Harry és Meghan: királyi fenségekből influenszer-bajnokok?
Miután a sussexi hercegi pár lemondott az uralkodói családtagsággal járó kötelezettségekről, és az azzal járó javadalmazásról, új bevételi források után kell nézniük. A közösségi média lehet számukra az új aranybánya. És könnyen lehet, hogy influenszerként Harry és Meghan anyagilag is jobban járnak, mint amit a brit adófizetők biztosítanának nekik, hiszen e téren már jócskán vannak sikeres tapasztalataik.
Nemcsak szerelmük ragadta meg az internetet, hanem jelentős követő hadakra tettek szert már azelőtt, hogy egymásra találtak volna. Meghan életmód/divat blogja, a The Tig különösen népszerű volt, így aztán nem véletlen, hogy tavaly áprilisban, esküvőjük előtt egy hónappal @SussexRoyal című Instagram oldaluk megdöntötte a portál rekordját: alig hat óra alatt egymillió követőjük lett.
Ma már 11 milliónál tartanak, éppen ezért a pár legfontosabb személyes bejelentéseinek is ez a fóruma. Január 8-án az Instagramon közölték a királyi teendőktől való visszavonulás szándékát, és ezzel az egy bejegyzéssel 1,85 millió lájkot gyűjtöttek be – emlékeztet a Guardian.
Éppen ezért a legvalószínűbb útnak látszik, hogy a különböző brandpartnerségi, és szponzori megállapodások mellett a közösségi média népszerűséget fogják pénzzé tenni. Ted Sarandos, a Netflix tartalomszolgáltatási igazgatója máris közölte, hogy szívesen dolgozna velük.
Vannak, akik kételkednek ennek hosszútávú sikerében. Stephen Bates, a lap korábbi királyi tudósítója felhívja a figyelmet arra, hogy a hercegi pár döntésével immár nem használhatja ki azt a korábbi előnyt, hogy a királyi család tagjai. Már pedig jelenleg ez az a „brand”, ami a legjobban fizet. De vajon néhány év múlva képesek lesznek-e megélni ebből?