KULT
A Rovatból

Az álomgyár sztárjain túl is van élet

A több százmilliós költségvetésű szuperprodukciók elé tart görbe tükröt Székely Dávid, aki nulla forintból forgatott nagyjátékfilmet.


Mikor és miért kezdtél filmezéssel foglalkozni?

Első filmes élményem hétéves koromból származik, amikor kölcsönkaptunk egy videokamerát, hogy rögzíteni tudjuk a családi eseményeket. Én már ekkor részletesen kidolgozott koncepcióval álltam elő. Úgy emlékszem, díszleteket és jelmezeket is terveztem a jeles alkalomra. Sajnos nem igazán sikerült kommunikálnom elképzeléseimet édesapám felé, aki az operatőr szerepét töltötte be, így a végeredmény nem tükrözte a várakozásaimat, de viszonylag hamar felülemelkedtem a dolgon. Hamarosan saját kamerára is szert tettünk, persze nem digitálisra, hanem egy kazettás típusra.

Ettől kezdve akármikor kiélhettem magam, tizenévesen az akkor és ott elérhető baráti kör bevonásával egymás után forgattuk a rövidfilmeket. Sajnos csak kis részük maradt fenn az utókor számára, mivel nagyjából háromhavonta betelt az összes rendelkezésünkre álló kazetta. Ez akkoriban drága dolog volt, így más lehetőség híján le kellett törölnünk őket, hogy legyen hely az újabb alkotásoknak. Ekkortájt alakult ki a szellemiség, amit azóta is igyekszem képviselni, vagyis hogy az ismerőseim közül potenciálisan bárkiből lehet szereplő vagy alkotó.

Székely Dávid

1989-ben született underground művész, tizenéves korától fogva készít változatos témájú és műfajú rövidfilmeket a legkülönfélébb területeken alkotó szereplők részvételével. Jelenleg az ELTE filmtudomány szakjának végzős hallgatója, korábban Magyarországon, Prágában és Németország több városában tanult festészetet. Fiatalkora óta játszik különböző kísérleti rock és jazz együttesekben, filmjeinek zenéjét is részben ő szerzi. A most elkészült Doktor Sas Legújabb Kalandja az első egész estés alkotása, ennek kapcsán beszélgettünk vele.

szekelydavid

Székely Dávid

Underground filmesként határozod meg magad, mit takar ez a gyakorlatban?

Az underground filmezés az én olvasatomban annyit jelent, hogy a megvalósításon van a hangsúly, nem a pénzügyeken. Létező közösségként alkotunk, nem pedig alkalmazottként felbérelünk számunkra idegen színészeket. A szereplőket be kell vonni és egyenrangú félként kell együtt dolgozni velük. Kamaszkoromtól kezdve álltam át erre tudatosan, elkezdtem keresni a független, kreatív művészi elképzeléssel rendelkező egyéneket a környezetemben.

Az én feladatom, hogy megpróbáljak hátteret biztosítani számukra az önmegvalósításhoz. Nekem ez a filmezés lényege: ellátni a résztvevőket a kellő mennyiségű információval a karakterükről és a szituációról, utána pedig rájuk bízni, mit hoznak ki belőle. Nagyon fontos, hogy rendezőként nem szabad vasszabályokat lefektetni, mert az korlátozza a kreativitást, így az egésznek pont a lényege vész el. Az eddigi tapasztalatok alapján a csapatmunkának köszönhetően a végeredmény szinte minden esetben jobb lett annál, amit előzetesen vizualizáltam magamban.

doktorsas-3

A Doktor Sas legújabb kalandja az első egész estés alkotásod, mi adta hozzá a motivációt és mennyivel volt nehezebb elkészíteni, mint egy rövidfilmet?

Rettentő nehéz munka volt, iszonyú sok időt, energiát és teherbírást követelt meg nemcsak tőlem, de az összes résztvevőtől. Maga az elhatározás úgy született, hogy a szakmai köztudatban élő vélekedés szerint megfelelő mennyiségű pénz hiányában – és itt több százmillió forintra kell gondolni – nem lehet színvonalas és élvezhető filmet létrehozni. Lényegében ennek a megcáfolása volt a célom: nincs feltétlenül szükség óriási stábra, betonbiztos gazdasági háttérre és sztárszereplőkre ahhoz, hogy valaki maradandót alkothasson. A környezetemben lévő művészeket akartam vászonra vinni, akik a tehetségük ellenére nem kapják meg a kellő figyelmet.

A filmről

„Nem tréfa, nem ámítás! A Doktor visszatért. Megunta a nyugodt, napsütéses tallini egyetemi életet, a poros polcokat és szupertitkos kutatólaboratóriumokat. Hazaérkezik hát elátkozott szülővárosába, hogy pontot tegyen az évszázad bűnügyi rejtélyének a végére. Újból maga köré gyűjti a méltán legendás Sas Információgyűjtő és Védő Kft-t (Mohos Lacát, a hörpintők önjelölt hősét és Kmolkó Mihályt, az urbánus kung-fu lakatost).

Egy eltűnt férfi felkutatásával bízzák meg őket. Azonban az egyszerű rutinmunkából hirtelen elképesztő perpatvar lesz, a szálak pedig egyre mélyebbre vezetnek, egyértelműen a legmélységesebb mélységek felé.

A Pandaemberként elhíresült álarcos igazságosztogató, Pindur Godvin, a kikötői csempészek kapitánya, az Úrnő, egy rejtélyes mesterlövész és a Vakok Kórusa együtt süvítenek abban a forgószélben, melyben a vihar szeme a sokat tapasztalt Doktor Sas.”

doktorsas-5

Mindenki rögtön vállalta, hogy anyagi érdekek nélkül, pusztán elhivatottságból részt vesz a munkában?

Eleve úgy kerestem szereplőket, hogy az jöjjön, aki szívén viseli a filmművészet jelenlegi helyzetét és szeretné a vásznat úgymond visszahódítani. Azzal fordultam hozzájuk, bizonyítsuk be, hogy a filmezés nem egy szűk elit kiváltsága, hanem igenis tudunk valami újat és szokatlant alkotni az álomgyári műanyaghősökkel szemben. Szerintem sikerült.

Ezek szerint tudatosan nem pályáztál semmiféle támogatásra?

Ha megnézzük, Magyarországon kik, milyen háttérrel nyertek pályázati támogatást az elmúlt években, rögtön nyilvánvalóvá válik, hogy nekünk esélyünk se lett volna pénzhez jutni az alkotói küldetés megőrzése mellett. Vagyis biztosan nem kaphattunk volna nagyobb összeget anélkül, hogy a produkció elveszítse a függetlenségét. Nem csoda, hogy a nagyköltségvetésű filmek szinte mindig a jól bevált panelekből dolgoznak: az esetek nagy részében rizikóvállalás, ha egy filmnek egyéni hangvétele, stílusa, műfaja van. A szponzorok nyilvánvalóan minimálisra akarják csökkenteni a kockázatot, tehát még ha meg is ítéltek volna nekünk valamit, cserébe olyan szinten bele akartak volna szólni a megvalósításba, aminek hatására pont az eredeti szellemiségét veszíti el a projekt. Úgy gondolom, semekkora anyagi segítség nem ért volna meg ekkora áldozatot.

Milyen helyszíneken forgattatok?

A filmben több olyan helyszín is van, amely azóta már nem létezik. Például egy semmi közepén álló tehervagon, amit eltüzeltek a hajléktalanok, hogy legyen mivel fűteniük télen, egy már bezárt kocsma, illetve egy lakás, amit időközben megevett a penész. Nagyrészt eldugott, titkos helyeken forgattunk, ahol valószínűleg soha egyetlen film sem készült még, és többé nem is fog.

Mennyire könnyű a film befogadása egy előzetes elvárásokkal nem rendelkező néző számára?

A film történetvezetése a régi képregények dramaturgiai felépítésére reflektál, ezért is neveztük el a műfajt mozgóképregénynek. Tíz fejezetből áll, az egyes részek végén laza átkötésekkel. A cselekmény több síkon bonyolódik egyszerre, vannak benne bárki által könnyen emészthető börleszk-elemek és nagyobb odafigyelést, háttérismereteket igénylő részek is.

Várhatóak-e további vetítések a február végi bemutatót követően, illetve elérhető lesz-e esetleg a film az interneten?

Internetre semmiképp nem fog felkerülni, mivel alapvetően egy performanszfilmről van szó, amely az ottlét fontosságát kívánja hangsúlyozni, dialógust teremtve a nézőkkel. Ezért kizárólag vetítési szituációban lehet majd megtekinteni. Lesznek még további alkalmak, de korlátozott számban, mivel az a célunk, hogy a film pontosan a megcélzott közönségéhez jusson el, nem több és nem kevesebb emberhez.

Hogyan tovább ezután, tervezel-e újabb hasonló kaliberű projektet?

Alapelvem, hogy bármihez is fogok, az mindenképp értéket képviseljen. A következő nagyjátékfilmet megpróbáljuk úgy létrehozni, hogy kultúrától, kontextustól és nyelvtől függetlenül élvezhető legyen. Már zajlanak az előkészítési munkálatok, igyekszünk előteremteni a pénzügyi forrásokat, az említett megalkuvások nélkül. Ezzel párhuzamosan dolgozom a TREFF project névre keresztelt kezdeményezésen, ami egy több rövidfilmből összeállított gyűjtemény lesz, és áprilisra tervezzük a bemutatását.

doktorsas-2

Az alkotók

A főszereplőkről:

Doktor Sas karakterét Bozzay Balázzsal együtt találtuk ki, az ő színészi stílusához formáltuk az ambivalens, önjelölt detektívfejedelem figuráját.

Két segédje:

Mohos Laca, rumaromás szeszesitaloktól inspirált kocsmahős Preszter Áron alakításában, valamint Kmolkó Mihály, az okoskodó kung-fu lakatos, akinek szigorú monológjait Péntek Bálint vitte vászonra. Az i-re a pontot Tóth Gergő performanszművész narrációja tette fel, aki végigkalauzolja a film szövetén a nézőt.

Zenészek, akik részt vettek a soundtrack létrehozásában:

TH Anatol, a kísérleti elektronikus zene úttörője

Finding Ádám, az énekes-gitáros költő,

Kádár Ákos, jazz-zenész,

Kovács Ferenc, freejazz szaxofonos

Thomas Bauer, trance DJ

A Vakok Kórusa sámánkollektíva

A főcímzenét pedig Székely Dávid játszotta akusztikus gitáron.

doktorsas-6

Mi is ott voltunk a film péntek esti bemutatóján a Toldi moziban, aminek nagyterme szinte teljesen megtelt. Előzetes elvárások nélkül érkeztünk, a cselekményről mindössze annyit tudtunk, ami a fenti beharangozóban le van írva. Annyi biztos, hogy a Doktor Sas legújabb kalandja formabontó alkotás: több olyan jelenet és párbeszéd is van benne, ami látszólag nem viszi előre a cselekményt, ennek ellenére mégsem mondható feleslegesnek. Az összhatás ugyanis roppant szórakoztató, a nagyjából tízperces fejezetekre tagolt történetvezetésnek köszönhetően pedig egyik rész sem olyan hosszú, hogy megunhatnánk.

A szereplők mindannyian erősen karikírozott figurák, ebből a túlrajzoltságból is számos komikum adódik. Ehhez persze szükség volt az őket megformáló színészek tehetségére is: mind a Doktor Sast játszó Bozzay Balázs, mind segédei emlékezetes alakítást nyújtanak (látszik, hogy figuráikat kimondottan rájuk írták), de a mellékszereplőket sem érheti kritika. Összességében úgy tűnik, bizonyítást nyert a rendezői koncepció: alkalmazottként felbérelt sztárszínészek nélkül is lehet színvonalas filmet alkotni.

A Doktor Sas legújabb kalandja kétségkívül nem könnyen emészthető produkció, szinte kizárt, hogy elsőre bárkinek is száz százalékban átjöjjön a mondanivaló. Azonban minden nyakatekertsége ellenére nagyon is élvezhető. Reméljük, lesznek még nyilvános vetítések, hiszen tipikusan olyan filmről van szó, amit többször kell megnézni ahhoz, hogy a felszín alatti rétegeit is megértsük.

Ha te is megnéznéd a filmet, nyomj egy lájkot!


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Meghalt Kalmár Tibor
A Rádió Bézs osztotta meg a szomorú hírt, megható sorokkal búcsúzva tőle. Kalmár több mint száznyolcvan tévéműsort rendezett.


93 éves korában elhunyt Kalmár Tibor, Jászai Mari-díjas rendező és érdemes művész. A hírt a Rádió Bézs közölte, ahol megható sorokkal emlékeztek rá.

A Facebookon azt írták: a szórakoztatás nagymestere csak 93 éves volt. Hozzátették, hogy cselekvési kedve, szelleme és humora nem volt korhoz köthető.

„Kalmár a Valahol Európában című filmben "csak" epizódszereplő volt. Ott azt kérdezte tőle a gyerekfőszereplő Kuksi, hogy "Még mindig verik őket?" Mire ő azt válaszolta, hogy "tudja a rosseb". Ezen aztán mindenki nevetett. Mi most nem nevetünk. Meghalt Kalmár Tibor, akiről mindenki azt hitte, hogy 120 évig él majd, aki több mint száznyolcvan egész estés tévéműsort rendezett, aki legnagyobbakkal dolgozott. Korai volt. Mulattattam és mulattam volt az egyik könyvének a címe. Reméljük Kalmár Tibor jól szórakozott. A közönsége egészen biztosan” – fogalmaztak a bejegyzésben.

A Szeretlek Magyarország 2018-ban készített interjút a népszerű szerző-rendezővel.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
KULT
A Rovatból
Meghalt Gyökössy Zsolt
A legendás tévérendező 96 éves volt. Többek között a Szeszélyes évszakok és az MTV-n sugárzott Gálvölgyi-show-k is az ő nevéhez fűződtek.


Augusztus 21-én, 96 éves korában elhunyt Gyökössy Zsolt színházi- és televíziórendező. A szomorú hírt az IdőJel Kiadó osztotta meg a Facebookon.

Nevéhez fűződik a legendás Szeszélyes évszakok, de rengeteg más színházi és televíziós produkcióban is maradandót alkotott. Nemrég még Sztárok-Sztorik című könyvét mutatta be, amelyben pályájának emlékeit gyűjtötte össze.

„Még fél éve sincs, hogy a Jókai Szalonban együtt ünnepelhettük kötetének bemutatóját – lám, a Fennvaló még megadta neki azt a nagyszerű ajándékot, hogy ebben a maga nemében páratlan emlékezés-gyűjteményben mintegy tisztelegve nemcsak előttünk, de Előtte is felvonulhattak különleges rendezői, televíziós pályájának jólismert művészei – Antal Imrétől Máthé Erzsiig, Dörner Györgytől Latinovits Zoltánig, Alfonzótól és Bodrogi Gyulától Kabos Lászlóig és tovább. Mindnyájuk munkatársa volt – a velük megélt élményeket, a közös munka sok közös történetét örökre emlékezetes módon osztotta meg közönségével e kiadónk által útjára bocsájtott, feledhetetlen könyvében” – írta a kiadó.

Gyökössy Zsolt 1929. június 8-án született Körösladányban. 1952-ben szerezte meg rendezői diplomáját, és közel tíz éven át több magyar nagyváros színházában dolgozott. Rendezett prózai és zenés darabokat, operetteket, operát és daljátékokat is.

Budapesten a Tarka Színpad, majd a Kamara Varieté művészeti vezetőjeként tevékenykedett több mint egy évtizeden át. Később a Magyar Televízióban folytatta munkáját, ahol a főszerkesztőség vezető rendezője lett.

A Szeszélyes évszakok mellett olyan műsorok fűződnek a nevéhez, mint a Fejezetek a cirkuszlexikonból, a Gálvölgyi-show, a szilveszteri műsorok, a Kató néni kabaréja, a Hogy volt! Hogy volt?, a Sportolók a porondon és az Antal-show.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
A magasságát átokként élte meg, ügyvéd akart lenni, s büszke arra, hogy sosem ivott és nem is drogozott – Claudia Schiffer 55 éves
Az iskolában nem tartozott a népszerű lányok közé, akivel mindenki randizni akart, mégis ő lett minden idők legjobban fizetett szupermodellje.


Claudia Maria Schiffer 1970. augusztus 25-én született a németországi Rheinbergben, egy Düsseldorf közelében lévő kisvárosban, Heinz és Gudrun Schiffer gyermekeként, egy jómódú középosztálybeli családban, amely hamarosan két fiútestvérrel, Stefannal és Andreasszal, valamint egy húggal, Ann Carolinnal bővült. Visszatekintve Claudia elmondta, annak ellenére, hogy a szülei nagyon elfoglaltak voltak a munkájukkal, végig jelen voltak az életükben. Különösen az édesanyja. „Ő lett a hősünk, mert mindent tudott, és mindenre volt válasza. Segített nekünk a házi feladatokban, különösen akkor, ha valamelyik tantárgyban nehezen boldogultunk. Minden délután leült velünk, és elmagyarázta nekünk, amit nem értettünk” – emlékezett vissza erre az időszakra a modell.

A szülei ugyanakkor más módon is segítették őt és a testvéreit, mivel nem akarták, hogy rossz hatások érjék őket a suli után, ezért gondoskodtak róla, hogy sok más tevékenységekben is részt vegyenek. Claudia például megtanult zongorázni, teniszórákat vett, aerobikra, jazzre, sztepptáncra, és úszásra járt.

Elmondása szerint a szüleinek köszönhető, hogy nem iszik, nem dohányzik, és hogy sosem tartozott azok közé, akik minden este elmentek szórakozni, és reggel 6-ig buliznak. „Olyan gyerekeket akartak, akikben megbízhatnak, akik hazajönnek, és elmondják nekik az igazat” – tette hozzá.

Egy diszkóban fedezték fel

Az iskolában Claudiát nem rajongták körbe annyira a többiek, mint gondolnánk. Nem volt a suli sztárja, nem tartozott a legnépszerűbbek közé, akikkel minden fiú randizni akart. Saját elmondása szerint azért, mert ő annyira más volt: túl magas, túl vékony és a többiekhez képest túl gazdag. A magassága (180 cm) miatt ráadásul szégyenlős is volt. Soha nem akart a figyelem középpontjában lenni, ezért egy idő után nem is vett magának új ruhákat. Elmondása szerint az anyja nem is értette ezt: „Olyan gyönyörű vagy, miért nem öltözöl úgy?” – kérdezte Claudiától, aki azonban csak farmert és teniszcipőt akart viselni.

Ettől függetlenül az osztály egyik legjobb tanulója volt, a nyelvek például különösen jól mentek neki: anyanyelve, a német mellett például folyékonyan beszélt franciául és angolul is, egy ideig pedig azt gondolta, hogy az apja nyomdokaiba lép majd, és sikeres ügyvéd lesz. Még latinul is tanult az iskolában emiatt, mert arra szüksége lesz a jogi tanulmányokhoz. Sokszor elkísérte az apját a bíróságra, az utolsó sorban ült, figyelte őt, és azt gondolta: „Hű, én is ezt akarom csinálni.”

A sors azonban más szakmát tartogatott a számára. 1987 októberében, 17 évesen néhány barátjával elment táncolni egy düsseldorfi diszkóba. Aline Souliers, a Metropolitan modellügynökség munkatársa meglátta ott őt, adott neki egy névjegykártyát, és azt mondta, megvan benne az, ami a modellkedéshez kell.

Másnap aztán Aline találkozott a szüleivel is, és meghívta őket Párizsba. Heinz és Gudrun érezték, hogy ez hatalmas lehetőség a lányuknak, de haboztak, mert szerették volna, ha befejezi a középiskolát.

Így is lett, Claudia még hat hónapig tanult, hogy leérettségizhessen, ez idő alatt pedig senkinek sem mondhatta el az iskolában, hogy a vizsgák után Párizsba megy modellkedni, még a legjobb barátnőjének sem. Csak az indulása előtti napon mondta el a barátainak, hogy hova utazik, és miért.

1000 címlap

Párizsban aztán gyorsan jött a siker. A híres Elle magazin szerkesztői meglátták őt, megtetszett nekik, és szinte azonnal címlapra tették. Ez volt Schiffer első magazinborítója. Hamarosan kiválasztották a Guess farmermárka egyik kampányához, amelynek során az arca és az alakja bejárta az egész világot. Egy éven belül már az első divatbemutatóján modellkedett, méghozzá a Chanelnek. Ezután következett a Versace, a Valentino, a Dior és a divatipar összes többi óriása. Kapcsolata a Chanellel és a Metropolitan Souliers-vel egészen 1996-ig tartott. 1992-ben Claudia kizárólagos globális szerződést írt alá a Revlon céggel 10 évre, több millió dollárért, ez a megállapodás tette őt a történelem legjobban fizetett modelljévé.

Az Elle és a Vogue mellett számos más magazin címlapján is megjelent, többek között a Harper's Bazaar, a Cosmopolitan és a Time címlapján, sőt, ő volt az első modell, aki a Vanity Fair, a Rolling Stone és a People címlapján is szerepelt. 1997 májusában a Playboy borítóján és a magazin fotósorozatában is szerepelt, összesen pedig több mint 1000 magazin címlapján jelent meg.

A divatvilágban töltött addigi kilenc éve alatt ugyanakkor Schiffer megtanulta, hogy nem mindenki viselkedik helyesen ebben a szakmában. Egyrészt ott volt a kábítószer-szubkultúra. „Eleinte nem is vettem észre. Olyan tiszta helyről jöttem, annyira naiv voltam. Utána mondták, hogy a stúdióban rajtam kívül mindenki be volt tépve, és én nem is tudtam róla. Most már észreveszem. De soha nem tennék ilyet. Nem szeretem elveszíteni az önkontrollt. Nem szeretem azt az érzést, hogy nem tudom irányítani, amit mondok vagy gondolok” – nyilatkozta erről.

Igazából producer

Ahogy a modellek gyakorta, ő is kipróbálta magát a nagyvásznon, noha sosem voltak kifejezett színészi ambíciói. Először az 1994-es Richie Rich: Rosszcsont beforrban tűnt fel, ahol a címszereplő Macaulay Culkin aerobiktanárát alakította, illetve feltűnt a Filmszakadás (1997), a Fekete-fehér (1999), a Csajok, mindent bele (1999), a Halálos hajsza (2000), a Zoolander: A trendkívüli (2001 – ebben saját magát alakította), a Meg vagyunk lőve (2002) című filmekben, a Dharma és Greg, avagy kettőn áll a vásár című sorozat két epizódjában (2002), valamint a 2003-as Igazából szerelemben Carolként.

Érdekes módon ez utóbbi volt eddig a legutolsó szerepe, vagyis az utóbbi 22 évben nem lehetett őt látni semmilyen filmben, rövidfilmben, videóklipben, és nem is szinkronizált. Csupán önmagaként tűnt fel tévéműsorokban, dokumentumfilmekben stb. Életének ezt a részét, úgy tűnik, végleg maga mögött hagyta.

Elkezdett viszont producerkedni. Olyan filmekben dolgozott e minőségében, mint a Kick-Ass 2 (2013), a Kingsman: A titkos szolgálat (2014), az Eddie, a sas (2015), a Kingsman: Az Aranykör (2017), a Rocketman (2019), a Csendes éj (2021), a King’s Man: A kezdetek (2021), a Tetris (2023) vagy az Argylle: A szuperkém (2024). Ebben persze erősen szerepet játszott, hogy hozzáment feleségül a filmes fenegyerekhez, a rendező-producer Matthew Vaughnhoz. De ne szaladjunk ennyire előre!

Bűvésztrükkök, filmtrükkök

Claudia még 1993-ban egy berlini gálán ismerkedett meg az amerikai bűvésszel, David Copperfielddel, aki felhívta őt a színpadra, hogy részt vegyen egy gondolatolvasó mutatványban. A trükk annyira jól sikerült, hogy 1994 januárjában eljegyezték egymást. A jegyességük alatt Schiffer néha fellépett Copperfielddel, mint különleges vendégasszisztens: lebegett, guillotine alá került, vagy kettévágták egy fűrésszel.

Ők voltak a kilencvenes évek egyik legnagyobb sztárpárja, mígnem 1999 szeptemberében bejelentették, hogy a munkarendjük miatt véget vetettek a kapcsolatuknak.

Két évvel korábban beperelték a francia Paris Match magazint, miután a lap azt állította, hogy a kapcsolatuk csak színjáték volt, és Schiffer fizetést kapott azért, hogy Copperfield menyasszonyának adja ki magát, pedig nem is kedvelte őt. 1999-ben a szupermodellnek egy nem nyilvános összegű kártérítést ítéltek meg, a Paris Match-nek pedig helyreigazítást kellett közölnie, miután egy francia bíróság a magazin cikkét hamisnak ítélte.

A Copperfielddel való szakítása után Schiffernek rövid ideig (2000-ig) volt kapcsolata a műkereskedő Tim Jefferiesszel, majd jött a nagy szerelem. 2000 novemberében ismerkedett meg Matthew Vaughnnal, aki addig Guy Ritchie állandó producereként volt ismert, később azonban ő maga is sikeres rendezői karriert futott be. 2002. május 25-én házasodtak össze Suffolkban, és még abban az évben megvásárolták ott a Coldham Hall nevű Tudor-kori kastélyt. Schiffernek és Vaughnnak egy fia és két lánya született: Caspar 2003-ban, Clementine Poppy 2004-ben, Cosima pedig 2010-ben született.

Hollywoodi mércével Schiffer és Vaughn kapcsolata már kifejezetten hosszúnak számít, idén ünnepelték a 23. házassági évfordulójukat.

Claudia pedig ma, 55 évesen sikeres üzletasszony. Új lakberendezési kollekciókat tervez a Bordallo Pinheiro és a Vista Alegre számára, és továbbra is a divatvilág kulisszái mögött tényedik. Nemrég szerepelt a Versace 2024 tavaszi és a Balenciaga 2025 téli kampányában, valamint megjelent saját könyve, a Captivate! Fashion Photography from the '90s.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KULT
A Rovatból
Megújul a Reggeli: új műsorvezetők érkeznek, hárman távoznak szeptembertől
Ősztől négy páros váltja egymást a műsorban, köztük olyan nevek, akik korábban már vezették a Reggelit. Szabados Ági, Ember Márk és Nádai Anikó viszont új feladataikra vagy magánéletükre koncentrálnak.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. augusztus 26.



Az RTL hétfő este bejelentette, hogy ősztől új korszak kezdődik a Reggeli életében. Három ismert tévés is csatlakozik a műsorhoz: Jakupcsek Gabriella, Ábel Anita és Szujó Zoltán. Utóbbi kettő nem ismeretlen a nézők számára, hiszen korábban már láthattuk őket a reggeli adásokban, írja a 24.hu.

A változás részeként három műsorvezető elköszön a stábtól. Szabados Ági a Fókuszra és annak vezetésére szeretne több figyelmet fordítani. Ember Márk a színházi és filmes munkái mellett az RTL képernyőjén is feltűnik majd, méghozzá a Sztárbox egyik műsorvezetőjeként. Nádai Anikó pedig családi okok miatt mond búcsút a Reggelinek egy időre.

Szeptember 1-től négy páros váltja egymást a műsorban:

Jakupcsek Gabriella és Szujó Zoltán, Ábel Anita és Tihanyi Péter, Peller Anna és Papp Gergő, valamint Peller Mariann és Szondi Vanda.

Az RTL és a Reggeli szerkesztősége sok sikert kívánt mind a jelenlegi, mind a korábbi tagoknak.


Link másolása
KÖVESS MINKET: