KULT
A Rovatból

A medvék nem ették meg a cápákat, akik viszont többször egymás torkának estek

Rég versengtek a cápák ennyire, mint a chilei származású Ricardo ajánlatáért, Moldován András viszont szokás szerint sokszor vitába szállt kollégáival.

Link másolása

Ha vasárnap, akkor Cápák között. A harmadik adás kapcsán leginkább arra voltam kíváncsi, hogy fogják keverni a cápákat most, hogy heten vannak.

Mint kiderült, sehogy.

Balogh Levente, Balogh Péter és Moldován András állandó, csak a maradék két poszton cserélgetnek. Olyan ez, mint az iskolai órarendben a páros és páratlan hét. A páratlan Sárospataki Alberté és Dr. Varga Eszteré.

Kumincez Gábor és Gáspár Gábor saját véleményük szerint forradalmasították az ételházhozszállítást. Lilu igen találóan rámutatott, hogy ez a piac finoman szólva le van fedve. Való igaz, Budapest belvárosában, ha bárhol óvatlanul nyitod ki a kocsi ajtót, fellöksz egy biciklisfutárt.

Az ifjú üzletemberek szerint azonban pont az a probléma, hogy ott ez a sok ételfutár cég, de mind ugyanazt csinálja. Ők viszont termelői alapanyagokból, prémium minőségű ételeket szállítanak környezettudatos módon, Michelin-csillagos éttermekben edződött szakácsoktól. A számaik is biztatóak, ami annak is köszönhető, hogy ügyfeleik között megtalálható két nagy magánkórház.

Egy konyhát szeretnének építeni és berendezni, ehhez 200 millió forint finanszírozást kértek 10% tulajdonrészért. A cápák elismeréssel hallgatták őket egészen az ajánlatig, ami 2 milliárdos cégértéket feltételez. Ekkor kételkedni kezdtek. Közben kaptak kóstolót is, ami nagyon ízlett neki, bár Moldován András kétségbe vonta, hogy ez fine dining lenne.

A cápák össze is vesztek kicsit, hogy ez akkor most luxus közétkeztetés, vagy sem. Végül mindenki kiszállt. Egyedül Sárospataki Albert tett ajánlatot: 100 millió forintot adott volna 30%-ért, és 100 milliós hitelkeretet.

A fiúk ellenajánlata 100 millió forint kamatmentes hitelről szólt 2 évre, és 100 millióért kínáltak 10%-ot. Albert közölte, hogy 25% alá nem megy, és a kamatmentes hitelre 1 évre tudja odaadni. A Gáborok ezt nem fogadták el, így dolguk végezetlen távoztak.

Danku Tibor kereskedő és Nyíri Szilárd vendéglátós a Onebeer vállalkozást képviselik, amely egy pub, egy store és egy webshop büszke tulajdonosa, ahol különleges italokat kínálnak. Biztosak voltak benne, hogy a cápák verekedni fognak értük. A különleges italok kisüzemi kézműves söröket jelentenek. A webshopot pont a Covid előtt futtatták fel. Végül újabb lábként gerillasörfőzés ágazatot is indítottak, és mára ők lettek a legnagyobb hazai kraftsör-forgalmazók.

Gyorsabban szeretnének növekedni. Saját sörök exportálása, franchise üzlet létrehozása, új üzletek nyitása, és a nagyker gyors felfuttatása szerepel a célok között. 20 millió forintot kérnek a cápáktól 10%-ért.

Ars poétikájuk:

„Mi vagyunk a medvék, a medve halat eszik, és a cápa is csak egy hal.”

Még „Cápák vére” nevű sörrel is készültek.

Moldován Andrásnak nagyon tetszett, különösen a Kopi Luwakos sör – ez ugye a világ legdrágább kávéja, amiben az a pláne, hogy a cibetmacska kikakilta, lásd még a Bakancslista című filmet. András lelkesedését mutatja, hogy nem fektet alkoholba, de kiskapuként az ismert székelyvicc szellemében megállapította, hogy ez nem alkohol, hanem sör. Fel is ajánlott 10 milliót 10%-ért.

Esztert az zavarta, hogy kiderült, Szilárd – akinek a kreativitása nélkül valószínűleg nem tartana ott a cég, ahol – nem tulajdonos a cégben, így elvileg bármikor elmehet. A bankárhölgy ki is szállt. Mondjuk valóban furcsa volt, ahogy a cégtulajdonos Danku közölte, hogy Szilárd pótolható, pedig lássuk be, befektetendő pénze több embernek van, mint kreatív tehetsége.

A végén András mellett Albert maradt csak versenyben, aki némi tépelődés után megadta András ajánlatát: 10 millió 10%-ért. Danku Tibor megpróbálta lealkudni 7-7%-ra, de Moldován András lukat beszélt a hasába, így végül megköttetett az üzlet.

Gábri Gabriella és Juhász Csaba következett. A párból a hölgy a közgazdász, az úr a feltaláló. Egy orvosbiológiai innovációval érkeztek a cápákhoz, amely szerintük a penicillin felfedezése óta a legnagyobb durranás a sebkezelésben. A találmány biológiailag képes módosítani a sebgyógyulás folyamatát.

Két termékkel érkeztek, állatok és emberek részére. Tulajdonképpen egyfajta „folyékony kötszerről” van szó, ami 3-6-szor gyorsabb gyógyulást tesz lehetővé, mert amellett, hogy fertőtleníti a sebet, olyan réteget képez rajta, amely biológiai folyamatokat indukál.

A piaci bevezetésben szerettek volna segítséget kérni: 1,5 millió eurót kértek 20% cégrészért. Moldován András hülyeségnek és vajákosságnak tartotta a terméket. A többiek ugyan elhitték, hogy a termék jó, de a számok elijesztették őket. Moldován András ki is ment a stúdióból, szerinte felnőtt emberek nem hihetik el ezt a sztorit, hogy 9 éve dolgoznak ezen a terméken, olyan hatékony, ahogy mondják, mégsem csapott le még rá senki.

Végül senki nem tett ajánlatot, de Eszter, Levente és Albert reményét fejezte ki, hogy sikerül Csabáéknak elérni a céljaikat.

Ehhez talán segítség, hogy ebben az adásban ők kapták a Raiffeisen különdíját (mert ilyen is van).

Ricardo Pardo Aroca chilei menekültek gyermekeként nőtt fel Magyarországon. Egy AI alapú kutatási eszközzel érkezett a cápák elé. A HubScience egy tudásfeltáró eszköz, amit kutatók készítettek kutatóknak.

A világban átlag 12 másodpercenként jelenik meg egy új cikk. Ezt a tudásmennyiséget feldolgozni nagyon nehéz. A HubScience mesterséges intelligencia révén „tudásbányászatot” folytat: elemzi és kereshetővé teszi a cikkeket. Más hasonló szoftverekkel ellenben előnye, hogy a kutató kezébe adja az irányítást, és az eredmények visszakereshetőek. Ricardo 50 millió forintot kért 4%-ért.

Balogh Levente Ricardo másik cégéből is szeretett volna részesedést. Varga Eszter 20% részesedést kért volna 50 millióért. Balogh Péter és Moldován András ugyanezt ajánlották ketten.

Az általam eddig látott jelentkezők közül a latin fiatalember érkezett a legjobban átgondolt ajánlattal.

Albert kérdésére, hogy miért csak 50 milliót kért elmondta, hogy az eddigi adások elemzésével arra jutott, ez egy reális összeg, amit megkaphat, de elég sok ahhoz, hogy kezdeni is lehessen valamit belőle. Nem csoda, hogy a cápák versengeni kezdtek érte, ugyanis Albert felajánlott 50 milliót 15%-ért. Petya, Eszter és Levente is felajánlotta, hogy beszáll mellé.

Nem is láttam még ilyen alkudozást, ahol a cápák adtak folyamatosan jobb és jobb ajánlatokat, csak hogy bekerülhessenek a cégbe. Végül Eszter, Albert és Petya hárman kínáltak 20-20 milliót 4-4 százalék üzletrészért, amit Ricardo elfogadott, így hát igazi happy enddel ért véget az adás.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Szinte mindenki kétségbe van esve, fel van háborodva” – Udvaros Dorottya távozása nagy vihart kavart a Nemzeti Színházban
„Ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más” - mondta el egy bennfentes a Blikknek.

Link másolása

Ahogy arról mi is írtunk, Udvaros Dorottya közölte, hogy a Nemzeti Színház nem újította meg a szerződését, anyagi okokra hivatkozva.

Később az intézmény azt mondta, hogy határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, amit nem szüntettek meg. Erre reagált megint a színésznő, és újra megerősítette, hogy Vidnyánszky Attila nem újította meg a szerződését, csak azokban a darabokban fog játszani, amik még műsoron vannak.

A Blikk információja szerint a színésznő bejelentése óta temetői a hangulat a színházban.

"A társulat rémes állapotban van, szinte mindenki kétségbe van esve, illetve fel van háborodva, hiszen ha egy ilyen kaliberű színművészt, mint Udvaros Dorottya, így el lehet küldeni, mire számítson mindenki más?"

– mondta egy bennfentes a lapnak.

Sokan értetlenül figyelik, hogy külföldi rendezőket hívnak, és nem az itt dolgozó művészekre vigyáznak. Úgy tudják, hogy nagy összegeket kapnak a külföldi vendégrendezők, miközben sok, szerződésben lévő színész anyagi gondokkal küzd. Több fiatal művésznek is másodállást kellett vállalnia ahhoz, hogy meg tudjon élni - írja a portál.

Udvaros Dorottya korábban többször is felszólalt például a Színház- és Filmművészeti Egyetem modellváltása kapcsán. Korábban utalt rá, hogy ez is közrejátszhatott abban, hogy az igazgató elküldte.

A lap informátora szerint Vidnyánszky és Udvaros között egy újabb hangos vita is kipattant az előző nemzet színésze választás kapcsán. Mivel ez a színházban történt, azt többen is hallották.

A Blikk beszélt Szarvas Józseffel is, aki korábban együtt játszott a színésznővel a színház nyitóelőadásában.

"Mindig fájdalmas, amikor valaki távozik közülünk, Dorottyával pedig huszonkét éve vagyunk munkatársak, ezért megrázó volt a hír" – mondta a lapnak.

"Azt tudjuk, hogy a színház jelenleg nehéz anyagi körülmények között dolgozik, ez aggodalomra ad okot, de arról nem tudunk, hogy további művészektől is megválna a teátrum. Készülünk a következő évadra. Korábban én is többször mentem el színházból, és nem állt meg az idő" – tette hozzá.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya továbbra is állítja, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A színésznő szerint az intézmény igazgatója anyagi okokra hivatkozva nem újította meg a szerződését. A Nemzeti Színház szerint Udvaros Dorottyának határozatlan idejű szerződése van, és azt nem mondták fel.

Link másolása

Mi is írtunk róla, hogy Udvaros Dorottya azt mondta, hogy már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert a szerződését nem újították meg. Az igazgató, Vidnyánszky Attila korábban az intézmény anyagi helyzetére hivatkozott.

Pénteken a Nemzeti Színház azt közölte:

„Udvaros Dorottya művésznő a Nemzeti Színház társulatának tagja, határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, mely a mai napig nem került megszüntetésre és felmondásra”

- írta a Telex.

A színésznő gyorsan reagált a teátrum közlésére. A lap megkeresésére azt válaszolta:

„Március 22-én pénteken 11.00-kor volt szerződtetési tárgyalásom a vezérigazgató úrral, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződésemet. Azokra a darabokra, amik még műsoron maradnak és játszom bennük, azokra egyedi szerződést kapok majd május közepén”.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
„Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!” – Zendaya a gyerekkori sztársággal járó szorongásairól mesélt
Zendaya jelenleg a Z-generáció legnagyobb sztárja, aki már tinédzserként példakép volt kortársai számára, hiszen óriási sikerrel énekelt, táncol, színészkedett, producerkedett, sőt, könyvet is írt. A sztársághoz vezető út azonban egyáltalán nem volt könnyű a számára.

Link másolása

Zendaya nem a showbizniszből érkező szülők gyermeke (tanárként dolgoztak mindketten), vegyes etnikumú előadóként szintén nem nyílt meg előtte rögtön minden ajtó, a tehetsége azonban végül teret nyert. A most 27 éves színésznő egyébként többször is megnyílt a stresszről és a szorongásáról, amit azért érzett gyerekszínészként, mert folyamatosan teljesítenie kell, hiszen attól félt, hogy ha nem hozza ki magából a maximumot, az emberek elveszítik az érdeklődésüket iránta.

A kétszeres Emmy-díjas sorozat- és filmsztár, aki óriási sikereket ért el a Pókember- és a Dűne-filmekkel, az Eufória című szériával (jelenleg pedig a Challengers című teniszes drámában láthatjuk, amiért már most Oscar-jelölést jósolnak neki), azon kevés hírességek egyike, akik valaha a Vogue és a brit Vogue címlapján szerepeltek ugyanabban a hónapban.

„Bonyolult érzéseim vannak a gyerekléttel, a hírnévvel és a nyilvánossággal kapcsolatban. Rengeteg olyan esetet láttunk, amikor ez a kombó eléggé káros volt" – mesélte Zendaya a korai előadói karrierjéről, ami 13 éves korában kezdődött a Disney Channel Indul a risza című sorozatával:

„Csak most, felnőttként kezdek rájönni, hogy ó, oké, várj egy percet: mindig csak azt csináltam, amit ismertem, és ez minden, amit tudtam.”

Nem tud örülni a sikereinek

Zendaya azt is kifejtette, hogy úgy érzi, csak most, közelebb a harminchoz éli át a „szorongótinédzser-fázisát", mivel fiatalabb korában erre nem igazán volt lehetősége. „Úgy éreztem, hogy egy nagyon felnőtt helyzetbe kerültem. Korán lettem a családom kenyérkeresője, szóval rengeteg szerepcsere történt nálunk, miközben én hirtelen felnőtté váltam.”

A fiatalon felnőttkorba taszított tapasztalatai miatt elmondása szerint nem élvezheti annyira a sikereit, amennyire szeretné: „Úgy érzem, hogy összezsugorodom, és nem tudok felhőtlenül örülni mindannak, ami történik velem.

Nagyon feszült vagyok, és azt hiszem, ezt azért hordozom magammal, mert gyerekkoromban nem igazán volt lehetőségem arra, hogy csak úgy kipróbáljak minden hülyeséget, amit egy gyereknek, tinédzsernek ki kéne próbálnia. Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!”

Bár Zendaya sosem járt középiskolába, a felnőtt karrierje nagy részét azzal töltötte, hogy ilyen korú karaktereket alakított, mint például az Eufóriában, vagy a Pókember-filmekben, ez utóbbiakban jelenlegi szerelme, Tom Holland oldalán játszott.

Fél, hogy megunják

A Challengers az egyik első olyan filmje Zendayának, amelyben a tényleges korának megfelelő korú ember alakít, ezt pedig saját bevallása szerint üdítőnek, ugyanakkor egy kicsit ijesztőnek is találta: „Úgy voltam vele, hogy remélem, a nézők elhiszik a karakteremről, hogy ugyanannyi idős, mint én, vagy talán egy kicsit idősebbnek is gondolnak, hiszen vannak barátaim, akik már szülők, vagy akiknél épp úton van a gyerek" – magyarázta Luca Guadagnino (Vakító napfény, Szólíts a neveden, Sóhajok, Csontok meg minden) filmjéről, amelyben egy fiatal anyukát alakít.

Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy egy nap szeretne családot alapítani, de nem akarja elsietni a dolgot, mivel aggódik amiatt, hogy a nyilvánosság előtti élete mit jelentene a gyerekei számára. „Azt hiszem, mindig is szorongtam a gondolattól, hogy az emberek egyszer csak azt mondják: »Már 14 éves korod óta figyelemmel követlek, de már nem érdekelsz, mert unalmas lettél.«”

Az attól való aggodalma, hogy cserbenhagyja az embereket, egyben azt is eredményezi, hogy gyakran bénító nyomást helyez magára, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Challengers-beli karaktere, Tashi teszi.

A párja, Tom Holland, a barátai és a munkatársai szerint egyébként Zendaya eddig tökéletesen kezelte a sztárságával együtt járó cirkuszt, és nem féltik őt a jövőben sem, mert a sikerei ellenére nem szállt el, két lábbal áll a földön, és határozott elképzelései vannak arról, hogy milyen irányba vigye a karrierjét.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya 22 év után távozik a Nemzeti Színházból, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A legfőbb érv az volt, hogy a színház nehéz anyagi helyzetben van. Udvaros azonban nem érti, hogy akkor miért kell külföldi rendezőket szerződtetni hatalmas összegekért.

Link másolása

Már nem vagyok tagja a Nemzeti Színháznak. Vidnyánszky Attila valóban nem hosszabbította meg a szerződésem – mondta Udvaros Dorottya a Magyar Hangnak adott interjújában. A direktor legfőbb érve az volt szerinte, hogy a teátrum nehéz anyagi helyzetben van.

„A kormány elvont 380 millió forintot a színháztól, és idén már nem sikerült befoltozni a költségvetésen ütött lyukakat. Elfogadom, hogy anyagi problémák vannak, de ha valóban ilyen rossz a helyzet, akkor miért kell újabb és újabb külföldi rendezőt leszerződtetni hatalmas összegekért?

A Nemzetiben már alig rendeznek magyar művészek” – mondta a színésznő a lapnak.

Udvarost megkérdezték a tavaly novemberi balesetről is, amikor a Rómeó és Júlia előadás közben Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó lezuhantak a díszletről.

„Benne volt a levegőben, hogy valami történni fog. Korábban már kis híján történt tragédia, egy öt méter magas díszletelem kezdett el dőlni, a tetején egy színésszel, akinek végül szerencsére nem esett baja, de az eset után elszerződött a színháztól. A Rómeó és Júlia próbáin a kollégák többször is jelezték, hogy veszélyes a díszlet, mégsem történt semmi” – mondta Udvaros Dorottya.

Link másolása
KÖVESS MINKET: