2023 első két hónapjában 21 ezer 160 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, írja a Datahouse adatai alapján az Autószektor. Ez 5 százalékkal, vagyis ezer járművel több, mint 2022 januárjában és februárjában.
A márkák között magasan az első a Toyota 3313 eladott járművel. Második a Ford (2033), harmadik a Volkswagen (1714), negyedik a Suzuki (1369) és ötödik a Kia (1298).
A legtöbb személyautót ugyancsak a Toyota adta el. A japán márka 2871 értékesített autóval fölényesen vezet a Volkswagen (1500), a Suzuki (1343) és a Ford (1336) előtt.
A listavezetők közül csak a Toyota és a Volkswagen tudta növelni az eladásait a tavalyihoz képest, míg a Suzuki például 45,78 százalékos visszaesést könyvelhetett el.
Már a legkeresettebb húsz között van a Tesla 202, az MG pedig 187 eladott autóval.
A magyar személyautó-piacon 2023 első két hónapjában a B kategóriás SUV-ok voltak a legnépszerűbbek. Ezek közül a legtöbbet a Dacia Dusterből adták el (648 autó), a legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (310 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (173 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (570 autó), a minik között a Fiat 500 (430 autó) az első, a nagyautók között vezet a BMW 5/M5 (76 autó), a sportkocsi kategóriájában a BMW 8 (11 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály/Maybach (38 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (54 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Volvo XC60 (176 autó), az E kategóriás szabadidő-autók pedig a BMW X5/M (105 autó), az F kategóriában pedig az Audi Q7/SQ7 (54 autó).
A legkelendőbb kisteherautó a Fiat Ducato (285 jármű), a kishaszonjárművek között a Renault Express Van (133 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2022 díjat nyertToyota Hilux (330 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (509 jármű).
2023 első két hónapjában 21 ezer 160 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, írja a Datahouse adatai alapján az Autószektor. Ez 5 százalékkal, vagyis ezer járművel több, mint 2022 januárjában és februárjában.
A márkák között magasan az első a Toyota 3313 eladott járművel. Második a Ford (2033), harmadik a Volkswagen (1714), negyedik a Suzuki (1369) és ötödik a Kia (1298).
A legtöbb személyautót ugyancsak a Toyota adta el. A japán márka 2871 értékesített autóval fölényesen vezet a Volkswagen (1500), a Suzuki (1343) és a Ford (1336) előtt.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Nem titok, hogy a férfiaknál nagyban függ az életkortól az, hogy mennyi ideig tart nekik eljutni az orgazmusig. A szexjátékok eladásával foglalkozó Lovehoney most kiderítette, hogy különböző korosztályokban meddig bírják a férfiak az ágyban – számolt be róla a Metro.
2025-ben készített felmérésük szerint – amelyben az előjátékot nem vették bele a számításba –
a 18–24 éveseknél átlagosan 16,14 percig tartanak az együttlétek.
Az ebben a korosztályban megkérdezettek 5 százaléka azt mondta, 1-2 percig tart csak ki, de szintén 5 százalék vallotta azt, hogy minden aktusnál akár több mint egy órán keresztül is bírja.
A 25–34 éves férfiaknál az átlag 18,29 perc. Itt 21 százalék 11–15 perces átlagos időt mondott, 15% pedig 21–30 perc alatt jut el az orgazmusig.
„A kutatások azt mutatják, hogy az aktusok hossza a húszas évek végén–harmincas évek elején tetőzik, és ahogy a férfiak idősebbek lesznek, ez fokozatosan rövidül”
– mondja Sarah Mulindwa, a Lovehoney szakértője.
A 35-44 éveseknél enyhe csökkenés látszik: az átlag alig több mint egy perccel rövidül az előző évtizedhez képest. Erre a szakértő szerint az a magyarázat, hogy ebben a korban a férfiak már tapasztaltabbak, jobban kommunikálnak, ez pedig gördülékenyebbé teszi a szexet. A hátráltató tényező a stressz vagy a rendelkezésre álló idő rövidsége lehet, ezért érdemes az együttléteket akkorra időzíteni, amikor a legtöbb energia jut rá.
A 45–54 éves korosztályban nagyobb a visszaesés: az átlag 14,15 perc.
A megkérdezettek 25 százaléka 6–10 perc alatt ér a csúcsra, 18 százalék pedig 11–15 perc között jut el az orgazmusig. A szakértő elmondása szerint ennek legfőbb oka, hogy az ötvenes évekre a merevedés kevésbé kiszámíthatóvá válhat.
Az 55–64 éves férfiaknál már csak 11,3 perc az átlagos idő. Hatvan év felett már az egészségi állapot és a rendszeresen szedett gyógyszerek hatása is közrejátszhat abban, hogy nehezebb elérni az izgalmi állapotot, majd az orgazmust.
A 65 év felettiek már csupán átlagosan 8,15 percig bírják az ágyban.
A leggyakoribb tartomány a 6–10 perc (28%), a megkérdezettek 26 százaléka alig 3–5 percet mondott, 1 százalék viszont azt állította, hogy egy óránál tovább is tart eljutni a csúcsra.
A Lovehoney szakértője felhívta a figyelmet, hogy mindegyik életkorban a kommunkáció, a technika és az élvezet a legfontosabb, nem az, hogy mennyi ideig tart az együttlét.
Egy 2024-es felmérés szerint egyébként a heteroszexuális férfiak 95%-a azt mondja, hogy mindig vagy általában eljut az orgazmusig, míg a nőknél ez az arány 65%. A férfiaknál több tényező befolyásolja az orgazmusig tartó időt: számít, mennyi alkoholt iszik valaki, mikor szexelt legutóbb, és az életkor is.
„Összességében az adatok azt mutatják, hogy a nagyjából 10–15 perces szeretkezések a leggyakoribbak minden életkorban, a nagyon hosszú együttlétek pedig ritkák. De a legfontosabb tényezők a hozzáállás, a technika és a kommunikáció”
– hangsúlyozza a szakértő.
Nem titok, hogy a férfiaknál nagyban függ az életkortól az, hogy mennyi ideig tart nekik eljutni az orgazmusig. A szexjátékok eladásával foglalkozó Lovehoney most kiderítette, hogy különböző korosztályokban meddig bírják a férfiak az ágyban – számolt be róla a Metro.
2025-ben készített felmérésük szerint – amelyben az előjátékot nem vették bele a számításba –
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Tényleg nem viszik el kukát október 1-től, ha papír, vagy műanyag van benne? Mutatjuk az új szabály részleteit
Több ponton is fontos változások jönnek: nem mindegy, hogy hova dobjuk a papírt és a műanyagot, 2026 januárjától pedig a túlcsordult kukáért külön díjat kell fizetni.
Október 1-jétől módosul a kommunális hulladék gyűjtésének szabálya. A MOHU az általános szerződési feltételeiben rögzítette: „A Vegyes Gyűjtőedénybe papír-, üveg-, műanyag-, és fémhulladék nem helyezhető el kivéve, ha az
(a) folyadékot és Biológiailag Lebomló Hulladékot tartalmaz; vagy
(b) Vegyes Hulladékkal vagy más Hulladékkal összetapadt vagy összeragadt.”
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a tiszta csomagolási karton, az újságpapír vagy a műanyag zacskó nem mehet a vegyes kukába.
De például a felvágottak csomagolópapírját vagy a tömlős sajt műanyag héját nem kell elmosni attól tartva, majd nem viszik el a kukát. És a tejfölös doboz miatt sem marad a ház előtt a teli kuka, ugyanis az ezekben lévő ételmaradék biológiailag lebomló hulladéknak számít.
Október 1-jétől módosul a kommunális hulladék gyűjtésének szabálya. A MOHU az általános szerződési feltételeiben rögzítette: „A Vegyes Gyűjtőedénybe papír-, üveg-, műanyag-, és fémhulladék nem helyezhető el kivéve, ha az
(a) folyadékot és Biológiailag Lebomló Hulladékot tartalmaz; vagy
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Kiderült, hogy mennyiért ebédelhetnek a debreceni BMW-gyár dolgozói
A konyha nyitott, a pultnál lehet sorban állni, és nem kötelező helyben enni: saját étel is hozható, melegítéshez több mikró és hűtő áll a dolgozók rendelkezésére.
A Vezess.hu is ott volt a debreceni BMW-gyár megnyitóján, és útközben benézett az üzemi étkezdébe is. Megnézték, milyen fogások közül választhatnak a dolgozók, és mennyit kell fizetni értük. Fotót is közöltek, melyről kiderül, hogy több ételnél két ár látható: a látogatóknak szóló normál és a dolgozói kedvezményes.
A kiemelt fogások és áraik:
Budapest sertésszelet petrezselymes burgonyával: 3 450 / 1 545 forint;
normál ár nem olcsó, dolgozói kedvezménnyel viszont már az.
A konyha nyitott, az alkalmazottak és a vendégek a kiszolgálópultnál állhatnak sorba.
Nem kötelező itt ebédelni: aki szeretne, hozhat otthonról ételt. Ehhez több mikrohullámú sütő és több hűtő is rendelkezésre áll, ezeket a dolgozók szabadon használhatják.
A Vezess.hu is ott volt a debreceni BMW-gyár megnyitóján, és útközben benézett az üzemi étkezdébe is. Megnézték, milyen fogások közül választhatnak a dolgozók, és mennyit kell fizetni értük. Fotót is közöltek, melyről kiderül, hogy több ételnél két ár látható: a látogatóknak szóló normál és a dolgozói kedvezményes.
A kiemelt fogások és áraik:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Vencel trükkje: így lehet egész napra feltankolni a SZIN fesztiválon
Nézd meg a cikkben található TikTok videónkat, hogy mi volt Vencel megoldása a túlélésre – és igen, a Lidl-ing külön jól jött hozzá. Ha még nem vagy feketeöves fesztiválozó, érdemes megismerned Vencel trükkjeit.
Egy fesztivál reggelén a legnagyobb kihívás sokszor nem a kedvenc koncertre való bejutás, hanem az, hogy újra lendületbe kerülj. A SZIN-en a koránkelők és a későnfekvők is ugyanazzal a problémával szembesülnek:
Korgó gyomor, fáradt test és az a bizonyos „Na jó, ma hogyan fogom végigcsinálni?” - érzés.
Vencel is pontosan így indult neki a napnak, amikor történt valami – de ezt videón is megörökítette, hogy akár Ti is lemásolhassátok az ő fesztiválmentő megoldását.
A TikTok-videóban rögtön látszik, hogy Vencel nem a színpad felé vette az irányt, hanem a Lidlnél kötött ki. És milyen jól tette!
Nem valami gyors, összecsapott harapnivalót kapott, hanem egy meleg, frissen készült rántottát, amihez a tojást a Lidl FesztMarketjében vásárolta. Ráadásul úgy készítették el neki, ahogy ő szerette volna: sok sajttal, lágyan.
Ez egy fesztiválon olyan, mintha prémium szolgáltatást kapnál. A reggeli után Vencel szemmel láthatóan visszanyerte az energiáját, és a videóban is megjegyzi, hogy így már könnyebb nekiindulni egy teljes napnak. És tényleg: aki próbált már fesztiválon reggelizni, tudja, mekkora különbség, ha nem egy horrorárú szendvics vagy egy előző napról maradt félcsomag keksz az egyetlen opció.
Bevásárlás egész napra – horrorárak nélkül
A Lidl FesztMarket nem csak a reggeli miatt volt nyerő. Vencel gyorsan feltankolt pékáruból, gyümölcsből és üdítőből, így a nap további részére is bebiztosította magát. Az árakban nem volt semmi „fesztivál-felár”, minden ugyanannyiba került, mint egy bármilyen másik Lidl üzletben. A polcokon ráadásul nem csak a klasszikus „chips és kóla” kombó található: friss zöldségek, nemzetközi készételek és még vegán opciók is várják a vásárlókat.
Szett, kupon, bónusz – így lesz a fesztivál outfited is nyerő
A fesztiválon nemcsak az számít, hogy mit eszel, hanem az is, hogyan nézel ki közben. Vencel már rutinos fesztiválozó, a Campuson már megtanulta, hogy megéri Lidl-ingben érkezni, mert így nemcsak extrává teszi a szettjét, hanem egy exkluzív Lidl Plus kupont is bezsebelhet. A kuponnal pedig Vencel desszertet is be tudott szerezni – és ki mondana nemet egy fagyira, amikor 30 fok van a Tisza-parton?
Aki pedig nem készül Lidl-ruhadarabbal, az sem marad hoppon: a helyszíni Gift Store-ban válogathat a menő merch cuccok közül. Sőt, ha valaki 2.500 Ft felett vásárol a FesztMarketben, ajándékba is választhat egy új darabot. A fotótükröknél pedig egy pillanat alatt le is lehet csekkolni, mennyire áll jól az új outfit.
Amíg a telefonod tölt, töltődj te is!
Délután, amikor már kezd erősen tűzni a nap, ki ne vágyna egy kis hűsölésre, megpihenésre a fesztiválos forgatagban?
Érdemes megkeresni a Lidl chillzónát és ott belehuppanni az egyik babzsákfotelbe – csak aztán nehogy az legyen a gondod, hogy nem is akarsz onnan felállni.
Amíg Te lazulsz, a telefonod töltődhet: itt ugyanis ingyenesen használható töltőpontokat is találsz. De ha mégis inkább aktív maradnál, akkor bepillanthatsz abba, hogy milyen lehet a Lidlnél dolgozni, akár még a cég HR-eseivel is beszélgethetsz erről. A hangulat itt teljesen olyan, mintha a fesztiválon belül lenne egy külön kis közösségi tér, ahol egyszerre lehet pihenni, játszani és persze új emberekkel találkozni.
És mi van akkor, ha valaki túl sokat vásárolt, és maradt a szatyor alján egy-két zsemle vagy gyümölcs? Jó hír, hogy a Lidl a SZIN-en is figyel a fenntarthatóságra: a megmaradt élelmiszereket nem dobják ki, hanem karitatív partnereknek ajánlják fel.
Vencel fesztiválozása végül úgy alakult, hogy nemcsak, hogy túlélte a nehezen induló napot, de a komfortra és a pénztárcabarát megoldásokra is rátalált a Lidlnél.
A cikk a Lidl támogatásával készült.
Egy fesztivál reggelén a legnagyobb kihívás sokszor nem a kedvenc koncertre való bejutás, hanem az, hogy újra lendületbe kerülj. A SZIN-en a koránkelők és a későnfekvők is ugyanazzal a problémával szembesülnek:
Korgó gyomor, fáradt test és az a bizonyos „Na jó, ma hogyan fogom végigcsinálni?” - érzés.
Vencel is pontosan így indult neki a napnak, amikor történt valami – de ezt videón is megörökítette, hogy akár Ti is lemásolhassátok az ő fesztiválmentő megoldását.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!