Friderikusz sajtósa lehordta a nézőket, amiért nem fizetnek, de megnézik a YouTube-műsorát
Bár öt hónap alatt közel 11 milliós nézettséget hozott a tavasszal elindult Friderikusz Podcast, Friderikusz Sándor a múlt hónapban azzal a kéréssel fordult a közönséghez, hogy aki megengedheti magának, támogassa a műsort anyagilag.
A Blikk megkereste Csenterics Ágnest, a produkció sajtósát, aki beszámolt róla, hogy a podcast eddigi szponzora ugyanannyi pénzért több reklámot szeretett volna, amit nem tudtak neki biztosítani, így a műsor támogató nélkül maradt.
„A beruházás, benne a stúdió építészeti kialakítása, a legkorszerűbb kép- és hangtechnika beszerzése, beépítése, a stúdió komplett berendezése, valamint az idáig látható volt 24 adás összesen 31 millió forintba került. Az egyetlen reklámtámogatásból 4,2 millió forint jött be, a nézői támogatás pedig – a patreon.com-on keresztül – idáig körülbelül 1,5 millió forintot hozott. Tehát az elmúlt 5 hónapban több mint 25 millió forint a Friderikusz Podcast vesztesége” – árulta el Csenterics Ágnes.
Hozzátette: ahhoz, hogy a Friderikusz Podcast az eddig megszokott szinten tudjon működni, illetve, hogy idővel bővíteni is tudják a tartalmi kínálatát, állandó és biztos bevételi forrásra van szükségük.
Kiemelte, hogy a támogatás önkéntes alapon működik, tehát akinek nincs pénze rá, hogy fizessen az interjúk megtekintéséért, természetesen az is követheti a csatornát, továbbra is ugyanúgy láthatja a beszélgetéseket, mint korábban, majd a közönség felelősségét említve arról beszélt:
Ahogy egyetlen kiflit sem lehet büntetlenül ellopni a boltból, és ahogy egy kifli előállítása, ugyanúgy a műsorok előállítása is pénzbe kerül, amit a fogyasztónak – ha minimálisan is – meg kellene téríteni. Ha a nézők befizetéseikkel nem vállalják át a műsoraink előállításának költségeit, mert nyereségre nem törekszünk, nem marad más választásunk, mint reklámokkal megszakítani az interjúkat.”