Ez a szegény ember latina Rambója – Jessica Alba a Netflix Robbanáspontjában
Az alapötlet egész jó, adott egy CIA speciális kommandós hölgy, Parker (Jessica Alba), akit épp egy különleges titkos bevetésen követünk. Kapunk egy korrektül megvalósított akciójelenetet, még egy kisteherautót is megborítanak a kedvünkért.
Gondolná itt a józan ész, hogy édesapja bányász volt, de nem: csak a telkén volt egy bánya, amelyen üzemeltetett egy kocsmát, de lejárt a bányába, pihenni...(?!) Ez így elég random, de a film tele van ilyen apróságokkal, amiket el kell fogadnunk, hogy a történet működhessen.
Parker hazautazik a szülővárosába, ahol valami nincs rendben. Túl nagy a bűnözés és mindenki azt mondogatja neki, hogy édesapja vagy öngyilkos lett, vagy véletlenül végzett magával, mert mint kiderü: egy kézigránát okozta a robbanást.
Természetesen Parker nyomozása egyre mélyebbre és mélyebbre viszi őt a szörny gyomrába, egészen addig, hogy a végén ő sem tudja, kiben bízzon. Parker kicsit olyan, mintha Jack Reacher és John Rambo karaktereit ötvözték volna egy kis spanyol virtussal.

Kezdjük a jó dolgokkal: a 43 éves Jessica Alba még mindig nagyon szép, egyenesen gyönyörű, és minden képernyőn töltött percében uralja a filmet. Jól hozza a kemény főszereplőt, aki mindenkin átgyalogol, hogy elérje célját. Ezzel annyi gond van csak, hogy Rambónak és Jack Reachernek megvolt hozzá a testi előnye és hatalmas ereje, míg
Márpedig Albán kívül szinte csak férfiak vannak a stáblistán. A Scott Pilgrimből és a Zöld szobából ismert Mark Webber alakítja Parker korábbi szerelmét, az immár sheriff Jesse-t. Az ő apját, Ezekielt, a korrupt politikust a ’80-as évek közkedvelt gyerekszínésze, Anthony Michel Hall alakítja. Még meg lehet említeni Parker gyermekkori barátját, Mike-ot, akit a legutóbb egész szórakoztató Éjjeli ügynökből ismert Gabriel Basso játszik. Tehát nem rossz a szereplőgárda.

Akkor mi ment félre? Valahogy az egész film kisstílű. Parker elvileg egy kemény szuperkatona, de ez nem jön át. A gonoszok is erőtlenek, egyáltalán nem emlékezetes senki, pedig Anthony Michael Hall néha még túlzásba is viszi a korrupt „főgenyó” karaktert.
A harcok túl tiszták, nincs tényleges vérengzés, csak digitális vércafatok. Pedig főszereplőnk kedvenc fegyverneme a kés, így megvalósíthattak volna kreatívabb kézitusákat is. Hát ez nem sikerült.

A látványvilág teljesen átlagos, néha a CGI-nál kilóg a lóláb, főleg a robbanások és vérfröccsenések esetében. A színészek korrektek, de a forgatókönyv csúnyán visszafogja őket. A történet különösen buta. A gonoszok nagy terve röhejesen együgyű.
Miért hitelez meg egy rosszfiú egy másik rosszfiúnak? Betyárbecsület? Ez Mouly Surya indonéz rendezőnő első akciófilmje, és ez sajnos látszik. Nem látványosak a bunyók, túl gyorsak a lövöldözések, és az egész koreográfiából hiányzik valami maradandó.

Sajnos nem tudta megugrani a Netflix, az amúgy is alacsony lécet, amit már elvárunk néha a saját gyártású tartalmaitól: nem lett szórakoztató a Robbanáspont. Feledhető és talán a teljesen átlagos jelző is túlzás Jessica Alba legújabb filmjének esetében.
Aki szereti a streamingóriás saját gyártású filmjeit, az most nem túl jó premierhét után van: a másik nagy dobás a héten, a Családi affér is borzalmas lett. Nos, A Robbanáspont azért jobb a Zac Efron-Nicole Kidman unalomtengernél, de nem sokkal. A Robbanáspont megtekinthető a Netflix kínálatában.