Tantermekbe viszi be a színházat a MU Színház
A MU Színház, mint befogadó színház és a k2 Színház társulata számára is kiemelten fontos a felnövő generáció színházi nevelése, a színház megszerettetése. Ezt célozzák meg közösen a k2 októberi tantermi előadásaival, melyek mindegyike egy-egy fontos, társadalmi problémát vet fel, gondolkoztat el, mindezt egy osztályteremben.
Az aktuális négy darab közül három, az Antigoné, a Rinocéroszok és Az apostol egy külső helyszínen, egy valós osztályteremben lesznek láthatók, a MU Színházzal szomszédos iskolában, míg a Hűség című előadást a MU Színház kistermében játsszák, ahol a székek félkör alakban várják a nézőket a színpadon, akiktől a színészek csupán karnyújtásnyira játszanak majd.

Az előadások október 14-én, Szophoklész klasszikusával, az Antigonéval indulnak.
A gimnáziumi kötelező olvasmányról sokan gondolhatják, hogy elavult, pedig a mai napig nagyon aktuális, mindennapi kérdéseket feszeget.
Mit tegyen az egyén, ha a saját morális értékei ütköznek például egy uralkodó által hozott törvénnyel? A k2 Színház mindezt a problémát behozta a tantermek jól ismert világába.
Az iskolai hierarchiákkal foglalkozik majd október 15-én a Rinocéroszok című darab is. Az előadás a valóságból, egy szekszárdi gimnáziumban történt esetből merít, ahol a diákok csínyként A bukás című film jól ismert jelenetéből készítették el a maguk verzióját (a jelenet mémmé vált, megszámlálhatatlan verziója készült az évek során), melyben az iskola igazgatója és a tornatanár kerül rossz fénybe. A diákot végül több, szabálytalan eljárást követően kirúgják az iskolából. Mit tehet az ember a hatalommal szemben? A Rinocéroszok erre keresi a választ, a fent említett történet mellett több, ismert diákcsínyt is beemelve az előadásba.
A tantermi előadások helyszíne az osztályterem. Nincsenek külön díszletek, külső, teátrális effektek, csak azok a tárgyak melyeket maga a tér kínál: ajtók, ablakok, tábla, padok, székek. Az előadásokat is szinte a teljes eszköztelenség jellemzi, a színészek általában a saját ruhájukban játszanak és nem használnak külön kelléket vagy csak nagyon keveset a játék során. Ezeknek az előadásoknak az előnye, hogy könnyen utaztathatóak, mégis, egy-egy fontos üzenetet hordoznak az ifjabb korosztály és a diákok számára, mindennapos társadalmi, morális kérdéseket, iskolai problémákat vetnek fel a játék során. Az előadás során ráadásul a néző szinte a darab részesének érezheti magát és a színész is tudja olvasni a reakcióikat, akár darabról-darabra fejlesztve az előadásmódot.

Mi lenne ha Petőfi Sándor feltámadna és a XIX. század eszméivel szeretné szebbé tenni a világot? Ezzel játszik el Az apostol című előadás.
A költemény főhőse, Szilveszter és a Petőfi közti rokonságot igyekszik kidomborítani a darab rendezője, aki a szövegmontázs módszerével több Petőfi-verset is Szilveszter szájába ad, hogy hangsúlyozzák: nemcsak a költemény főhősének, hanem az egyik legnagyobb magyar és európai romantikus költőnek a gondolatairól van szó a világjobbítás problematikáját illetően. Mit tennénk, ha találkoznánk vele? Semmibe vennék világjobbító szándékait és kinevetnénk, dicsőítenénk és követnénk, netán félnénk tőle? Ezeket a kérdéseket járják körbe Az apostolban. Az előadást október 22-én nézheted meg.


A sor utolsó darabját, a Hűséget október 29-én mutatják be. A Hűség Robert Merle, Mesterségem a halál című regénye nyomán született és azt vizsgálja, hogyan is válhat egy átlagos kisfiúból felnőtt korára a Harmadik Birodalom egyik legnagyobb tömeggyilkosa. A színészek segítségével nemcsak kívülről, de a főhős szemszögéből ki-és abba beugorva a nézőnek felkínálják a Rudolffal való azonosulás lehetőségét is, ennek az ijesztő élménynek köszönhetően pedig megtapasztalható, hogyan válhat egy halálgyár működtetése egyik pillanatról a másikra megoldásra váró feladattá.
Annak értelmezése, hogy hogyan és milyen hatások között élt, fontos feladat – melyet elvégezve nem csak azt láthatjuk tisztábban, hogyan válhat egy hétköznapi ember tömeggyilkossá, de remélhetőleg azt is, hogy a magunk részéről mit tehetünk azért, hogy a történelem egyik legnagyobb tragédiája ne ismétlődhessen meg. Ahogyan a regény, legyen ez az előadás is „megrendítő figyelmeztetés: lelkiismeret ébresztő kiáltvány a jó szándékú emberiséghez”.
Az előadásokról bővebb információt ide kattintva találsz.