Van egy jó ötleted? Elmondjuk mi kell még ahhoz, hogy sikeres üzlet legyen belőle
Manapság rengeteg új cég, vállalkozás születik egy-egy ötletből, fiatalos lelkesedéssel, friss ötletekkel, azonban kevés háttértudással és tervezéssel. Bár ma már jóval egyszerűbb talpra állítani egy ötletet, ahhoz, hogy az valóban talpon is maradjon és bevételt termeljen számodra, fontos az aprólékos tervezés és hogy minél jobban megpróbálj a jövőbe látni.
Ehhez pedig elengedhetetlen a piac alapos feltérképezése.
Kinek lesz szüksége a termékemre, szolgáltatásomra? Kik ajánlanak még hasonló dolgokat, azaz milyen a konkurencia? Van az általam kínált árura kereslet? És ha nincs, hogyan teremthetem meg?
Ezeket a kérdéseket mindenképp érdemes részletesen átvenned, mielőtt saját vállalkozásba kezdesz. Végeztess piackutatást, mert a jó ötlet bizony még nem minden.
Nem biztos, hogy ami neked tetszik, az majd mások érdeklődését is felkelti, vagy az is lehet, hogy terméked csak egy réteget érint, érdekel, ami viszont nem lesz elég ahhoz, hogy az egész vállalkozást eltartsa. Éppen ezeket mérheted fel egy piackutatással, amit minden egyes ötlet megszületése során érdemes elvégezni.
Vannak olyan termékek és szolgáltatások, amiknél elsősorban a konkurenciával kell megküzdened, hiszen kereslet az alapvetően van, azonban lehetnek olyan egyedi ötletek, amikre fel kel kelteni a keresletet, de okos marketinggel áthidalható feladat.
Azonban ha egyik kategóriába sem esik bele az ötleted, akkor felesleges vele foglalkoznod, hiszen nem termel majd profitot, így a megélhetéshez nem lesz elég.
És az még csak a jéghegy csúcsa! Vállalkozást csak akkor tudsz biztos alapokra építeni, ha meg van hozzá a szeretet és a tapasztalat is, enélkül a két fontos hozzávaló nélkül aligha leszel sikeres.
Hiszen egy friss cégbe rengeteg munkát és energiát kell befektetni, gyakran a szabadidő kárára, azt pedig csak akkor tudod teljes erőbedobással megtenni, ha szívvel-lélekkel benne vagy. A legjobb szándékhoz és ötletekhez pedig szintén lényeges, hogy ne rögvest akarj mindenbe belevágni, ha még nincs mögötted néhány kilométer, hiszen ha csak most jöttél ki az egyetemről, a tudás mellett még nem biztos, hogy tapasztalat nélkül sikerül majd leköröznöd a régi motorosokból álló konkurenciát.
Ha ezekkel megvagy, jöhet a mindenre kiterjedő tervezés.
Ahhoz, hogy minden flottul menjen, érdemes szakértőkkel dolgozni, akik segítenek abban, hogy biztos alapokra építsd a céged.
Korábbi cikkeinkben már beszéltünk a könyvelő vagy éppen az adótanácsadó fontosságáról, azonban vannak olyan szakértők, akik a pénzügyeken túl, konkrétan a vállalkozás irányításában is segítségedre lehetnek tanácsaikkal. Ilyen tanácsadócég a Klein Consulting is, akik 20 éves tapasztalattal és szenvedéllyel egyengetik többek között az induló vállalkozások útját is.
Egy jó tervvel, marketinggel, reklámmal, stabil pénzügyi háttérrel megrajzolhatod a vállalkozásod sikeréhez vezető út térképét. Már pedig ki ne szeretne ezen az úton haladni?