KULT
A Rovatból

Szabó Benedek: Ma nem tudnám hitelesen azt énekelni, hogy „mégiscsak ezek a legszebb éveink”

A Galaxisok frontembere elárulta, miért vették ki a koncertprogramból a legnagyobb slágerüket, és miért rakott tele egy teljes albumot zongorás balladákkal.


Lehet, hogy rólad álmodtam címmel október elején jelent meg a Szabó Benedek és a Galaxisok negyedik nagylemeze, amely már nem először hoz éles fordulatot a zenekar hangzás- és szövegvilágába, de most talán minden eddiginél nagyobb a különbség.

A korábbi generációs témájú, tábortűzi slágereket álomszerű, lassú folyású dalok váltották fel, amelyekben gitár helyett a zongora kapta a főszerepet.

De vajon mennyire volt merész húzás ez, működni fog-e élőben, és tartós lesz-e az irányváltás, vagy egyszer majd visszakanyarodnak a gyökerekhez? Erről (is) beszélgettünk.

– Négy lemez alatt három teljesen eltérő arcodat mutattad meg. Te ezt útkeresésnek látod, vagy tudatosan nem akartál benne maradni egyetlen skatulyában sem?

– Annyiban útkeresés, amennyiben az élet is az. Én elég rövid ideig vagyok csak képes egy dologgal foglalkozni, utána elkerülhetetlenül megunom. Amit a Galaxisokkal az elején csináltam, azt is nagyon hamar meguntam, így lett a harmadik lemez teljesen más, mint az első kettő – majd a negyedik ismét. Persze van ebben egy kis dac is, nem szeretek belesüppedni kényelmes dolgokba.

Például kifejezetten taszít az a jövőkép, hogy mondjuk 5 év múlva teltház előtt játszunk a Budapest Parkban, olyan embereknek, akik túlnyomó része alig 1-2 slágert ismer tőlünk.

Ezt mindenképp igyekeztem elkerülni, és azt hiszem, a negyedik lemezzel garantáltam, hogy jó darabig nem fog megtörténni.

– Ezzel azért nem sok zenész van így, lássuk be...

– Nem az önsorsrontás a célom, csak szeretnék valahonnan valahová eljutni a Galaxisokkal, és ebbe nem nagyon fér bele, amit az imént felvázoltam. Maga a siker nincs ellenemre, félreértés ne essék, sőt kifejezetten élvezem – de egy határt azért mindenképp szeretnék meghúzni.

A teljes új album:

– Még a lemez megjelenése előtt mondtad többször is, hogy most kell eljönni annak, aki táncolni akar a koncerteken, mert az új dalokra már csak elaludni lehet majd. Ez persze poénosan hangzik, de őszintén: nem félsz, hogy tényleg teljesen le fog ülni a hangulat?

– Komolyan gondoltam, hogy nem lesz nagy tánc, hiszen a mostani turnén eljátsszuk a teljes új lemezt, tehát a repertoár fennmaradó részét is ehhez kell igazítani. Előtérben lesznek a korábbi albumok lassabb számai, főleg az elsőről fogunk sok rég félretett dalt elővenni. Ez már nagyon időszerű volt, hiszen ezt a lemezt nagyon szeretem, a másodikat viszont nem igazán, így arról csak alig lesz valami.

Át fog alakulni a program, ami nem azt jelenti, hogy most már örökre így marad, de egy ideig biztosan. Meglátjuk, hogy reagál majd a közönség.

Szerencsére azt vettem észre, hogy a mi közönségünk kimondottan érdeklődő, jól adaptálódó emberekből áll. Véletlenül sem szeretném őket hülyének nézni, ezért nem gondolom róluk, hogy majd egy másodperc alatt elfordulnak tőlünk.

Biztos lesznek ilyenek is, de ezzel muszáj számolni.

– A zenekar többi tagja hogy fogadta az új irányvonalat? Azonnal támogatták, vagy voltak vitáitok?

– Nem beszélgettünk sokat erről, de úgy tűnt nekem, hogy amikor először megmutattam nekik a számokat tavaly év végén, idén év elején, még kicsit kevéssé voltak lelkesek. A rákövetkező hónapok és a lemezfelvétel során viszont azt éreztem, hogy ez megváltozott, és nekik is megtetszett a koncepció. Szerintem a stúdiózás kezdetére jöttek rá, hogy bár tényleg nagy változás az eddigiekhez kéepst, de egy tök jó lehetőség, hogy kipróbáljunk valami egészen mást, amit zenészként nagyon lehet élvezni.

– Mi vitt téged pont efelé, hogy telerakj egy lemezt lassú, vagy legfeljebb középtempós, zongorás balladákkal?

– Egyszerűen úgy éreztem, hogy azok a témák, amelyekről írni szeretnék, ezt a fajta zenei keretet kívánják meg. Illetve maga a zenei keret, ami a zongora-tanulmányaimból fakadt, szintén ilyen szövegeket kívánt meg. A két dolog kölcsönösen hatott egymásra.

De szerintem egy zenekar pályafutása legyen olyan, mint egy ember élete. Ahogy utóbbi során is váltogatják egymást a teljesen különböző szakaszok, úgy a lemezeknek sem árt, ha időnként erősen különböznek egymástól. A haladás viszont nem feltétlenül egyenes vonalú: simán lehet, hogy egyszer majd visszakanyarodunk egy korábban már érintett tematikához vagy stílusvilághoz. Ez egyelőre nekem is rejtély, és sokkal szórakoztatóbb, mintha ugyanazt a dolgot próbálnánk folyamatosan csiszolni és finomítani.

– A zongorázás teljesen új volt neked, vagy foglalkoztál már vele korábban?

– Teljesen új, bár 11-12 évesen rövid ideig próbálkoztam vele, de egyáltalán sehova nem jutottam.

Két éve, amikor a Focipályákon sétálsz át éjszaka lemezt rögzítettük, még annyira nem értettem hozzá, hogy az Olasz film című szám orgonaszólóját is Sallai Lacinak kellett feljátszania, pedig az összesen 3 akkord.

Aztán 2016 végén elegem lett belőle, hogy jó tíz éve egyáltalán semmi új dolgot nem sajátítottam el, és mivel a zongora régóta szívemnek kedves hangszer volt, elképesztő elánnal vetettem bele magam. Bő másfél éve tanulom, és most már az eredménye is hallható.

– Jelenleg a fő hangszeredként tekintesz rá?

– Ezeknek a tanulmányoknak köszönhetően – és itt most a zongora mellett a zeneelméletre is gondolok, amibe azzal párhuzamosan szintén beleástam magam – elképesztően kinyílt számomra a világ zeneileg. Rengeteget foglalkozom mostanában hangszereléssel, rendszeresen készítek olyan felvételeket otthon, ahol minden hangszeren én játszom.

Gitáron is elkezdtem gyakorolni, ami elég példátlan, utoljára talán 16 éves koromban fordult elő aktívan. Ezt mind a zongoratanulás hozta magával, szóval nem mondanám a fő hangszeremnek, de általánosságban sokkal többet foglalkozom azóta a zenélés technikai részével, ami rendkívül jó érzés.

– A Huszonöt című számot már régóta nem játsszátok, pedig valamikor stabil eleme volt a repertoárnak. Van még olyan dalod, amit ma már nem szívesen veszel elő?

– Nyáron elhagytuk A teljesség felé-t a programból, aminek nem az volt az oka, hogy én dacosan szerettem volna megfosztani a legnagyobb slágerünktől a közönséget.

Sokkal inkább az, hogy nem éreztem jól magam attól, hogy azt éneklem, „akármilyen meglepő, mégiscsak ezek a legszebb éveink”, miközben ez 2018-ban Magyarországon nem gondolom, hogy megállja a helyét. Egyszerűen nem éreztem a magaménak.

Szintén belejátszik, hogy ez a szám a második lemezen volt, és mint az előbb már említettem, a négy közül ezt érzem a legkevésbé erősnek: szerintem zeneileg és szövegileg sem állta ki az idő próbáját.

– Pedig valószínűleg ezekkel a dalokkal tudott a legtöbb ember azonosulni, így a legtöbb új rajongót is ennek köszönhetitek.

– Ez elsősorban A teljesség felé-nek köszönhető, és nagyon hálás vagyok érte, de én személy szerint nem ezt a lemezt akartam megírni annak idején, hanem egy ettől egészen különbözőt. Eredetileg azon lett volna egyébként a Boldoggá akarlak tenni és az Innen el is. Csak aztán különböző magánéleti okok miatt öncenzúrát hajtottam végre, és megírtam helyette A legszebb éveinket, ami kicsit az újrahasznosítása volt az első albumnak, zeneileg sokkal rosszabb megoldásokkal. Visszatekintve én ezt a lemezt egyfajta ökölrázós, tábortűz körül éneklős, kicsit populista és demagóg dolognak érzem, és ezért viszonylag kevés olyan dal van rajta, amit a mai napig szívesen játszom.

– Azért nyugtass meg, hogy nem kell rosszul éreznem magam, amiért szerintem ez igen is egy tök jó lemez...

– Persze, őszintén szólva rohadtul nem kell foglalkozni azzal, hogy egy zenész mit mond a saját lemezéről. Ahogy azzal sem, hogy egy zenész mit mond a világról.

Sokan elkövetik a hibát, hogy azt hiszik, ha valaki értékes dolgokat adott át nekik a lemezei által, az majd az élet más területein is hasonlóan értékes dolgokat oszt meg velük.

Ezért van, hogy rengetegszer kérdeznek nagy megmondónak vélt zenészeket közéletről, párkapcsolatokról, életvezetési tanácsokról, miközben én például tudom magamról, hogy ha kapok egy ilyen kérdést, többnyire csak össze-vissza beszélek.

– Ha már itt tartunk, a zenekari Facebook-oldalt viszont te is elég gyakran használod a saját üzenőfaladként. Ez hogy fér össze?

– Úgy, hogy lehet rám hallgatni, de egyáltalán nem muszáj. Bármennyire is sznob felhangja van, én leginkább egyfajta kultúrmissziónak tekintem az egész zenekar működését. Ez az egyik legjobb dolog számomra a Galaxisokban: az eddig elért közepes ismertségünket arra használhatom, hogy megmutassak olyan dolgokat, amiket nagyon szeretek, de ők még nem feltétlenül ismernek.

Ezért ajánlok nagyon sokszor könyveket és zenéket, illetve ezért háborodok fel nyilvánosan, ha bezár egy általam szeretett és látogatott hely Budapesten.

Ugye, mint tudjuk, Magyarországon ez az ellenállás leginkább bevett módja, ha írsz egy sopánkodó Facebook-posztot, majd elégedetten hátradőlsz, hogy te megtettél mindent.

De komolyra fordítva, erősen gondolkodom egy olyan fesztivál megszervezésében, ahol azok a zenekarok kapnának fellépési lehetőséget, akik pont az említett klubok bezárása miatt szép lassan mindenhonnan kiszorulnak. Nem biztos, hogy erre Budapesten kerülne sor: akár Baján is el tudnám képzelni. Van is már néhány név a fejemben, akiket szívesen meghívnék. Ez most az egyik nagy álmom.

– Mennyire tekintesz hivatásként a zenélésre?

– Nyaranta sokkal inkább, hiszen nagyságrendekkel több koncert van és több pénzt is lehet vele keresni, mint az év többi időszakában. Stabil munkaként ebből adódóan nem tekintek rá, hivatásként viszont talán igen, hiszen ha van olyan dolog az életemben, ami nélkül nem igazán tudnék élni, az a zene. És a hivatás szónak végül is ez a klasszikus definíciója: valami, ami nagyon fontos neked, és amit bármi áron csinálnod kell.

Ugyanakkor nagyon fontosnak tartom azt is, hogy legyen polgári munkám mellette, mert szerintem borzasztóan lehangoló, ha ma Magyarországon valaki nem dolgozik a zene mellett, még akkor is, ha megteheti.

Ez nem egy akkora ország, hogy hónapokra el tudjál menni turnézni, így egyszerűen nem tölti ki annyira az idődet, hogy teljesnek mondhasd az életed.

Ráadásul amellett, hogy zenélek és dolgozom, még nagyon sok más dolog is foglalkoztat. Ilyen mondjuk a prózaírás, bár az utóbbi időben kicsit hanyagoltam, és nem is vagyok biztos benne, hogy a prózám kiemelkedő minőségű. De ettől még szeretek írni és minden bizonnyal fogok is, csak legfeljebb majd nem mutatom meg senkinek.

– Az A38-as lemezbemutató koncertre másfél hónappal hamarabb elfogyott minden jegy, meg is kellett hirdetni egy plusz dátumot. Tavasszal pedig az Akvárium nagytermét is megtöltöttétek. Vannak még megugrandó célok előttetek?

– Szuper dolog, hogy eljutottunk idáig, de pont arra vágyom legkevésbé, hogy elkezdjünk telt házakat számolgatni és egyre agresszívabb kampányokkal még több embert bevonzani. Tök jó, ha sokan vannak a koncertjeinken, de más zenekarokon azt látom, hogy egy idő után ez óhatatlanul a minőség rovására megy. Nem feltétlenül zeneileg, inkább a közönség összetételét tekintve.

Ahogy az elején már említettem, egy Budapest Parkot biztos nem fogsz megtölteni olyanokkal, akik behatóan ismerik a zenekar munkásságát. A jelenlegi közönségünkkel nagyon jó a viszonyunk, ez még pont egy olyan házibuli, amit el tudsz menedzselni – lehet, hogy ez csak az én hülyeségem, de egy adott ponton túl nem szívesen hígítanám tovább.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Isztriai tengerparti hangulat a Városmajorban – különleges színházi est vár Budapesten
Igazi horvátországi tengerparti hangulat lesz a Városmajori Szabadtéri Színpadon a Zentai Magyar Kamaraszínház kiváló színészei jóvoltából!


Nem kell tehát a tomboló hőségben órákat várakozni az autópályán, hogy átéljük az Isztria hangulatát, a városmajori nézők ugyanis lírai-groteszk tengerparti társasutazáson vehetnek részt, hiszen augusztus 25-én Budapestre érkezik a Szedjetek szét!

Közel van a Vajdaság, valahogy sokaknak mégis távol: az, ami az ütemes tempóban megújuló zentai színházzal történik, feltétlenül figyelemre érdemes. A Dévai Zoltán és Mezei Kinga vezette teátrum gyorsan felkerült újra a délvidéki magyar színházak összetéveszthetetlen esztétikája iránt rajongók belső térképére. Kicsi, de erős – talán így lehetne leírni legrövidebben azt, ahogyan és ami itt történik.

Merész vállalásokból nincs hiány, és erről megbizonyosodhat az, aki ellátogat a nagy vajdasági költő, Domonkos István műveiből készült, 2024-ben bemutatott előadásra.

Aminek van előtörténete, többféle is. Egyrészt a hosszú színházi memóriával rendelkezők emlékezhetnek Mezei Kinga korai, nagy visszhangot kiváltott Via Italia-rendezésére, melyet „Domi” szövegei nyomán álmodott színpadra. Néhány éve a Zenta melletti szomszédvárban, a szabadkai Kosztolányi Dezső Színházban született meg az első Szedjetek szét, szintén Mezei rendezésében. Az egykori szereplők közül Hajdú Tamás, Mészáros Gábor és Pálfi Ervin az újragondolt változatban is részt vesz, de a színpadon látjuk még többek között a rendezőt magát, vagy a Budapestről Zentára szerződött Vilmányi Benettet is.

Domonkos István költészete alapélmény számtalan vajdasági alkotónak. A Szedjetek szét kiindulópontja A kitömött madár című regény, majd a rá néhány évre, 1971-ben publikált Kormányeltörésben című vers. Ez utóbbi jelentőségéről Keresztury Tibor irodalomtörténész így fogalmaz: „az idegenség, a magány, kitaszítottság, a nyelvvesztés, a hazához fűződő viszony, az elveszített otthon, a sehová sem tartozás... keserű himnusza ez, melynek végetérhetetlen avantgárd sodrását, áradását visszatérő motívumok strukturálják... Élő, működő, aktuális, frissnek ható matéria: éppúgy meggyőződhet erről Domonkos régi híve, ismerője, mint az, aki ezt a verset, ezt a költőt most fedezi magának fel.”

És a felfedezéshez, illetve újraismerkedéshez tökéletes matéria a zentai színház előadása. Az isztriai tengerparton vagyunk a hetvenes években, a zenészek az üdülők szórakoztatására kitartóan húzzák a talpalávalót. Közben pedig a véletlen által egymás mellé sodort, karakteres és emlékezetes figurák élővé és átélhetővé varázsolják a horvát (rém)álmot. Négy monológot hallunk, és mindnek központi témája a menni vagy maradni kérdése – Domonkos szomorú varázslata, hogy a kérdés aktualitása mit sem kopott az elmúlt négy és fél évtizedben ezen a vidéken...

Ahelyett, hogy az apró történéseknél leragadnánk, érdemes egy nagy levegőt venni, és úgy elmerülni ebben a különös világban. Aki nem szakértője a vajdasági kultúrának és gondolkodásnak, annak sem kell aggódnia, hiszen az előadás jófajta humorral mutat görbe tükröt a mindig abszurd világnak. Eljön az a pillanat is, amikor a nevetés megszakad, és minden elsötétül egy pillanatra, de a keserű valóság is szerethetővé nemesül a fináléban.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Vecsei H. Miklós az SZFE-s tanáráról: Büszke voltam rá, hogy az én farkamat fogja
A színész az Ördögkatlanon beszélt a színházi közeg visszaéléseiről vagy családja megosztottságáról. Az interjúban arról is beszélt, miért utasított vissza egy állami díjat.


Vecsei H. Miklós az Ördögkatlan fesztiválon beszélgetett Veiszer Alindával, az interjú Veiszer Patreon-oldalán jelent meg, amelyet a Telex szemlézett. A színész-rendező többek között a Nemzeti Színházhoz való szerződéséről, a családja megosztottságáról, az SZFE-s éveiről és egy visszautasított állami díjról is beszélt.

Elmondta, hogy mesterei és szakmabeli barátai közül senki nem beszélte le arról, hogy elfogadja Vidnyánszky Attila ajánlatát. A döntés előtt kikérte Jordán Tamás, Molnár Piroska, ifj. Vidnyánszky Attila és gyimesi nagymamája véleményét is. Hozzátette, hogy közülük csak

nagymamája nevezhető Orbán Viktor „véres szájú hívének”. Vecsei hangsúlyozta: ő a Nemzeti Színházban hisz, nem valamelyik igazgatójában.

A beszélgetésben arról is szó esett, hogy mennyire megosztottnak látja Magyarországot. Vecsei úgy fogalmazott: imádja az országot, de sírnia kell, milyen állapotban van. Példaként említette, hogy

a családja egyik része a Pride-on van, a másik fele pedig a nagymamájánál nézi a csíksomlyói búcsút.

Az interjúban felidézte az SZFE-n töltött éveit is. Azt mondta, hogy öt évig volt ott hallgató, és teljesen természetesnek számított, hogy egy hatvanas férfi tanár fogdosta őt, miközben instruálta. Szavai szerint:

„Sőt, még büszke is voltam rá, hogy az én farkamat fogja, és nem a másokét, mert akkor engem akar instruálni.”

Vecsei arról is beszélt, hogy az SZFE modellváltásával nem értett egyet. Éppen ebben az időszakban kapta volna meg a kormánytól a Fiatalok a Polgári Magyarországért Díjat. Írt egy levelet az akkor még államtitkár Novák Katalinnak, amelyben jelezte: a kitüntetést csak akkor veszi át, ha beszélhet vele az ügyről. „Nem válaszolt nekem Novák Katalin. És nem is fogadott. És akkor én sem fogadtam el ezt a díjat” – mondta.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Váratlan műsorváltozás az RTL-en: ma este több sikerműsor is elmarad
Az ugrás és A mi kis falunk ismétlése ma elmarad, helyettük a Tottenham–PSG UEFA Szuperkupa-meccset láthatják a nézők. A mérkőzés 20:15-től élőben megy, a késő esti híradó pedig 23:20-kor kezdődik.


Szerda estére változtatott a műsorrendjén az RTL, így a nézők most nem láthatják Az ugrás és A mi kis falunk ismétlését, vette észre a Média klub.

Az ugrás tavaly tél végén indult Gundel Takács Gábor vezetésével. A játékban a versenyzők egy öt méter magas, mesterséges híd egyik végéből indulnak, és a másikig kell eljutniuk. Tíz szinten, a híd adott pontján mindig a helyes állítást kell kiválasztaniuk, hogy megtalálják az egyetlen igaz átjárót. Aki téved, a mélybe esik, aki végig helyesen dönt, elviheti az ötmillió forintos főnyereményt. A vetélkedő idén új évaddal tért vissza, de a mai adás kimarad, ahogy A mi kis falunk ismétlése is.

A helyüket az UEFA Szuperkupa döntőjének élő közvetítése veszi át, amelyen a Tottenham és a PSG csap össze.

Ez egyben a 2025/2026-os Bajnokok Ligája-szezon kezdete is, amelynek fináléját Budapesten rendezik. A mérkőzés 20:15-kor kezdődik a Fókusz után. Az RTL Híradó ezen az estén 22:50 helyett 23:20-kor kerül adásba. Az ugrás és A mi kis falunk csütörtökön a megszokott időpontban folytatódik.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Mókusokat nyúzott, nem mosakodott, és szexuális erőszaknak tartja a pucér fotói ellopását – 35 érdekesség a 35 éves Jennifer Lawrence-ről
Thomas Jefferson leszármazottja? Odaadta a szüleinek az Oscar-díját? Jeremy Rennerrel unokatestvérek? Ilyen és ehhez hasonló érdekességekkel ünnepeljük J-Law szülinapját.


1. 1990. augusztus 15-én, délután 15:20-kor született Jennifer Shrader Lawrence néven, a Kentucky állambeli Louisville-ben.

2. Édesapja, Gary S. Lawrence (született Kentuckyban, 1956-ban) építőmunkás volt, majd egy betonipari vállalkozást, a Lawrence & Associates-et vezette, édesanyja, Karen M. Koch (született Kentuckyban, 1956-ban) pedig egy nyári gyermektábort irányított. Jennifer és két bátyja, Ben és Blaine is Kentuckyban nőttek fel.

3. Apai nagybátyja Thomas Jefferson, az Egyesült Államok harmadik elnökének leszármazottja.

4. 14 évesen fedezte fel egy tehetségkutató egy New York-i utcán, amikor 2005-ben a családjával nyaralt, aki később elintézte, hogy elmehessen egy meghallgatásra.

5. A középiskolás osztálya két egymást követő évben is a „legbeszédesebb” diáknak választotta.

6. 23 éves korára ő lett a legfiatalabb színésznő, aki három Oscar-jelölést (A hallgatás törvénye, Napos oldal, Amerikai botrány) kapott, ebből kettőt főszerepért (A hallgatás törvénye, Napos oldal), egyet pedig meg is nyert (Napos oldal).

7. Nagy rajongója Jeff Bridgesnek, akivel 2013-ban a San Diegó-i Comic-Conon futott össze. Odament hozzá, nem tudva, hogy éppen interjút ad az Entertainment Tonightnak, majd sietve elmenekült. Bridges azonban észrevette őt, és azonnal visszahívta. A riporter ekkor átadta a mikrofont a megszeppent Lawrence-nek, és megkérte, hogy folytassa az interjút.

8. A Cool Ranch Doritos (népszerű nacho chips) iránti szeretete miatt több ruháját is összepiszkolta az Amerikai botrány (2013) forgatásán, és ezzel majdnem tönkretette őket. A jelmeztervezők úgy oldották meg a problémát, hogy több azonos ruhát készítettek neki, hogy a forgatás során mindig legyen egy tiszta darab.

9. A hallgatás törvénye (2010) című filmben játszott szerepéhez megtanult mókusokat nyúzni, fát vágni és bunyózni.

10. Első mozgóképes szerepét a Monk - Flúgos nyomozó című sorozat egyik 2006-os epizódjában játszotta (kabalafigura volt egy kosármeccsen) 15 évesen.

11. A 2013-ban a Napos oldalért kapott Oscar-díját a szüleinek adta, akik a Kentucky állambeli Louisville-i otthonukban őrzik azt, Jennifer ugyanis „furcsának” érezte, hogy a saját házában tartsa.

212. Egy interjúban elmondta, hogy mivel ő és Az éhezők viadala című filmben játszó Josh Hutcherson annyira jó barátok lettek, úgy döntött, hogy a szomszédjában vesz házat.

13. Amikor megkérték, hogy hízzon meg Tiffany Maxwell szerepéhez a Napos oldalhoz, miután le kellett fogynia Katniss Everdeen karakteréhez az Az éhezők viadalában, a válasza az volt: „Persze, hogyne!”

14. 2014-et Hollywood legjobban kereső színésznőjeként zárta, a filmjei világszerte több mint 1,4 milliárd dolláros bevételt hoztak a mozikban.

15. Az éhezők viadala forgatásán többször is ugyanazzal a vérrel és sebekkel sminkelve jelent meg, mint az előző napon. Emiatt Elizabeth Banks színésznő a „Katpiss Neverclean” („Katpisi Sosemtiszta”) becenevet adta neki.

16. A Napos oldalért elnyert Oscar-díjával a második legfiatalabb díjazott lett e kategóriában a 22 évével. A legfiatalabb azóta is Marlee Matlin, aki az Egy kisebb isten gyermekei című filmjéért kapta meg a szobrot 1987-ben, 21 évesen.

17. Meghallgatásra jelentkezett Bella Swan szerepére az Alkonyat (2008) című filmben, de Kristen Stewart elhappolta előle a karaktert.

18. Természetes szőke. Az éhezők viadala (2012) című film kedvéért festette barnára a haját.

19. 2019. október 19-én feleségül ment a nála hat évvel idősebb galériatulajdonos Cooke Maroney-hoz egy fényűző ceremónia keretén belül Belcourtban (Newport, Rhode Island). A vendégek között volt Ashley Olsen, Kris Jenner, Emma Stone, Cameron Diaz, Nicole Richie és Sienna Miller is. A pár az év februárjában jelentette be az eljegyzését.

20. Első gyermekét, a Cy Maroney nevű fiúcskát 31 évesen, 2022 februárjában szülte.

21. 2015 decemberében a Watch What Happens Live with Andy Cohen című műsorban elárulta, hogy kamerán kívül megcsókolta Liam Hemsworth színésztársát. Ugyanebben az interjúban azt is elismerte, hogy egyszer, az Oscar-gálán megjelenése előtt marihuánát szívott az egyik bátyjával.

22. 2013-ban a Time magazin a világ 100 legbefolyásosabb embere közé választotta.

23. Azok között volt, akiket érintett a különböző hírességek – többnyire nők – magánfotóinak meghackelése/ellopása, amelyek közül sok meztelen felvételeket is tartalmazott, és amelyeket a 4chan weboldalon tettek közzé 2014-ben, majd más internetes hálózatokon is terjesztettek. Az eseményt a média „The Fappening'” néven emlegette. A hackelés teljesen új vitát indított el az internetes korszakbeli magánéletről, valamint arról, hogy az emberek igazságtalanul és rosszindulatúan bírálják az áldozatokat azért, mert egyáltalán elkészítették és a számítógépükre, telefonjaikra mentették ezeket a képeket. Jennifer 2014-ben a Vogue magazinnak adott interjúban így nyilatkozott erről: „Ez nem botrány. Ez nemi bűncselekmény. Ez szexuális erőszak. Undorító. Meg kell változtatni a törvényt, és nekünk is meg kell változnunk.”

24. Ő és Jeremy Renner ötödik unokatestvérek. 2015-ben az Ancestry.com kutatócsoportja felfedezte, hogy van egy közös ősük Kentuckyban: a farmer Robert Tague Lawrence ötödik dédapja és Renner negyedik dédapja volt. Lawrence és Renner együtt dolgoztak az Amerikai botrány (2013) című filmben.

25. Édesanyja, Karen egyszer ellopta az Oscar-szavazólapját, és megpróbált helyette voksolni. Lawrence megdöbbent, amikor megtudta, hogy az anyja kitöltötte a hivatalos szavazólapot, és el is küldte – csakhogy az rossz címre ment, ezért visszajött hozzájuk. Karen és Jennifer nem értettek egyet abban, hogy kire kéne szavazni.

26. A „J-Law” beceneve nem a hírneve után született, hanem már korábban: a hetedik osztályos tanára találta ki neki.

27. Meghallgatásra jelentkezett Olive Penderghast szerepére a Könnyű nőcske (2010) című filmben, de Emma Stone kapta meg a szerepet.

28. Cameoszerepet játszott Fraida Felcherként a Dumb és Dumber kettyó (2014) egyik flashbackjében, de Jennifer később kérte, hogy vágják ki a jelenetét.

29. Meghallgatásra jelentkezett Blake Lively A pletykafészek című sorozatának egyik szerepére, a sorozat alkotója, Josh Schwartz emlékei szerint pedig nagyon csalódott volt, hogy nem őt választották ki.

30. Az Oscar-díjas francia színésznő, Marion Cotillard nagy rajongója.

31. Az AskMen magazin 2013-as listáján az első helyen végzett a 99 legvonzóbb híresség között.

32. A Forbes magazin szerint 2015-ben és 2016-ban ő volt a legjobban fizetett színésznő.

33. Nagy támogatója a Planned Parenthood nevű szervezetnek, amely a fogamzásgátlás és a nők, különösen a tinédzserek egészségügyi ellátását segíti.

34. A kedvenc filmjei: Jurassic Park (1993), A hosszú búcsú (1973), Bridget Jones naplója (2001), Büszkeség és balítélet (2005), Tesó-tusa (2008), Party zóna (1978), Ace Ventura – Állati nyomozoo (1994), Superbad – Avagy miért ciki a szex? (2007), Édes kis semmiség (2002) és A híres Ron Burgundy legendája (2004). Hmm, egy vérbeli Adam McKay-rajongóhoz van szerencsénk? Talán nem véletlen, hogy feltűnt a rendező Ne nézz fel! (2021) című filmjében is.

35. Kamala Harris elnökjelöltet támogatta a 2024-es amerikai elnökválasztásokon.


Link másolása
KÖVESS MINKET: