KULT
A Rovatból

Elképesztően komoly fordulatot vett A Nagy Duett

A show tegnapi adásában két produkció is szögesen eltért minden eddigitől.


No, azt azért nem mondanánk, hogy mi is könnyeztünk a meghatottságtól, mint a zsűritag Cooky. Quimby és Most múlik pontosan ide vagy oda, Pachmann Péter mívelten átszellemült arckifejezése számunkra továbbra is eléggé röhejes - de értékeljük, hogy komolyra is tudja venni a formát. Vagy valami olyasmi.

Emellett meg kell jegyeznünk, hogy Péter Szabó Szilvinek énekesnő létére sajnos megint, mindenféle ugrálás nélkül sem sikerült tökéletes tisztasággal dalolnia, de valószínűleg mi vagyunk az egyetlenek, akik ezen a talányon töprengünk ahelyett, hogy Pachmann elképesztő átváltozásain ámulnánk. És különben is, Szilvinek megbocsátunk mindent, mert a legfontosabb most, hogy babát vár, és ezért szívből gratulálunk!

Ja igen, a "Cooky kicsit könnyezik"-téma. Igazából tényleg elég viccesen jött ki. Mi nem repülünk rá nagyon, ha nem baj, szóval Kasza Tibi megnyugodhat. De azért, aki lemaradt volna, íme az erről szóló részlet.

Videó: Péter Szabó Szilvia és Pachmann Péter a Quimby dalát adták elő

A másik újat hozó és röhejkeltése helyett mélységével hódító (?) produkció Keresztes Ildikó és Schobert Norbert előadása volt, mégpedig a Most élsz című dal. Nos, mi azért itt is elfojtottunk némi kuncogást, valahányszor Norbi hangja csendült fel, valamint amikor az "addig van remény" sora hagyta el a száját, hangosan felnevettünk, hogy szerintünk nincs remény... Mindenesetre érdekes volt. Sokkal érdekesebb, mint például Kulcsár Edina és Hevesi Tamás Sweet Home Alabama-ja, vagy Keleti Andrea és Péter Srámek az Én és a kisöcsémmel.

n

Videó: Keresztes Ildikó és Schobert Norbi is komolyra vette a formát a Most élsz című dallal

No, azért Fésűs Nelly és Berki Krisztián számát nem intézhetjük el két szóban. Úgy tűnik ugyanis, hogy Berkit illetően új felfedezésre jutottunk, vagy ahogy Kasza Tibi fogalmazott: elkapott valamiféle vonalat, bár nem állítható, hogy túl vastagot. Kiderült ugyanis, hogy

Berki Krisztián tud rappelni.

Komolyan, nem kamuzunk. Megállt a színpadon, és végigrappelt egy verzét az Animal Cannibals Takarítónőjéből, hibátlanul, fejből, ritmikailag helyesen! Emellett az is nagyon tetszik, hogy a produkciókat megelőző bejátszások szerkesztői egyre merészebben formálnak véleményt a bennük szereplő sztárokról - Berkiék kisfilmje például kifejezetten mókás lett, mert enyhén teljesen ráment az izmos úriember szellemi adottságaira, illetve arra: mennyire kapisgálja már, hogy némileg bohóc-szerepet tölt be A Nagy Duettben.

berki

Videó: Fésűs Nelly és Berki Krisztián: Takarítónő

Kucsera Gábor úgy általában egy jelenség, sajnos a tánchoz és énekléshez való nulla (vagy inkább mínusz) érzéke most már kezd áthajlani a nem vicces-kategóriába. Ha vicces is valami ezzel kapcsolatban, azt nem ő hozza, hanem a rá tett megjegyzések: Kasza Tibinek itt is volt egy egészen zseniális megszólalása több páros közös produkciója, a YMCA után, miszerint Gábornak valahogy rosszul írják meg a dalszövegét, mert elénekli (elmondja), és furcsa módon marad még utána egy csomó zene. Illetve, hogy

Kucsera egy casting-tévedés, egy adáshiba.

Valóban így van. Egyszerűen hihetetlen a srác.

Videó: a párosok egyik közös produkciója, a YMCA

Az est kiesői Rubint Réka és Pintér Tibor lettek, pedig szerintünk Tibi pont ebben a produkcióban volt igazán nagyon jó, mókás, színészies. Ezt a videót még betesszük alább, de aki az összes többire is kíváncsi, az kattintson ide.

r

Videó: Rubint Réka és Pintér Tibor igazi olaszos stílust vett fel

Jövő vasárnap olyan gyöngyszemekre számíthatunk, mint például a Neoton Família Santa Maria-ja, az Edda Mi vagyunk a rockja, vagy egy újabb klasszikus, a Riszálom úgyis úgyis.

Alig várjuk!

Ha (bármilyen értelemben) megkönnyezted a produkciókat, kattints a megosztásra:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Tóth Gabi: kimegyek mindjárt, azt kint valakit agyonverek – A Megasztár előzetese szerint bőven lesz feszültség a tehetségkutatóban
Herceg Erika könnyeit törli, Curtis kiakad és káromkodik, Marics Peti pedig kiabálni kezd.


Hamarosan érkezik a Megasztár idei évada. A csatorna egy előzetest is megosztott, melyből kiderül, hogy bőven lesznek megint feszültségek, sértődések, könnyek.

A műsorban új mesterek is érkeznek. A zsűri tagjai: Tóth Gabi, Herceg Erika, Curtis és Marics Peti. Ördög Nóra pedig új társat kap a műsorvezetéshez, Till Attila helyett Szépréthy Roland lesz a partnere.

VIDEÓ: A Megasztár beharangozója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Az év legjobban titkolt sci-fije? – Visszatért az Invázió, és te valószínűleg még mindig nem hallottál róla
Két évet ugrott az időben az AppleTV sorozata. A világ megmenekült? Az Invázió harmadik évadának nyitánya bebizonyítja: az idegenekkel a rémálom még csak most kezdődik. Hősök támadnak fel, titkok szivárognak ki, és minden pillanatban ott lappang a kérdés: tényleg vége van a fenyegetésnek? Dehogy van, itt a harmadik évad…
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. augusztus 24.



A televíziós science fiction világában ritkán akad olyan alkotás, amely egyszerre képes intim, emberi drámát és globális katasztrófát bemutatni, mégis az Invázió pontosan erre vállalkozott 2021-ben. Simon Kinberg sorozata, amely az AppleTV+ megbízásából készült, apró mozaikokból építtette fel egy idegen támadás történetét – nem világmegváltó hősökre, hanem hétköznapi emberekre fókuszálva. Ez a nézőpont kezdettől fogva a széria legerősebb sajátossága, és a harmadik évad nyitánya sem tagadja meg gyökereit:

ismét a kisemberek szemén keresztül látjuk, hogyan alakul az emberiség sorsa egy újabb, látszólag lezárt, de mégis tovább élő fenyegetés árnyékában.

Kinberg neve önmagában is sokatmondó: producerként és íróként egyaránt dolgozott remek és kevésbé sikeres projektekben. A Deadpool 2, a Légió vagy a Sherlock Holmes mellé sajnos olyan címek is feltűnnek a listáján, mint a hírhedt Fantasztikus Négyes (2015), a felejthető 355, vagy a borzalmas X-men: A sötét főnix. Ez a kettősség kíséri végig pályáját, így az Invázió esetében sem lehetett tudni előre, mire számíthatunk. Az viszont két évad alatt már bebizonyosodott, hogy a sorozat képes komoly feszültséget teremteni, miközben nem szuperhősökkel, hanem sebezhető, esendő emberekkel dolgozik.

Az első két szezon nagy erénye a több szálon futó történet volt: egy közel-keleti háborúban rekedt katona, egy japán űrmérnök személyes tragédiája, egy iráni-amerikai család menekülése és egy csapat bajban rekedt diák mind-mind más perspektívából tapasztalta meg az idegenek pusztítását, más-más kontinensen. Ahogy teltek az epizódok, a mozaikdarabok fokozatosan összeálltak, és egyre világosabbá vált, hogy az emberi sorsok közötti látszólag apró döntések globális következményekkel járhatnak.

A második évad végén egy igazi cliffhanger zárta le a történetet: két szereplő kézen fogva lépett be az idegenek anyahajójába, majd vágás, sötét, és vége az évadnak.

A harmadik szezon első része azonban rögtön keresztülhúzza a néző várakozásait. Az évadzáró katarzisa után ugyanis nem folytatódik a történet: két évet ugrunk előre az időben. Az anyahajó lezuhant, a fenyegetés papíron megszűnt, és a világ lassan próbál visszatérni a normalitásba. A hősi halottak között emlegetik Trevante Cole őrmestert (Shamier Anderson) és a fiatal Caspar Morrow-t (Billy Barratt). Csakhogy rögtön az epizód elején kiderül, nem minden az, aminek látszik: Trevante megjelenik egy térkapuban, és semmire sem emlékszik az elmúlt két évből. Innen indul újra a történet, a bizonytalanság, a katonai titkolózás és az emberi bizalmatlanság szorításában.

A forgatókönyv egyik legerősebb húzása, hogy nem próbál hosszan magyarázni, hanem szinte azonnal visszaránt a bizonytalanságba. Ismeretlen gravitációs anomáliák, eltűnő emberek, félrevezető hírszerzési jelentések – minden azt sugallja, hogy az idegenek inváziójának még messze nincs vége. Trevante és a közben felnőtté vált Jamila (India Brown) újra központi figurákká lépnek elő. Jamila bűntudattal küszködik Caspar halála miatt, ám kettejük találkozása újra beindítja az események láncolatát. Amikor katonák támadnak rájuk, menekülni kényszerülnek, és világossá válik, hogy ismét nem számíthatnak senkire – legfeljebb egymásra.

Érdekes módon a nyitány inkább szűkíti, mintsem tágítja a fókuszt.

Nem látjuk egyszerre a régi kedvenceket, a szálak nem futnak párhuzamosan. Aneesha Malik (Golshifteh Farahani) és Clark Evens (Enver Gjokaj) egyelőre még csak az előzetesekből sejthetők, de bizonyosan visszatérnek majd. Más karakterek sorsa kérdéses: Monty (Paddy Holland) újra felbukkanása sok rajongónak örömet okozna, míg Mitsuki (Shioli Kutsuna) halála talán véglegesnek tűnt a második szezonzáróban, bár az Invázió világában soha semmi sem biztos.

Az új évad első epizódja ugyan nem robban be olyan látványos erővel, mint ahogy a második évad fináléja lezárult, de ez nem is áll szándékában. Inkább felépíti az új status quót, miközben lassan, csepegtetve adja a jeleket: a veszély nem múlt el, sőt, valami sokkal komplexebb játszma van kibontakozóban. A katonai erők bizalmatlansága, a titkolózó hírszerzés, és az, hogy még a saját hősüket sem hajlandóak elfogadni, finoman reflektál a hatalom és az egyén konfliktusára. Ez a politikai árnyalat talán eddig is jelen volt a sorozatban, de most még hangsúlyosabbá válhat.

Az idegenek ábrázolása továbbra is különleges. Nem a hollywoodi sablonokra épít, nincsenek klasszikus „szürke kis emberkék” vagy túlzó CGI-szörnyek.

A lények furcsa, folyamatosan fejlődő fiziológiája egyszerre idegen és félelmetes emberi szemmel nézve. Eközben a tudományos magyarázatok ugyan sokszor sántítanak, mégis képesek megőrizni a hitelesség látszatát. Ez a balansz tartja a sorozatot a tudományos fantasztikum keretein belül, anélkül, hogy saját paródiájába fordulna. Nagy kár, hogy vizuálisan a lények gyengébbek, mint a 2025-ben elvárt színvonal.

Az Invázió harmadik évadának nyitánya tehát nem ad mindenre választ, és nem is akar azonnal sokkolni. Ehelyett egy lassan kibontakozó új krízis alapjait fekteti le. A karakterdrámákra koncentrál, ahogy eddig is, miközben apró jelekkel és rejtélyekkel teremt feszültséget. Ez a tempó talán frusztráló lehet azoknak, akik pörgős akciót keresnek, ám a sorozatot mindig is a lassabb építkezés jellemezte.

Összességében az évadnyitó ígéretesen folytatja a történetet: nem szakít a sorozat eddigi filozófiájával, miszerint a világ sorsa hétköznapi emberek apró döntésein múlik. Nem tökéletes, vannak vontatott részei, és az időugrás elsőre kicsit kizökkentheti a nézőt, de mindez hozzájárul a rejtélyhez. Egy biztos, aki hajlandó türelmesen követni a mozaikdarabokból épülő narratívát, annak ismét jutalom lesz a kitartás. Az Invázió továbbra is az egyik legkülönlegesebb idegenes sorozat az elmúlt években – talán tényleg a legjobb, amiről még nem hallottál.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Fotók: Káprázatos légi parádéval ünnepelte a honvédség augusztus 20-át
A bemutatón nemcsak a jól ismert régi helikopterek, hanem vadonatúj harci és szállító gépek is feltűntek, amelyek most először repültek a főváros felett.


Budapest felett idén is látványos légi parádéval ünnepelte Szent István napját a Magyar Honvédség. A programban minden olyan repülő eszköz bemutatkozott, amely a honvédség birtokában van, köztük vadonatúj harci és szállító gépek is, amelyek most először tűntek fel a főváros felett.

Az érdeklődők a bemutatón láthatták

a már jól ismert MI–17 és MI–24 helikoptereket, de a legújabb H145M és H225M típusok is feltűntek.

Az eseményen készült fotóinkat itt tudjátok megnézni (kattintás után galéria nyílik):


Link másolása
KÖVESS MINKET: