News here
hirdetés

KULT
A Rovatból
hirdetés

Az év eddigi legjobb filmje kisüti az agyad, és az egekbe emel – Minden, mindenhol, mindenkor

Virsliujjak, beszélő kövek, multiverzum, lebegő bagel, harci hasitasi és ez még semmi!
Szöllőskei Gábor - szmo.hu
2022. április 22.


Link másolása

hirdetés

Szavakkal nagyjából leírhatatlan az az élmény, ami a Minden, mindenhol, mindenkor nézése közben ér minket, nézőket. Én mégis megpróbálkozom vele, aztán lesz, ami lesz. Mindenekelőtt egy cím: Az ember, aki mindent tudott (eredetiben: Swiss Army Man) 2016-ból. A film, amiben Daniel Radcliffe egy hullát alakított, akinek hátán fingó üzemmódban szelte a habokat Paul Dano karaktere, és akinek merevedését iránytűként használta egy lakatlan szigeten. A rendezői Dan Kwan és Daniel Scheinert voltak (akik szimplán Danielekként hivatkoznak magukra), s így már azt gondolhatnánk, nagyjából tudjuk, mit várjunk a Minden, mindenhol, mindenkortól, ami szintén az ő filmjük.

Nos, csak azt hisszük, hogy tudjuk, valójában fogalmunk sincs. Második közös projektjük ugyanis mérföldekkel kattantabb, mint amilyen Az ember, aki mindent tudott volt.

A sztori tömören (már amennyire ez lehetséges): adott egy hatvan körüli kínai emigráns nő, Evelyn (Michelle Yeoh), akinek élete nem túl rózsás. Tutyimutyi férje, Waymond (Ke Huy Quan) épp el akar válni tőle, leszbikus lánya, Joy (Stephanie Hsu) ki nem állhatja, az adóhatóság is terrorizálja a családot az általuk üzemeltetett mosoda hibás könyvelése miatt, ráadásul a fiatalkorában őt kitagadó, mára kerekesszékbe kényszerült apja, Gong Gong (James Hong) is megkeseríti az életét.

Egy nap azonban Waymond furcsán kezd viselkedni, majd azzal sokkolja Evelynt, hogy végtelen számú univerzum létezik, s mindegyikben mindenkinek van egy másik változata. Lehetőségük van ugrálni az univerzumok között, s különféle verzióikból le tudják szívni/tölteni a képességeiket.

Erre pedig szüksége is lesz Evelynnek, ugyanis szerinte csak ő tudja megállítani a minden univerzumban jelen lévő gonoszt, Jobu Tupakit, aki a multiverzum elpusztítására készül.

Többet nem árulunk el, de felesleges is lenne, mert azzal továbbra is csak a felszínt kapargatnánk, annyira mélyen rétegzett és sokrétű filmet álmodtak a Danielek a vászonra. A multiverzum manapság közkedvelt téma, amit a Marvel- és a DC-filmek is előszeretettel használnak, bár fel kell kötniük a gatyát, ha túl akarják szárnyalni kreativitásban Kwan és Scheinert csodáját.

A Minden, mindenhol, mindenkorban ugyanis annyi ötlet, sziporka és őrültség van, ami elegendő lenne 10-20 másik filmre is.

Ráadásul a műfajokkal sem fukarkodnak, mivel egyszerre akciófilm, sci-fi, dráma, szatíra, vígjáték, fantasy és vuhszia (általában történelmi korokban játszódó kínai harcművészeti fantasy), mindez pedig egy olyan tömény élményt jelent így együtt, amely után jó ideig nehéz lesz másra koncentrálni. Mintha tíz különböző film menne egyszerre egyetlen képernyőn/vásznon.

hirdetés

Csak néhány példa: ahhoz, hogy egy másik univerzumban lévő változatunkba léphessünk (úgynevezett világugrást hajtsunk végre), általában valamilyen, a helyzethez legkevésbé illő cselekedettel kell megbolygatni az egyensúlyt. Ez lehet harc közbeni szerelmi vallomás, egy légy orral történő felszívása, ujjaink közötti szándékos papírvágás, rúzsevés, bármi. Vagy: a másik dimenziókban természetesen bármi lehetséges, például az embereknek virsliből vannak az ujjaik, vagy nem is alakultak ki az élethez szükséges feltételek a bolygón.

Hiba lenne azonban a Minden, mindenhol, mindenkort csupán az előtérben lévő őrült és képtelen, mozgóképen eddig nem látott ötletei, jelenetei alapján megítélni, hiszen az abszurd, groteszk és csilli-villi külcsín mögött egy rendkívül mély gondolatiság is megbújik a szeretetről, a megértésről, a sorsszerűségről, az emberi természetről és az univerzumban betöltött helyünkről.

Kwan és Scheinert szinte észrevétlen csempészik a mondanivalót a látványosan megkoreografált küzdelmek közé, s kanyarítanak végül egy ultraérzelmes finálét az egész, csodálatos katyvaszhoz.

A színészekről is illendő megemlékeznünk, egyáltalán nem szokványos ugyanis a gárda. Kapásból élete szerepét jelenti a mű Michelle Yeoh-nak, aki hongkongi akciófilmekkel kezdte filmes karrierjét a nyolcvanas években, majd Bond girlként lett nemzetközileg ismert az 1997-es A holnap markábannal. Utána pedig olyan filmekben láthattuk, mint a 4 Oscart nyert Tigris és sárkány, az Egy gésa emlékiratai, a Napfény, A múmia – A Sárkánycsászár sírja, a Múlt karácsony, a Lőpor turmix vagy a Shang-Chi és a tíz gyűrű legendája. Ideje volt már, hogy egy hozzá méltó főszerepben bizonyíthassa színészi és harcművészeti rátermettségét, hiszen mindkét fronton rendkívüli.

A férjét, Waymondot alakító Ke Huy Quan sem ismeretlen a filmrajongóknak, bár őt nagyon régen láthattuk, vissza kell mennünk egészen a nyolcvanas évekig, ő volt ugyanis Short Round, azaz Picúr az Indiana Jones és a végzet templomában, valamint Data a Kincsvadászokban. Tökéletes visszatérés ez számára.

A majdhogynem felismerhetetlen Jamie Lee Curtis, valamint a legtöbb filmes és sorozatos szerep (több mint 600) rekordjával büszkélkedő, 93 éves James Hong is tovább színesítik azt az egészen elképesztő és kellemesen agyzsibbasztó élményt, amit a Minden, mindenhol, mindenkor nyújt.

Kétségtelen, hogy nem való mindenkinek, de aki szereti, ha egy film olyan helyekre viszi, ahol még nem járt, ha olyasmit lát, amit korábban nem, és ha olyan hatásokkal bombázzák, amelyek miatt egy kicsit elgondolkodik a világról, amiben él, annak ideális választás lesz mindenkor és mindenhol.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés
Strand Fesztivál 2022 – Az idei utolsó parti élmény Zamárdiban
Kihagyhatatlan esti bulik négy napon keresztül a Balaton partján. Cikkünkből kiderül a Strand Fesztivál 2022-es fellépői és programja, avagy így zajlik egy igazi strandfesztivál!

Link másolása

hirdetés

A Strand Fesztivál 2022-es helyszíne

Idén ismét vár a Strand Fesztivál. 2013-ban indult útjára ez a nyári fesztivál a Zamárdi Nagystrandon, ahol azóta több száz hazai együttes is fellépett. A tavalyi évben megszakadt ez a hagyomány és ideiglenesen Balatonvilágos adott otthont a rendezvénynek, de most visszatér a Zamárdi fesztivál, ahogy azt már megszokhattuk!

A 4 napos rendezvényen 3 színpadon több nemzetközi sztár mellett közel 50 hazai előadóval, zenekarral találkozhattok augusztus 18-19-20-21-én.

 a strandfesztivál 2022-ben visszatér, újra 4 napos lesz a fesztivál

Mivel készül a Strand Fesztivál 2022-ben?

A Strandfeszt idei újdonságaként elsőként szervezik meg a Legendák című projektet a Strand és a Hajógyár közös szervezésében. Ebben a múlt nagy hatású zenészeinek és napjaink népszerű előadóinak fúziója valósul meg. A KFT például a Carson Comával, Charlie a Wellhellóval, a Kispál és a Borz az Analog Balatonnal, Menyhárt Jenő az Ivan & The Parazollal, az R-Go a Valmarral zenél.

A strandfeszt idén különleges Halott Pénz koncert nappal készül

Bemutatkoznak továbbá a Hangfoglaló Program idei évadjának támogatottjai, valamint a Nagylemez Program nyertesei is. A hajnali party sávban a Petőfi Elektrik dj-i töltik meg élettel a színpadot.

Lobenwein Norbert a fesztivál alapítója elmondta, hogy augusztus 20-án nemcsak a Balaton legnagyobb tűzijátékát tartják, hanem aznap lesz a 18 éves Halott Pénz saját fesztiválja is a Strandon.

Strand Fesztivál 2022 fellépők

A Strand Fesztivál sztárfellépői Alvaro Soler, a Clean Bandit, Parov Stelar, Sean Paul, Timmy Trumpet, DJ Kungs és Tom Walker lesz.

hirdetés

Sean Paul legutóbb 2019-ben járt volna Magyarországon, ám akkor betegségre hivatkozva lemondani kényszerült fellépését. A jamaikai rapper rajongói így a Strand 2022-ön pótolhatják az elmaradt koncertélményt.

Az idén máris új dallal, az „Everything But You”-val jelentkező Clean Bandit brit elektropop-trió már többször adott Magyarországon koncertet, Alvaro Solert azonban eddig mindössze egy alkalommal hallhatta élőben a hazai közönség, augusztus 20-án igazi ünnepi fiesztát várhatunk tőle. A még mindig csak 25 éves Kungs pedig a David Guettát követő francia house DJ-k új generációját képviseli majd a fesztiválon.

A hazai előadók – a két évvel ezelőtti mezőnyhöz képest - olyan nevekkel bővülnek, mint például Azahriah, Dzsúdló, vagy éppen a Carson Coma.

Az idei Strand Fesztivál különleges programmal készül Augusztus 20-án

Igazi meglepetéssel készül a Strand Fesztivál 2022-ben

A Strandfeszt idén a 18 éves Halott Pénz előtt tiszteleg, így egy különleges napot szentelve a zenekarnak. A fellépők listáját maga a zenekar tagjai állították össze, és a napot is a Halott Pénz koncertje zárja.

“Olyan zenekarokat és előadókat hívtunk meg, akiket nagyon szeretünk és közülük sokakkal korábban már dolgoztunk is együtt. A Strand három színpadán egymást váltják a vendégelőadók, estére pedig egy fergeteges koncerttel készülünk, sok vendéggel”

– mondta Marsalkó Dávid, a Halott Pénz frontembere.

Augusztus 20-án Beton.Hofi, a Blahalouisiana, ByeAlex és a Slepp, Dzsúdló, a hiperkarma, a Hősök, az Irie Maffia, Krúbi, a Mary Popkids, Ohnody és a Supernem is koncertet ad, de születésnapi parti is várja a közönséget Dedmani, Venom, Columbo, Andro, Izil és Monkeyneck vezetésével.

A Tábortűz helyszín házigazdája Járai Márk, akinek meghívott vendégei az éjszakai órákban lépnek fel, de a hét során vele is találkozni lehet a Tábortűz előadójaként. A Filmio Kertmoziban ugyancsak a Halott Pénz szervezi a programot.

A Strand Fesztivál 2022-es sztárfellépője Sean Paul

Strand Fesztivál 2022 program

A Strandon minden napra jut legalább egy party, amin ott kell lenni! Íme egy kis ízelítő:

Augusztus 18.: - Zúzunk az éjszakában (Fluor és Juhász Laci házibuli), - Next Level Presents: Barely Alive (US), - Tampa B2B Badklaat (UK),- B'Andre B2B Skrude, - Dublic, - Willcox/Snayl

Augusztus 19.: - Stadium X, - Lotfi Begi, - On the Low, - Sterbinszky+Mynea/Snayl

Augusztus 20.: - Halott Pénz 18. szülinapi buli, - Metzker & Friends, - Revolution/Snayl

Augusztus 21.: - World is Mine End Show, - Necc Party, - Szeresd a Trashem

A fellépőkről részletes infókat és a programtáblát ITT találod.

Strand Fesztivál 2022 jegyek

A 2013-ban, a MOL Nagyon Balaton-sorozat kiemelt eseményeként elindított Strand Fesztiválra a napijegyek és bérletek ára az érdeklődéssel párhuzamosan emelkedik, így érdemes mihamarabb megvásárolni azokat. A cikk megírásának időpontjában kedvezményes jegyek még elérhetőek.

Strand Fesztivál napijegyek:

- Napijegy: 16.990 Ft - 19.990 Ft

- VIP Napijegy: 29.990 Ft

-Strand Fesztivál bérletek:

- 3 napos bérlet: 39.990 Ft

- 3 napos VIP bérlet: 59.990 Ft

- 4 napos bérlet: 49.990 Ft

- 4 napos VIP bérlet: 79.990 Ft

- 4 napos Diák bérlet: 39.990 Ft

A fesztivál szervezője, a VOLT Produkció minden márciusban, áprilisban és májusban megvásárolt bérletből 1000 forinttal az Ukrajnából menekülőket segíti az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül.

A jegyekről részletesen ITT tájékozódhatsz.

A Zamárdi strand különleges élményt nyújt a fesztiválon

Zamárdi: szállás a Strand Fesztiválon

Szálláshelyek többek között két kempingben is elérhetőek:

Az egyik a Part kemping, ami fesztivál területe mellett helyezkedik el és közvetlenül a vízpart mellett, vagyis a sátradból azonnal csobbanhatsz egyet a Balatonba!

A másik Rét kemping. Ez ugyan távolabb helyezkedik el, de mindössze pár perces távolság választ el a Balatontól és a fesztiváltól.

Bővebb infókat az elérhető szállásokról ITT és a kempingről ITT olvashatsz.

A Strand Fesztivál 2022-re jegyek még kaphatók kedvezményes áron is

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
KULT
Beszólt nekik, és széttépte Orbán és Putyin kézfogós fotóját a Sziget ukrán fellépője, Alina Pash
„Ezt a háborút mi, ukránok biztosan megnyerjük, ti pedig, magyarok, úgy vonulhattok be a történelembe, mint az egyetlen európai ország, amely támogatja a gonoszt, támogatja Putyint” – hangzott el a koncerten.

Link másolása

hirdetés

Alina Pash különleges fellépést ígért a Szigetre. A hétfő délutáni koncertjének jelentős részét tette ki a politikai kiállás Oroszországgal szemben - írta a Telex.

Az ukrán rapper az Európa Színpadon széttépett egy fotót, amelyen épp Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin fogott kezet, de már a koncert előtt azt skandáltatta a közönséggel, hogy „Shame on Russia!”

Később pedig a kivetítőn is megjelentek képsorok a lebombázott Mariupolról, összedőlt épületekről és sebesült gyerekekről. Majd ukrán fiatalok videóüzeneteit vetítették le a fesztiválozóknak.

Egy Tanya nevű, 37 éves nő elmondta, hogy korábban rendszeres szigetlátogató volt:

"Nap mint nap látom azokat a híreket, amelyekben Orbán Putyint és bűnözői rezsimjét támogatja. Ezt a háborút mi, ukránok biztosan megnyerjük, ti pedig, magyarok, úgy vonulhattok be a történelembe, mint az egyetlen európai ország, amely támogatja a gonoszt, támogatja Putyint és a bűnöző oroszokat"

– mondta.

A Szigetről nem tiltották ki az orosz előadókat, bár ezt több ukrán fellépő is kérte.

hirdetés

Pash egy hete a Facebookon azt írta, "komolyan fontolgatta, hogy lemondja a szigetes koncertjét, de végül arra jutott, hogy nagyobb veszteség lenne Ukrajnának, hiányozna az ország hangja egy ekkora fesztiválról, miközben az oroszokét lehet hallani."

Pash Insta-sztorijaiban felhívta a figyelmet a Party Arénában egymást követő két orosz DJ-duó, a Phlegmatic Dogs és a Volac koncertjére, utóbbira pedig el is mentek más ukránokkal együtt, hogy oroszokat elítélő táblákat tartsanak a magasba. „Az oroszok gyilkosok, háborús bűnösök” feliratú táblát lehet is látni egy videón.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT
Erősen 18-as és lenyűgöző a Netflix új sorozata – Sandman-kritika
Az álmok fejedelme egy fantasztikus fantasy, lebilincselő történettel és horrorelemekkel, ami egy hihetetlenül szórakoztató világba repíti a nézőt. De ne kedveljünk meg minden karaktert.

Link másolása

hirdetés

Neil Gaiman korunk egyik legbefolyásosabb alkotója, írt képregényeket, könyveket, sok adaptáció készült műveiből, ám az egyik mesterművét, a Sandmant eddig még nem tudták vászonra vinni. Pedig több mint 10 éve dolgoznak rajta, hogy épkézláb verzió születhessen.

A jogok egyik stúdiótól a másikhoz vándoroltak, a készítők cserélgették egymást, egészen addig, amíg 2019-ben a Netflixhez került a projekt.

Az első hírek nagyon lesújtóak voltak és a rajongók egyértelműen tiltakozni kezdtek: szokásos Netflix-balhé, a főbb karakterek nemet váltottak, esetleg minden különösebb indok nélkül afroamerikai színészt castingoltak, mindenki erről beszélt. Majd a szóbeszéd elapadt, amikor a készítő Gaiman is beszállt a beszélgetésbe, és megpróbált mindent megmagyarázni a rajongóknak.

Végül, amikor a sorozat megjelent idén augusztusban, minden bíráló hang elcsendesült, mert kis híján remekmű született.

A kritikusok és a nézők egyöntetűen dicsérik a szériát, és nem ok nélkül.

Tényleg lenyűgöző, hogyan sikerült egy alapvetően nehéz alapanyagból ennyire szórakoztató, összefüggő és minőségi sorozatot készíteni. A Netflix nem sajnálta a pénzt a produkcióra, a díszletek, a karakterdesign, az egész atmoszféra olyan, mintha a képregényt lapozgatnánk.

hirdetés

Az effektek működnek, a kosztümök zseniálisak, a zene dúdolható, csak dicsérni lehet az alkotókat. Neil Gaiman mellett a producerzseni David S. Goyer is besegített a sorozat megalkotásába, illetve a sorozatveterán Allan Heinberg is a háttérben munkálkodott. Ők hárman nagyon odatették a szériát, megfelelő részeket kihagytak, cserélték.

A legjelentősebb változtatás az alapanyaghoz képest egyértelműen a DC képregény-univerzumának kihagyása,

ugyanis a Sandman a DC világával több szálon is kapcsolódott. A sorozat tekintetében viszont ez teljesen irreleváns, mert történetünk életszerű és autentikus a DC háttér nélkül is. Több más dolgon is változtattak, de nem „szentségtelenítették” meg az alapanyagot, mint ahogy többen tartottak tőle.

Lebilincselő, ahogy az Álmok és rémálmok királyának a történetét a képernyőre varázsolták. Az első 5 rész abszolút a tévé képernyője elé szögezett, mintha ez lett volna az első évad egyben. Majd kezdődött egy másik történetvonal a hetedik résszel, amelyet kicsit fapadosan sikerült hozzácsapni, így

az évad közepén kicsit széthullik a folyamatosság.

A félreértések elkerülése végett szögezzük le, az új történetszál is zseniális, de az Álom összefüggő világába nem annyira szervesen kapcsolódott. Viszont amikor beindul az évad második felét építő történet, az is behúzza a nézőket. Ráadásul úgy ér véget, hogy mindenki folytatni akarja majd, és vissza akar térni az álmok világába.

A színészválasztás tökéletes lett, akik előre aggódtak a casting miatt, egy mukkot sem szóltak, miután látták az évadot.

Tom Sturridge mint Álom nagyon jó: az első részek rideg, külső megfigyelőjéből a végére szerethető főszereplő válik,

Boyd Holbrook, a Korinthoszi az első évad főellensége, kellően karizmatikus és hidegrázós a szerepben. Vivienne Acheampong játssza Álom segítőjét Lucienne, a kedves és támogató főszereplő mellett. Aki talán kicsit kilóg a csapatból, az Vanesu Samunyai Rose Walker szerepében. Számomra az ő alakítása egy kicsit gyengébb volt. Bár kedvelhető a karakter, valahogy Rosenak nem tudtam annyira drukkolni.

Nem hibátlan sorozat természetesen a Sandman, a történet töredezettsége és egy-egy színész/karakter nem nevezhető telitaláltnak. De

a sorozat univerzuma és vizualitása páratlan, és kárpótol minden apróbb kellemetlenségért.

Lehet, hogy kicsit túl volt nyújtva az első széria, egyeseknek talán sok lesz a „Woke” LMBTQ-tartalom a sorozatban, vagy az a néhány musicalbetét. De úgy gondolom, mindez 2022-ben a Netflix berkein belül abszolút belefér.

Álom történetét mindenkinek csak ajánlani tudom, ritka az, amikor ennyire minőségi tartalom kerül a képernyőre, ekkora befektetés, ennyi tehetséges ember munkájának a gyümölcseként.

Varázslatos utazás a Sandman egy érdekes világba, szórakoztató karakterekkel, de szigorúan felnőtteknek.

Nem említettem eddig, erősen 18-as sorozat Az álmok fejedelme. Ezzel együtt Gaiman eddigi alkotásainak a legjobb feldolgozása született, ráadásul az egyik legnehezebb művéből.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KULT
A Rovatból
hirdetés
450 ezren buliztak az idei Szigeten, napi átlagban idén többen voltak a fesztiválon, mint legutóbb
A bérletesek többsége hatnapos jeggyel jött, ami azt okozta, hogy sokkal kiegyenlítettebb lett a közönségszám eloszlása – fejtette ki a főszervező.

Link másolása

hirdetés

Számításaink szerint mintegy 450 ezren buliztak az idei Szigeten. A nyitónap teltházas volt, további kettő, a pénteki és a szombati csaknem teltházas - mondta a fesztivál főszervezője hétfőn este az MTI-nek.

Kádár Tamás a hétfői zárónap estéjén értékelte a 28. Sziget fesztivált. Az idén hatnapos rendezvény a pandémia miatti korlátozások következtében 2020-ban és 2021-ben is elmaradt; legutóbb, 2019-ben a hétnapos Szigeten 530 ezren voltak.

"Napi átlagban idén többen voltak a fesztiválon, mint legutóbb. Bár létezik háromnapos jegy is, a bérletesek nagyja hatnapos jeggyel jött, ami azt okozta, hogy sokkal kiegyenlítettebb lett a közönségszám eloszlása" - fejtette ki a főszervező.

A Sziget Európában egyedülálló összművészeti kínálattal rendelkezik, a főszerepet persze továbbra is a zene viszi. A fesztivál sztárfellépői közül kiemelkedett a nyitónapon fellépő Dua Lipa, a talán legnagyobb várakozásokat kiváltott Justin Bieber koncertje viszont nem mindenkinek tetszett.

"Dua Lipa műsorának minden tizedmásodperce tökéletesen meg van tervezve. Justin Bieber valóban kapott kedvezőtlen reakciókat, másoknak viszont életre szóló élményt jelentett a show-ja. Nem egyszerű a közönség ízlésének megfelelni. A vasárnapi nagyszínpados headliner, az ausztrál Tame Impala például nagyszerű koncertet adott, de ez nem feltétlenül találkozott a közönség reakciójával"

- vélekedett Kádár Tamás.

A főszervező azt mondta az MTI-nek, a tulajdonosok elvárása az idei Szigetre az volt, hogy egy sikeres és jól működő fesztivállal térjenek vissza három év után. "Úgy gondolom, ez teljesült".

hirdetés

Kádár Tamás kiemelte, hogy számos újdonságot vezettek be idén, és ezek a vártnál is jobban sikerültek. "Nagyon jól működött, hogy a beléptetési rendszer a K híd belső oldalára került át, a fesztivál területén a közlekedés flottabbá vált. Nem csak a belépésnél és a távozásnál lett folyamatosabb a mozgás, a nagyszínpadnál is számos átalakítást hajtottunk végre, kibővítettük a küzdőteret, az átjárók méretét" - fejtette ki.

A főszervező pozitívumként említette az elektronikus zenei helyszínek átalakítását, hiszen mind a Colosseum, mind a Party Aréna óriási közönséget vonzott. Gondot okozott ugyanakkor, hogy - mint fogalmazott - a hatalmas látogatószámmal nincs arányban a fővárosi taxik száma és bizonyos időszakokban szinte lehetetlen volt taxit kapni.

Kádár Tamás kitért arra, hogy a pandémia időszakát követően az üzleti tervezésnél komoly problémaként jelentkezett a zeneiparban kialakult munkaerőhiány, és annak költsége, a kiszámíthatatlan infláció, a forint leértékelődése.

"A Sziget közönségének fele külföldi és számunkra kedvező volt, hogy a nagyfesztiválokra egész Európában hatalmas igény mutatkozott a korlátozások után. A nyugat-európai fiatalok többsége a teljes élményre vágyott, és míg korábban sokan háromnapos jeggyel érkeztek, idén inkább a hatnapos bérletet vásárolták meg elővételben"

- mondta Kádár Tamás.

Egy kérdésre válaszolva arról is beszélt, hogy a fesztivál területe csökkent, mivel - a fővárossal kötött megállapodás részeként - az északi oldalon található természetvédelmi területet lezárták a látogatók elől. "A legzsúfoltabb napokon a szabad kempinghelyek szinte beteltek. Mozgástér dél felé nyílhat számunkra, meglátjuk, miben tudunk megállapodni a fővárossal".

A Sziget jövőre ünnepli 30. születésnapját. "További fejlesztéseket tervezünk, és szeretnénk visszahozni a látványos dekorációt, amit idén takarékossági okokból visszavágtunk" - tette hozzá Kádár Tamás.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: