hirdetés

SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Cola dalt írt Csukás István - 50 éve gyártják Magyarországon a Coca-Colát

Csukás István, Cserna-Szabó András, Erdős Virág, Nyáry Krisztián és Parti Nagy Lajos is tollat ragadott a jeles alkalomból.
Fotó: Fortepan - szmo.hu
2018. december 14.

hirdetés

Pont ötven évvel ezelőtt gördült le az első, hazánkban palackozott Coca-Cola a kőbányai gyártósorról. A jeles alkalomra a Coca-Cola Magyarország egyedi mintás, limitált példányszámban készített üvegpalackokkal, valamint hazánk népszerű kortárs íróival, költőivel együtt készült.

Bornai Tibor saját emlékeiről számolt be „A Coca-Cola és én” című írásában, Cserna-Szabó András a „Keleti kóláról” írt, felfedve alkotásában személyes élményeit is. Csukás István „Cola-dalt” költött, rímesítve művében az üdítő sokoldalúságát, Erdős Virág a „CC50” címet kapó versben mutatta be az üdítőital elmúlt 50 évét. Nyáry Krisztián regényes története „A kis magyar cola-háborútól a nemzetközi békeharcig” címmel érhető el, Parti Nagy Lajos pedig „Emlékkóla” című írásában értelmezte számos megközelítésből, mi is az, és mit képvisel a Coca-Cola. Mindegyik mű megtalálható a Coca-Cola Magyarország honlapján.

Az alkotásokkal is megismerkedhetett a nagyközönség az ünnep részeként, valamint nyereményjátékban is részt vehettek a rajongók, hogy megkaphassák az egészen kis szériás üveg díszpalack egyikét. A Coca-Cola Facebook- és Instagram-oldalán is kisorsolták 25-25 palack szerencsés új tulajdonosát, rajtuk kívül még a vállalat partnerei, a márka nagykövetei és képviselői is kaphattak egy-egy 50. évfordulós ünnepi palackot. A nagy sikerre való tekintettel ráadás kört hirdet a Coca-Cola Magyarország a közösségimédia-csatornáin, így az utolsó sorsolás alkalmával 25 további palack találhat majd gazdára és kerülhet a nyertesek karácsonyfája alá.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Már négy hónaposan bölcsődébe adta kislányát Karikó Katalin

A világhírű kutató elmesélte azt is, hogy férjével eltérő műszakban dolgoztak, így a gyerek közvetített közöttük. De együtt mindent megoldottak.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2021. május 02.

hirdetés

Az anyaság és karrier lehetőségéről beszélt Karikó Katalin a Doktoranduszok Országos Szövetségének online rendezvényén.

Elmesélte, hogy már a terhessége idején - a radioaktív anyagokkal végzett vizsgálatok miatt - csökkentenie kellett a laboratóriumi munkát. A világhírű tudósnak a bölcsőde nagy segítséget jelentett, mikor 1978-ban megkezdte munkáját a Szegedi Biológiai Kutatóközpontban doktoranduszként - írja a Szegedi Tudományegyetem Hírportálja.

"Miután megszületett a lányom, már négy hónapos korában a bölcsődébe adtam. Nagyon kedvezményes volt ez az ellátás a ’80-as évek elején. A gyermekorvos napi látogatása pedig biztonságot jelentett.

Lehetett üzenő füzetbe írni azoknak, akikre rábízta az anya a gyermekét. A dolgozó nő úgy érezhette, hogy szakértők vigyáznak a kicsire, akit közösségben helyezett el. A bölcsőde nagy segítség egy női pályán" - mondta Karikó Katalin.

Amerikában sem volt egyszerű összeegyeztetni a munkát és a családot.

"Reggel 5-6 órakor már a laboratóriumban kezdtem a napot.

hirdetés
A kislányom már második-harmadik osztályos korában tudta, hogy egyedül kell felkelnie, fel kell öltöznie. Ha a férjem az éjszakai műszakból hazajött, elvitte az iskolába. Később már egyedül ment a buszmegállóba, ahol az iskolabusz felvette. Én pedig délután mentem érte az iskolába"

– mesélte a kutató. Azt is elárulta, hogy mivel férjével különböző műszakban dolgoztak, így a lányuk "közvetített" közöttük. Sokszor kérdezték a kislányt, hogy "mit mondott apád" vagy "mit mondott anyád"? De végül közösen megoldottak mindent.

