HÍREK
A Rovatból

„Reménykedünk, hogy az eddigiekkel szemben nem a családod, hanem a közösséged fogod gyarapítani” – Márki-Zay Péter odaszúrt egyet Lázár Jánosnak

A miniszter nem indul újra 2026-ban a körzetében egyéni mandátumért. Márki-Zay arra biztatja, hogy induljon el akkor a hódmezővásárhelyi polgármesteri székért.


Vasárnap este a Facebook-oldalán jelentette be Lázár János, hogy 2026-ban nem indul újabb, egyéni parlamenti mandátumért a választókerületében. Az Építési és Közlekedési Minisztériumot vezető fideszes politikus úgy fogalmazott: 2024 számára a „korszakváltás éve” a saját politikai pályáján is.

Lázár azonban nem vonul vissza, politikus marad és azt ígérte, hogy a magyar vidék és az Alföld, a politikai közössége és a pártja továbbra is számíthat a munkájára.

„A szülővárosomban azonban gyökeres változásra van szükség. Hódmezővásárhely ma végletekig megosztott, egyre jobban lemaradó város”

- tette hozzá a miniszter. Szerinte ha ezen változtatni akarunk, ahhoz kevesebb pártpolitizálásra és több munkára, kevesebb vitára és több közös nevezőre van szükség. AZ új műsorhoz pedig Lázár szerint „új férfi kell, vagy nő – majd a választók eldöntik”.

A fideszes politikus bejelentésére reagált Márki-Zay Péter, Hódmezővásárhely polgármestere is a Facebook-oldalán. Az ellenzéki összefogás egykori közös miniszterelnök-jelöltje 2018-ban pont a Lázár támogatásával induló jelöltet, Hegedűs Zoltánt legyőzve, nyerte el először a polgármesteri széket.

A városvezető most az írta a miniszternek:

„Döntésed hátterét talán egyszer a nagyközönség is megismeri, addig is reménykedünk, hogy közéleti szerepvállalásod hátralévő idejében az eddigiekkel szemben nem a családod, hanem a tágabb közösséged fogod gyarapítani. Hódmezővásárhely már azt is megköszöni, ha nem akadályozod az elmúlt években megindult fejlődést”

Márki-Zay szerint a város nem hogy lemarad, hanem emelkedett a ranglistákon.

„A KSH szerint tavaly már a 10. lett a megyei jogú városok között, a legápoltabb közterületekkel, legjobb helyi közlekedéssel és hulladékgazdálkodással. De mi csökkentettük a legnagyobb mértékben a helyi adókat, fizettük vissza utánatok az ország legtöbb adósságát, és nyújtottuk ennek ellenére a legtöbb támogatást a kisnyugdíjasoknak, legtöbb ingyenes szolgáltatást a családoknak. A rendőrség szerint is legbiztonságosabb város a Korrupciókutató szerint a legkevésbé korrupt is - míg a Ti örökségetek még a legkorruptabb város volt az országban (igaz, Veled ellentétben én nem gazdagodtam meg a közszereplésem alatt, és a Ti időtökkel szemben mi minden számlát időben kifizetünk...).”

A hódmezővásárhelyi polgármester úgy fogalmazott: ő óva intene bárkit attól, hogy Lázár ígéreteit készpénznek vegye.

„Hódmezővásárhely hiába várta, hogy felújíttatod a templomainkat, eltörlöd a sírhelymegváltási díjat, kárpótlást adsz a K-Art károsultaknak, vagy egy 1500 fős munkáltatót hozol a városba. 2019-ben a helyi Fidesz felkért, hogy indulj el velem szemben a város polgármesteri tisztségéért - akkor nevetséges kifogással kitértél ez elől. Most, két évvel azután, hogy a körzetben fényes győzelmet arattál velem szemben (noha az egyetlen parlamentbe jutott fideszes képviselő lettél, aki kevesebb szavazatot kapott, még százalékban is, mint négy évvel korábban),

miután bejelentetted, hogy képviselő már nem leszel, itt a lehetőség, indulj el Te a Fidesz színeiben a polgármesterségért Vásárhelyen! Egy disznóvágás, néhány száz vagy néhány ezer, romos házakba bejelentett szerbiai magyar voksturista (megszavaztátok, teljesen legális!), és nyerhető a város!”

Márki-Zay arra kérte a minisztert, hogy ha erre nem vállalkozik, akkor ne hátráltassa a város fejlődését, engedje, hogy „az itt élők érdekében továbbra is korrupciómentesen, zsarnokok nélkül élhessünk”.

„Felújítsuk és ne leromboljuk történelmi épületeinket, köztereinket, fákat ültessünk és ne betondzsungelt kapjunk, a szegényeket támogassuk és ne a gazdagoknak játszassák át az adófizetők pénzét, ne a polgármester mondja meg, ki melyik bankban vezessen számlát, felújítsuk és kiadjuk a bérlakásainkat és ne a haveroknak adják el 60%-os áron, nyílt versenyben dőljön el minden pályázat és ne felesleges banner-hirdetésekért játsszák magánkézre a város iskolaépületeit, a lakosságot szolgálják a városi cégek és ne a Te borosládáidat farigcsálják, a szegényeket etessük és ne 120 milliót költsünk reprezentációra, és olyan vezetői legyenek a városnak, akik a lakosokat szolgálják és nem uralkodnak felettük!” - sorolta Márki-zay.

„Bármilyen döntést hozol, remélem mostantól a közösséget gyarapítod - örökséged nem a magánkézbe átjátszott kastélyokban, eltitkolt svájci számlákban, strómanokra íratott földbirtokokban, luxusautókban mérik majd, hanem abban, hogy hány honfitársadnak tudsz olyan otthont építeni, hogy az annyira vágyott nyugati életszínvonalért, egészségügyért, oktatásért, közlekedésért, jogállamért ne kelljen Nyugatra távozniuk - zárta a sorait „minden vásárhelyi nevében” a polgármester.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


HÍREK
A Rovatból
Évekig nem temethetik el a kenyai tragédia magyar áldozatait, ha nem sikerül azonosítani őket
A becsapódás után kigyulladt repülőgépen utazók a felismerhetetlenségig összeégtek. A hatóságok most a gyászoló családtagoktól kérnek személyes tárgyakat, hogy DNS-mintát nyerjenek.


A kenyai repülőgép-baleset áldozatainak azonosítása a tragédia utáni napokban is komoly kihívás elé állítja a hatóságokat, mivel a becsapódás után kigyulladt gépen utazók a felismerhetetlenségig összeégtek. A szakemberek DNS-minták alapján próbálják megállapítani az elhunytak személyazonosságát, ehhez pedig a gyászoló, életben maradt családtagoktól kértek személyes tárgyakat, amelyeken megtalálható a korábbi használó DNS-e – írja a Blikk.

Dr. Borbély Zoltán közlekedési szakjogász a lapnak elmondta:

ha a hatóságok nem tudják egyértelműen azonosítani az áldozatokat, a jogszabályok szerint eltűntnek kell nyilvánítani az érintetteket. Ebben az esetben viszont nem lehet őket eltemetni, csak bizonyos idő eltelte után.

A jogszabályok szerint az eltűnés megállapításától számítva öt évnek kell eltelnie, mire a hozzátartozók kezdeményezhetik a holttá nyilvánítást, és

csak a bírósági határozat megszületése után tartható meg a temetés.

A szakértő hozzátette, hogy a tapasztalatok szerint az azonosítási folyamat általában gyors, a 2017-es veronai buszbalesetnél például napok alatt lezárult ez a szakasz.

Mint az már ismert, a tragikus repülőbaleset magyar áldozatai Süllős Gyula, a Vasas ökölvívó-szakosztályának egykori vezetője és családja. A gyászoló családtagoknak kell intézkednie a földi maradványok Magyarországra szállításáról, amelyben a kenyai magyar konzulátus munkatársai segítenek. Ez a lelki teher mellett jelentős anyagi költséggel is jár. A magyar áldozatokon kívül két német turista és a kenyai pilóta vesztette életét a szerencsétlenségben.

A kenyai közlekedési minisztérium 30 napos vizsgálatot ígért a baleset okainak feltárására.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
A Rovatból
Meghalt Tardos Anna
Pikler Emmi nemzetközi hírű gyermekorvos lánya, a Pikler pedagógia leghitelesebb képviselője kedden hunyt el.


Kedden elhunyt Tardos Anna gyermekpszichológus – közölte a Magyarországi Pikler-Lóczy Társaság a Pikler Műhely Facebook-oldalán.

„Mély szomorúsággal tudatjuk mindazokkal, akik szerették, tisztelték, barátai, tanítványai, munkatársai voltak, hogy Tardos Anna gyermekpszichológus, a Pikler pedagógia leghitelesebb képviselője, a mai napon elhunyt. Gondolatai, tanításai tovább élnek bennünk, hiánya fájó, személye pótolhatatlan”

– olvasható a bejegyzésben.

Tardos Anna 1931-ben született Budapesten. Pszichológusi-pedagógiai diplomáját 1953-ban, pedagógiai-szakpszichológusi képesítését 1983-ban szerezte meg. Pályáját az ELTE Pedagógiai Tanszékén kezdte tanársegédként, ahonnan 1956 után politikai okokból kellett távoznia, ezt követően középiskolában tanított orosz nyelvet és pszichológiát.

Édesanyja a nemzetközi hírű gyermekorvos, Pikler Emmi volt, aki 1946-ban a II. kerületi Lóczy utcában alapította meg a később róla elnevezett csecsemőotthont. Tardos Anna édesanyja munkatársa lett, majd az ő kutatásait folytatta. 1998. június 22-én, amikor az intézmény közalapítvánnyá vált, nevezték ki a Pikler Intézet igazgatójává.

Évtizedeken át tanulmányozta a csecsemők saját kezdeményezésére történő szabad mozgás- és játéktevékenységét, munkásságáról magyar és idegen nyelven közel száz tudományos publikációja jelent meg.

Tevékenységében kiemelt szerepet kapott a csecsemőkkel és kisgyermekekkel foglalkozó szakemberek képzése és továbbképzése. Társszerzője volt az Anyák Könyvének, és szakértőként közreműködött a Rádió Tipegő, valamint a TV Szülők Iskolája című sorozataiban.

A nemzetközi hírű Pikler Intézetet a Nemzetközi Pikler Emmi Közalapítvány megszüntetésével 2011-ben zárták be. A kormány a döntést azzal indokolta, hogy a közfeladat más szervezeti keretek között hatékonyabban ellátható, a feladatok egy részét a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézethez rendelték. A bezárás ellen akkoriban szakmai körökben többen tiltakoztak, az intézmény sorsa miatt európai parlamenti képviselői felszólalás is elhangzott. A Pikler-szemléletet és a szakmai munkát ma a Lóczy utcában működő Pikler Ház, valamint több nemzetközi szervezet viszi tovább.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

HÍREK
A Rovatból
Orbánék fapadossal repülnek Trumphoz, de nem úgy, ahogy az átlagember szokott
Cél, hogy Magyarország mentességet kapjon az orosz energetikai cégeket sújtó szankciók alól. A miniszterelnök egy egész gépet kibérelt, hogy népes kíséretével eljusson a pénteki tárgyalásra.


Holnap egy népes kormányzati delegáció indul Washingtonba, ahol Orbán Viktor miniszterelnök és Donald Trump amerikai elnök személyesen találkozik – írta a 24.hu. A delegációnak több miniszter is tagja lesz, köztük Nagy Márton gazdasági, Lázár János építésügyi, Szalay-Bobrovniczky Kristóf hadügyminiszter és Lantos Csaba energetikai miniszter is.

A küldöttség a fapados légitársaság, a Wizz Air egyik repülőjével jut el az amerikai fővárosba. Azonban a Wizz Airnek nincs menetrend szerinti járata Budapest és Washington között, így a kormányzat a 24.hu szerint lényegében repülőbérléssel oldja meg az utat.

A 7350 kilométeres távolságot a küldöttség a légitársaság az idén átvett, nagy hatótávolságú A321 XLR típusú gépével teszi meg.

A fapados légitársaság választása éles kontrasztban áll a miniszterelnök és a kormánytagok korábbi utazási szokásaival, amelyek az elmúlt években számos kritikát váltottak ki. Orbán Viktor előszeretettel használta a Magyar Honvédség Airbus A319-es és Dassault Falcon 7X típusú csapatszállító, illetve futárgépeit, amelyeket a sajtó gyakran csak „kormányzati luxusrepülőkként” emlegetett.

Ezek azonban jóval kisebbek, mint a Wizz Air most kibérelt gépe, így a váltásnak lehet, hogy csupán az az oka, hogy a honvédségi Airbus túl kicsi egy ekkora delegációnak.

Az A321 XLR ugyanis a nagy hatótávolságú változata az A320-as családnak, amely több utas szállítására képes, és hosszabb távokat tud megtenni a kiegészítő üzemanyagtartályoknak köszönhetően. Az A319 pedig az A320-as család kisebb tagja, kevesebb utast képes szállítani, és rövidebb távokra van optimalizálva.

A pénteki megbeszélés fő célja, hogy Magyarország mentességet kapjon a Trump-adminisztráció által nemrég bejelentett, orosz energetikai cégeket sújtó szankciók alól, amelyek Magyarország olajellátását is érinthetik. Orbán Viktor kérésére Donald Trump korábban úgy reagált: „kért mentességet, de nem adtunk”.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
A Rovatból
Hegedűs Zsolt szerint nagyon rossz irány, hogy Pintér Sándor büntetné a lefoglalt időpontról hiányzó betegeket
A Tisza Párt szakpolitikusa szerint a rendszer működésképtelen, ezért maradnak el a vizsgálatok. Szerinte a megoldás nem a büntetés, hanem az emberközeli ellátás.


Hegedűs Zsolt, a Tisza Párt szakpolitikusa Facebook-oldalán reagált Pintér Sándor belügyminiszter felvetésére, miszerint szankcionálni kellene azokat a betegeket, akik lefoglalnak egy orvosi időpontot, de nem jelennek meg rajta. „Ez valójában nagyon rossz irány” – szögezte le Hegedűs, akit Magyar Péter nemrég a Tisza Párt leendő egészségügyi minisztereként mutatott be – írta a 24.hu. A szakpolitikus szerint a probléma nem a betegek fegyelmezetlenségéből, hanem a rendszer elégtelen működéséből fakad.

Hegedűs Zsolt több konkrét okot is felsorolt, amiért egy páciens nem jut el a lefoglalt vizsgálatra: nincs megfelelő tömegközlekedés vagy kísérő, időközben romlik az állapota, esetleg egy másik, párhuzamos vizsgálatra vár. Előfordul az is, hogy egy idős, túlterhelt vagy szorongó beteg egyszerűen elfelejti az időpontot.

Rámutatott, hogy a rendszer másik oldala is problémás:

„Közben az is igaz, hogy időpontra érkezve is gyakran órákat kell várni. Ez nem a beteg hibája. Ez szervezési és kapacitás-probléma.”

Hegedűs szerint a beteg hibáztatása és a büntetés bizalmat rombol, a Tisza Párt megoldása pedig az, hogy „fel se merüljön egy ágazati irányítónak, hogy a beteget büntessük, hanem tegyük könnyűvé, emberivé és átláthatóvá az ellátást”.

A vita előzménye, hogy Pintér Sándor belügyminiszter november 4-én, a Magyar Kórházszövetség konferenciáján beszélt arról, hogy „közel áll a lelkéhez” a távolmaradó betegek szankcionálásának gondolata, bár elismerte, hogy ezt sokan „túl rendőrös gondolkodásnak” tartják. A miniszter a Járóbeteg Irányítási Rendszer (JIR) kiterjesztése, a háziorvosi beutalások szigorúbb indoklása, valamint a kórházi beléptetőrendszerek és teljesítménymérés mellett is érvelt.

Az egészségügy 2022 óta a Belügyminisztérium irányítása alatt áll, a tárca azóta a központosításra és a mérhetőségre helyezi a hangsúlyt.

A kormányzati kommunikáció szerint a JIR bevezetésének egyik oka a magas, nagyjából 30 százalékos távolmaradási arány, ami indokolhatja a szigorúbb fellépést. Ez a szemlélet többször is vitát váltott ki a szakmai szervezetekkel, köztük a Magyar Orvosi Kamarával.

A Tisza Párt ezzel szemben a rendszer alapvető problémáinak megoldását sürgeti. Programjukban önálló egészségügyi minisztérium és régiós központokra épülő kórházi hálózat szerepel. Hegedűs Zsolt álláspontja szerint a betegek távolmaradása csupán tünet, amelyet nem büntetéssel, hanem a hozzáférés és a szervezettség javításával, a kapacitáshiány felszámolásával kell kezelni.


Link másolása
KÖVESS MINKET: