KULT
A Rovatból

„Ez nem énekverseny, hanem egy énekverseny témájú szappanopera” – X-Faktor Tábor, 1. rész

Volt fiatal Körmendi Jánosra emlékeztető rapper, indokolatlanul továbbjutó énekesnő és érthetetlen okokból kieső valódi művész is.

Link másolása

Véget értek az előválogatók, ami nektek jó hír, mert csökken a fülünk ellen elkövetett merényletek száma, nekem viszont rossz, mert ahogy fogynak az őrültek, nehezebb vicceseket írni a műsorról.

Elérkezett a Tábor, ami az egyik legnagyobb szívás az X-Faktor során. Legalábbis kedves barátaimnak, akik közvetlenül a MOM mellett laknak, és meglehetősen zavarja őket a táborozók lármája.

De szívás a versenyzőknek is. A tábor két körös, az elsőben a versenyzőket összerakják 4-5 fős csoportokba, és együtt kell elénekelniük egy rájuk tukmált dalt. A zenekaroknak fel kell dolgozni a versenydalt, a rappereknek pedig egy zenei alapra kell szöveget írniuk és előadniuk.

Ebben elvileg az a nehézség, hogy ilyen rövid idő alatt kell megtanulni egy „ismeretlen” dalt, bár őszintén szólva,

akinek Jermain Jackson és Pia Zadora slágere, a When the Rain Beigns to Fall ismeretlen dal, az ne akarjon popsztár lenni.

(Utálni utálhatja, de illik ismerni.)

Mivel a felkészülési idő rövid, aki komolyan veszi a versenyt, az sokat dolgozik és keveset alszik ebben a 24 órában. Mindenképp embert próbáló feladat. És pontosan itt derült ki, hogy miért volt felelőtlenség a mentorok részéről továbbengedni azokat, akiknek egyértelműen nincs itt keresnivalójuk.

Alexet idézem: „Úgy lenne igazságos, ha a végén elmondanánk, hogy ő nem tud énekelni.”

Nem, úgy lett volna igazságos, ha ezt az előválogatón elmondjátok nekik, és nem dolgoztatjátok őket pluszban a semmiért.

Mert azt el kell mondani, bár a „kóborlóknak” köze sincs az énekléshez, nagyon becsületesen dolgoztak, megtanulták a dalt, nem úgy, mint néhány – elvileg – tehetséges kollégájuk.

Egyedül Bajkó Kinga ment tovább az első eresztésből, az operett-nótaénekes, talán az egyetlen az X-Faktor történetében, aki szakmai önéletrajzzal érkezett az előválogatóra.

Az ő továbbjutása is meglepett. Bármennyire is jó a maga műfajában, nyilvánvaló, hogy nem tudna hétről hétre különböző műfajokban villogni. Márpedig valaha ez szempont volt. Nem véletlen, hogy a feladatul kapott Dinamyte-ból nem sok mindent tudott visszaadni.

Lehet, javasolni fogom Nacsa Olivérnek, hogy indítson egy operett-tehetségkutatót.

A második csapat is elég vegyes volt. Jött Hudák Zsolt, aki énekelni nem tud, csak hörögni. Én kiejtettem volna, mert jópofa, de lássuk be, nincs benne perspektíva. Ebből logikusan következik, hogy a mentorok továbbengedték.

Ami meglepett, hogy a – szerintem – igencsak hamiskás Laura Perez Garcia igent kapott, míg Bata Krisztinát kiejtették.

Persze nehéz megítélni, mert az előadásokból csak villanásokat kapunk, de az alapján Krisztinát jobbnak láttam és hallottam.

Ráadásul a műsorkészítők ravaszul úgy intézték, hogy – az amúgy ezúttal kevesebbet szereplő – Miller Dávid szóval tartsa Krisztinát addig, amíg Laura is kijön, és kialakulhasson egy kis nyelvköszörülés a hölgyek között.

Az első kör emlékezetes pillanata volt a The Match néven fellépő pár. Náluk a mentorok úgy ítélték, hogy a fiú nagyon tehetséges, egyedül lenne esélye, a lány viszont nem tud énekelni. Ezért felajánlották nekik, hogy Pétert egyedül továbbjuttatják.

A fiatalok nem törték sokat a fejüket, mert mint kiderült, felkészültek erre az eshetőségre, és arra jutottak, hogy együtt jöttek, és együtt is maradnak vagy távoznak. Így hát az X-Faktor véget ért számukra.

Mindenképpen szép, szerethető gesztus. Van olyan, hogy valakinek a párja fontosabb, mint a rivaldafény.

A válogatók egyik emlékezetes fordulata volt, amikor a mentorok bosszúból továbbengedték Hörcher Lászlót. A trollkirály nem hazudtolta meg magát. A csoportfeladatra nem jelent meg, de később beállított, hogy újabb szólóperformanszt mutasson be.

Magáról a produkcióról nem sokat tudok mondani, aki egy Hörcher előadást látott, látta mindet. Viszont szöget ütött a fejembe, amit Alex mondott: Hörcher László szerinte egy nagyon jó festő, és nem érti, miért csinál bohócot magából.

Fogtam magam és rákerestem a festményeire. Nem vagyok egy művészettörténész, de az tény, hogy sokkal jobban tud festeni, mint énekelni. Ha kíváncsiak vagytok, itt megtaláljátok néhány képét.

Voltak favoritok, akik alulteljesítettek, például Margie és Árvavölgyi Patrik, vagy Anett – ő az az anyuka, akit korábban a férje nem engedett énekelni –, de kaptak még egy esélyt.

Kiemelném a Voisingerst – nekik 24 órájuk volt. Ez alatt a 24 óra alatt átdolgozták Måneskin I Wanna be Your Slave-jét – tehát szólamokra bontották, ezt lekottázták és betanulták. Nekem nagyon bejött. A mentorok ugyanakkor hiányoltak egy vagy több szólistát a produkcióból, de miután Balásy Szabolcs karnagy megígérte, hogy legközelebb lesz szólista, ott lehetnek a székes fordulóban.

Remélem, eljutnak az élő műsorba, mert nekem nagyon bejön ez a műfaj.

Tartozom egy vallomással. Korábban többször értetlenkedtem, mit keresnek rapperek egy énekversenyben. De tévedtem. Tévedtem, mert egyrészt a X-Faktor nem énekverseny, hanem egy énekverseny témájú szappanopera, másrészt idén először a rapperek között van két előadó is, akire azt mondom, mindegy, mit csinálnak a színpadon, látni akarom őket.

Az egyikük Escobar, aki úgy néz ki, mint a fiatal Körmendi János, és bár nem nyújtott tökéletes produkciót, de időnként nagyon elkapta, és még a szöveget is értettem, ami nem hátrány ebben a műfajban. Összességében egy nagyon szerethető figura.

A másik Balázs Alex „Alee”, aki saját bevallása szerint színpadra lépés előtt 20 perccel lett kész a szövegével. Épp ezért felvette az olvasószemüvegét, és telefonról olvasta a szöveget. A döbbenetes az, hogy még így is elképesztően jó volt.

Ez a srác egyértelműen erre született, máris rajongó vagyok.

Hátra volt még egy fontos mozzanat. Feltételezem, csapatok mindig kevesebben jelentkeznek, mint egyéni előadók, ezért találták ki annak idején Simon Cowellék, hogy olyan jelentkezőkből, akik jók, de mégsem eléggé, csapatokat szerveznek. Így alakult anno a One Direction is.

Ezután kiderült, hogy idén melyik mentor melyik csapatot kapja. Újítottak, a 25 feletti kategóriát levitték 22 felettire, hogy még öregebbnek érezzem magamat. Őket Laci kapta.

Petié lettek a lányok, Alexé a fiúk, és Adélé a zenekarok. Utóbbit kicsit mélyvíznek érzem.

Néhány rocker arcán nem volt őszinte a mosoly, nehéz lesz Adélnak mindenkivel elfogadtatnia magát, mint mentor, nemcsak a képernyő előtt, de a próbatermekben is.

