KULT
A Rovatból

Deadpool és Hulk együtt próbálják megmenteni a világot - Az Adam-projekt

Az utóbbi idők egyik legjobb Ryan Reynolds-filmje, amely nem váltja meg a világot, nem lesz klasszikus, ámde piszok szórakoztató. Kritika.

Link másolása

Lehet hogy a Netflix ismétli önmagát, de amíg ilyen minőségű a végtermék, nem panaszkodhatunk. A Netflix próbálkozik, nagyon-nagyon próbálkozik. Ryan Reynolds előző filmje, a Különösen veszélyes bűnözők a streaming szolgáltató kevésbé jól sikerült darabjai közé tartozott, pedig megnyerték hozzá Dwayne Johnsont és Gal Gadot-ot is.

Nézzük, milyen egy szóló Reynolds projekt.

Hát semmi új, de még mindig szórakoztató. Én továbbra is kedvelem a színészt, és felőlem bátran mellé állhat a rendező Shawn Levy is.

Az Adam-projekt semmi eget rengetőt nem mutat, nem váltja meg a világot, nem lesz klasszikus, ámde piszok szórakoztató zsánerfilm. Shawn Levy teljesen újraértelmezte pályafutását az utóbbi időben. Régebben olyan filmek rendezőjeként ismerhettük, mint az Éjszaka a múzeumban-trilógia vagy a Vasököl, ám valljuk be, ezek kissé feledhető családi filmek.

Később rátalált a Netflix és segített tető alá hozni egy kisebb kulturális szenzációt, a Stranger Things-t a streamingóriásnak.

Ekkor megfertőzhette valami a 80-as évek hangulatából, mert azóta valahogy minden munkája hasonló atmoszférájú. De ez abszolút nem baj. A Stranger Things utáni mozija a Fox stúdió utolsó nagy blockbustere volt, amit aztán megvett a Disney kilóra: ez volt a Free Guy. Szintén könnyed családi mozi volt, borzasztó sok számítógépes utalással és egy nagy falat Ryan Reynoldsal. Levy-nek annyira bejött a közös munka, hogy vitte is magával a következő filmjéhez.

Az Adam-projekt pont úgy kezdődik, mint egy klasszikus 80-as évekbeli sci-fi. Egy űrhajó menekül egy másik elől, nem ismerjük még a történetet, de

már ekkor tudjuk, kik a rosszak és a ki a jó a történetben.

Majd időutazás, találkozunk a szereplők fiatalabb énjével és elkezdődik egy idősíkokon átívelő kaland. A mostani trend, vagyis a 80-as évek majmolása sokaknak már unalmas lehet, de itt valahogy nem volt zavaró. A történet butácska, sok lényeges információt kihagytak, nem magyaráznak meg bizonyos dolgokat. Mi miért történik, és hogyan? Ki miért lesz gonosz? Ilyen kérdéseket fel se tegyünk. Kellett egy gonosz és voilá? Lett egy. Ha mindezek felett szemet hunyunk, akkor egyszerűen csak magával ragad a hangulat, és a játékidő végig leköti a figyelmet.

Tökéletes péntek esti családi kikapcsolódás, amelyben van bőven akció, közben megnevettet és még egy-egy könnycseppet is elmorzsolunk néha.

A 106 perc hamar elröppen, és amikor vége, elégedetten felállunk a kanapéról, de egy hét múlva már valószínűleg nem fogunk rá emlékezni, ezért akár újra is lehet nézni. Az Adam-projekt ezért készült.

Lássuk a szereplőket: mindenki papírvékony karakter, de ide nem is kell más. Ryan Reynolds megint hozza a Deadpool-figurát, most szupererő nélkül, de a dumája megvan. Jennifer Garner bájos és szerethető, Zoe Saldana nagyon kemény, Catherine Keener piszkosul gonosz, Mark Ruffalo pedig Dr. Bannert játssza a Bosszúállókból: egy bohókás, de zseniális tudós. Érdekes volt látni, hogy ez a két „karakter” milyen jól mutat együtt, igazából el tudnék képzelni egy hasonló felállású Marvel-filmet is – kicsit olyan lenne, mint a Thor: Ragnarök. Ennyi hatalmas hollywoodi név mellett a film igazi sztárja Walker Scobell, aki az ifjú Ryan Reynoldsot alakítja, méghozzá nem is akárhogy.

Kevés gyerekszínész van, akik előtt emelem a kalapom, de Mr. Scobell hihetetlenül jó.

Ő a film végére, a nagy akciófináléra kicsit eltűnik érthető módon, de ő a film szíve és lelke. Fantasztikusak ketten együtt Reynoldssal. A forgatókönyv azon része kiemelkedőre sikeredett, amikor ez a két karakter együtt van: szellemes, gyors, repülnek a poénok, ügyes munka.

A castingra nem lehet panaszunk, de a tempóra és atmoszférára sem. A Free Guy is hasonló volt, de ott talán kicsit túlnyújtották a sztorit, Az Adam-projekt viszont megtalálta a tökéletes játékidőt. Több idősíkban járunk kalandjaink során, hiszen klasszikus időutazós film, de az egészből mégis az említett 80-as évek hangulata köszön vissza, hiába 2022-t írunk, kicsit olyan, mint A Galaxis őrzőiben – modern sci-fi, nosztalgikus hatással. A zenék, a stílus és még a tempó is hasonló.

Ha nagyon szigorúak akarunk lenni, akkor mondhatjuk, hogy a forgatókönyv nem túl erős, ami igaz is.

Kő egyszerű, semmi meglepetés, minden pont úgy és akkor történik, amikor számítunk rá. Egy-két bátrabb döntés van a szkriptben, de ha abból indulunk ki, hogy régen mit engedhettek meg maguknak a „családi filmek”, akkor itt semmin nem fogunk meglepődni. Cserébe a megvalósítás kárpótol mindezekért. A CGI jól néz ki TV-n, meg merem kockáztatni, hogy akár moziban is megállná a helyét, az akció követhető és látványos, a zene pedig fantasztikusan sikerült és a soundtrack is megér egy misét.

Aki akar egy jó estét, családdal, vagy barátokkal az bátran rányomhat a lejátszás gombra. Egy kis Vissza a jövőbe, Kincsvadászok és E.T. nosztalgia hullámvasút,

szívvel-lélekkel gyártott tömegszórakoztatás.

Tudtam én, hogy a Különösen veszélyes bűnözők csak egy pillanatnyi képzavar volt, és a Netflix tudja, hogy kell szórakoztató filmet csinálni. Ha így folytatják következő Reynolds-Levy projekt még jelen filmünknél is jobb lesz.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„A bicskei áldozatok elnézést kértek, végre, Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól” – Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiával jelentkezett
Teli van erős utalásokkal a humorista legújabb videója, amiben körülmetélik Gyöngyösi Mártont, és Karácsony Gergely is férfivá műtteti magát.

Link másolása

A régi idők Híradójának paródiájával jelentkezett Bödőcs Tibor. Az alig ötperces szösszenetben számos közéleti eseményt figurázott ki a népszerű humorista.

A humor azonban sok helyütt maró társadalomkritikát rejtett: szóba került többek között, hogy Szijjártó Péter Szergej Lavrovval együtt nevette ki az orosz börtönben meghalt Alekszej Navalnij nyitott koporsóját, hogy Orbán Viktor megtanította cipőfűzőt kötni Donald Trumpot vagy hogy a bicskei gyerekotthon áldozatai bocsánatot kértek – végre – Balog Zoltántól, Varga Judittól és Novák Katalintól.

Ezen kívül a Vágó István-klón Bödőcs „beszámolt” arról is, hogy az amerikai nagykövetségen körülmetélték Gyöngyösi Mártont, hogy Magyar Péter eltávolíttatja Schmidt Mária-tetoválását a válláról, és megtudhattuk, hogy Karácsony Gergely férfivá műtteti magát.

A rövid videó végén, mintegy bónuszként, értesülhettünk a legújabb Rákay Philip-filmről is – ezúttal igen meglepő stílusban.

Bödőcs Tibor retró Híradó-paródiája


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
95 éves lenne Audrey Hepburn, aki előre tudta, hogy meg fog halni
Az ikonikus angol-holland származású színésznő 1929-ben született és 1993-ban halt meg egy hospice házban. Kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Link másolása

Idén ünnepelné 95. születésnapját Audrey Hepburn, melynek apropóján a Blikk képgalériát közölt a híres színésznőről.

Audrey Hepburn sikeres modell is lehetett volna, ha fiatal nem happolják el a filmes szakemberek. Pályája elején modellkedésből és táncos szerepekből keresett pénzt, de 1948-ban kapta meg az első szerepét a Nederlands in zeven lessen című filmben.

Az '50-es években Angliában dolgozott, ahonann az Egyesült Államokba vezetett az útja, ahol az első világraszóló sikerét a Római vakációval szerezte. 1967-ben visszavonult a filmes szakmától, ám Steven Spielberg amerikai filmrendező felkérésére elvállalta később az Örökké című film egyik szerepét.

1992-ben derült ki, hogy vastagbélrákkal küzd. A diagnózist követően megműtötték, kemoterápiával kezelték, de tudta, hogy nem fogja túlélni a betegséget.

Egy hospice házban halt meg 1993. január 20-án.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Így tudta meg Kulka János, hogy a Nemzet Színésze lett – Máris sokan gratuláltak neki
A színészt egy kollégája hívta fel telefonon, és a bejelentéssel nagyon meglepte őt - árulta el Kulka János, aki nagyon köszönte a kitüntető címet.

Link másolása

Ahogy arról mi is beszámoltunk, Kulka Jánost választották a Nemzet Színészének a nemrégiben elhunyt Tordy Géza helyére.

A művészt az RTL Híradó kérdezte meg arról, honnan tudta meg a hírt:

Kulka János válasza:

"Molnár Piroska hívott, gratulált nekem. Nemzet Színésze vagy. Meglepődtem. Nagyon köszönöm, nagyon"

- árulta el a színész, majd hozzátette: sokan gratuláltak neki, sok sms-t és hívást kapott.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Két órából egy érdekes, egy kínzás. Megéri? Az elátkozott Queen Mary kritika
Az elátkozott Queen Mary nem más, mint egy ügyesen összerakott zagyvaság. Hangulatos, gyönyörű, de értelmetlenül túlbonyolított horror próbálkozás.

Link másolása

A Queen Mary olyan, mintha egy erőltetett, izzadságszagú Netflix horrort néznénk. Egy szerencséje van: az alkotók komolyan gondolták és kemény munkát fektettek bele. Nem tudom, hogyan lehetne leírni Az elátkozott Queen Mary-t úgy, hogy átadjam a tapasztalataimat.

Kerek egész képet, ugyanis nem tudok írni, akkora összevisszaság az egész.

Kár érte, se a színészek, se a filmes szakemberek nem tehetnek róla, egészen máshol csúszhatott el ez a történet.

A kezdés meglepően impozáns. 1938-ban járunk egy halloween-i estélyen egy hajó fedélzetén, amely épp az új világba tart Angliából. Egy furcsa családot követünk az első osztálynak fenntartott étteremben, akikkel valami nem stimmel.

Apuka erőszakosnak tűnik, anyuka babonásnak, a gyermek pedig nem bír magával.

A párbeszédekből hamar össze lehet tenni, hogy ők bizony nem az első osztályra valók, de Halloween-re hivatkozva, álruhában sikerül elvegyülniük a gazdagok között. Természetesen lebuknak és baj-bajt követ, majd az egész egy vérengzésbe fullad.

Aztán gyors váltás és egy másik családot kezdünk el követni a jelenben, Anne (Alice Eve), Patrick (Joel Fry) és gyermekük Lukas (Lenny Rush) személyében. Szépen lassan, nem túl szájbarágósan kiderül, hogy ők mit keresnek a már szórakoztató központként működő, Los Angelesben végleg kikötött Queen Mary-n.

Valami nem stimmel az egész hajóval, egyszerre túl steril és zavaróan mocskos.

A kapitány, Bittner (Dorian Lough) is gyanúsan viselkedik, mintha titkolna valamit. Mondani sem kell, hogy a két történetszál egyszerre folyik egymás mellett, felváltva váltakozik, majd egyszer csak összefonódnak.

Nem fogok spoilerezni, mert nem is igazán tudnék. Hangulatos indításból viszonylag gyorsan elérkezünk az unalmas tucathorrorok világába. Maga a helyszín már megért volna egy értelmesebb filmet. Az atmoszféra tapintható, mind a jelen mocska és felületes sterilsége, mind a ’30-as évek elegáns nyomora. A képi világ zseniális, a vágások néha ámulatba ejtőek, a gyönyörű képekkel társulva.

Isaac Bauman operatőr képei magukért beszélnek. A kivégzések brutalitása ritkán látott moziban X karika nélkül. Nem ezen fog múlni a siker.

A kosztümök, a maszkok, a díszletek és még a CGI is rendben van, az alacsony költségvetés ellenére. Alice Eve, Joel Fry és a többi színész is jó. Ami biztos, hogy nem ezen a brigádon csúszott el a dolog. A forgatókönyvíró és a rendező azonban egyest érdemelnek - köszönjük leülhetnek.

Sokat segíthetett, hogy tényleg mindent próbáltak helyszínen felvenni, a Queen Mary hajón forgathatott a stáb, sőt még egy 3D-s szkennelést is végeztek az egész hajón, így szabadon mozoghatott az operatőr a szűk térben, digitálisan. Érdekes technológia ügyes felhasználása. Akkor mi a gond az egésszel, hogy nem úgy hivatkozom rá, hogy az év egyik legjobb horrorja? Egyszerű: ősbutaság az egész film. Nem csak unalmas, nem ijesztő, de még értelmetlen, logikátlan és zavaróan buta karakterekkel van tele.

Ennyire gyenge forgatókönyvet régen láttam. Mintha mesterséges intelligenciával írták volna,

azzal a leírással, hogy „robot csinálj nekem egy látványos, brutális horrorfilmet, naaaaagy csavarral a végén.” Hát nem jött össze, se izgalmas, se érdekes nem lett a végeredmény. Azon kívül, hogy szép és mozog a kép, sok köze nincs egy koherens történethez.

Itt senki se úgy viselkedik, mint egy élő ember. A gyilkos áldozatai megköszörülik a torkukat, miközben a kegyetlen tettes véres fejszéje még egy fejbúbban van. Aztán elkezdenek elfutni egy zsákutcába négyen! Tényleg mélységesen felháborító, hogy ezzel valaki pénzt szeretett volna szerezni. A forgatókönyvírók között nem meglepő, hogy az első filmes Stephen Oliverrel és a nem túl nagy tapasztalattal rendelkező Gary Shorreal találkozunk. Egyébként Shore rendezte is a filmet elég, ha ehhez annyit teszek hozzá, hogy előző nagyjátékfilmje Az ismeretlen Drakula mérföldekkel jobb volt ennél. Pedig az nagy szó! Aki látta, az tudja.

Ami a legrosszabb az egészben, hogy a mozi annyira szép, amennyire egy horrorfilm képes rá.

Még a felúszó feliratok, a stáblista elrendezése és a főcím is művészire sikerült. Valószínűleg itt ment félre: volt egy remek ötlet, de nem volt elég tartalom egy egész estés filmhez, ezért tóldották-fóltozták és addig csavarták művészieskedéssel, hogy a Frankenstein szörnyetege effektus történt. Lehet jobb lett volna, ha elégetik a Queen Mary-t, ahogy ezt a szörnnyel is tették. Spoiler az 1931-es Boris Karloff filmből, elnézést.

Nem ragozom tovább, rossz film a Queen Mary. Lehetett volna remek horror is, ha a forgatókönyv hozzáértő kezekben landol, vagy ha csak egy rövidfilmet készítenek az alkotók. De egy több mint kétórás misztikus kalandnál nem adott többet.

Olyan mintha megnéztük volna a Lost első és utolsó részét egymás után. Egy figyelemfelkeltő, gyönyörű, rejtélyes felvetés, ami egy kiábrándító, túlcsavart, értelmetlen badarságba csap át.

Nem ajánlom senkinek, inkább nézzetek meg mást a mozi kínálatból.

Link másolása
KÖVESS MINKET: