Harry és Meghan: királyi fenségekből influenszer-bajnokok?
Csakhogy ma már szinte fel sem fogható ép ésszel a közösségi média mekkora üzletté vált világszerte: a Sunday Times előrejelzése szerint az influenszer-biznisz globális értéke az idén eléri a 8 milliárd fontot (3,1 millárd forint), és a határ a csillagos ég.
Az influenszerek úttörője Paris Hilton volt, aki azzal vált híressé, hogy „nem csinált semmit” és ezzel a „márkanévvel” kezdett mindent eladni. Az ő módszerét tökéletesítette aztán egykori legjobb barátnője, Kim Kardashian, aki egy szex-felvétellel kezdte. Ebbe a klánba tartoznak az olyan modellek, mint Gigi és Bella Hadid, vagy az olyan popsztárok, mint Selena Gomez és Ariana Grande. Ide igyekszik Harry és Meghan is.
Az influenszer-pénzcsinálásnak számtalan módja van, a fizetős posztoktól a szponzorált tartalmakig, de az igazán nagy üzletek a partnerségek, amelynek keretében egy brand felkérhet egy influenszert egy termék megtervezésére, vagy hogy legyen egy közösségi médiakampány arca. Ez által a brand közvetlenül az influenszer követőit tudja megcélozni, az influenszert pedig egy ilyen üzlet tovább hitelesítheti.
Mindebbe hogyan illeszkedik majd Harry és Meghan? Harry Hugo, a The Goat influenszer marketing-ügynökség társalapítója szerint első lépésként készíthetnek egy dokumentumfilmet, amely bemutatja a királyi családdal való szakítás történetét. Utána pedig jöhet egy klasszikus brand-támogatás, és velük kapcsolatban máris olyan nagymenőket emlegetnek a Netflix mellett, mint az Amazon vagy a Disney.
Meghan már jelezte, hogy a Sussex Royal lehet a fóruma a munkavállaló nők támogatásának, és feminista szerepvállalásának. De az is elképzelhető, hogy a hercegnő Angelina Jolie mintájára összeköti a komoly emberbaráti tevékenységet a divattal és a szépségápolással, és jól jövedelmezhet Harry érdeklődése a fenntartható utazás iránt.