Akarsz híres influenszer lenni? Az Álhíresből kiderül, miért csapda
A filmnek három fiatal főszereplője van, akiket Nick Bilton újságíró kiválaszt egy kísérletre: felépíti őket influenszereknek, majd általuk követhetjük ezt a világot és "karrierjük", pontosabban követőszámuk alakulását. A legmeglepőbb fordulat, hogy a folyamat elején rögtön úgynevezett botokat vásárolnak online nekik, magyarul álkövetőket. Igen, pénzért lehet kamu követőkhöz hozzájutni a neten. Majd kommenteket is vásárolnak. Így futtatják fel a követőik számát. Hogy ez miért kell? Mert ez az egész egy marha nagy üzlet, ha sok követőd van, akkor sokat kereshetsz vele.
Csakhogy amikor egy ilyen influenszer posztolja magát, megmutatva, hogy mennyire boldog Las Vegasban, akkor igazából munkából van ott és az egész napját azzal tölti, hogy az instáján az a művilág, amit közvetít, csudajól nézzen ki, és ez nagy munka. Folyamatosan öltözködni, sminkelni kell, rohanni az egyik fotóhelyszínről a másikra. Mert ez színtiszta üzlet - állítja a film és láthatjuk magunk is a szereplők utazásain keresztül.
Valós, megfogható teljesítmény és képzett érték nélkül, öncélúan vágyják a pénzt és az elismerést. Ekkor felteszik a kérdés az alkotók: egy influenszer valóban híres? Több millió nagy követőszámmal rendelkező influenszer létezik, aki híresnek számít, mégsem ismeri őket a nagyközönség, csakis a követőik. Innen jön a cím: valójában ezek az emberek csak álhíresek. Akkor menő egy influenszer, ha gazdagnak látják a követők, mert ők is gazdagok akarnak lenni, hiszen ők is vágynak egy könnyed, csillogó életre, és ezt a vágyat elégítik ki ezek a médiamunkások.
És megtudhatunk néhány titkot is: hogyan készítenek maguknak hamis képeket - mondjuk kibérelnek drága házakat, mintha ott laknának, ott pedig körbefotózzák magukat, a helyszín minden szegletében. A legabszurdabb a magánrepülő-díszletben fotózkodó fiú, vagy a wc-ülőkét maga mellé tartó influenszerek (mert az ülőke belső lyuk-köre pont úgy néz ki, mint egy repülő ablak). Ha mögéteszünk egy tájképet és így szépen lefotózzuk, az olyan, mintha a repülőből kinézne az adott tájra. És a legfontosabb állítás, amit mindannyiunknak meg kell hallania: hogy a jelenség miatt egyre több az öngyilkos és depressziós fiatal, akik csupán azért járnak így, mert nem kapnak elég lájkot és figyelmet a közösségi médiában. Azaz virtuális simogatást. Vajon gyerekkorukban valósat kaptak eleget?
A szerző írásai itt olvashatók: