Meghalt Márványi Péter újságíró – adta hírül volt kollégájára és a család Facebook-bejegyzésére hivatkozva a Média1.
Márványi a repülés nagy szerelmese volt. „Nincs olyan magyar, aki annyiféle repülőgépen ült volna Márványi Péter szakújságíró, rádiós szerkesztő-műsorvezető és tudósító” – jellemezte a most elhunyt újságírót tavaly a Blikk.
Az újságíró, aki utoljára az Indóház közlekedési szakmai hírportál repülési rovatát vezette, az elmúlt 50 évben több tucat modellen utazott, és nemegyszer izgalmas kalandokba bonyolódott.
Pilótának is készült, ám egy szemorvosi vizsgálaton megbukott.
Az évek során a legkisebb sárkányrepülőktől a vitorlázó és kis motoros gépeken át az utas- és teherszállítókig temérdek gép pilótafülkéjébe „behiénázta” magát, nem véletlenül nevezték el repülőkörökben Foltos Hiénának. Több hazai és nemzetközi repülőnapnak és versenynek volt a kommentátora, tavaly a szeptemberi szegedi repülőnapot vezette – írja megemlékezésében a Média1.
Sokáig dolgozott a Magyar Rádióban is. Ezen felül ő volt az, aki Magyarországon az elsők között írt a roma holokausztról az Élet és Irodalom hasábjain.
Márványi Péter 68 éves volt.
Meghalt Márványi Péter újságíró – adta hírül volt kollégájára és a család Facebook-bejegyzésére hivatkozva a Média1.
Márványi a repülés nagy szerelmese volt. „Nincs olyan magyar, aki annyiféle repülőgépen ült volna Márványi Péter szakújságíró, rádiós szerkesztő-műsorvezető és tudósító” – jellemezte a most elhunyt újságírót tavaly a Blikk.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Újabb két ember jelezte, hogy soha nem töltötte le a Tisza Párt Tisza Világ alkalmazását, ezért az adataik sem szivároghattak ki onnan.
A Mandiner korábban arról írt, hogy ellenzéki közszereplők és újságírók neve is szerepel a kiszivárgott adatcsomagban, amelynek forrása valószínűleg az app.
Krekó Péter, a Political Capital igazgatója egy posztban cáfolta, hogy ő is érintett lenne.
„Ma tudtam meg a kormányoldali szennylapok kiváló tényfeltárásából, hogy Tisza-app felhasználó vagyok. Lássuk be: ha valóban az lennék, akár állampolgárként, akár politikai elemzőként, abban sem lenne semmi különös. Csakhogy én soha életemben nem töltöttem le az említett alkalmazást. Jó lenne, ha a propagandamédia nem terhelné az olvasóit ismételten unalmas, kitalált történetekkel”
- fogalmazott hozzátéve:
„úgy tűnik, itt nem csak adatszivárgási/adatlopási és személyes adatokkal való visszaélési botrányról van szó (biztos csak véletlen, de én eddig kizárólag a kormányoldali »médiában« láttam neveket), hanem vegytiszta dezinformációról is”.
A Válasz Online cikket is írt az ügyről, melyben jelezték, hogy a Mandiner újságírói a cikkük megjelenése előtt megkeresték őket, és többek között Vörös Szabolcs újságírótól is megkérdezték, hogyan lehetnek ott az adatai a kiszivárgott információk között.
„Természetesen nem szerencsés, ha felhasználók bizalmas adatai nyilvánosságra kerülnek. A Mandinerhez eljutott információk azonban lehet, hogy felülvizsgálatra szorulnak, ugyanis nem vagyok Tisza Világ-felhasználó. Így aztán bizalmas adatom sem szivároghatott ki. A párt kizárólag a munkahelyi elérhetőségeimet ismeri — de ebben, újságíróként, talán ön sem talál kivetnivalót”
- írta a Mandinernek küldött válaszában az újságíró.
Mint arról mi is beszámoltunk: Alföldi Róbert neve is felmerült, de ő is közölte, hogy nem töltötte le az appot. Ugyanakkor kiemelte, hogy a személyes adatokkal való visszaélés büntetőjogi kategória, ezért „az adataimat jogosulatlanul kezelő sajtóorgánum(ok) ellen a szükséges jogi lépéseket megtesszük”.
Újabb két ember jelezte, hogy soha nem töltötte le a Tisza Párt Tisza Világ alkalmazását, ezért az adataik sem szivároghattak ki onnan.
A Mandiner korábban arról írt, hogy ellenzéki közszereplők és újságírók neve is szerepel a kiszivárgott adatcsomagban, amelynek forrása valószínűleg az app.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
„A rendszerváltás óta most először történt olyan, hogy egy magyar kormány nyíltan fenyegeti és listázza a honfitársait. Orbánék már nyilvánosan listáznak és fenyegetnek bírókat, művészeket, újságírókat és civileket” - írta Magyar Péter szerda délelőtti Facebook-posztjában.
„Orbán Viktor janicsárjai telefonon és személyesen is zaklatják a magyarokat. Már a Fidesz-frakció szóvivője is nyíltan fenyegeti a korrupt hatalommal egyet nem értőket”
- fogalmazott a TISZA Párt elnöke, aki szerint „a rettegő hatalom minden erkölcsi és jogi határt átlépett”.
„Ez az a pont, amikor a magyar nemzetnek pártállásra tekintet nélkül össze kell fognia és megálljt kell parancsolnia Orbán Viktornak”
- írta Magyar.
Szerinte már mindenki érezi, hogy „nincs jobb, nincs bal, csak magyar” .
„158 nap múlva nemcsak arról szavazunk, hogy működő és emberséges országban fogunk élni, hanem arról is, hogy olyan hazát szeretnénk-e, ahol a kormány nyíltan a saját honfitársaira támad és képes több százezer ember életét tönkretenni besúgóhálózattal, listázással és nyílt fenyegetéssekkel a hatalma megtartása érekében. Áprilisban senki nem maradhat csendben! Senki nem maradhat otthon! A választáson a szabad Magyarország a tét” - zárta posztját.
„A rendszerváltás óta most először történt olyan, hogy egy magyar kormány nyíltan fenyegeti és listázza a honfitársait. Orbánék már nyilvánosan listáznak és fenyegetnek bírókat, művészeket, újságírókat és civileket” - írta Magyar Péter szerda délelőtti Facebook-posztjában.
„Orbán Viktor janicsárjai telefonon és személyesen is zaklatják a magyarokat. Már a Fidesz-frakció szóvivője is nyíltan fenyegeti a korrupt hatalommal egyet nem értőket”
- fogalmazott a TISZA Párt elnöke, aki szerint „a rettegő hatalom minden erkölcsi és jogi határt átlépett”.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Évekig nem temethetik el a kenyai tragédia magyar áldozatait, ha nem sikerül azonosítani őket
A becsapódás után kigyulladt repülőgépen utazók a felismerhetetlenségig összeégtek. A hatóságok most a gyászoló családtagoktól kérnek személyes tárgyakat, hogy DNS-mintát nyerjenek.
A kenyai repülőgép-baleset áldozatainak azonosítása a tragédia utáni napokban is komoly kihívás elé állítja a hatóságokat, mivel a becsapódás után kigyulladt gépen utazók a felismerhetetlenségig összeégtek. A szakemberek DNS-minták alapján próbálják megállapítani az elhunytak személyazonosságát, ehhez pedig a gyászoló, életben maradt családtagoktól kértek személyes tárgyakat, amelyeken megtalálható a korábbi használó DNS-e – írja a Blikk.
Dr. Borbély Zoltán közlekedési szakjogász a lapnak elmondta:
ha a hatóságok nem tudják egyértelműen azonosítani az áldozatokat, a jogszabályok szerint eltűntnek kell nyilvánítani az érintetteket. Ebben az esetben viszont nem lehet őket eltemetni, csak bizonyos idő eltelte után.
A jogszabályok szerint az eltűnés megállapításától számítva öt évnek kell eltelnie, mire a hozzátartozók kezdeményezhetik a holttá nyilvánítást, és
csak a bírósági határozat megszületése után tartható meg a temetés.
A szakértő hozzátette, hogy a tapasztalatok szerint az azonosítási folyamat általában gyors, a 2017-es veronai buszbalesetnél például napok alatt lezárult ez a szakasz.
Mint az már ismert, a tragikus repülőbaleset magyar áldozatai Süllős Gyula, a Vasas ökölvívó-szakosztályának egykori vezetője és családja. A gyászoló családtagoknak kell intézkednie a földi maradványok Magyarországra szállításáról, amelyben a kenyai magyar konzulátus munkatársai segítenek. Ez a lelki teher mellett jelentős anyagi költséggel is jár. A magyar áldozatokon kívül két német turista és a kenyai pilóta vesztette életét a szerencsétlenségben.
A kenyai közlekedési minisztérium 30 napos vizsgálatot ígért a baleset okainak feltárására.
A kenyai repülőgép-baleset áldozatainak azonosítása a tragédia utáni napokban is komoly kihívás elé állítja a hatóságokat, mivel a becsapódás után kigyulladt gépen utazók a felismerhetetlenségig összeégtek. A szakemberek DNS-minták alapján próbálják megállapítani az elhunytak személyazonosságát, ehhez pedig a gyászoló, életben maradt családtagoktól kértek személyes tárgyakat, amelyeken megtalálható a korábbi használó DNS-e – írja a Blikk.
Dr. Borbély Zoltán közlekedési szakjogász a lapnak elmondta:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A kormányzó szerint a számok emelkedhetnek, több sérült állapota nagyon súlyos, a helyieket arra kérték, maradjanak otthon és ne közelítsék meg a környéket.
A 2976-os járat Honoluluba indult, és kedden, helyi idő szerint nem sokkal 17 óra után zuhant le. A gépen körülbelül 140 ezer liter üzemanyag volt.
A helyszínről készült felvételeken hatalmas fekete füst látszik a kifutópálya közelében lévő ipari zónában, bő egy kilométerre a pálya végétől. Több tucat mentőegység dolgozik, a videók szerint a környéken rengeteg épület és jármű is lángra kapott; a légi felvételeken egy égő autóbontó és egy teherautó-parkoló is kivehető.
A kormányzó kiemelte: a baleset egy kőolaj-újrahasznosító üzemet is érint, ezért különösen nagy a tűzveszély. A hatóságok arra kérik a lakókat, tartsák be a figyelmeztetést, kerüljék a helyszínt, mert a jelenlétük akadályozná a mentést. A repülőtéren minden érkező és induló járatot leállítottak, több utat lezártak a környéken.
a gépen háromfős személyzet utazott, a sorsukról egyelőre nincs hivatalos információ.
Louisville polgármestere az X-en azt írta: „Minden mentőszolgálat a helyszínen van. Több sérült van, és a tűz még mindig ég.” Majd hozzátette: „A környéken számos utat lezártak – kérjük, kerüljék el a helyszínt”.
Szemtanúk szerint a törmelék és a rakomány nagy területen szóródott szét. Egy férfi a CNN-nek ezt mondta:
„A fiam szólt, hogy: hé, néz fel az égre, ekkor láttam, hogy ilyenek hullanak odaföntről”.
A Szövetségi Légügyi Hatóság a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanáccsal (NTSB) együtt vizsgálja a baleset körülményeit. Az NTSB vizsgálatát végző 28 szakember még szerdán megérkezik a baleset helyszínére, és várhatóan több tájékoztatót is tartanak majd a további részletekkel.
A louisville-i légikikötő az UPS hatalmas Worldport központja: a több mint 460 ezer négyzetméteres létesítményben több mint 12 ezer ember dolgozik, és naponta több mint kétmillió csomagot kezelnek. A balesetben érintett típus, a McDonnell Douglas MD–11F a nagy cargo-üzemeltetők kedvelt gépe; a konkrét példány 1991-ben készült, először a Thai Airwaysnél repült, 2006 óta az UPS-nél szolgált.
Tragédia a louisville-i repülőtér mellett:
röviddel felszállás után ipari területre zuhant egy UPS MD–11-es teherszállító, a hatóságok legalább hét halottról és 11 sérültről számoltak be