Elárulta, hogy kislánya nagyon önálló lett, de mivel egyedül öltözött, ezért "nem láttam reggelente, hogy mibe öltözik a lányom. Így aztán előfordult, hogy amikor érte mentem délután az iskolába, látom: a lyukas nadrágja van rajta. Kérdeztem: Miért ezt vetted fel az iskolába? Mert ez a kedvencem – válaszolta".

Karikó Katalin kislánya - Francia Zsuzsanna - a sportolói pályát választotta, élsportoló lett és két olimpiai aranyérmet is szerzett evezésben. A gyereke sikerei kapcsán sokáig úgy tartották számon, mint az olimpiai bajnok édesanyja.

A kutató azt is elmondta, hogy számára fontos példát mutattak szülei, akik keményen dolgoztak: "a szüleim is példaképeim voltak. Sokat dolgoztak és támogattak… Boldog gyerekkorom volt".


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

Nem várt siker: Curtis és Szabó Ádám klipjét Los Angelesben díjazták

Az Ez vagyok én című dalukhoz készült elképesztő látványvilágot a Los Angeles Film Awards legjobb videóklip kategóriájában díjazták.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2021. május 03.

hirdetés

A Los Angeles Film Awards legjobb videóklip kategóriában díjazta Curtis és Szabó Ádám remekét, az Ez vagyok én-t. A klip 2 hónapja debütált és már több mint kétmilliószor pörgették a YouTubeon.

Február végén robbant be a két előadó kollaborációja, amely barátságuknak is himnusza is egyben.

A klip elképesztő látványvilággal érkezett, ami nem is meglepő, hiszen a videón már összeszokott stáb dolgozott. A mesteri anyagot Jimy J. Hollywood rendezte, a srácok pedig annyira parádésan alakítottak, hogy emellett még az Egyesült Államokban sem tudtak szó nélkül elmenni.

„Amikor először meghallgattam a dalt rögtön megfogott a mondanivalója, hogy a barátság mennyire fontos dolog Ádi és Curtis életében. Szerettük volna ezt megjeleníteni olyan köntösben ami egy kicsit vad, vakmerő, ezért gondolkodtunk kosztümös megvalósításban és így alakítottuk Curtis kedvenc filmjéhez”

- emlékezik vissza a rendező.

„A gyártásvezetőm telefonált hogy megnyertünk egy olyan díjat Los Angelesben, amit előttünk James Arthur és Travis Barker vitt el! Nagyon büszkék voltunk erre a videóklipre már előtte is, de ez hatalmas elismerés nekünk! Köszönöm az egész stábnak a kitartó munkáját”

- osztotta meg Jimy J. Hollywood.

hirdetés

Curtis így reagált: „Ez óriási elismerés, ráadásul éppen az a klipünk nyert, ami a szívügyünk volt már az első pillanattól kezdve. Az a video, ami az igazi barátságról, a feltétel nélküli, őszinte barátságról szol. Nagyon jó érzés, hogy nem csak a nézők, hanem a szakma is elismeri a munkánkat. Teljesen meglepett a hír, de nagyon örülök és büszke vagyok a csapatra”.

VIDEÓ: Ez vagyok én


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK

Best of AZ ÉV HOTELE: Megválasztották Magyarország legjobb vidéki hotelét

Vasárnap véget ért AZ ÉV HOTELE Közönségszavazás 4. évada, amiben a 2010-es évek legjobb vidéki szállodáját választották meg a nézők. A győztes a felsőtárkányi Varázslatos Bambara Hotel lett.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2021. május 09.

hirdetés

AZ ÉV HOTELE legújabb évadában a 2010-es évek legjobb 38 szállája indult, a korábbi évadok díjazottjai közül válogatva. Ezek a szálláshelyek először a saját régiójukban harcoltak meg a továbbjutásért hónapról-hónapra. Majd az egyes térségek első és második helyezettjei, vagyis a 14 legjobb jutott a döntőbe, amelyek áprilisban szálltak harcba a fődíjért. A döntős szállodák, azaz a 2010-es évek régiós legjobbjai a következő szállodák a nézők szavazatai alapján:

Északkelet-Magyarország régió:

Varázslatos Bambara Hotel, Felsőtárkány

Mesés Shiraz Hotel, Egerszalók

Alföld régió:

hirdetés

Komló Hotel****, Gyula

Hotel Délibáb****, Hajdúszoboszló

Budapest környéke régió:

Hotel Silvanus****, Visegrád

Hotel Visegrád****, Visegrád

Észak-Dunántúl régió:

Hotel Kapitány Wellness****Superior, Sümeg

Caramell Premium Resort****Superior, Bük

Balaton régió:

CE Plaza Hotel****, Siófok

Hotel Füred**** Spa & Conference, Balatonfüred

Kis-Balaton és környéke régió:

Lotus Therme Hotel & Spa*****, Hévíz

MenDan Magic Spa & Wellness Hotel**** Superior, Zalakaros

Dél-Dunántúl régió:

Puchner Birtok, Bikal

Donautica Étterem és Hotel****Superior, Fadd

Kelet-magyarországi szállodák végeztek a dobogón

A finálét a Vision Hotel Budapest szállodában rendezték, amelyet az RTL Klub műsorán is láthattak a nézők. A díjakat fordított sorrendben adták át, így első körben a 3. helyezettnek járó oklevelet vehette át Klenovszky Kitty, a hajdúszoboszlói Hotel Délibáb**** üzemeltetési igazgatója a műsor házigazdájától, Kecsmár Alexandrától. Erre a szállodára a nézők 10%-a voksolt a döntőben.

A második helyezett a 2019-es évad győztese, az egerszalóki Mesés Shiraz Hotel lett, amely a szavazatok 16%-át kapta. Az elismerésért járó díjat a szálloda egyik tulajdonosa, Dr. Szepesi Richárd vehette át.

A győztes pedig a szavaztok 24%-át kapó Varázslatos Bambara Hotel lett, amely 2017-es végső győzelme után most a 2010-es évek legjobb szállodája is lett. A műsor különleges, egyedi tervezésű díját Dr. Kante Awa társtulajdonos vette át.

(Finálé csoportkép leírása balról-jobbra: Serfőző Zsolt producer, tulajdonos, Interakció Produkció Kft., Klenovszky Kitti Üzemeltetési igazgató, Hotel Délibáb****, Dr. Kante Awa és Dr. Szepesi Richárd tulajdonosok, Varázslatos Bambara Hotel és Mesés Shiraz Hotel, Kecsmár Alexandra műsorvezető)

Varázslatos Bambara Hotel

A szálloda a Bükk kapujában, Eger mellett, Felsőtárkányban található, méghozzá az erdőben. Az épület Autentikus afrikai építészet jegyeit hordozza magán, amely egyedi jelleget kölcsönöznek a hotelnek. A családbarát szállodában található wellness részleg pedig egy dogon törzsi faluba kalauzolja el vendégeit, ahol a beltéri, kültéri, élmény-, és gyerekmedencék mellett az országban egyedülálló, különleges szolgáltatások találhatók, mint az afrikai herbárium-kunyhó, az uszadék-fából épült szauna, és a meditációs lélek oázis. A hotelben található Mali konferenciaközpont pedig rendezvények helyszíne lehet. A szállodát körülvevő erdő vadregényes programokat rejt, hiszen a Bükki Rejtélyparkban az oda látogatók a rengeteg programokon felül olyan állatokkal is találkozhatnak, mint a Törpe kenguru, vagy a Gyűrűsfarkú maki. További információ: https://bambara.hu/hu

A verseny 2022-ben is folytatódik

A nézők és műsor rajongóinak örömére bejelentették a folytatást is. AZ ÉV HOTELE 2022-ben újra indul, amelyben újabb szállodák szállnak harcba AZ ÉV HOTELE címért, és a hozzá tartozó gyönyörű díjért.

AZ ÉV HOTELE Közönségszavazásról:

AZ ÉV HOTELE díj a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége szakmai támogatását élvező verseny, mely az Interakció Produkció szervezésében kerül megrendezésre évről évre. A közönségszavazás lehetővé teszi, hogy az utazók szavazzák meg az egyes magyarországi régiók legjobb szállodáit, majd a döntőben a régiós nyertesek közül válasszák ki AZ ÉV HOTELE díj nyertesét. A 2020-21-ben futó sorozat, a Best of AZ ÉV HOTELE Közönségszavazás, ezúttal a 2010-es évek legjobbját keresi a korábbi évek során legtöbb szavazatot kapott szállodák közül. 

AZ ÉV HOTELE közönségszavazáshoz kapcsolódó televízió műsor az RTL Klubon az utazók szemszögéből, személyes élményeiken keresztül mutatja be a címért versenybe szálló szállodákat. Minden adásban két-két pár vagy család kalandjait láthatjuk, akik elutaznak egy hétvégére egy magyarországi hotelbe valamilyen céllal – a lánykéréstől a házassági évfordulóig – és kipróbálják, illetve értékelik is a bemutatott hoteleket. Az adásokat követően pedig a Facebookon szavazhatnak az utazók kedvenc szállodájukra. 

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
SIKERSZTORIK
A Rovatból
hirdetés

„Leveleket, mohát, hamut használnak” – az indiai nők menstruációs szegénységét oldja meg két magyar fejlesztése

A téma érzékenysége és nehézsége miatt nem sokon múlt, hogy feladják – de végül nyertek a versenyen.
Szajki-Vörös Adél, fotók: Dr. Vécsey Richárd Ádám, Dr. Ország-Krisz Axel, Pixabay - szmo.hu
2021. május 14.

hirdetés

Lehetséges, hogy Magyarországról két fiatalember megoldást nyújtson más földrészen élő nőknek komoly higiéniai-menstruációs szegénységbeli problémáikra? Miért fontos ez nekik? Miért pont ez a projekt? Amikor először hallottam róla, hogy még egy világversenyt is megnyertek a fejlesztésükkel, őrülten büszke lettem, hogy az egyiküket ismerhetem, és hogy ilyen nemes célért dolgozik. Mindenképp meg akartam szólaltatni Dr. Ország-Krisz Axelt, hogy mi vezette el odáig őt és kollégáját, Dr. Vécsey Richárd Ádámot, hogy ennyire messzire lépjen egy átlag IT-s komfortzónájából, és a puszta segítő szándék vezérelje egy olyan ügyben, ami sokak számára még mindig tabu. Axelről azért egy mondatban annyit elárulok, hogy egy főiskolára jártunk, és bár majdnem húsz éve nem találkoztunk élőben, minden évben, minden nőnapon kapok tőle egy kedves üzenetet. Azt hiszem, ez már önmagában árulkodó. A Rotathon: Innovate. Empower. Impact. nevű versenyen a kihívás támogatója által odaítélten első helyezést értek el.

Facebook-posztjában így mesélt először a projektről:

"A fejlesztés során többször kerültünk mélypontra. Sőt volt, amikor abba akartuk hagyni, annyira nyomasztó és lelkileg megterhelő volt a témáról olvasni. Ekkor mindig arra gondoltunk, hogy nekünk meg lenne a lehetőségünk feladni és elzárkózni a probléma elől, de azok a nők, akik mélyszegénységben élik a mindennapjaikat, ők nem tudnak elbújni. Képzeld el, hogy Indiában vannak olyan térségek, ahol a nőknek 30-40 km-t kellene megtenniük azért, hogy olyan helyre jussanak, ahol lenne lehetőségük beszerezni a tisztálkodási és higiéniai eszközöket. Azért feltételes módban, mert az esetek többségében pénzük sincs arra, hogy ezeket megvásárolják. Az iskolás korú lányok az iskolában gyakran kapnak adományként tisztasági betétet. Persze sokszor el sem tudnak jutni az iskolába. Évente körülbelül 23 millió olyan lány van, akik kimaradnak az iskolából az első menzeszük után. A nőknek mindössze 36%-a, körülbelül 355 millió használ betétet vagy valamilyen kendőt.

Akik szegénységben élnek, megpróbálnak mindenféle alternatív módot találni: használnak rongyokat, leveleket, mohát, hamut. Igen, hamut. Mindezt egy olyan közegben, ahol a menstruáció tabu, nem beszélnek róla. Számukra az egyetlen lehetőség az, ha támogatásként kapnak betétet, szappant, törlőkendőt, illetve elmagyarázzák nekik a mindennapi helyes tisztálkodás fontosságát.

Ez csak a jéghegy csúcsa. Ezek olyan élethelyzetek, amelyeket senkinek sem lenne szabad megtapasztalnia. Az egészet pedig nagyon könnyű lenne félresöpörni azzal, hogy a probléma Európából nézve nem jelentős, India nagyon messze van. Erre csak azt lehet mondani, egyes felmérések szerint a hazai nők körülbelül 30%-a él a menstruációs szegénységben. A probléma sajnos sokkal közelebb van, mint azt a legtöbben gondolnánk."

Magatokról, kérlek, mesélj pár mondatban! Kik vagytok?

hirdetés

Szeretünk magunkra úgy gondolni, mint két átlagos, hétköznapi srácra.Talán a munkánk különleges, mert deep learning fejlesztők vagyunk, amit a legtöbben magyarul mesterséges intelligencia fejlesztőnek fordítanak.

Persze ez nem azt jelenti, hogy éppen terminátort építünk. A mindennapjainkban általában intelligens üzleti és robotikai megoldásokon dolgozunk, de elég nagy tapasztalatunk van IT tanácsadásban is. Mivel szabadúszók vagyunk, egy-egy projektre szoktak minket “felbérelni”, így viszonylag sokféle tapasztalatunk van az informatika, illetve a mesterséges intelligencia alkalmazásának területén.

Dr. Ország-Krisz Axel

Ez a tapasztalat és gondolkodásmód nagyon jól jön akkor, ha olyan problémákkal találkozunk, aminek az informatikán kívüli szakmai része nekünk is új. Alapvetően abban hiszünk, az informatikai megoldásoknak olyannak kell lenniük, ami annyira alkalmazkodik egy-egy terület, probléma elvárásaihoz, amennyire csak lehetséges.

Többször hívtak már minket azért egy-egy céghez, mert hallottak valahol a mesterséges intelligenciáról és szeretnék átalakítani a céges belső folyamataikat, vagy egy ismert mémet parafrazálva: “beszállnak a mesterséges intelligenciába”. Ilyenkor általában eltöltünk néhány napot azzal, hogy megismerjük az adott cég működését, illetve az iparágat, ha az ismeretlen számunkra és tanácsokat, milyen folyamatok és döntések automatizálása lehet érdekes és hasznos.

Mit kell tudnunk a versenyről, amit megnyertetek?

A verseny fő célja az volt, hogy Indiát érintő problémákra keressenek informatikai megoldásokat a világ minden tájáról. Összesen 11 féle kihívás közül lehetett választani. Így például: hulladékgazdálkodás, pénzügyi tudatosság növelése, települések karbonsemlegessége, menstruációs szegénység.

Mi az egészségügy, higiénia és jólét témában indultunk. A versenyen több mint 350-en vettek részt 18 országból. A döntőben csak mi képviseltük az euroatlanti térséget.

Nekünk külön öröm, hogy az általunk választott kiírást támogató cég választott minket nyertesnek, mert ez azt mutatja számunkra olyan problémát és olyan módon kívánunk megoldani, ami fontos és valós.

Dr. Vécsey Richárd Ádám

Miért épp ezt a problémát céloztátok meg? Ez egy nagyon nemes ügy.

Nagyon szeretjük a kihívásokat, de nekünk a verseny nem csak egy jó móka, illetve nem csupán arról szól, hogy összemérjük a tudásunkat és a képességeinket másokkal. Törekszünk arra, hogy olyan problémák megoldását válasszuk egy versenyen, ami nem csak fejlesztői oldalról kihívás, hanem amivel egy ténylegesen létező problémának a megoldásában vagy enyhítésében tudunk segíteni. A verseny összes kategóriába ilyen volt, így a döntéshez elővettük a szokásos módszerünket. Minden kategória esetében elgondolkodunk azon, milyen lehetséges megoldásokat látunk.

Ezután pedig következik a három kérdéses tesztünk. Feltesszük az alábbi három kérdést, és ha mindegyikre igen a válasz, akkor zöld jelzést adunk az ötletnek:

A problémával érintett emberek vagy csoportok életminősége javul a megoldásunk által?

Az ötletünk eléggé általános e ahhoz, hogy máshol, más országban is használható legyen?

Mi boldogabbak lennénk-e egy olyan világban, amely használja a megoldásunkat?

Számunkra furcsa volt azt látni, hogy a menstruáció és így a menstruációs szegénység témaköre is mennyire tabu arrafelé. Így meglepő volt szembesülni azzal, hogy a velünk kapcsolatot tartó szervező még a témával kapcsolatos szakkifejezéseket is csak pironkodva merte használni.

Volt olyan szervező, aki a menstruáció vagy a tisztasági betét kifejezések angol változatát pedig egyáltalán nem mondta ki. Ez meglehetősen nehézzé tette a kommunikációt bizonyos esetekben.

Úgy gondoljuk, szakmai tudásunk mellett azt is hozzá tudtuk most adni a feladathoz, hogy a témáról nyíltan beszéltünk és megoldást kerestünk rá.

Mikortól működik a gyakorlatban a projektetek?

Mint minden hackathonon, itt is igaz, hogy a győzelem pillanatában nem feltétlenül piacra kész az ötlet. Ami a mi megoldásunkat illeti, azon is van még fejleszteni való. Mivel nyertünk, mindenképp teljes egészében le is fejlesztjük az ötletet. Ehhez még néhány hónapra van szükségünk. A nyár végére már biztosan használható lesz az első változat.

Ha egy teljesen laikusnak kéne elmagyaráznod, aki nincs képben a témával - hogyan képzelje el, hogy egy menstruációs szegénységben élő nőhöz miként jut el a havi betétje?

Talán filléreskedésnek tűnik a betétek hatékony kiszállításával foglalkozni, de a helyi viszonyok között még a legolcsóbbak is megfizethetetlenek sokaknak. Ezzel kapcsolatban itt van két link, ahol kutatások alapján nagyon nehezen emészthető tényekkel lehet találkozni:

https://www.bbc.com/news/world-asia-india-52830427

https://www.bbc.com/news/world-asia-india-52718434

A legegyszerűbb megoldás az lenne, ha egy hatalmas konténernyi betétet lehetne elhelyezni a közösségi terek mellett, ahonnan mindenki ki tudná venni a számára szükséges mennyiséget. Sajnos nincs akkora felesleges kapacitás, amely ezt lehetővé tenné.

Minden egyes olyan betét, amely napokig vagy hetekig áll egy raktárban, az valahonnan hiányzik. Az elosztás hatékony megszervezése azért is fontos, mert ha a felhasználatlan kapacitást csak falunként 2-3 darabbal lehet csökkenteni,

azzal térségi szinten már egy újabb falunyi nő számára nyílik meg a lehetőség a menstruáció higiénikus kezeléséhez. Nagyon meglepő volt szembesülni azzal, hogy habár vannak olyan segélyszervezetek, akik tisztasági csomagok eljuttatását vállalják a szegényebb térségekbe, a forráshiány miatt sokkal kevesebb a raktárukban álló betétek mennyisége, mint ami itthon egy közepes méretű drogériában megtalálható kint a polcokon.

A termék egy olyan rendszer, amely két fő részből áll: egy szervezeti és egy felhasználó szoftver.

A szervezeti rész további két részre oszlik, az egyik szoftver rész ténylegesen azoknak van, akik a betéteket megveszik, legyártják és kiszállítását szervezik, a másikat pedig a szállítást végzők tudják használni. Mi elsősorban jótékonysági szervezetekre találtuk ki a megoldást, de úgy fejlesztjük le, hogy mások is tudják használni, ha akarják.

A szervezeti alkalmazás nyitó képernyőjének bemutató terve (a dizájn még nem végleges). Itt követhető nyomon a kiszállítás és a raktárkészlet állapota.

Milyen adatokból indul ki a rendszer?

A rendszer alapja az igények felmérése, aminek egyik kulcsa a felhasználói alkalmazás. Ebben a nők tudják rögzíteni a ciklusukkal kapcsolatos adatokat. Az alkalmazás ezek alapján előre jelzi a várható igényeket egy adott térségben.

Ezen felül a nők részére az alkalmazás képest jelezni azt is, ha az adatok valamilyen betegség veszélyét jelzik, illetve az applikáció jelzi a kiszámított termékenyebb vagy kevésbé termékeny időszakokat is.

Az alkalmazásban lehetőség van arra is, hogy higiéniával vagy egészséggel kapcsolatos információk jelenjenek meg. Mivel nem mindenki rendelkezik okostelefonnal, illetve nem mindenütt van internet, a rendszer a szállítói visszajelzések alapján is tudja korrigálni az igényeket.A szállítói alkalmazásban a legfontosabb újdonság, hogy QR-kóddal lehet azonosítani a csomagokat, illetve a felhasználót. Ezzel megtartható az anonimitás is, illetve megoldható az érintésmentes csomagátadás, ami most a járvány alatt is fontos lehet, de a jövőben is hasznos tulajdonság.

Felhasználói, női alkalmazás nyitó képének funkcionális terve (A rajta lévő funkciók már működnek, de a dizájn még itt sem végleges)

A szervezetek részére szóló alkalmazás fogja össze az egész rendszert, itt a raktározástól a kiszállításon át az egyes betétek célba éréséig mindent nyomon lehet követni. E téren is voltak, illetve vannak érdekes kihívások.

Egyes indiai falvak annyira elzárt helyeken vannak, hogy a kiszállítást nem csak az igények, hanem a célba juttatás extrém időigénye szempontjából is kell optimalizálni. A két elvárás pedig egymással teljes egészében ellentétes, de azért persze nem feloldhatatlan.

Büszkék vagytok?

Mi nagyon örülünk, ha ilyen sikereket érünk el, de igazán az tesz bennünket boldoggá, ha egy-egy megoldásunkat a mindennapokban is használják. Épp ezért már mi is alig várjuk, hogy a szoftver a gyakorlatban is bizonyíthasson.

Röviden összefoglalva: a betétek elosztását egy központi szervezet végzi a szoftverünk egyik része segítségével. Ez a program előkészíti a kiszállítási tervet az alapján, hogy melyik faluba mikor volt utoljára szállítás, milyen messze van az adott helyszín, hány nő él ott, stb. A program folyamatosan tanul, így minden kiszállításkor felmérésre kerül, hogy maradt-e az előző csomagból felesleg. Ezt a tanulási folyamatot tudja segíteni egy menstruációs ciklus rögzítésére alkalmas applikáció, amely előre jelzi, hogy egy adott területen mikor és mennyi betétre lesz szükség. A betétek célba juttatása helyi kiszállítókkal történik. Minden egyes csomag QR kóddal rendelkezik, így akár egy-egy betét is nyomon követhető a raktárba érkezéstől a célba érkezésig.

Mosható betétről is lehet szó? Egyrészt a zero waste miatt, másrészt azért, mert újrahasználhatnák a nők minden hónapban, így nem lenne akkora gond az állandó vásárlás.

Igazából semmi akadálya nincs, hogy az alkalmazást arra is használják, mivel ez néhány paraméter módosításával ugyanúgy kezelhető. Másfelől viszont azt gondolom, a vidéki Indiában ezt nem biztos, hogy ki tudják fizetni, illetve az is kérdés, mennyire tabu a száradó betét. Egyébként az általunk választott kihívás támogatója pont olyan cég, aki mosható betéttel is foglalkozik.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: