Akarsz híres influenszer lenni? Az Álhíresből kiderül, miért csapda
Az HBO dokumentumfilmje szerintem hatalmas érdeklődést érdemelne, mert rettentően fontos témáról beszél: a hamis közösségi média világáról és annak ártalmairól.
Nemrég láthattuk a Netflixen a Társadalmi dilemma című dokumentumfilmet - mi is írtunk róla - , ami komoly érdeklődést váltott ki, szerencsére nagyon sokan megnézték és döbbentek meg azon, hogy milyen pszichológiailag felépített manipulációval működik a telefonok, az applikációk és a közösségi média világa, illetve hogy ez milyen súlyos veszélyekkel járhat. Megtudhattuk, hogyan hat ez a legfiatalabb generációk életére, hangulatára.
Szembesülhettünk vele, milyen komoly problémákat rejt ez a világ az előnyeivel együtt. Egyre több a depressziós fiatal, akik drogos addikció-szinten vannak rákattanva a lájkvadászatra, ami konkrétan a nagy semmibe vezet. Fontos film, és fontos lenne, hogy minél több platform foglalkozzon ezzel, hogy az emberek tisztában legyenek a veszélyekkel, amikor a kezükbe veszik a mobiljukat, és tudatos "fogyasztói" legyenek a modern médiának.
Most az HBO-ra érkezett egy hasonlóan fontos és provokatív dokumentumfilm, amely az influenszerek világába enged betekintést, ezen keresztül az egész közösségi média működésébe egy újabb szemszögből beleláthatunk, és végig ledermedten figyeljük, hogy a pálmafás és szuperboldog instás posztok mögött igazából milyen üzleti ipar áll, és álhírességek dolgoznak azon, hogy még több követőjük lehessen.
A film azzal indul, hogy gyorsan szembesít minket az egész influenszervilág abszurd szegmenseivel.
Húsz éve még egy fiatal turista azért utazott, hogy történelmi épületeket, tájakat, tengerpartokat és múzeumokat lásson, ma pedig sokan csak azért utaznak - sőt, úgy TESZNEK, mintha ott lennének - , hogy kiposztolhassák önmagukat, amint épp ott vannak. Ennek legszélsőségesebb példája egy Los Angelesben található rózsaszín fal, ami előtt szép (?) fotókat lehet készíteni magunkról.