KÉK HÍREK
A Rovatból

Óriási sebességgel kellett landolnia egy gépnek Ferihegyen a fékszárny meghibásodása miatt

A pilóta és az irányítótorony példás profizmussal kezelte és kommunikálta a helyzetet, így szerencsére a Kazahsztánból érkezett gép baleset nélkül tudott leszállni.


Ijesztő pillanatok játszódtak le december 4-én a budapesti légtérben: egy Kazahsztánból érkező Boeing 767-300-as teherszállító repülőgép fékszárnyprobléma miatt kényszerült sürgős leszállásra Ferihegyen. Az esetről a Tudásmorzsák a repülésről YouTube-csatorna számolt be, amely a pilóta és az irányítótorony közötti nagyon izgalmas rádióforgalmazást is közzétette.

A CAMEX légitársaság járata először csak várakozást kért, majd PAN-PAN-t jelentett a toronynak. Ez a vészhelyzetnél (mayday) kevésbé súlyos figyelmeztetés, de így is komoly problémára utal. A pilóták a fékszárnyak hibája miatt nagy sebességű landolást hajtottak végre – szerencsére sikerrel.

A fékszárnyak kulcsszerepet játszanak a fel- és leszállás során. Ezek biztosítják, hogy a repülőgép alacsonyabb sebességen is megfelelő felhajtóerőt kapjon. Ha a fékszárnyak hibásak vagy nem működnek, a gép átesési sebessége – az a tempó, amely alatt már nem maradhat a levegőben – jelentősen megnőhet, akár 100-120 km/órával is.

Ez a pilóták számára azt jelenti, hogy sokkal nagyobb sebességgel kell földet érniük, ami számos kockázatot rejt magában: a fékek túlmelegedhetnek vagy kigyulladhatnak, a gumiabroncsok felrobbanhatnak, és a gép túlfuthat a kifutópályán.

Ferihegy felé közeledve hibát a pilóta észlelte, és a szabályoknak megfelelően riasztotta a repülőtéri tűzoltókat, akik készenlétben várták a gépet a kifutópálya végén. A földet érés után azonnal megkezdték a fékek hőmérsékletének ellenőrzését hőkamerával, hogy kizárják a tűzveszélyt.

Szerencsére ezúttal nem történt komolyabb probléma: a gép sértetlenül megúszta a kalandot, és saját erejéből gurult el a kijelölt állóhelyére. A hatóságok, az irányítótornyok és a pilóták összehangolt munkája tökéletesen kezelte a helyzetet.

A pilóta és az irányítótorony közti, átlag utazónak ritkán hallható beszélgetést az alábbi videóban lehet meghallgatni:

via Promotions


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Szívszorító tragédia Győrnél: az édesanya a gyermekével a karjában lépett a vonat elé, a másik gyermeke magára maradt az autóban
A szörnyű tragédia a vonat személyzetét is nagyon megrázta, ezért a MÁV pszichológiai segítséget biztosít számukra.


Borzalmas tragédia történt Győrnél péntek este.

Egy édesanya gyermekével a karjában egy elhagyatott erdős részen lépett a vonat elé. Hiába érkeztek gyorsan a mentők, egyikük életét sem tudták megmenteni.

A MÁV közleménye szerint az eset nem vasúti átjárónál történt, hanem egy olyan területen, ahol nem volt gyalogos átkelésre alkalmas út. A nő azonnal életét vesztette, a kisgyermeket pedig a helyszínen próbálták újraéleszteni, de hiába küzdöttek érte a mentők, ő sem élte túl a balesetet.

A hatóságok nem messze a tragédia helyszínétől megtalálták az édesanya autóját. A járműben egy másik gyermeke ült egyedül, ő jól van.

A helyszínen dolgozó szakemberek szerint a mozdonyvezető vészfékezett, de már nem tudta elkerülni az ütközést. A tragédia után a vonatforgalmat hosszabb időre leállították, a helyszíni szemle órákig tartott.

"Az eset körülményeit a vasúti szakemberek és a nyomozóhatóság vizsgálják, a rendőrség tájékoztatása szerint nem zárható ki az öngyilkosság lehetősége" – közölte a MÁV.

A MÁV-csoport azt is közölte: "A tragédia óriási megrázkódtatást jelentett a vonat személyzetének is, akik számára pszichológiai segítséget biztosítunk".

A vasúttársaság együttérzését fejezte ki az áldozat hozzátartozóinak.

Forrás: Blikk


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KÉK HÍREK
A Rovatból
Sokkoló tragédia Győrnél: a 8 éves lány végignézte, amikor a másik gyermekével a karjában a vonat elé lépett az anyukájuk
Mentálhigiénés szakértők szerint a kocsiban maradt kislánynak szakember segítségére lesz szüksége, hogy feldolgozza a történteket.


Péntek este egy édesanya gyermekével a karjában lépett egy vonat elé Győr térségében. A tragédia egy elhagyatott, erdős területen történt, ahol nem volt kijelölt gyalogosátkelő. Az anya másik gyermeke, egy 8 éves kislány, végignézhette a szörnyű eseményt, mivel az autót alig 10 méterre parkolta le a sínektől.

A MÁV péntek este közölte a tragikus hírt: egy édesanya és gyermeke életét vesztette egy vonatbalesetben Győrnél. A nő egy olyan helyen lépett a sínekre, ahol nem volt kijelölt átjáró. A mozdonyvezető hiába próbált vészfékezni, az ütközést nem tudta elkerülni. Az anya azonnal meghalt, a mentők a gyermek életéért küzdöttek, de sajnos őt sem tudták megmenteni.

A hatóságok a közelben megtalálták az anya hátrahagyott autóját, benne a 8 éves kislánnyal. A gyermek nem sérült meg, de végignézhette a tragédiát. A mozdonyvezető sokkot kapott, hiszen a vonat körülbelül 100 km/órás sebességgel haladt, amikor az eset történt.

Váczi Viktor, a MÁV szóvivője a Tényeknek elmondta, hogy egy ilyen eset után a mozdonyvezető kérheti, hogy azonnal leváltsák a szolgálatból. A vasúttársaság mentális segítséget biztosít számára, és akár hosszabb rehabilitációs szabadságot is igényelhet.

Mentálhigiénés szakértők szerint a kocsiban maradt kislánynak szakember segítségére lesz szüksége, hogy feldolgozza a történteket. A rendőrség emberölés ügyében nyomoz, hogy tisztázzák a tragédia körülményeit.

Ha úgy érzed, segítségre lenne szükséged vagy rokonodért, ismerősödért aggódsz, hívd a krízishelyzetben lévőknek rendszeresített, ingyenesen hívható 116-123 vagy 06 80 820 111 telefonszámot, vagy látogass el ERRE AZ OLDALRA, ahol többféle segítséget kaphatsz.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
Brutális kegyetlenség: Videóra vette a férfi, ahogy kidobja a barátnője kutyáját a 14. emeletről
Veszekedés közben kidobta barátnője kutyáját az ablakon egy férfi Oroszországban. Az állat azonnal elpusztult, az ügyben nyomozás indult.


Az eset február 2-án hajnalban történt, a Moszkvától körülbelül 20 kilométerre fekvő Balasihában. A 20 éves Eva és 23 éves barátja, Oleg összevesztek otthon, a vita pedig odáig fajult, hogy a lány elhagyta a lakást. Nem sokkal később

Oleg kidobta a nő 11 hónapos csivaváját a 14. emeleti lakás ablakán. A férfi mindezt videóra is vette, hajnali öt körül pedig a videót el is küldte a barátnőjének.

Eva tavaly vásárolta a kutyát, és nagyon szerette. Amikor meglátta a felvételt, azonnal hívta a rendőröket. A lány elmondása szerint Oleg ittas volt, amikor megölte a kedvencét.

„A rendelkezésre álló információk szerint a bejelentő élettársa egy telefonbeszélgetés közben veszekedésbe keveredett a nővel, majd kidobta a csivavát a lakás ablakán a Jaganova utcában található épület 14. emeletéről. Közben az egészet a mobiltelefonjával rögzítette. A kutya a helyszínen elpusztult” – mondta a TASSZ hírügynökségnek az egyik forrása.

A rendőrök rövid időn belül elfogták Olegot,

az ügyben pedig nyomozás indult.

via 24.hu


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KÉK HÍREK
A Rovatból
Kiderült, mi okozhatta a washingtoni légikatasztrófát, amelyben hetvenen vesztették életüket
Még vizsgálják a hatóságok az ütközés okait, de már találtak több dolgot is, ami a szörnyű tragédiához vezethetett a forgalmas légtérben.


A hadsereg egyik Black Hawk helikoptere kikapcsolt biztonsági rendszerrel repült – írta meg a New York Post.

A légibaleset január végén történt, mikor összeütközött a helikopter egy utasszállító repülőgéppel. A tragédia következtében 70 ember vesztette életét. Erről Ted Cruz szenátor számolt be csütörtökön, miután a Szövetségi Légügyi Hivatal és a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal zárt ajtók mögött tájékoztatta a törvényhozókat.

Január 29-én a washingtoni Potomac folyó felett történt az ütközés: az American Airlines 5342-es járata egy Black Hawk típusú helikopterrel karambolozott. A baleset következtében mindkét jármű a folyóba zuhant. Az utasszállító fedélzetén tartózkodó 67 ember és a helikopter háromfős személyzete életét vesztette.

Ted Cruz kiemelte, hogy

a katonai helikopterek kikapcsolt rendszerrel is repülhetnek, de ez csak indokolt esetekben engedélyezett. "Hacsak nem volt kényszerítő nemzetbiztonsági ok a kikapcsolására, ez nem tűnik indokoltnak, és ebben az esetben ez egy kiképzési küldetés volt, így nem volt nemzetbiztonsági oka a biztonsági rendszer kikapcsolásának"

– jelentette ki a szenátor.

A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NTSB) vizsgálata szerint

a helikopter a megengedett 200 láb (kb. 60 méter) helyett 300 láb (kb. 90 méter) magasságban repült, ami hozzájárulhatott az ütközéshez.

A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a baleset után korlátozásokat vezetett be a helikopterek repülésére a Reagan Nemzeti Repülőtér környékén, és átfogó biztonsági felülvizsgálatot indított a forgalmas légtérterületeken.

A hatóságok továbbra is vizsgálják, hogy mi vezethetett a tragédiához.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk