Megvan, miből fogy a legkevesebb a járvány kitörése óta Amerikában
A koronavírus jelentősen megváltoztatta a mindennapjainkat: sok olyan dolgot vagy tevékenységet kell nélkülöznünk, ami eddig természetes volt számunkra, cserébe új élethelyzeteket kell megszoknunk. A vásárlási szokások is változnak világszerte: az emberek a járvány idején főleg élelmiszerekre és gyógyszerre költenek, valamint az otthoni időtöltéshez vesznek különböző termékeket.
Ahogy nálunk is, az Egyesült Államokban is sok ember kényszerült arra, hogy otthon maradt. Úgy tűnik, ez a mindennapi öltözködést is jelentősen befolyásolja, hiszen a legtöbben kényelmes ruhában szeretnek otthon lenni, az utcai és munkahelyre való ruhadarabok talán elő sem kerülnek most a szekrényből.
Az amerikai Walmartnál is észrevették, hogy jelentősen változtak a vásárlói szokások a ruhavásárlást tekintve a koronavírus miatt. Dan Bartlett, a vállalati ügyekért felelős alelnöke a Yahoo Finance-nek elmondta, hogy
a világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi cégénél ugyanis jelentősen megnőtt a kereslet a különböző felsők iránt, viszont nadrágot egyre kevésbé akarnak venni az emberek.
Ez kissé meglepő lehet, de ha jobban belegondolunk, van rá magyarázat. Más országokhoz hasonlóan
Amerikában is rengetegen dolgoznak most otthonról a számítógépükön keresztül vagy máshogy, amihez nem kell úgy kiöltözni, mintha az ember a munkahelyére menne.
A vasalt nadrág helyett kényelmesebb a melegítőnadrág, a blézer vagy az ing helyett pedig elég egy egyszerű póló is.
A céges értekezletek és konferenciák is videóchaten (Skype, Zoom stb.) zajlanak, így a résztvevők általában derékmagasságig vagy mellmagasságig látszanak a kamerában. Ha a cég elvárja vagy a dolgozó igényli, akkor persze nem árt egy csinosabb felső, például ing. Azt azonban nem látja a főnök, hogy mit viselsz alul, így tulajdonképpen mindegy, hogy farmerben, szoknyában vagy akár pizsamanadrágban ülsz a kamera előtt.
Ez megmagyarázza, hogy miért nőtt meg a kereslet a felsők iránt, a nadrágokat pedig miért nem keresi senki.
Dan Bartlett szerint jelen helyzetben ez teljesen érthető, hiszen az emberek szép lassan elkezdenek alkalmazkodni az új élethelyzetükhöz, így a szokásaik is változnak, ami a vásárlásban is megmutatkozik.
Azt is elmondta, hogy a Walmartban most sokkal nagyobb az érdeklődés az otthoni kikapcsolódásra és szórakozásra alkalmas termékek iránt,
például sokan vesznek DVD-t, de ami ennél is meglepőbb, hogy a jégkrémpálcika is nagyon keresett lett, már több mint 30 milliót adtak el belőle.