A Rovatból

Kiss Anna Laura: “Nagyon sok mindenben hasonlítunk Stefivel”

A Drága örökösök egyik főszereplője elmesélte, hogyan változtatta meg az életét az RTL Klub sikersorozata, miben hasonlít a karakterére, és van-e szerepálma, amit eddig még nem játszott el.

Link másolása

Januárban indult az RTL Klub újabb sikersorozata a Drága örökösök, melyben a Szappanos család a halott nagyapa utolsó kérésének eleget téve, na meg az örökölhető milliók után vágyakozva visszaköltözik Budapestről a vidéki kis faluba Ökörapátiba. A falusiak életét fenekestül felforgatja a budapestiek érkezése, hiszen nem igazán tapasztalnak sokat a falun kívüli világból. Így van ezzel a 21 éves Stefi is, aki sok újdonsággal találja szemben magát.

Az őt alakító Kiss Anna Laura azt mondja, sok mindenben hasonlít az általa megformált fiatal lányra, de interjúkban elmeséli azt is, hogyan lett színésznő, mi az álomszerep számára és, hogy miben változtatta meg az életét az, hogy a szereppel egy teljesen új világba csöppent.

Hogyan indult a karriered, mindig is színésznő szerettél volna lenni?

Mindig! Talán, mint minden kislány, én is színpadra vágytam. Táncoltam, énekeltem...de általános iskola végén, talán hetedikben döntöttem el, hogy színésznő szeretnék lenni.

Mi volt életed első szerepe, emlékszel még rá?

Gimiben a diákszínjátszóban álltam először színpadon előadásban 16-17 évesen. A Gyuri, ez volt a címe. A mi saját darabunk volt, amit később vittünk a Diákszínjátszó Fesztiválra is. Én egy naív lányt játszottam benne, mindjárt elsőre betaláltak. Nem volt túl nagy szerepem, de arra emlékszem, hogy Szalay Bencével karöltve kellett bejönnöm. Elméletileg ő szedett fel engem a könyvtárban, a történetben Emmának hívtak. Ő azt mondta, hogy “Emmával ugyanazt a könyvet szerettük volna kivenni”

az én első megszólalásom pedig az volt, hogy “Igen, Röné Deszkárc.”

Most a színházat említetted, de jelenleg az RTL Klub sorozatában láthatnak a nézők. Melyik áll közelebb hozzád?

Ez érdekes, mert, amikor végeztem a Pesti Magyar Színiakadémián akkor biztos voltam benne, hogy színházban fogok játszani. Nem tudom, miért, de akkor azt éreztem, hogy tuti az lesz az én utam. Aztán azóta inkább a kamera előtt álltam többet. De nagyon élvezem mindkettőt és olyan érdekes, hogy mennyire mások számomra, holott lényegében ugyanaz.

Téged a legtöbben a Holnap Tali! című sorozatból ismernek, most pedig Stefit alakítod a Drága örökösökben. Milyen változást hozott ez az életedben?

Elég nagy változást hozott ez számomra. Majdnem egy év telt el a két szerep között, nekem ezalatt nem is volt forgatásom, csak színházi munkáim voltak. Ez a sorozat teljesen más, kezdve a produkciótól, mert ez nyilván egy sokkal szélesebb korosztálynak szól, témájában is komolyabb, a karakter is teljesen más.

Mennyire hasonlít hozzád Stefi? Megtaláltad saját magad az ő karakterében?

Érdekes, de ahogy egyre jobban haladunk előre, történnek vele a dolgok és bontakozik ki, úgy egyre inkább azt veszem észre, hogy

nagyon sok mindenben hasonlítunk.

Én főként 16-17 évesen voltam olyan, mit ő most 21 évesen. Stefinek ugye nem volt könnyű élete, igazándiból csak sodródik az árral. Fiatalabbként én is ide-oda csapódtam, kerestem a boldogságomat bizonyos emberekben, vagy dolgokban mert nem volt meg saját magamban az, amit kerestem.

Mit gondolsz róla, tudnál például a barátnője lenni?

Én mindig azt mondom Stefire, hogy ő nem buta. Ő egyszerű.

Ez a kettő pedig teljesen más. Stefi itt van vidéken nincsen semmi behatás, csak a falu. Minden, ami most 21 évesen történik vele az tök új, először tapasztal rengeteg dolgot, amit lehet, hogy más lányok hamarabb átélnek. Ezért ő az én szememben egy kicsit nem is 21, hanem inkább 18 vagy 17.

Nehéz őt elképzelni úgy, hogy nem én alakítom. De, ha egy társaságba keverednénk, akkor megpróbálnék jóban lenni vele. Van egy barátnőm, aki nagyon bájos, pont, mint Stefi és őt nagyon imádom. De mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy Stefi hogyan viszonyulna hozzám.

Hogy érzed magad a forgatásokon, mit adott neked eddig a sorozat?

Egy teljesen új közegbe kerültem, megismertem egy csomó embert. Egy folyamatos bizonyítási vágy van bennem, főként saját magam felé. De emellett nagyon jól érzem magam, egyre szorosabb kapcsolatok, barátságok szövődnek az emberek között. Itt nem az van, hogy bejössz dolgozni, hanem kíváncsi vagy a többi emberre, aki itt van. Illetve hát tőlük rengeteget lehet tanulni.

Van példaképed a szakmában, akire nagyon felnézel?

Először Emmanuelle Seigner jutott eszembe a Keserű méz című filmben nyújtott alakítása miatt. Az egyszerűen utánozhatatlan, vagy legalábbis nem lehetne egykönnyen reprodukálni.

Eddig főként egyfajta “jókislány” szerepben láthatunk téged. Mi az a karakter, amit nagyon szívesen eljátszanál egyszer?

Nagyon szeretnék egyszer egy olyan típusú nőt eljátszani, mint a Drága Örökösökben Mónika. Egy ízig-vérig nőt.

Mert én amúgy nem is vagyok ilyen és nem is volt soha ez a típus a saját életemben sem. Pont ezért szeretnék egyszer ebbe belekóstolni, hogy milyen lehet egy jó határozott nőt játszani, aki mondjuk mindig mindent tud, ott van, iszonyat intelligens és lehet egy picit szemét is, azt se bánom. Kihívás lenne.

Mostanában nagyon sokat forgattok, elég pörgősek a napjaid. Mennyi szabadidőd van most, mit csinál Kiss Anna Laura, amikor nem forgat?

Hát, nem sok szabadidőm van, de változó egyébként. A színészkedés mellett nagyon szeretek dalokat írni meg zongorázni. De ez azért több, mint hobbi, mondjuk úgy, hogy egy másodlagos álmom egyébként, hogy a saját dalaim egyszer napvilágra kerüljenek és eljussanak emberekhez a baráti körömön kívülre. Ha úgy van szabadidőm, akkor szoktam néha festeni, de azt is csak inkább magamnak. Emellett fontos szerepet tölt be az életemben a sport, nagyon szeretek futni. De azt inkább olyankor, amikor jó idő van, mert edzőteremben annyira nem jó futni szerintem.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Így tovább nem lehet élni” – Újabb zseniális Bödőcs-kisfilm készült, Csákányi Eszter és Znamenák István is remek benne
Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással. Egy kis Örkény, egy kis Wes Anderson négy és fél percben.

Link másolása

Új kisfilm került fel Bödőcs Tibor YouTube-oldalára: a mintegy 4 és fél perces alkotás két főszereplője Znamenák István és Csákányi Eszter.

A kérvény című opus egy Wes Anderson-szerű miliőben játszódik, és lényegében egy kérvény felolvasásából áll, na meg a hangos csattanóból. De az egészben benne van az „elmúthatvanév” Magyarországa, persze a megfelelően vicces, ironikus körítéssel. A kérvény című kispróza egyébként Bödőcs Prímszámok hóesésben című kötetének egyik fejezete.

Amolyan igazi Bödőcs-humor, két lazán odapakolt nagyszerű színészi alakítással.

De felesleges is ennél több, nézzük a kisfilmet:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét Luca Guadagnino a Challengersben
Április 25-től játsszák a hazai mozik a Challengerst. Zendaya eddigi pályafutásának talán legfontosabb filmjét készítette el, és mindent meg is mutatott a cél érdekében.

Link másolása

FIGYELEM: A CIKK APRÓ SPOILEREKET TARTALMAZ!

Napok óta azon töprengek, miért is tetszett ennyire a Challengers. Hiszen ha az ember nagy vonalakban elmondja a sztorit, talán fel sem kelti a figyelmet. Szerelmi háromszög, a tenisz, mint az emberi kapcsolatok, játszmák metaforája, bla-bla-bla. De ahogy sokszor hangsúlyozzuk, a művészet fő kérdése a nem a „mit”, hanem a „hogyan”.

Luca Guadagnino rendező az egyszerű hozzávalókat mesterien elegyíti, a romantikus drámából már-már lélektani thrillert csinál. Az első pillanatban megalapozza az egész filmen átívelő feszültséget. Két férfi teniszezik. Izmosak, leharcoltak, feszültek. Már-már mitikus alakok. Csatájukat a nézőtérről figyeli egy szépséges nő.

A három szempárt látjuk egymás mellé vágva, és rögtön tudjuk, miről van szó, mi is lehet a valódi tétje ennek az összecsapásnak.

Ezután a film ügyesen ugrálva az idősíkokon azt mutatja be, hogy jutottak el a szereplők eddig a pontig.

Tashi (Zendaya) ígéretes teniszcsillagnak indult, ám egy sérülés miatt le kellett mondani az álmairól. Manapság férje, Art Donaldson (Mike Faist) teniszcsillag edzője és menedzsere, akivel van egy közös lányuk is. Art rossz passzban van, sorra veszti a meccseit, szíve legmélyén már szívesen visszavonulna, de fél, hogy elveszti felesége megbecsülését, ha feladja. Ám mindannyiuk életét felrázza, amikor egy kisebb rangú versenyen Art szembe találja magát Patrickkal (Josh O’Connor), aki egykor a legjobb barátja volt, egészen addig, amíg meg nem ismerkedtek Tashival.

Mindenképpen ki kell emelni még Trent Reznor és Atticus Ross zenéjét. Mert bármennyire jó is a rendező és a szereplőgárda, voltak olyan helyek a filmben, ahol egyedül a lüktető soundtrack biztosította a feszültséget, anélkül túl hosszú és lapos lett volna egy-egy snitt.

Bámulatos a fényképezés, minden beállítás talál, olykor egyenesen a száguldó labda szemszögéből látjuk a meccseket. Bár a filmben végig erős az erotikus túlfűtöttség, Luca Guadagnino remek ízléssel bánik a kérdéssel. Nem Zendaya cicijével próbálja eladni a filmjét, sosem látszik több, mint ami indokolt, és ami szükséges ahhoz, hogy plusz töltetet adjon egy-egy jelenetnek. Egyébként is túl sok a történés, amit követni kell ahhoz, hogy a szemünket legeltessük. Kimondottan szokatlan módon ebben a filmben sokkal többet vetkőznek a pasik.

Nem is emlékszem, láttam-e valaha olyan mainstream amerikai (vagy bármilyen) filmet, ahol a férfi öltözőt mutatják a maga természetes valóságában.

Itt ez is megtörtént. Sőt, Guadagnino attól sem fél, hogy kicsit behozza a képbe a látens homoszexualitás kérdését. Mindezt kellő lazasággal és humorral teszi.

Félreértés ne essen, a Challengers nem a szexről, és még csak nem is a teniszről szól. Ahogy maga Tashi ki is mondja valahol a film elején: a tenisz nem sport, hanem emberi kapcsolat. Akkor lesz jó egy meccs, ha a pályán lévő két ember szinte eggyé válik, tökéletesen érti egymást.

A Challengers három zseniális színész és egy nem kevésbé nagyszerű rendező összmunkájától lett az, ami, de ez mégiscsak Zendaya filmje, ő a csúcstámadó, a többiek az alaptábort biztosítják neki. A még mindig nagyon fiatal színésznő nem is választhatott volna jobb filmet, hogy megmutassa tehetségét azok számára, akik eddig legfeljebb a Pókember-filmekben és a Dűnében találkoztak vele.

A szép színésznők sokszor úgy próbálnak kitörni a skatulyából, hogy csúnya, vagy legalábbis a nőiességüket háttérbe szorító női karakterek bőrébe bújnak. Zendaya más utat választott: maximálisan kihasználja előnyös külsejét, erotikus kisugárzását, sőt, maga a szerep is arról szól részben, hogy egy vonzereje tudatában lévő fiatal nő miként manipulálja az életében lévő férfiakat. De közben láthatjuk fiatal lányként, anyukaként, femme fatale-ként, üzletasszonyként és tehetetlenül szerelmes nőként is. A színészi sokoldalúság olyan skáláját vonultatja fel, amire kevés szerep nyújt lehetőséget.

Kisujjában van a színész és a nő egész eszköztára, és így könnyedén az ujja köré csavar mindenkit.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


A Rovatból
Több mint száz év után került elő egy eddig ismeretlen írás Agatha Christie-től
Az első Poirot-regénye környékén írhatta az első világháború alatt.

Link másolása

Váratlan szerzőre bukkantak egy, a Brit Pszichoanalitikus Társaság archívumában talált magazin hasábjain: minden idők legtöbb könyvet eladott regényírójára, Agatha Christie-re.

A magazint Sylvia Payne, a psziszhoanalízis brit úttörőjének papírjai között találták meg, aki még az első világháborúban, nővérként ismerkedett meg a krimi későbbi koronázatlan királynőjével.

A Mit csináltunk a Nagy Háborúban című, hatvanoldalas, saját készítésű szatirikus magazin is ebből az időből származik és Christie, Payne, illetve kolléganőik különböző írásait tartalmazza: novellákat, verseket, színdarabokat – és egy képregényt is egy mérgezéses esetről, amit Christie és szintén nővér barátnői „követtek el”.

Christie a magazinban elsősorban a kérdezz-felelek rovat vezetőjeként szerepel, ahol képzeletbeli olvasók kérdéseire válaszol, válaszait Agatha néni néven szignózva,

de rejtvényoldalt is szerkesztett, továbbá írt egy bírósági álhíreket tartalmazó rovatot.

A belsős nővérmagazint könnyed, pozitív hangvétele miatt minden bizonnyal saját maguk lelkesítésére készítették a nővérek, akik nap mint nap szembesültek a világháború borzalmaival a Franciaországból hazatért brit háborús sebesültek révén.

Christie nagyjából a magazin keletkezésekor írhatta első regényét is, A titokzatos stylesi esetet, a később legendássá vált Hercule Poirot detektív főszereplésével, de ekkor még senki sem sejthette, hogy az írónő könyveinek eladását csak Shakespeare és a Biblia tudja majd megelőzni, ugyanis első regényének kéziratát három éven át hat különböző kiadó utasította vissza.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt András Ferenc
A nemzet művészének rendezőként olyan filmek fűzödnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét vagy a Dögkeselyű. 81 éves volt.

Link másolása

Nyolcvanegy éves korában elhunyt András Ferenc Kossuth- és Balázs Béla-díjas filmrendező, forgatókönyvíró, producer, érdemes művész, a nemzet művésze – jelentette be csütörtökön Szombathelyen Kollarik Tamás, a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság elnöki főtanácsadója és Lovass Tibor, a Savaria Filmakadémia elnöke a 11. Savaria Filmszemle keretében rendezett médiakonferencián.

András Ferenc, a Savaria Filmszemle életműdíjas zsűritagja emléke előtt a konferencia résztvevői néma felállással tisztelegtek.

A Színház- és Filmművészeti Egyetem MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az intézmény harmadéves filmrendező osztályának osztályvezető tanára csütörtökön hajnalban hunyt el.

András Ferenc 1942. november 24-én született Budapesten, 1973-ban szerzett rendezői diplomát a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Életében mindvégig jelentős szerepet játszott a film és a televízió. Pályáját 1962-ben kezdte a Magyar Televízióban, majd dolgozott a filmiparban is, ahol a korszak legnagyobb rendezőivel működött együtt, köztük Ranódy Lászlóval és Makk Károllyal.

Rendezőként és forgatókönyvíróként olyan rendkívüli alkotások kötődnek a nevéhez, mint a Veri az ördög a feleségét, a Dögkeselyű, A kárókatonák még nem jöttek vissza, a Családi kör vagy a Törvénytelen című film – olvasható az SZFE méltatásban.

Mint írták, András Ferenc 1977-ben aláírta a Demokratikus Chartát, kifejezve tiltakozását a csehszlovákiai diktatúra intézkedései ellen, a politikai nyilatkozat támogatása miatt hosszú ideig nem forgathatott újabb játékfilmet.

A nyolcvanas években a MAFILM színésztársulatának vezetője volt, majd később a Dialóg Filmstúdiót irányította. Produceri tevékenysége mellett meghatározó szerepet vállalt a szinkronszakma alakításában, valamint a Duna Televízió szinkronműhelyének korszakos vezetője volt. Szerteágazó tudása és tapasztalata ellenére viszonylag későn kezdett tanítani: 2021-től volt az Színház- és Filmművészeti Egyetem filmrendező osztályának osztályvezető oktatója, aranydiplomáját pedig 2023-ban vehette át ugyanitt - emelik ki a közleményben.

András Ferenc halálával a magyar film világa kiváló alkotót veszített el, emlékét a filmjein és oktatói munkáján keresztül őrzi a Színház- és Filmművészeti Egyetem

– írták.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk