KÖZÖSSÉG
A Rovatból

„Ha megtehetjük, segítsünk azoknak, akik most nem érezhetik magukat szerencsésnek, nem tudnak mosolyogni”

Hevesi Nórával, a Tesco kommunikációs vezetőjével arról is beszélgettünk, milyen módon támogathatjuk a rászorulókat Tesco-vásárlóként.

Link másolása

Az adventi időszakban rendszerint nemcsak az ünnepre készülődés kerül fókuszba, hanem a jótékonykodás is. Ilyenkor érzik át a legtöbben, hogy milyen jól jön a támogatás a nehéz körülmények között élőknek, akik gyakran leginkább csak álmodhatnak karácsonyfáról, ünnepi menüről, ajándékokról.

Több szervezet és nagyvállalat életében pedig már hagyomány, hogy karácsony közeledtével adománygyűjtést szerveznek, jótékonysági akciókat indítanak. A Tesco régóta élen jár a közösségi kezdeményezések felkarolásában – igaz, a cég számára kiemelten fontos, hogy ne csak az adventi időszakra korlátozódjon a segítségnyújtás.

- Azt gondoljuk, hogy akkor cselekszünk jól, ha nemcsak egy nagyobb ünnep kapcsán figyelünk oda az üzleteink környékén lévő közösségekre, vagy akkor támogatunk rászorulókat, ha valamilyen tragédia történik – úgy tudunk hatékonyan segíteni, ha ez folyamatosságon alapul. Napról napra többet teszünk a vásárlókért, a közösségekért, a bolygónkért. Ez küldetésünk három fontos pillére, amelyek közé nem véletlenül kerültek be a „közösségek”. Közel 200 áruházunk van, két nagy logisztikai központunk, amelyek szerves részét képezik azoknak a településeknek, ahol elhelyezkednek.

De jár hozzánk hetente több mint kétmillió vásárló, már csak ezért is nagyon szoros a kapcsolatunk a körülöttünk lévő világgal, részei vagyunk a helyi közösségeknek. Fontos tehát számunkra, hogy a helyi közösségeinknek folyamatosan támogatást tudjunk nyújtani

– mondja Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.

Tartós partnerség és transzparencia – ilyen egy hatékony stratégiai együttműködés

Hozzáteszi, hogy akkor lehet igazán hatékonyan segíteni, ha a cég hosszútávon elköteleződik néhány fontos ügy mellett, vagy kialakít stratégiai partnerségeket. Akkor lehet jobban felmérni, hogy pontosan milyen segítségre van szükség, és akkor lesz mérhető a változás, ha a vállalat nem módosítja évről-évre a támogatási stratégiáját. Így például a Tesco vásárlói már tudhatják, hogy karácsony előtt a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel közös adománygyűjtő akcióval találkozhatnak.

-Velük már több mint egy évtizede szervezünk közös adománygyűjtő kampányokat. Ilyenkor a vásárlóink a pénztárakban és online elérhető adománykuponok megvásárlásával segíthetik a Segélyszervezet munkáját. Legutóbb az ország legnagyobb adománygyűjtő csapataként az adománykuponok értékesítésével az Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség. kampányát 85 millió forinttal, Kapaszkodó programját 21 millió forinttal, a Határtalan segítség kezdeményezést pedig 103 millió forinttal támogattuk - ez utóbbi összeg felét a Tesco ajánlotta fel.

Idén ismét arra kérjük vásárlóinkat, hogy adakozzanak jótékony célra az ünnepi időszakban a Tescónál: november 14. és december 24. között az áruházak pénztárainál kapható 250 forint értékű adománykuponok, online pedig december 1. és 24. között a Tesco Otthonról felületén elérhető 250, 500, valamint 1000 forintos kuponok megvásárlásával.

Ilyenkor a pénztárosok a program főszereplői, hiszen rajtuk is múlik, mennyi jótékonysági kupon talál gazdára. De már jól ismerik a feladatot, tudnak vele azonosulni, és azt is tudják, hogy évekre visszamenőleg lekövethető, mire fordította a Segélyszervezet a felajánlott összeget. Így ha egy vásárló szkeptikusan úgy reagálna, hogy „de hát nem is tudni, mi lesz a pénzzel”, a pénztárosok még akár erre is tudnak megnyugtató választ adni.

Így menti meg az áruházlánc az élelmiszereket a kidobástól

Egy másik jellegzetes akció, ami a Tescóban rendszeresen vásárlóknak már ismerős lehet: az áruházlánc 2014 óta folyamatosan szervez gyűjtéseket az Élelmiszerbank számára.

- Élelmiszer-kereskedőként olyan lehetőséget kerestünk, amellyel élelmiszereken keresztül tudunk segíteni másoknak. A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel és partnerszervezeteivel szoros kapcsolatban állunk, akik napi szinten vesznek át több mint 160 áruházunkból megmaradt, fogyasztásra még alkalmas zöldséget, gyümölcsöt vagy épp pékárut. Így nem dobjuk ki a megmaradt termékeket, hanem rajtuk keresztül jótékony célra adjuk át azokat. Az áruházi kollégáknak ez napi rutinná vált tevékenység – árulja el Hevesi Nóra.

Az Élelmiszerbank segítségével több mint 200 szervezet visz el adományt naponta a Tescóból, amelyet éves szinten több mint 100 000 rászorulóhoz juttatnak el. A Tesco öt év alatt több mint 31 000 tonna élelmiszert adományozott jótékony célra, ami közel 75 millió adag ételt jelent a nehéz helyzetben lévőkben.

- De vannak olyan akcióink is, amikor a vásárlókat is bevonjuk. Ilyen példul a most következő Élelmiszergyűjtő Hétvége, november 18-20. között, amelyben az összes hipermarketünk részt vesz. Ilyenkor arra kérjük a hozzánk betérőket, hogy egy-egy pluszban megvásárolt tartós élelmiszerrel segítsék a rászorulókat, és adják le azt a kasszák melletti gyűjtőpontokon az Élelmiszerbank önkénteseinek.

Rendszerint készítünk egy bevásárlólistát, hogy milyen termékek jönnek különösen jól az adományozó pontokon: tészta, rizs, konzervek, lekvár, vagy akár csokoládé is kerülhet a kosárba. A Tesco az összegyűlt élelmiszerek értékének 20%-val járul hozzá az Élelmiszerbank napi működéséhez.

Nem csak tudhatjuk, hova megy a támogatás – dönthetünk is róla, ki kapja

Amikor kutatásokban azt vizsgálják, hogy az emberek egy részét mi tartja vissza az adományozástól, akkor gyakori indok, hogy nem tudják biztosan, hova kerül a felajánlás, a pénz. Nos, a Tesco egy olyan jótékonysági programot is létrehozott, amelynél mi választhatjuk ki, hogy ki nyerje el a támogatást – ráadásul az a helyi közösségen belül maradhat.

- Az „Ön választ, mi segítünk” programunk lényege, hogy helyi közösségek pályázhatnak, és a vásárlók szavazatai döntik el, hogy melyik projekt részesüljön támogatásban – mintegy 180 kezdeményezésnek juttatunk összesen 42.000.000 forintot minden pályázati fordulóban.

Ezek legtöbb esetben lokális, pici programok, sokak számára a megvalósítás múlik azon, hogy megkapják-e a mi támogatásunkat. Legyen szó madárodú építéséről, óvodai fejlesztőprogramról, vagy közösségi lekvárfőzésről.

De ennek a 180, a pályázatban kiválasztott szervezetnek, projektnek az is egy óriási lehetőség, hogy rajtunk keresztül kiléphetnek a fényre: bemutatkozhatnak olyanoknak is, akik addig nem ismerték őket. Büszke vagyok arra, hogy már 12. alkalommal nyújthatunk ebben segítséget a helyi közösségeknek – mondja a Tesco kommunikációs vezetője.

A Tesco munkatársai is épp azért szeretik ezt a programot, mert helyi szinten jó eséllyel ismerik is azokat a közösségeket, akikhez a támogatás kerül, fel tudják őket keresni, saját maguk megtapasztalják, hogy jó helyre került a támogatás.

Önkéntes munkával is lehet segítséget nyújtani

A tescós kollégáknak más lehetőségük is van arra, hogy személyes élményeket szerezzenek a jótékonykodás területén: mindegyikük évente két fizetett munkanapot önkéntes tevékenységgel tölthet el. Mivel a Tescónak körülbelül 10.000 munkatársa van, ez éves szinten akár 160.000 önkéntes órát is jelenthet vállalati szinten – amit valóban sokan ki is használnak.

- Amikor az ukrán háború kitört, több tucat kollégám végzett önkéntes munkát a Keleti pályaudvaron, majd a BOK csarnokban, hogy segítsenek a menekültek fogadásában. Az ilyen alkalmak pedig, amikor közösen segíthetünk másoknak, a mi közösségünkre is építően hatnak.

Nóra kommunikációs vezetőként személyesen is részt vesz az idei jótékonysági akciókban:

- A csapatommal közösen szoktunk bevásárolni, amikor a tartós élelmiszergyűjtés folyik. Egy nagy, központi irodánk van Budaörsön, 800 asztallal. Ennek a végében helyezünk ki bevásárlókocsikat, amelyekbe a kollégák adományait várjuk – a kommunikációs osztállyal mi is meg fogunk tölteni egy ilyen kocsit. A program megnyitóján pedig az egyik áruházunkban fogunk önkénteskedni, ott gyűjtjük majd az élelmiszeradományokat. De természetesen az Ökumenikus Segélyszervezet akciójából sem maradhatunk ki, vásároljuk a kuponokat, és egyúttal kommunikáljuk kifelé és befelé egyaránt, hogy miért fontos ez a Tesco számára.

Az adventi időszak kiegészül a Tescónál azzal a hagyománnyal, hogy a központi irodában dolgozók ilyenkor elmennek az áruházi munkatársaknak segíteni, hiszen ilyenkor van a legnagyobb forgalom a boltokban. „Segítő Kezek Program” néven vált ismertté az akció a vállalaton belül, és nem kötött az évvégéhez, bármikor lehet a programba jelentkezni. Nóráék csapata például augusztusban a keszthelyi áruházban szállt be a napi munkába.

Három kívánság

Ennyi jótékonysági projekt mellett van-e még kívánság, ami jó lenne, ha teljesülne – kérdezzük Nórától. Mit kérne egy jótündértől, ha az felkínálna neki három kívánságot?

„Elsőként azt szeretném, hogy legyen vége mielőbb a háborúnak, mert ez az életünk minden területére negatív hatással van.

Második kívánságom az lenne, hogy mindenki álljon meg egy pillanatra, nézzen végig a saját életén, próbáljon találni valami olyat, amitől mosolyogni tud. Ha ez megvan, akkor átérezheti, hogy ő abban a pillanatban miért szerencsés – és talán azt is, sokan vannak, akik nem mondhatják el ugyanazt magukról, és ezért ha megtehetjük, segítsünk nekik.

A harmadik kérésem pedig az lenne így az ünnepek közeledtével, hogy az áruházainkban megfeszítetten dolgozó kollégáimnak szép, nyugodt és meghitt karácsonya legyen.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÖZÖSSÉG
A Rovatból
Meghalt Csire Zsuzsi, a 21 éves lány, aki bakancslistán szedte össze élete utolsó kívánságait
Kétszer esett át szívátültetésen, de a második szívét sem fogadta be a szervezete. Egy ország fogott össze érte, hogy teljesülhessenek az álmai az utolsó hónapjaiban.

Link másolása

Tíz év küzdelem után meghalt Csire Zsuzsi, a bakancslistás lány – írja a Blikk. Idézik édesanyjának keddi posztját, aki azt írta:

„Imádott Édes Drága Zsuzsikánk tegnap este örökre búcsút vett tőlünk.”

A 21 éves lány kétszer esett át szívátültetésen, ám szervezete a második beültetett szívet sem fogadta be. Zsuzsi azzal a tudattal élt, hogy talán csak hetek, hónapok vannak hátra az életéből, mégis meg tudta őrizni a reményt. Bakancslistát készített terveiről és az egész ország összefogott azért, hogy valóra válthassák kívánságait. Így juthatott el például a tengerhez, nézhette meg az Operát, vagy simogathatott meg egy lovat.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KÖZÖSSÉG
A Rovatból
„Még mindig nem fogtuk fel, hogy már nincs többé” – rengetegen gyászolják a 21 éves Csire Zsuzsit, aki élete utolsó hónapjait bakancslistás céljai elérésével töltötte
„Nemcsak általunk kapott valamit, hanem mi nagyon-nagyon sokat kaptunk tőle. Tehát az a pozitív életszemlélet, amit ő adott, az nagyon sok mindenkit megérintett”.

Link másolása

Elhunyt Csire Zsuzsi. A 21 éves debreceni lányt sokan a szívükbe zárták. Mindig mosolygott és nála jobb szívű embert nem ismertek - így emlékeztek rá a segítői. A lány két szívtranszplantáció után hétfőn este halt meg. Mikor kiderült, hogy harmadik műtétre már nem lehet esélye, akkor bakancslistát írt, hogy mi mindent szeretne még megcsinálni. Sokan segítették az álmai megvalósításában.

Beállhatott tűzoltónak, különféle gyakorlatokon is részt vett, még az emelőkosárba is beszállt. A programot a Magyar Református Szeretetszolgálat Kutató- és Mentőcsoportja szervezte neki. De elvitték Rómába is.

Hegedűs Gábor, Magyar Református Szeretetszolgálat Kutató- és Mentőcsoport vezetője elmondta:

"Nemcsak általunk kapott valamit, hanem mi nagyon-nagyon sokat kaptunk tőle. Tehát az a pozitív életszemlélet, amit ő adott, az nagyon sok mindenkit megérintett".

A lánynak 10 éves korában volt az első szívátültetése, majd 2021 nyarán a második beavatkozásra várt, ekkor mondta el édesanyja az RTL Híradónak: "A mosolya ad erőt. Meg az, hogy nagyon nehéz neki is, és nagyon sokszor ő is azt mondta, hogy hagyjatok engem, mert ez így nem élet, de annyira édes természete van, melegszívű, segítőkész, jól tanul egy csupa szív kis lény. Minden ember megérdemli úgy gondolom, hogy esélyt kapjon".

Mikor kiderült, hogy a második szív is kilökődik, és a harmadik beültetésre már nincs esélye, akkor döntött úgy, hogy minden pillantot meg akar élni. Számtalan új dolgot próbált ki, fotózáson volt, hőlégballonnal emelkedett Budapest fölé.

Akkoriban nyilatkozta: "Annyi területen mutatja meg az élet nekem is, hogy van miért küzdeni és hogy mindenhol vannak kis túlélők".

Még a DEAC egyik mérkőzésén is ott volt, ahol a korongot ő dobta be. Nyitrai Daniella, sajtóreferens elondta: "A DEAC család tagja lett, tehét nagyon szerette a klubot és mi is nagyon megszerettük őt. Nagyon fog nekünk hiányozni az biztos, a mosolya, a kedvessége, a vidámsága, még mindig nem fogtuk fel, hogy már nincs többé."

VIDEÓ: Az RTL Híradó beszámolója


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÖZÖSSÉG
A Rovatból
Videón, ahogy egy sziámi ikerpár egyik tagja az esküvőjén táncol és csókolózik újdonsült férjével
Három éve lehetett az esküvő, de csak most került elő egy videó az esküvő táncról. A vőlegény meg is csókolja tánc közben a menyasszonyt.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. április 01.


Link másolása

Megtartották az egyik legismertebb sziámi ikerpár egyik tagjának és veterán katona vőlegényének esküvőjét, írja a Metro. Abby Hensel és testvére, Brittany azután lettek ismertek, hogy első sziámi ikerpárként túlélték a gyerekkort.

Az ikreknek korábban saját valóságshow-ja volt a TLC tévécsatornán, ám a műsor befejezése óta diszkréten kezelik a magánéletüket. Abby és Josh Bowling esküvőjét három évvel ezelőtt tarthatták, de csak nemrég került fel egy videó az internetre a menyasszony és a vőlegény táncáról:

A közös törzsű, deréktól lefelé összenőtt sziámi ikrek továbbra is Minnesotában élnek, ahol egy általános iskolában tanítanak.

A világ 1996-ban ismerhette meg őket még Oprah Winfrey műsorában, majd ezután indult az Abby és Brittany című reality.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÖZÖSSÉG
A Rovatból
Kiderült, hogy ki volt a mentős, akit milliók hallottak, ahogy telefonon át segített megmenteni egy három hónapos babát
Berényi Bálint családjában többen is az egészségügyben dolgoznak, így nem volt kérdés, hogy ő is az életmentést választja hivatásául.

Link másolása

Nemrégiben bejárta a netet egy hangfelvétel, melyet az Országos Mentőszolgálat osztott meg. Ezen egy édesanya hallható, aki azért hívta fel a mentősöket, mert a három hónapos babája nem vett levegőt. A csecsemő életét megmentette egy mentésirányító az édesanya segítségével.

Most pedig az is kiderült, hogy ki volt akkor a telefonnál, ki segítette a kétségbeesett anyát és a picit a távolból.

A mentőszolgálat a közösségi oldalán írta:

A mentésirányító, akinek milliók hallották a hangját

"Múlt héten az egész médiát bejárta az a hangfelvétel, amelyen a mentésirányító segítségével egy édesanya 3 hónapos gyermekén végez újraélesztést, sikerrel.

A felvételen Berényi Bálint bajtársunk hangja hallható, aki 2020. január 1-én csatlakozott az Országos Mentőszolgálat bajtársi közösségéhez, mint gépkocsivezető. Azóta elvégezte ápolói tanulmányait is és már mentőtechnikusként teljesít szolgálatot Kistelek Mentőállomáson. Idén új kihívásokat keresett, így kivonulói szolgálata mellett év elején mentésirányítói feladatot vállalt a Szegedi Mentésirányításon.

Bálint családjában többen is az egészségügyben dolgoznak, így nem volt kérdés, hogy ő is az életmentést választja hivatásául. Munkájában a változatosság és a bajtársi közösség motiválja. Köszönjük áldozatos munkáját, további sikereket kívánunk, a mentésben résztvevőknek gratulálunk!"


Link másolása
KÖVESS MINKET: