KULT
A Rovatból

„Gal Gadot az életben még lenyűgözőbb” – interjú Pedro Pascallal a Wonder Woman 1984 kapcsán

A film férfi főszereplője az exkluzív interjúban többek között női kollégáiról is mesélt.


Pedro Pascal arcát több moziból is ismerhetjük, most a Wonder Woman 1984 antagonista, azaz negatív férfi főszereplőjét játssza. A film holnap kerül fel az HBO GO-ra.

- Rajongója voltál az első Wonder Woman-filmnek?

- Naná. Még sírtam is rajta. Legjobban úgy tudnám leírni, hogy egy kollektív élmény volt, amit mindenki átélt, aki látta. Hatalmas teljesítmény, hogy egy akció-jelenetsor érzelmi reakciót váltson ki, és itt ez történt, amikor a hősnő legyőzte az ellenséget a nőiség erejével – szerintem arra volt bizonyíték, hogy mekkora hatalma van az univerzális nőiségnek, amire egyértelműen éhezünk. Szóval imádtam. Most pedig látom Patty-t (Patty Jenkins, a rendező) és a társírót, valamint a producereket, amint még tovább terjeszkednek a sztorik emberi oldalával, ami fantasztikus.

- Mi futott át az agyadon, amikor Patty megkeresett Max Lord szerepével?

- Charles Roven producer volt az első, aki be akart mutatni Pattynek, aki egy misztikus karakterről szeretett volna beszélgetni a Wonder Woman 1984 című film kapcsán. Persze azonnal felpörögtem, hogy “jesszus, ez az új Wonder Woman lesz, viccelsz?”. Már azelőtt a rajongója voltam Pattynek, hogy együtt dolgoztunk volna egy ABC-s piloton. Akkoriban kisebb szerepeket is vállaltam pilotokban, de abban az évban csak erre az egy szerepre jelentkeztem, kifejezetten azért, mert találkozni akartam Pattyvel.

Nem is a munka miatt, hanem hogy megismerjem, mert A rém az egyik kedvenc filmem. Ő az egyik legjobb rendező.

- Képregényolvasó voltál Max Lord szerepe előtt?

- Nem túl korán kezdtem. A DC Comics-szal való első találkozásom talán Richard Donner Supermanje volt. A húgom Wonder Womanért volt oda, én meg Pókemberért. Aztán később jobban elmélyedtem a képregények világában. Szerintem ez egy csodás művészeti forma. Elkezdtem idővel a kultúránkban betöltött szerepét is jobban megérteni. Nagyon tetszettek a sötétebb változatok is.

– Ha már a sötétségről beszélünk, mit árulhatsz el Max Lordról?

– Szerintem ő egy kifejezetten specifikus kulturális identitás megjelenítője a nyolcvanas évekből. A fókuszban a siker ideája áll, amit bármilyen eszközzel, de el kell érni, mert annyira fontos, és mindent ennek kell alárendelni. És annak, hogy mivel mérhető a siker.

- A dolgokkal, melyeket birtoklunk?

- Igen. Nagy ház, autók, észerek, pénz, minden… aminek a fontossága elárasztott minket a nyolcvanas években. Szerintem ez máig kulturális betegség a társadalomban, ami teljes ellentétben áll azzal, hogy milyen sérülékeny emberi lények vagyunk.

- Akkoriban mindez nagyon sokat számított.

- Pontosan. Még mindig nagyon nagyra tartjuk ezeket a státusszimbólumokat. Na meg persze a like-okat. Még ma is közbeszéd tárgya mindez, az emberek figyelik mások közösségi médiás oldalait és azt, hogy miként reprezentálják magukat vizuálisan, és az életüket képeken keresztül – aztán pedig azt akarják, ami a másiknak van.

- Érdekes, hogy a nyolcvanas évek még a social media világa előtt volt, de a karaktered mégis hasonlóan működik és éri el a hallgatóságát: az infomercial műfaján keresztül. Sok ilyen videót néztél, hogy felkészült erre az erősen önmenedzselő szerepre?

- 1975-ben születtem Chilében, de a családom elköltözött még csecsemőkoromban, így az Egyesült Államokban nőttem fel, kertvárosi környékeken. Úgyhogy nem is volt sok kutatásra szükségem, annyira megvolt a fejemben ez a korszak és ezek a tartalmak. Konkrétan a DNS-emben voltak annak az időszaknak a televíziós-médiás brandjei.

- Milyen volt Patty Jenkinsszel dolgozni?

– Egy ilyen hatalmas filmben dolgozni, melynek ilyen elképesztő szereplőgárdája van, valamint egy rendezője, aki kreatív oldalról is állandóan kihívás elé állítja az embert, és azt követeli meg, hogy magadat is kihívások elé állítsd… Ez az egyetlen módja, hogy elérjük, amit a sztorival el szerettünk volna érni.

Furcsa ezt így kimondani, de a Wonder Woman 1984 sokkal megterhelőbb és kreatív értelemben kitelejesítőbb volt, mint a Shakespeare in the Park-élményem pár nyárral ezelőtt – az is elképesztő volt, de ez hihetetlenül váratlan.

Egy ilyen film esetében az ember azon morfondírozik általában, hogy ezt vagy azt technikailag hogyan oldja meg. Hogyan nézzek ki? Hogyan oldjak meg egy akciójelenetet? Hogyan harcoljak? Csakhogy Pattyvel az első mindig az, hogy miként meséljük el a sztorit – hogy én hogyan mesélem el a sztorit. Ez lenyűgözött engem.

Gal Gadot-tal is alkalmad volt együtt dolgozni. Mesélnél erről az élményről?

Gal egyike azoknak az embereknek, akiket ha a kamera által közvetítve nézel, lenyűgöz a szépsége, a belőle áradó melegség és a tehetsége. Arra gondolsz automatikusan, hogy hogyan jöhetett össze mindez egyszerre egy ilyen teljesen megközelíthető színészben és filmsztárban? Aztán találkozol vele – és még kedvesebb, mint ahogy arra számítottál!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
„Magyar rendőr, hogyha támad a nép, álljatok át” – megjelent Beton.Hofi új klipje
A fiatal zenész Pokol című több erős aktuálpolitikai utalást is tesz. Rövid időn belül ez a második, aktuális üzenetet megfogalmazó dala.


Megjelent Beton.Hofi új klipje a Pokol című dalához. A fekete-fehér videót Amerikában forgatták. A rendezésért a gitáros Kovács Geri Gerrison felelt, a producer pedig Baba Aziz volt.

A dalban Beton.Hofi több erős aktuálpolitikai utalást is tesz.

„Magyar rendőr, hogyha támad a nép, álljatok át

Ezt a nemzetet nem vághatják a vájatok át

Itthon sokan remegve várják a hatodikát

Isten óvja tőletek a 6/A-t”

– hangzik el többek között a klipben.

A dal egy másik sorában azt mondja:

„Inkább túlélésre készüljetek, ne jövőre, a posztjaitok ki írta meg előre?”

Ez már a második olyan klip, amiben Beton.Hofi kritikus hangot üt meg. Az előző május elején jött ki.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Teljesen átalakul az RTL műsorrendje júniustól – mutatjuk, hogyan újít a csatorna
Régi kedvencek búcsúznak, helyükre új szórakoztató műsorok és meglepetések érkeznek a képernyőre.


Hamarosan véget ér az RTL tavaszi műsorrendje, és a csatorna több változással is készül a nyári időszakra, írja a sorozatwiki.hu. Júniustól régi kedvencek búcsúznak, és új műsorok érkeznek a képernyőre.

A május 5-én indult Határtalan szerelem péntek este zárul le, akárcsak A mi kis falunk ismétlései, amelyek 21 óra körül voltak láthatók. Ezzel együtt lezárul a csatorna tavaszi műsorrendje is, így jövő héttől több műsor is új időpontban lesz látható.

A Fókusz marad a megszokott időpontban, minden hétköznap 18:55-kor kezdődik.

Hétfőtől viszont visszatér a The Floor, amely minden hétköznap este 20 órától lesz látható Szujó Zoltán műsorvezetésével.

Újdonsággal is készül a csatorna: június 2-án indul Ingatlanvadászokcímmel egy új reality, amelynek Fördős Zé lesz a házigazdája. A műsort hétköznap esténként 21:15-től vetítik. Emiatt az RTL Híradó – Késő esti kiadása is korábban, 22:35-kor fog kezdődni.

A hétvégi műsorstruktúra kevésbé változik: a Fókusz Plusz továbbra is szombatonként 19 órától látható, vasárnap pedig marad a Házon kívül 18:50-es kezdése. Ezután 20 órától A renitens eddig nem vetített részei kerülnek képernyőre, Gáspár Kata főszereplésével.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt Valerie Mahaffey, a Született feleségek és Az ifjú Sheldon szereplője
A 71 éves színésznő halálhírét a sajtósa közölte. Karrierje több évtizedet ölelt fel, és Emmy-díjat is nyert.


Valerie Mahaffey Emmy-díjas amerikai színésznő 71 éves korában elhunyt – jelentette be péntek este a művész sajtósa.

Mahaffey 1953. június 16-án született Indonéziában, művészi pályáját pedig a hetvenes évek közepén kezdte New Yorkban. 1976 és 1984 között hat Broadway-darabban is szerepelt, köztük a Drakulában is színpadra lépett.

Tévés karrierje az NBC The Doctors című szappanoperájával indult be, amelyért Emmy-díjra is jelölték. Később Shakespeare Othellójában Desdemonát játszotta Morgan Freeman partnereként.

Szélesebb ismertséget a Miért éppen Alaszka? című sorozat hozott számára, amelynek három évadában is szerepelt. Alakításáért 1992-ben elnyerte az Emmy-díjat. A magyar közönség leginkább a Született feleségek című sorozatból ismerheti, ahol Alma Hodge karakterét formálta meg – ő volt Orson Hodge korábbi felesége. Ugyanakkor a nézők ismerhették Az ifjú Sheldon című sorozatból is.

Pályafutása során olyan sorozatokban is feltűnt, mint a Seinfeld, a Vészhelyzet, az Ally McBeal és a CSI. A színésznő az utolsó időszakban daganatos betegséggel küzdött, de egészen a végsőkig dolgozott: 2022-ben szerepelt az Echo című sorozat három epizódjában, valamint a közelmúltban mutatták be a The 8th Day című filmjét is az Egyesült Államokban.

(via 24.hu)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
18+-os Vissza a jövőbe-animáció? Igen, ez a Rick és Morty, és most a 8. évaddal támadnak!
Elindult az HBO Maxon a 8. évad, ez pedig egészen váratlan eredménnyel járt. Lehet, már nem olyan vicces Dan Harmon és kompániája, mint azt gondoltuk? Ez eddig elég gyenge...
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. május 30.



Mi lenne, ha a Vissza a jövőbe egy rajzfilmsorozat lenne? 2013-ben ez volt az alapfelvetése Justin Roilandnak, amikor is az Adult Swim csatornának bemutatta őrült agymenését.

Társnak megkapta az elképesztően kreatív és zseniális vígjáték író/rendezőt Dan Harmont és együtt kockatörténelmet alkottak.

Az Adult Swim egy felnőtteknek szóló tévécsatorna, ahol főleg humoros szkeccsműsorok, vígjátékok és rajzfilmek hódítanak. A Warner tulajdonában van, így idehaza az HBO Max keretein belül találkozhatunk Rick és Morty legújabb kalandjaival.

2013-ban a Rick és Morty egy üde, friss és rettenetesen rosszindulatú csoda volt. A humora nehezen behatárolható. Nagyon kockahumor, keverve erős szatírával, társadalomkritikával és elképesztően fekete humorral. Anno Roiland úgy képzelte el, mintha a Vissza a jövőbe Dokija és Marty (innen a Morty név) folytatnák az időutazós kalandjaikat, kiegészítve egy kevés multiverzummal és vérrel. Egy ténylegesen 18+-os felnőtt vígjáték sorozat, aminek a központi történetszála rengeteget fejlődött Dan Harmonnak köszönhetően. A két zseniális alkotó együtt, valami hihetetlen vicces dolgot rakott össze. Persze minden mesterműnek van árnyoldala,

Roilandot 2020-ban mindenhonnan kirúgták, teljesen jogosan, hiszen élettársát bántalmazta, ezért megszakadt minden kapcsolat a sorozat és az alkotó között.

Ami azért hatalmas gond, mert Roiland adta mindkét főszereplő eredeti hangját. A két karakternek olyan jellegzetes hangja volt, amit nehéz pótolni. Dan Harmon próbált tüzet oltani, hogy Roiland csak a projekt elején vett részt az alkotási folyamatban, de amióta eltávolították a produkcióból, azóta a Rick és Morty se az igazi.

Vagyis ha őszinte akarok lenni, a 8. évadjába lépett sorozat már egy jó ideje nem az elvárt szintet hozza. A cél az lenne, hogy a metahumort értelmes történet köré fűzve, kegyetlen poénokkal támadják a nézőket. Ebből az lett, hogy kapunk egy közepes történetet, egy-két ténylegesen jó poénnal és sok sallanggal. A szinkronhang-váltást már az előző évadban se lehetett észrevenni, sokan azt állítják, hogy mesterséges intelligencia segítségével érték el, hogy a két új színésznek olyan hangja legyen, mint az eredeti Roiland-féle szinkronnak.

Ez nézői szemmel teljesen indifferens. De ami ennél is fontosabb, hogy amit nézünk, az jó is legyen.

Itt az első számú, legnagyobb probléma. Nem annyira vicces már a Rick és Morty, mint az elején volt. Sokszor már munkának tekinthető nézni is. Nem úgy ülök le elé, hogy: „juj de jó, új rész!”, hanem „reméljük ez most jobb lesz mint eddig...” - és ez gond.

Dan Harmonnak is akadtak problémái, nem is kevés. Az elképesztően kreatív szakembernek köszönhetjük a Community (idehaza Balfékek keresztségre kárhoztatott) sorozatot, ami minden idők egyik legjobb vígjáték sitcomja volt. Aztán 2018-ban őt is megvádolták szexuális zaklatással és az alkoholizmusa sem segített. Igazából ekkortájt kezdett a Rick és Morty lefele menni a lejtőn. Itt jön az örök kérdés: el lehet-e különíteni a művet az alkotójától? Lehetne, ha a kettő nem kapcsolódna szervesen össze.

Az ok-okozati összefüggés egyértelmű: problémás alkotók mellett nem lesz tökéletes alkotás sem.

Hogy ezt miért kezdtem ennyire Ádámtól és Évától? Mert a Rick és Morty tökéletesen mutatja be ezt a felemás állapotot. Az animáció, a zenék, minden technikai elem évadról évadra egyre tökéletesebb, de a sorozat minősége mégis folyamatosan romlik. A tartalom egyre kevesebb, a viccek nem olyan pörgősek, nem kapunk négy másodpercenként két elmondott poént, két vizuális gaget és három rejtett apróságot, amit csak az vesz észre, aki kereste a részletekbe rejtett gyöngyszemeket.

Márpedig a Rick és Morty minden pillanata tele volt ilyen rejtett apróságokkal. A 8. évadra annyi maradt, hogy az első részre kaptunk egy féllábú Mátrix-paródiát. Nem fogja vissza magát egy másodpercre se, kegyetlen és véres, de egyre kevésbé vicces. Már nincs igazi átívelő szál sem, azt lezárták az előző szezonban. Nem tudom mivel lehetne új életet lehelni a sorozatba.

Az Adult Swim megrendelte a szériát a 12. évadig, amit valószínűleg tartani is fognak az alkotók, mert hatalmas pénzt kaptak érte.

De semmi más motivációt nem érzek az újabb és újabb évadokban és spinoffokban. Van ugyanis még egy anime-sorozata is a Rick és Mortynak, stílusosan csak Rick és Morty: Anime címmel. Ez sem rengette meg a világot 2024-ben, ahogy a következő évadok se fogják nagy valószínűséggel.

Bár ki tudja, Dan Harmon lehet, hogy önmagára talál és kapunk valami érdekeset, frisset és vicceset a 8. évadra.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk