Honda ZR-V e:HEV Advance – nyugalmat áraszt, mint egy gondosan kimért japán kalligráfia
A ZR-V formája gömbölydeden sportos, összességében a kocsit alapvetően lágy formák jellemzik. A 4,5 méter hosszú test kifejezetten arányos. Amennyiben elölről közelítünk az autóhoz, egyből feltűnik a ZR-V leglátványosabb eleme: a méretes, már-már Maseratis kinézetű függőleges lamellás, fényes, fekete hűtőrács.

Rendkívül látványosak a fehér kasztnin megjelenő fekete betétek, amelyek az első-hátsó lökhárítón, a kerékíveken, valamint a hátsó spoileren is feltűnnek.

Elől szinte ékszerként díszítik az autó orrát a karcsú LED-fényszórók, kecsesek a szintén szűkre húzott hátsó lámpák is.




A formaterv nem akar hivalkodni, inkább nyugalmat áraszt, mint egy gondosan kimért japán kalligráfia. A kalligráfia japánul 書道 (shodō), ami szó szerint azt jelenti: „az írás útja.” A shodō célja nem az, hogy tökéletesen írjunk, hanem hogy az írás ritmusa és lelkiállapota harmóniában legyen. A japán mesterek szerint:„ A vonal a lélek tükre” – és ez a vonal ezúttal egy lágy autó lelkét tükrözi a ZR-V-ben. A letisztult vonalak nemcsak szépek, hanem aerodinamikailag is hatékonyak. A ZR-V 4568 milliméteres hossza, 1840 milliméteres szélessége és 1620 milliméteres magasság – a HR-V és a CR-V közé pozícionálja az autót, és ezek a méretek tökéletesen igazodnak a C-SUV szegmens igényeihez.

A belső egy prémium érzetét adja
A ZR-V utastere egyértelműen a prémium irányba tolja az autót, amely a panoráma üvegtetőnek köszönhetően rendkívül világos. Mindkét ülléssorban tágas helykínálat fogad minket. Az anyaghasználat kiemelkedő, nem csörög, nem zörög semmi, még hidegben sem. Az ülések kényelmesek, jól állíthatók. A beállítások két személyre tárolhatók elől. Hátul tágas tér fogad minket, a csomagtartó – Bose mélynyomóval szerelt Advance változatban - 370 literes, amely a hátsó ülések lehajtásával 1290 literre bővíthető. Családoknak pont ideális méretű.



Az alacsony műszerfal és a horizontális elrendezés vizuálisan tágítja a teret, a puha, lágy tapintású anyagok pedig elegáns, otthonos hangulatot teremtenek. Az igényes varrású bőrök minőségi légkört hordoznak.

Ergonomikus az elrendezés, csak a 9 colos, érintőképernyős kijelző esetében éreztem azt, hogy nézhetne jobban a sofőrre. Egyébként ezen érhetőek el a mindennap használt alkalmazások, például az okostelefon-képernyő tükrözésére szolgáló Apple CarPlay és Android Auto.

Az egyszerű kezelhetőség érdekében a hat legfontosabb alkalmazás gyorselérési területet kapott a képernyőn, nem szükséges tehát a menürendszerben keresgélni a főbb funkciókat. Ráadásként a főképernyő, a visszalépés és a hangerőállítás fizikai gombot kapott, úgy mint a fűtés és a hangerő-szabályozás gombja is, tehát a vezető roppant könnyedén, akár vakon is kezelheti a funkciókat, s tulajdonképpen mindig az útra koncentrálhat. A Bose-hangrendszer egyértelműen a felső kategóriát idézi, a számos rendelkezésre álló tárolórekesz könnyűvé teszi a holmik elhelyezését.

Az Advance kivitelnél egy 6”-os Head-up kijelző is a felszereltség része. Alatta a 10,2”-os digitális műszercsoport-kijelző is minden igényt kielégít, amely könnyen magunkra szabható. Kezelése nem feltétlen könnyű, de gyorsan elsajátítható.


Hajtáslánc: e:HEV – a lágy erő definíciója
A Honda a ZR-V-t kizárólag hibrid hajtással kínálja Európában – ezzel is jelezve, hogy a márka teljesen elektromos és hibrid irányba fordult. A 2,0 literes e:HEV rendszer tehát az egyetlen, de annál kifinomultabb opció: erős, csendes és hatékony.


A ZR-V-ben a Honda legújabb, két villanymotoros e:HEV hibrid rendszere dolgozik. A teljes értékű hibrid hajtás alapját az új fejlesztésű, 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű, Atkinson-ciklusú benzines erőforrás adja, amelyhez két kis méretű, ám nagy teljesítményű villanymotor társul (az egyik hajt, a másik áramot termel a hajtómotor és az akkumulátor számára.). A rendszer automatikusan és szinte észrevétlenül vált a három üzemmód – tisztán elektromos, hibrid és benzines – között, a vezető beavatkozása nélkül. A motorok renszerteljesítménye 184 lóerős, amely 315 Nm nyomatékot ad le, Ez a motor 5,1 liter körüli fagyasztással beéri vegyes használatban. A fokozatmentes e:HEV-váltó különlegesen finom – a Linear Shift Control gondoskodik a váltásról. A városban vajpuha, de, autópályán kicsit „nyúlós” érzést kelt, és ott, gyorsításkor hangoskodik is.

Városban a ZR-V többnyire elektromos üzemmódban halad, ilyenkor semmilyen károsanyagot nem bocsát ki, miközben a hajtás közvetlen, rugalmas és szinte hangtalan. Erőteljes gyorsításnál a rendszer hibrid módra vált: a villanymotor hajtja a kerekeket, a benzinmotor pedig csak az ehhez szükséges elektromos energiát termeli. Autópályán, egyenletes tempónál a belső égésű motor biztosítja a hatékony haladást, míg a villanymotor ilyenkor csak szükség esetén segít be. Ha a vezető nagyobb teljesítményt igényel, a vezérlőegység azonnal visszakapcsol hibrid módba, hogy a villanymotor teljes ereje rendelkezésre álljon.

Fékezéskor és lassításkor a rendszer visszanyeri a mozgási energiát, elektromos árammá alakítva azt, ezzel is csökkentve a fogyasztást – különösen városi forgalomban, ahol gyakoriak a megállások és elindulások. A hajtáslánc rendszerteljesítménye 184 lóerő és 315 Nm, ami alapesetben csendes, mégis határozott erőleadást biztosít. A Linear Shift Control technológiával vezérelt fokozatmentes e:HEV-váltó különösen finoman, gyakorlatilag észrevehetetlenül dolgozik, a menetirány-választó gombok pedig ergonomikusan elhelyezve, kézre esnek.

A modell három felszereltségi – az Elegance, a Sport és az Advance szinttel kapható. A tesztautó az utóbbi, Advance szintű modell volt, benne minden extrával.

Vezethetőség: könnyed és precíz
A ZR-V-t vezetni olyan, mint selymen siklani. A kormány vajpuha, az ajtók vajpuhán záródnak, a futómű is olyan puha, hogy az összes úthibát elnyeli,ez igencsak előnyös, ha az ember, a X.. és a XVII. kerület környékén él. Hátránya viszont az, hogy nagyobb sebességnél, autópálya-tempónál kissé bizonytalan érzést kelt, ott hiányzott a feszesség.


A négy választható üzemmód (Eco, Normal, Sport, Snow) között a különbség jól érezhető, de bármelyikben megmarad az a lágyság, ami a ZR-V esszenciája.

Biztonság és technológia

A Honda SENSING csomag a legkomplexebb biztonsági rendszer a kategóriában: adaptív tempomat, sávtartó, ütközésmegelőző, keresztforgalom-figyelő és 10 légzsák óvja az utasokat. A karosszéria ultra nagy szilárdságú acélból készült, a látómező nagy, a holtterek minimálisak – itt a technológia és az emberi biztonság tényleg kéz a kézben jár.

Ha egy szóval kéne jellemeznem a 10 nap tapasztalatait az a lágyság lenne, Kívül-belül ez jellemzi az autót.
Tulajdonságok
- benzinmotor térfogata: 1993 cm³,
- Váltó típusa: fokozatmentes e:HEV automata (elektromos vezérlésű rendszer)
- Felszereltség: Advance
- Teljesítmény: 184 LE (135 kW)
- Nyomaték: 315 Nm
- Gyári fogyasztás (WLTP): 5,7 l/100 km
- Teszthét fogyasztása: 6,2 l/100 km vegyes használatban
- Alapár(Mo., 2025): 16 494 000 Ft (Elegance)
- Tesztautó ára (Advance felszereltség): 8 494 000 Ft