A szombati adás második felében jött a székes kör, azon belül is a 22 felettiek, Laci csapata. Ez az a pont, amikor a mezőny kategóriánként hat-hat főre szűkül.

Nem indult jól, de legalább rosszul folytatódott. Laci szigorú volt, sorra szórta ki az alulteljesítőket egészen addig, amíg meg nem érkeztek azok, akiket kedvel. Mert Laci eredeti célkitűzései alapján Mohamed Tesznimnek például nem kéne ott lennie a mentorházban – de ott lesz.

Akinek a kiesése rosszul érintett, az Anna. Ő a hangtállal zenélő természetgyógyász. Ismét csodálatos produkciót hozott, Csobot Adél meg is hatódott tőle.

Számomra érthetetlen, hogy Laci felállította Mardollért, aki kétségtelenül szórakoztató, cuki csaj, de számomra inkább jó figura, mint jó rapper.

Anna sokkal magasabb művészi szintet képvisel. Talán ez a baj. Igaz, hogy amit csinál, az nagyon rétegművészet, de jó hangja van, simán el tudom képzelni, hogy többféle stílusban is maradandót tudna alkotni, ha kicsit ösztönöznék, hogy mutasson más jellegű produkciót is.

Ha már minden áron kell Mardoll a show miatt, Tesznimet küldtem volna haza.

Ezt leszámítva szerintem jó és erős csapata jött össze Lacinak. Személyes kedvencem Anett, aki nemcsak jóvá tette a csoportfeladatos botlását, hanem szintet ugrott. James Browntól énekelte az It’s a Man’s Man’s Worldöt fantasztikusan.

A másik pedig Plaza, aki az előválogatón kicsit nagyképűen adta elő magát, de aztán kiderült, hogy van benne szakmai alázat. Talán tényleg nem énekelt most olyan jól, de nem kérdés, hogy színpadon a helye, és nagyon szerethető karakter.

Ezúttal vasárnap este is lesz adás, ahol a másik három mentor is kiválogatja a Mentorházas csapatát.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!” – Zendaya a gyerekkori sztársággal járó szorongásairól mesélt
Zendaya jelenleg a Z-generáció legnagyobb sztárja, aki már tinédzserként példakép volt kortársai számára, hiszen óriási sikerrel énekelt, táncol, színészkedett, producerkedett, sőt, könyvet is írt. A sztársághoz vezető út azonban egyáltalán nem volt könnyű a számára.

Link másolása

Zendaya nem a showbizniszből érkező szülők gyermeke (tanárként dolgoztak mindketten), vegyes etnikumú előadóként szintén nem nyílt meg előtte rögtön minden ajtó, a tehetsége azonban végül teret nyert. A most 27 éves színésznő egyébként többször is megnyílt a stresszről és a szorongásáról, amit azért érzett gyerekszínészként, mert folyamatosan teljesítenie kell, hiszen attól félt, hogy ha nem hozza ki magából a maximumot, az emberek elveszítik az érdeklődésüket iránta.

A kétszeres Emmy-díjas sorozat- és filmsztár, aki óriási sikereket ért el a Pókember- és a Dűne-filmekkel, az Eufória című szériával (jelenleg pedig a Challengers című teniszes drámában láthatjuk, amiért már most Oscar-jelölést jósolnak neki), azon kevés hírességek egyike, akik valaha a Vogue és a brit Vogue címlapján szerepeltek ugyanabban a hónapban.

„Bonyolult érzéseim vannak a gyerekléttel, a hírnévvel és a nyilvánossággal kapcsolatban. Rengeteg olyan esetet láttunk, amikor ez a kombó eléggé káros volt" – mesélte Zendaya a korai előadói karrierjéről, ami 13 éves korában kezdődött a Disney Channel Indul a risza című sorozatával:

„Csak most, felnőttként kezdek rájönni, hogy ó, oké, várj egy percet: mindig csak azt csináltam, amit ismertem, és ez minden, amit tudtam.”

Nem tud örülni a sikereinek

Zendaya azt is kifejtette, hogy úgy érzi, csak most, közelebb a harminchoz éli át a „szorongótinédzser-fázisát", mivel fiatalabb korában erre nem igazán volt lehetősége. „Úgy éreztem, hogy egy nagyon felnőtt helyzetbe kerültem. Korán lettem a családom kenyérkeresője, szóval rengeteg szerepcsere történt nálunk, miközben én hirtelen felnőtté váltam.”

A fiatalon felnőttkorba taszított tapasztalatai miatt elmondása szerint nem élvezheti annyira a sikereit, amennyire szeretné: „Úgy érzem, hogy összezsugorodom, és nem tudok felhőtlenül örülni mindannak, ami történik velem.

Nagyon feszült vagyok, és azt hiszem, ezt azért hordozom magammal, mert gyerekkoromban nem igazán volt lehetőségem arra, hogy csak úgy kipróbáljak minden hülyeséget, amit egy gyereknek, tinédzsernek ki kéne próbálnia. Bárcsak egy sima iskolába járhattam volna!”

Bár Zendaya sosem járt középiskolába, a felnőtt karrierje nagy részét azzal töltötte, hogy ilyen korú karaktereket alakított, mint például az Eufóriában, vagy a Pókember-filmekben, ez utóbbiakban jelenlegi szerelme, Tom Holland oldalán játszott.

Fél, hogy megunják

A Challengers az egyik első olyan filmje Zendayának, amelyben a tényleges korának megfelelő korú ember alakít, ezt pedig saját bevallása szerint üdítőnek, ugyanakkor egy kicsit ijesztőnek is találta: „Úgy voltam vele, hogy remélem, a nézők elhiszik a karakteremről, hogy ugyanannyi idős, mint én, vagy talán egy kicsit idősebbnek is gondolnak, hiszen vannak barátaim, akik már szülők, vagy akiknél épp úton van a gyerek" – magyarázta Luca Guadagnino (Vakító napfény, Szólíts a neveden, Sóhajok, Csontok meg minden) filmjéről, amelyben egy fiatal anyukát alakít.

Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy egy nap szeretne családot alapítani, de nem akarja elsietni a dolgot, mivel aggódik amiatt, hogy a nyilvánosság előtti élete mit jelentene a gyerekei számára. „Azt hiszem, mindig is szorongtam a gondolattól, hogy az emberek egyszer csak azt mondják: »Már 14 éves korod óta figyelemmel követlek, de már nem érdekelsz, mert unalmas lettél.«”

Az attól való aggodalma, hogy cserbenhagyja az embereket, egyben azt is eredményezi, hogy gyakran bénító nyomást helyez magára, hasonlóan ahhoz, ahogyan a Challengers-beli karaktere, Tashi teszi.

A párja, Tom Holland, a barátai és a munkatársai szerint egyébként Zendaya eddig tökéletesen kezelte a sztárságával együtt járó cirkuszt, és nem féltik őt a jövőben sem, mert a sikerei ellenére nem szállt el, két lábbal áll a földön, és határozott elképzelései vannak arról, hogy milyen irányba vigye a karrierjét.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya továbbra is állítja, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A színésznő szerint az intézmény igazgatója anyagi okokra hivatkozva nem újította meg a szerződését. A Nemzeti Színház szerint Udvaros Dorottyának határozatlan idejű szerződése van, és azt nem mondták fel.

Link másolása

Mi is írtunk róla, hogy Udvaros Dorottya azt mondta, hogy már nem tagja a Nemzeti Színháznak, mert a szerződését nem újították meg. Az igazgató, Vidnyánszky Attila korábban az intézmény anyagi helyzetére hivatkozott.

Pénteken a Nemzeti Színház azt közölte:

„Udvaros Dorottya művésznő a Nemzeti Színház társulatának tagja, határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezik, mely a mai napig nem került megszüntetésre és felmondásra”

- írta a Telex.

A színésznő gyorsan reagált a teátrum közlésére. A lap megkeresésére azt válaszolta:

„Március 22-én pénteken 11.00-kor volt szerződtetési tárgyalásom a vezérigazgató úrral, amikor is közölte, hogy nem kívánja meghosszabbítani a munkaszerződésemet. Azokra a darabokra, amik még műsoron maradnak és játszom bennük, azokra egyedi szerződést kapok majd május közepén”.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Udvaros Dorottya 22 év után távozik a Nemzeti Színházból, Vidnyánszky Attila nem hosszabbította meg a szerződését
A legfőbb érv az volt, hogy a színház nehéz anyagi helyzetben van. Udvaros azonban nem érti, hogy akkor miért kell külföldi rendezőket szerződtetni hatalmas összegekért.

Link másolása

Már nem vagyok tagja a Nemzeti Színháznak. Vidnyánszky Attila valóban nem hosszabbította meg a szerződésem – mondta Udvaros Dorottya a Magyar Hangnak adott interjújában. A direktor legfőbb érve az volt szerinte, hogy a teátrum nehéz anyagi helyzetben van.

„A kormány elvont 380 millió forintot a színháztól, és idén már nem sikerült befoltozni a költségvetésen ütött lyukakat. Elfogadom, hogy anyagi problémák vannak, de ha valóban ilyen rossz a helyzet, akkor miért kell újabb és újabb külföldi rendezőt leszerződtetni hatalmas összegekért?

A Nemzetiben már alig rendeznek magyar művészek” – mondta a színésznő a lapnak.

Udvarost megkérdezték a tavaly novemberi balesetről is, amikor a Rómeó és Júlia előadás közben Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó lezuhantak a díszletről.

„Benne volt a levegőben, hogy valami történni fog. Korábban már kis híján történt tragédia, egy öt méter magas díszletelem kezdett el dőlni, a tetején egy színésszel, akinek végül szerencsére nem esett baja, de az eset után elszerződött a színháztól. A Rómeó és Júlia próbáin a kollégák többször is jelezték, hogy veszélyes a díszlet, mégsem történt semmi” – mondta Udvaros Dorottya.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Premier: „Síneken guruló no-go zóna” – A négyes-hatos villamosról írt dalt a Bankrupt
Az utóbbi pár évben egymás után hozták ki a társadalomkritikus slágereket, most szerettek volna kicsit elszakadni a politikai témáktól, de csak félig sikerült.

Link másolása

A négyes-hatos villamos lenyűgöző élővilágát már-már Sir David Attenborough-t idéző aprólékossággal mutatja be a Bankrupt új slágere. Az Interrupters-féle lendületes, modern ska-punk vonalat képviselő szám refrénje garantáltan meg fog ragadni mindenkiben, aki kénytelen rendszeresen igénybe venni a körúti fegyencjárat szolgáltatásait.

A számhoz készült montázsvideó ezúttal a tömegközlekedési akciójelenetek tematikájára épül, és hogy minden igényt kielégítsenek, ehhez a számhoz is készült angol változat.

„Az elmúlt másfél évben sorozatban kihozott virális társadalomkritikus slágerek (Keresett a Feri, Viktorland, A hülyeség ára, Illiberal Holiday, Hol van a pénz?) után szerettünk volna kicsit elszakadni a politikai témáktól. De amikor realizáltuk, hogy pont az önkormányzati kampány közepére esik majd a megjelenés, muszáj volt ebbe is beletenni pár sort arról, hogy ígérhet bárki bármit, a négyes-hatos ilyen marad. És ha már így alakult, belekerült Budapest legádázabb ellensége is” – meséli a csapat frontembere, Sarkadi Balázs.

Négyes-Hatos:

Four-Six:

A zenekart legközelebb május 11-én Veszprémben, a Teremben, utána pedig június 1-én Budapesten, az Instantban lehet élőben megnézni.

A zseniális borító Vass Richárd munkája, a kiváló hangzásról pedig ezúttal is Botlik Mátyás (Grenma Stúdió) gondoskodott.


Link másolása
KÖVESS MINKET: