KULT
A Rovatból

Leonardo DiCaprio végre Oscart nyert, legjobb film a Spotlight

Élő közvetítésünkből megtudhatod, hogy kik a 2016-os Oscar-gála legnagyobb nyertesei.


A 88. Oscar-gála nekünk magyaroknak egyértelműen a Saul fiáról szól. Mi a legjobb külföldi film kategóriájának az eredményhirdetésére várunk, hiszen Szabó István Mephisto című filmjének diadala óta magyar film igazából a közelébe sem jutott ekkora elismerésnek. Pedig ez a mostani díjátadó sokkal izgalmasabb, mint az utóbbi években bármelyik. A legjobb film és rendezés díját gyakorlatilag lehetetlen volt megjósolni, mi is csak találgatni tudtunk a minap. Az Oscar-gála kevés nagy favoritot tud felmutatni most, a legtöbb kategória minimum kétesélyes. Inkább a színészek kategóriáiban vannak nagy esélyesek, sokan drukkolnak például Leonardo DiCapriónak, hogy végre kapjon már egy díjat, még ha nem is élete legnagyobb alakításáért. Ha a fogadóirodák tippjeit nézzük, akkor a Saul fia egyértelműen a legnagyobb favoritok közé tartozik, egyértelmű esélyese a kategóriának. A Golden Globe és a független filmek Oscarjának nyerteseként elég nehéz nem Nemes Jeles László filmjét a legsanszosabb befutóként értékelni.

A nyertesek:

Legjobb eredeti forgatókönyv: Spotlight

Legjobb adaptált forgatókönyv: A nagy dobás

Legjobb női mellékszereplő: Alicia Vikander (A dán lány)

Legjobb jelmeztervezés: Mad Max: A harag útja

Legjobb látványtervezés: Mad Max: A harag útja

Legjobb smink: Mad Max: A harag útja

Legjobb operatőr: Emmanuel Lubezki (A visszatérő)

Legjobb vágás: Mad Max: A harag útja

Legjobb hangvágás: Mad Max: A harag útja

Legjobb hangkeverés: Mad Max: A harag útja

Legjobb vizuális effektek: Ex Machina

Legjobb animációs rövidfilm: Bear Story

Legjobb animációs film: Agymanók

A legjobb férfi mellékszereplő: Mark Rylance (Kémek hídja)

Legjobb rövid dokumentumfilm: A Girl in the River

Legjobb dokumentumfilm: Amy

Legjobb rövidfilm: Stutterer

Legjobb idegen nyelvű film: Saul fia (Magyarország)

A legjobb női főszereplő: Brie Larson

A legjobb rendező: Alejandro G. Innarratu A visszatérőért

A legjobb férfi főszereplő: Leonardo DiCaprio

A legjobb film: Spotlight

6.00

A legjobb film: A Spotlight nyerte el idén a legjobb filmnek járó Oscar-díjat. A szobrocskát Morgan Freeman adta át az oknyomozó újságírásról szóló film készítőinek és a főszereplőknek, Mark Ruffalonak, Micheal Keatonnek és Rachel McAdamsnek.

5.58

A legjobb férfi főszereplő: És végre! Hat jelölés után Leonardo DiCaprio végre elhódította az Oscart! A díjat A visszatérőben nyújtott alakításáért kapta meg. "A visszatérő egy fáradhatatlan stáb fáradthatatlan munkája volt..." - mondta, ez igaz az ő karrierjére is.

61leonardo-di-caprio

5.50

A legjobb női főszereplő: élete első jelölését rögtön díjra is váltotta Brie Larson, A szobában nyújtott alakításáért.

5.38

A legjobb rendező: Alejandro G. Innarratu zsinórban másodszor nyerte meg a szobrocskát, ezóttal A visszatérő című filmért.

5.22

A legjobb filmzene kategóriában Ennio Morricone kapott díjat, az Aljas nyolcas c. Tarantino-film zenéjéért. A legnagyobb ováció talán eddig. Olaszul beszélt az idős mester.

5.09

A LEGJOBB IDEGEN NYELVŰ FILM: A SAUL FIA!!!!!!! A díjat Nemes Jeles László veszi át!

o1

o2

A díjat átvéve Nemes Jeles László köszönetet mondott alkotótársainak, köztük a főszereplő Röhrig Gézának, valamint Magyarországnak, amiért támogatta a filmet. "Az emberiség legsötétebb óráiban is talán van bennünk egy belső hang, amely lehetővé teszi, hogy emberek maradjunk. Erről a reményről szól ez a film" - fogalmazott.

A Saul fia a Mustang című francia, A kígyó ölelése című kolumbiai, az Egy háború című dán és A sivatagon át című jordániai filmmel volt versenyben.

Nemes Jeles László beszéde:

Köszönöm szépen az Akadémiának ezt a fantasztikus megtiszteltetést! Köszönöm szépe a Sony Pictures Classicsnak, Tom Bernardnak és Michael Barkernek, hogy támogattak bennünket! Köszönöm szépen Magyarországnak, hogy finanszírozta ezt a filmet! Szeretném megosztani ezt a díjat Röhrig Gézával, a főszereplővel és a fantasztikus stábbal és szereplőgárdával, hogy hittek ebben a projektben, amikor senki más nem. Az emberiség legsötétebb óráiban is talán van bennünk egy belső hang, ami lehetővé teszi azt, hogy emberek maradjunk. Erről a reményről szól ez a film. Nagyon köszönöm!

5.06

A legjobb élő szereplős rövidfilm: Stutterer.

4.44

A legjobb dokumentumfilm díját az Amy kapta, amely a tragikus sorsú Amy Winehouse énekesnőről szól.

CcWkpApW4AE-AnJ

4.40

A legjobb rövid dokumentumfilm a The Girl In The River. A Mad Max, tréfált Louis CK, aki magyar származású, és a díjat ő adta át.

4.31

A legjobb férfi mellékszereplő: Mark Rylance, a Kémek hídjában nyújtott alakításáért. Az elsősorban színpadi szerepeiről, valamint színdarabíróként ismert brit színész játéka nagy elismerést aratott Steven Spielberg filmjében, sokan azonban arra számítottak, hogy Sylvester Stallone kapja a díjat Rocky Balboa szerepéért a Creed - Apollo fia című filmben.

4.11

A legjobb animációs film:

Pete Docter és Jonas Rivera az Agymanókért. És hát a Pixar természetesen. A Pixar stúdiónak (alapító: Steve Jobs) ez a tizenharmadik Oscar-díja.

oscagy

4.08

A legjobb animációs rövidfilmért Gabriel Osaria és Pato Escala nyert Oscart, chileiek, és a Bear Storyért kapták. A Bear Story - spanyol címén Historia de un oso (Egy medve története) - a Pinkrobot nevű animációs műhelyben készült, és egy öreg medvéről szól, amely visszatekint az életére.

Eközben a színfalak mögött:

3.56

A legjobb vizuális effektekért az Ex Machina kapta az elismerést, ez most már meglepetésnek számít. Mármint hogy nem a Mad Max. Vagy a Star Wars VII.

3.53

A legjobb hangkeverés elismerése, már nem is kell mondani: a Mad Max, Chris Jenkins, Gregg Rudloff, Ben Osmo .

3.50

A legjobb hangvágásért is a Mad Max kapta a díjat. Elképesztő, ez az ötödik szobruk ma éjjel. Mark Mangini, David White veszi át az elsimerést.

3.40

A legjobb vágás Margaret Sixel kapta a legjobb vágás díjat a Mad Maxért. A film rendezőjének, George Millernek a felesége.

3.37

A legjobb operatőr Emanuel Lubezki, aki sorozatban harmadszorra viheti haza a szobrocskát, ami ebben a kategóriában példátlan. Idén a visszatérőért kapta. Az 52 éves, mexikói származású Lubezki tavaly Alejandro Inárritu Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) című filmjével, két éve pedig Alfonso Cuarón Gravitáció című űrdrámájával győzött az operatőrök mezőnyében.

3.27

A legjobb kosztümért, látványért és sminkért is a Mad Max stábja kapta az elismerést. A jelmezekért Jenny Beavan vehette át az amerikai filmakadémia elismerését. A 65 éves brit tervezőt tizedik alkalommal jelölték a díjra, amelyet egyszer már elnyert a Szoba kilátással című filmért. A legjobb látványtervért járó Oscart Colin Gibson és Lisa Thompson kapta, mindkettőjüket először jelölték a díjra.

A legjobb smink és frizura ugyancsak a George Miller által rendezett filmben volt látható az akadémia szerint, az elismerésen Lesley Vanderwalt, Elka Wardega és Damian Martin osztozott. Mindhárman első jelölésüket váltották díjra.

oscmad2

3.15

A legjobb női mellékszereplő Alicia Vikander lett A dán lányért. Vikandert először jelölték Oscar-díjra a transzneműség kérdésével foglalkozó filmért, amely a múlt század elején játszódik.

oscvik

3.00

A legjobb adaptált forgatókönyv díját Charles Randolph és Adam McKay kapta A nagy dobásért.

2.55

A legjobb eredeti forgatókönyv díját a Spotlight kapta. A Spotlight - Egy nyomozás részletei a Boston Globe tényfeltáró újságíróinak munkáját mutatja be, akik katolikus papok szexuális zaklatási ügyeire derítettek fényt. Az Oscar-díjat a film rendező-forgatókönyvírója Tom McCarthy és a társ-forgatókönyvíró Josh Singer vette át. McCarthy az áldozatok bátorságát is méltatta beszédében.

85th Academy Awards, Telecast

2.45

Chris Rock vezeti a gálát, és félig viccesen, félig komolyan rögtön azzal foglalkozott, hogy nem volt fekete bőrű jelöltje az idei Oscarnak.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Áprilisban történt egy eset” - Laár András nem tér vissza a KFT zenekarba
A KFT folytatja a koncertezést az új tagokkal, a nyári fesztiválok tapasztalataira hivatkozva. A dobos úgy nyilatkozott, hogy nincs jele a kapcsolat rendeződésének Laár Andrással, ugyanakkor azt kívánják, legyen ereje kilábalni a helyzetéből.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. szeptember 12.



Immár hivatalos, hogy új tagokkal bővült a KFT. Laár András áprilisi távozása után Szekeres András és Nedvig Balambér csatlakozott a zenekarhoz. A rajongók reakciója vegyes, írja a Blikk.

„Laár idén áprilisban azt mondta, többé nem jön. Jön viszont Szekeres András (ének) és Nedvig Balambér (gitár). Jó lesz. Több lesz a zene és kevesebb a bohóckodás. Ez a nyár – a számos fesztiválszereplés – bebizonyította, igazunk volt, hogy nem hagytuk abba. Köszönjük a közönség részéről megnyilvánuló nyitottságot és a nagy-nagy tapsokat” – írta Facebookon Bornai Tibor, a zenekar egyik alapítója.

A bejelentés után sokan támogatásukról biztosították az együttest, mások szerint Laár nélkül nem KFT a KFT.

„A koncerteken teljesen egyértelmű a helyzet, nagy szeretettel fogadott minket mindenhol a közönség. Természetesen nem egyszerű ez az egész, hiszen negyvennégy éven át együtt játszottunk Laár Andrissal, aki emblematikus énekese, szerzője volt a zenekarnak. Az interneten látok olyan kommenteket, amelyekből az derül ki, hogy hiányolják őt” – mondta a lapnak Márton András, a KFT dobosa, aki azt is elmesélte, hogy a történtek óta is rendszeresen fellépnek, az év végén pedig a Magyar Zene Házában adnak koncertet, míg jövőre, a zenekar alapításának 45. évfordulója alkalmából szerveznek ünnepi esteket.

„Áprilisban történt egy eset, ami miatt szakítottunk Laár Andrással, azóta egyikünk sem kereste a másikat. Nincs jele annak, hogy ez megváltozna. Szomorúan látjuk, mi van Andrissal, és a zenekar minden tagjával együtt azt kívánjuk, hogy legyen ereje kijutni ebből a helyzetből”

– tette hozzá Márton.

„Lehullott róluk a lepel, ez egy szeretet nélküli társaság. Teljesen világosan kiderült, hogy nem szeretnek engem, ehelyett érdekkapcsolat fűzte őket hozzám. Ezt régóta tudom, és nem értettem, miért van így, de most vége lett” – fogalmazott Laár András egy korábbi interjúban a szakítás kapcsán.

A zenekarnak állítólag elege lett abból, hogy az énekes késve érkezett a próbákra, és előbb távozott. Laár az elmúlt években sorban lezárt több ügyet: elvált, elhagyta az általa is alapított L’art pour l’art Társulatot, majd végleg szakított a KFT-vel is. Az együttes Magyarország második leghosszabb ideje az eredeti felállásban játszó pop-rock zenekara volt.

Laár most egy egykori Hip Hop Boyz-taggal dolgozik együtt. Kalocsai Krisztián abban is segíteni szeretne, hogy kárpótolják azokat, akik előre fizettek asztrológiai elemzésért, de a művész nem jelent meg a megbeszélt időpontban.

„Nincs semmi közünk a KFT együtteshez, így nem is szeretnénk kommentálni a körülöttük zajló eseményeket. Örömmel látjuk, hogy prosperál a zenekar” – válaszolta a Blikk kérdésére Kalocsai Krisztián Laár András nevében is.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
„3 éve veretünk” – Új dallal tért vissza Azahriah, itt a vemzavr!, és egy klip is hozzá Young Fly-jal
Ez Azahriah első új megjelenése azóta, hogy tavaly ősszel bejelentette visszavonulását. A dal klipjét már a megjelenés napján, néhány óra alatt közel 100 ezren látták a YouTube-on.


Hétfőn jelent meg Azahriah, azaz Baukó Attila és Young Fly, polgári nevén Schüller Ákos közös új dala vemzavr! címmel.

Az új számhoz különleges klip is készült, amelynek első felében fekete-fehér képkockák láthatók. A dalban Azahriah arról is énekel, hogyan változott meg az élete az elmúlt években.

„Sokat láttam, tapasztaltam 23 évem alatt / 3 éve veretünk, ezalatt lett a széfem full / Bocs, de a pihenésre nem érek rá”

– hallható a szövegben.

A 23 éves énekes nem most először dolgozik együtt Young Fly-jal. Korábban a Pannonia című dalon is közösen szerepeltek.

Ez Azahriah első új megjelenése azóta, hogy tavaly ősszel bejelentette visszavonulását. A dal klipjét már a megjelenés napján, néhány óra alatt közel 100 ezren látták a YouTube-on.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Itt a legjobban várt magyar sorozat: Bróker Marcsi olyan legenda lesz, mint Repülős Gizi vagy a Viszkis
Az RTL saját fejlesztésű sorozata profi munka nagyszerű színészekkel, de azért helyenként kiszámítható és relativizáló.


FIGYELEM! A cikk kisebb SPOILEREKET tartalmaz!

Nagyon érdekes a Bróker Marcsihoz hasonló alkotások lélektana. " A filmsorozatot valós eset ihlette, de a megjelenített események, szervezetek, karakterek és egymáshoz való viszonyaik a képzelet szülöttei" írják ki a film elején. De ez csak egy kötelező kör, ami valójában sem az alkotókat, sem a nézőket nem érdekli különösebben. Mostantól ez Bróker Marcsi története, és azok, akik látják, bármiféle kritika nélkül beveszik majd. Ugyanúgy, ahogy tényként kezelik, hogy személyesen Dobrev Klára adott utasítást 2006-ban a tüntetők szétverésére, vagy azt, hogy Freddie Mercury a 80-as évek közepén otthagyta a Queent, hogy szólókarrierbe kezdjen.

Bróker Marcsi a magyar kriminalisztika 21. századi történetének emlékezetes figurája, olyan "előkelő" társaságban forog a neve, mint a Viszkis, Tribuszerné, és lehet, ennek a sorozatnak köszönhetően egyszer majd

épp olyan hamis romantika veszi majd körbe személyét, mint Repülős Gizit vagy Rózsa Sándort. Ambrus Attila példáját látva akár még közkedvelt celeb is lehet belőle, miután kiszabadult.

Mindazonáltal jobban jár mindenki, ha a Bróker Marcsi sorozatot fikcióként kezeli, és nem kezdi el találgatni, mi benne a valóságmorzsa.

Erős alkotógárda állt össze az idei ősz legjobban várt magyar sorozatához. Ditz Edit producer és férje, Geszti Péter neve összeforrt az igényességgel. A vezető író A nyomozót vagy a Terápiát is jegyző Gigor Attila. Herendi Gábort aligha kell bemutatni bárkinek, bár meglehetősen megosztó alkotó, az vitathatatlan, hogy számos közönségsiker fűződik a nevéhez. A másik rendező, Fazekas Máté Bence pedig olyan alkotásokkal hívta fel magára a figyelmet, mint a Kilakoltatás vagy az Apám szíve.

A sorozat a végén kezdődik: tanúi lehetünk Bróker Marcsi letartóztatásának Belize-ben. Majd visszatérünk a kezdetekhez, a 90-es évek végére. Innentől a sorozat ide-oda ugrál a két idősík között, míg nem a sorozat végén össze nem találkozik a kettő.

A 90-es évek végén Marika (Bacskó Tünde) immár 25 éve dolgozik egy karcagi bankfiókban. Amikor az igazgató nyugdíjba megy, mindenki arra számít, hogy Marikát nevezik ki a helyére. Ám ahogy ilyenkor lenni szokott, inkább egy külső embert hoznak, a csinos, fiatal ám okos és agilis Angélát (Szilágyi Csenge).

Marika érthetően búskomorságba esik, amiért így átléptek rajta, főleg, mikor a fiatal kolléganő ahelyett, hogy előadná a saját ötleteit, Marikától várja az újító javaslatokat. Marika frusztrációját fokozza, hogy a családja többi tagja mind épp az álmait próbálja megvalósítani. Férje, Feri (Thuróczy Szabolcs) lángossütőt üzemeltet, lánya, Csilla (Tóth Zsófia), kozmetikai szalont nyitott. Fia, Norbi (Martinovics Máté) még érettségi előtt van, és futballistának készül – bár később kiviláglik, hogy ez sokkal inkább az apja, Feri álma, mint az övé.

Marika úgy érzi, mindenki azt várja, hogy a fix állásával és fizetésével biztosítsa a családnak a stabil hátteret azért, hogy mindenki más úgy élhesse az életét, ahogy tetszik. Pedig neki is vannak álmai: valaha stewardess szeretett volna lenni. Egy hirtelen jött ötlettől vezérelve felmond a bankban, hitelt vesz fel és Kunviator néven utazási irodát nyit.

Csak hogy a kezdeti lendület gyorsan elakad. Norbi komolyan megkárosít egy helyi üzletembert, Kálmánt (Anger Zsolt), és hogy elkerüljék a feljelentést, Marikának a teljes kezdőtőkéjét oda kell adnia a férfinak. Ráadásul azzal kell szembesülnie, hogy az utazásai senkit nem érdekelnek. Bár a régi ügyfelei felkeresik új irodájában, de csak azért, mert mind azt szeretné, ha a befektetéseiket továbbra is Marika kezelné.

Az asszony eleinte hárítja, hiszen nincs engedélye ilyen tevékenységre, és az önbizalma sem elég nagy.

Ám amikor azzal kell szembesülnie, hogy teljesen csődbe megy – minden értelemben –, ha nem sikerül tőkét szereznie, beadja a derekát.

Persze szó sincs arról, hogy bárkit meg akarna károsítani: mindent precízen könyvel, szerződést ír az ügyfelekkel, a rábízott pénzt valutába fekteti, és ígéretéhez híven, a bankinál sokkal kedvezőbb kamatokat biztosít. Egészen addig, amíg el nem következik az első pénzügyi válság, amikor a bizalmukat vesztett ügyfelek egyszerre akarják kivenni a tőkéjüket. Marika régi szerelme, a gazdag vállalkozó, Gyula (Terhes Sándor) bíztatására úgy dönt, kihasználja azt a bizalmi tőkét, amit 25 év alatt szerzett Karcagon, és meggyőzi az embereket, hogy hagyják nála a pénzüket.

Innentől egyre többet kockáztat, kezd ráérezni az édes élet ízére. A városban is egyre nő a befolyása, részesedést szerez a helyi kábel tévéből, lekenyerezi a polgármestert, Sándort (Ficzere Béla), mindenki a tenyeréből eszik. De meddig lehet ezt folytatni? Marika minden krízis helyzetre azt mondja: "Megoldom!" És részben tehetségének, részben szerencsének, részben befolyásos barátoknak köszönhetően sokáig tényleg megússza a meredek szituációkat.

Miután ismerjük a sztori végét, az izgalmat nem az adja, hogy mi fog történni, hanem mikor és hogyan jutunk el odáig. Egyfajta Colombo dramaturgia: végig tudjuk, ki a bűnös, csak azt nem, hogy fog lelepleződni. Kicsit a Totál szívás is eszünkbe juthat, hisz itt is azt láthatjuk, hogy csúszik egy alapjában véve jóravaló, semmi rosszat nem akaró ember egyre mélyebbre a bűnben.

A Bróker Marcsi nagyon profin összerakott sorozat, és szórakoztató is, ugyanakkor néha az az érzésem, túlságosan rutinból készült. A szerzőknek a kisujjában van a forgatókönyvírás, viszont éppen ezért nagyon sok a panelmegoldás.

Ettől pedig sokszor kiszámíthatóvá válik a történet, és nem csak azért, mert tudjuk, hogy a végén Bróker Marcsit le fogják csukni.

Amikor például az elején Marika megérkezik a bankba, és csodálkozva szembesül az új, fiatal kolléganővel, Angélával, azonnal tudhatjuk, hogy Marika nem fogja megkapni az igazgatói kinevezését. Vagy amikor a lánya, Csilla észreveszi, hogy valaki lopja a hajfestéket a szalonból, nyilvánvaló, hogy ennek hamarosan jelentősége lesz.

Ugyanakkor vannak nagyon szépen felépített pillanatok is. Például amikor több részen keresztül várjuk, hogy mikor találkozhat az immár letartóztatot Marcsi a családjával, és ők hogyan fogadják majd.

A karakterek elég jól ki vannak dolgozva, a legkisebb epizódszereplő is próbál több lenni egyszerű, kétdimenziós papírfiguránál. Amihez persze kellenek a remek színészek is, akiknek a játéka sok esetben – nyilván szándékosan – a profi és a civil szereplő határán mozog, ami valahogy hihetőbbé teszi az egészet.

Két nagyon finom, érzékeny alakítást láthatunk. Az egyik a főszereplő, Bacskó Tünde, akinek szívből kívánom, hogy meghozza ez a sorozat a kiugrást, mert kiváló színésznő, és izgalmas lenne látni, mire képes más típusú szerepekben. Az ő megformálásában Bróker Marcsi nem egy megátalkodott bűnöző, hanem egy gyarló, sokszor önmagát is becsapó, hús-vér nő. Anya, feleség. Egy olyan ember, akin kicsit átlépett a történelem, aki még abban szocalizálódott, hogy ha jó vagy és szorgalmasan dolgozol, akkor szép lassan felérhetsz a szamárlétra tetejére. Csakhogy közben megváltozott a világ, és kiadták a jelszót: fiatalítani kell. Bróker Marcsi lehetne akárki, aki néhány rossz döntés és kísértés hatására rossz irányba indul. Lehetne a szomszédunk, a kolléganőnk, az anyukánk.

A másik alakítás, amit kiemelnék, Thuróczy Szabolcsé. Szabolcs az egyik legtöbbet foglalkoztatott színészünk, nagyon ismert, nagyon népszerű, és lássuk be, sokszor nagyon hasonló szerepeket osztanak rá. Ő a hőbörgésre hajlamos, kicsit vagy nagyon alkoholista, erőszakos, de azért szerethető családapa. Thuróczy mégis képes mélységet vinni a sablonokba. Amikor az ember azt várná, hogy robbanjon, visszakapcsol, és ettől sokkal nagyobb feszültséget teremt. Az pedig, ahogy a feleségét a börtönben meglátogató, időskori Ferit játssza, annyira finom, hogy szavakat sem találok rá. Bacskó és Thuróczy olyan kémiát teremt az idősödő házaspár között – akik a beszélőn épp csak egymás kisujját érinthetik meg –, am igazán különleges.

A Bróker Marcsi fő kérdése, amit el kell döntenünk magunkban, hogy mi az, ami még megbocsátható akár magánéleti, akár társadalmi szinten.

Sokszor volt az az érzésem, hogy a sorozat nagyon relativizálni próbálja Bróker Marcsi bűneit, és bár nyilván nem menthetőek fel az ügyfelei sem, akik kapzsiságtól vezetve, a nagyobb hozam reményében vitték hozzá a pénzt "okosba", nem pedig a bankba, azért alapvetően ők mégiscsak áldozatok.

A sorozat nagy erénye a korábrázolás, ami a zenék kiválasztásánál kezdődik. Elhihetitek, hogy nem vagyok, és soha nem is voltam különösebben nagy rajongója sem a Carpe Diemnek, sem az Animal Cannibalsnak.

Mégis, amikor az első rész elején meghallottam az Álomhajót, olyan volt, mint egy régi ismerőssel találkozni.

Mondjuk egy olyan osztálytárssal, akivel régen utáltátok egymást, és most mégis örültök, ha összefuttok. Instant odavarázsolta az ezredforduló hangulatát, és a készítők gondosan ügyeltek rá, hogy a korszak benne legyen minden díszletben és kellékben is. Szóval a hozzám hasonló X-eknek már csak nosztalgiából is érdemes megnézni a 6 epizódos minisorozatot.

A színészekre nem lehet panasz, mindenki hozza, amit kell. A rendezők jó érzékkel vegyítettek az ismeretlenebb szereplők közé ismerős arcokat. Cseke Katinka a városi tévé vezetőjének szerepében vagy Rezes Judit mint ügyvéd üdítő színfolt, akárcsak a Kálmánt alakító Anger Zsolt vagy a polgármester bőrébe bújt Ficzere Béla, akit szerencsére egyre többet láthatunk egyre nagyobb szerepekben a tévében és a filmvásznon. Kicsit sajnálom, hogy a Norbi barátnőjét, Anitát játszó Mosolygó Sárának nincs igazán lehetősége megmutatni, mit tud. Az esetek többségében a háttérben van, alig mond néhány szót.

De még így is képes érzékeltetni azt a lelki változást, ami a gimnazista lányból időközben édesanyává érő nőben végbement.

Bróker Marcsi története egyelőre csak az RTL+ premiumon streamelve érhető el. Akinek van lehetősége, mindenképpen nézzen bele, szerintem ott fog ragadni, de reméljük, hogy idővel a tv programban is találkozhatunk vele.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt Robert Redford
A világ egyik legnagyobb filmsztárja 89 évesen távozott. Színészként és rendezőként is világhírű alkotásokat tett le az asztalra. Redford olyan klasszikus filmekben játszott főszerepet, mint a Butch Cassidy és a Sundance kölyök vagy Az elnök emberei. Ő hozta létre a Sundance Intézetet, amely a független filmeket és színházat segíti, és amelynek nevéhez a világhírű Sundance Filmfesztivál fűződik.


89 éves korában meghalt Robert Redford színész és Oscar-díjas rendező – erősítette meg Cindi Berger a művész sajtósa.

„Robert Redford 2025. szeptember 16-án hunyt el otthonában, a Utah állambeli hegyekben, a Sundance-en – azon a helyen, amit szeretett, azok között, akiket szeretett. Nagyon fog hiányozni”

– közölte Berger a CNN-nel. „A család kéri a magánélet tiszteletben tartását.”

Redford olyan klasszikus filmekben játszott főszerepet, mint a Butch Cassidy és a Sundance kölyök vagy Az elnök emberei. Rendezőként is maradandót alkotott: nevéhez fűződik többek között az Átlagemberek és a Folyó szeli ketté című díjnyertes film.

A filmkészítés iránti elkötelezettsége miatt hozta létre a Sundance Intézetet, amely a független filmeket és színházat segíti, és amelynek nevéhez a világhírű Sundance Filmfesztivál fűződik.

Redford környezetvédőként is ismert volt. 1961-ben költözött Utah államba, ahol fontos szerepet vállalt a természet és az amerikai Nyugat tájainak megőrzésében.


Link másolása
KÖVESS MINKET: