Magyar Péter katonai jelenlétet és fertőtlenítést követel az M1-es autópálya összes fel- és lehajtójánál
A Magyarországon kialakult Ragadós Száj és Körömfájás (továbbiakban RSZKF) fertőzések kezelésével kapcsolatos problémák megoldására szólítjuk fel a kormányt, írja keddi közleményében a Tisza Párt.
Szerintük
„Miért nem kerültek bevonásra a fegyveres szervezetek a fertőzéssel érintett telepek, mint kiemelten kockázatos járványügyi helyszínek biztosítására? Miért nem került a határátkelőkre, a fertőzéssel érintett megfigyelési körzetek határaira fertőtlenítő kapu a kitöréseket követően? Miért nincs átfogó tájékoztatás az RSZFK agresszív fertőzőképességéről, a gazdasági kockázatokról? Miért nincsenek átfogó intézkedések a megfigyelési körzetekben működő állattartó gazdák piaci zavarainak kezelésére?” – teszi fel Magyar Péter pártja kérdéseit a szerkesztőségünkhöz is eljuttatott levélben.
A Tisza Párt a folytatásban azt írja, hogy a legfontosabb az intézkedések meghozatala a fertőzés tovább terjedésének megállítására. Szerintük a szakmai szervezetek, a Győr-Moson-Sopron megyében működő állattartó gazdaságok több javaslatot is letettek a hatóságok felé, amikben nem történt előrelépés az agrárminisztérium részéről. Ezután felsorolják a gazdák javaslatait, melyeket ők is támogatnak:
- „Az M1-es autópálya összes fel- és lehajtójánál (Budapestig), valamint átjáróinál azonnali gépjármű-fertőtlenítés bevezetése.
- Minden ponton minimum kétfős katonai személyzet jelenléte, önkéntes tűzoltókkal együttműködésben, a fertőtlenítő szőnyegek folyamatos nedvesítésének és vegyszerrel való ellátásának biztosítására.
- Fertőtlenítő kapuk telepítése, különösen a Szlovákia felől érkező forgalom állategészségügyi ellenőrzésének biztosítására.
- Az M1-es autópályán az országon átmenőteherforgalmat teljes mértékben ki kell tiltani. Csak azok a kamionok hajthassanak fel, amelyek célállomása Győr-Moson-Sopron vagy Komárom-Esztergom vármegye, vagy onnan indulnak.
- Ugyanez vonatkozzon az M85 és M86 gyorsforgalmi utakra is (csak Vas és GYMS célállomások esetén legyen megengedett).
- