a szavazás során kiderült: harminc pontot tibizett össze a páros a Madonna számmal.EVA_6569

Egy Pa-Dö-Dő-dallal folytatta a mókát Mádai Vivien és Csipa. Ezúttal a vicces rockernek nem volt hangnemben a dal, de a páros annyira kedvesen idétlen, hogy ez mind teljesen mindegy volt ma is. Cooky 2 gyereket látott a színpadon, akik jól érezték magukat, és látszik, hogy szeretik egymást. Az ötödik döntőben 30 pontot ért a balett a szőke műsorvezetőnek és a rocksztárnak.

Videó: Mádai Vivien és Csipa: Azt csinálok, amit én akarok

Negyedikként Zimány Linda és Oláh Gergő érkezett egy kis lakodalmas mixszel, melyben Gergő úgy tolta a roma éneket és a táncot(!), mintha legalábbis ebből a műfajból élne. Linda is élvezte látszólag, vagyis épp úgy tett, ahogy kellett volna eddig. A legjobb a színpadra felültetett, statisztákból álló közönség volt, mely színpadkép-részlet meg nem mondom melyik mulatós műsorra utalt, de nagy poén volt. Ahogy eddig mindenki, ők is 30 pontot kaptak. Egyúttal veszélyben a soron következő többiek, mert lehet, hogy illene kiosztani egy pár kilencest is.EVA_6667

A műsor közepén Ábrahám Edit és Vastag Csaba hippizett a Hair című musical egyik dalával, melyből egy dolog biztosan kiderült: a műsor stylistja óriási troll, elképzelésem sincs, hogyan beszéli rá a ruhákat az előadókra.

"
Edit, hányszor megbeszéltük, hogy ne rozézzál tűző napon, mert ilyen leszel tőle!

– dobta a viccet Kasza, majd kiosztották a pontokat: 30 kredit ez is.EVA_6820

Hatodikként Judy és Madár énekelt egy olyan slágert, amit az autóban mindig felhangosít az ember, de gőze nincs, ki énekli. Spanyolul nótáztak, és az énekesnő kislánya, Maja segítette őket a színpadon, aki egyszerűen gyönyörűséges és még cukibb lett, ahogy Madár táncikált vele. A gúnya végre tök jó volt: ötletes, modern, mégis autentikus. A zsűri 30 ponttal jutalmazta a triót. Jól emlékszem, hogy ez volt az első maximum pont a műsorban?

Ja, nem.

MINDEGYIK AZ VOLT EDDIG!

Videó: Judy és Erdei Zsolt: SofiaEVA_6936

Végül Janicsák Veca és Simon Kornél adta elő Bangó Margit egyik dalát. Kornél jól énekel, mert ugyebár színész, de mégis az amatőrök között van, ahogy Ábrahám Edit is, és hogy egy színész miért amatőr, továbbra sem tudom felfogni. Valamelyik korábbi szériában Pintér Tibor (szintén színész) nem profinak számított Rubint Réka mellett? Vagy ott Réka számított profi énekesnek? Vagy ez nem fontos, csak legyen 12 pár, ahol a fiú nem magasabb? Mindenestre Vecáék a zsűri szerint „megteremtették a pillanatot”, így ezúttal 30 pontot szomorkodtak össze.EVA_6983

A szerkesztők feladata innentől érdekes és borzasztó nehéz, mert ugye kevesebb páros mellett kell ugyanazt a műsoridőt kitölteni. Mindezt lehetőleg némi izgalommal vegyítve annak érdekében, hogy ne érezze a néző, hogy a lényegen már túl van a műsor, vagyis ne kapcsoljon el.

Ezért nem olyan jó a sztárvendég, vagy a zsűri produkciója ilyenkor, mert önmagában nem elég izgalmas. Hogy miért nem lehet lerövidíteni ilyenkor az egész bulit a tartalmasság megtartása érdekében? Mert egyrészt nem lehet és kész, másrészt pedig műsoridő = reklámidő.

Jól meg is oldotta a team, mert az este csapatokban énekléssel folytatódott, amit szintén pontokkal értékelt a zsűri. Kis energiabefektetés az énekesektől, vagyis nem szívatják őket nagyon a próbákkal a döntőt megelőző héten, mégis marad némi izgalom a rajongóknak is. Az egyik csapatban 4, a másikban 3 páros énekelt, és az extra 30 pontot minden páros megkapta végül.EVA_7100

EVA_7429

Adott a kérdés, miért maxpontoznak az ítészek állandóan. Felvetődhetne, hogy ez a nagy harmincazás arról szól, hogy a srácok nem akarnak Facebook-követőket veszíteni, olyan embereket, akik egy-egy versenyzőnek rajongói és majd jól megharagszanak a lepontozás miatt. Természetesen biztos, hogy nem erről van szó. Noha nem sokat számít a pont, viszont elvesz a műsor izgalomfaktorából, ha tényleg ennyire erősen egálban van a verseny.

A negyedik blokkban már eljutott a csapat az eredményhirdetésig. Mivel mindenki 30 pontot kapott, így ezúttal kizárólag a nézők voksai döntöttek. A szavazás értelmében ezúttal Zimány Linda és Oláh Gergő esett ki, akik mosolyogva távoztak. Ebben most ennyi volt, de szomorkodásra semmi ok, indul a nyári hakniszezon, amit jól felturbóz egy ilyen műsor. Szép hetet mindenkinek!

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk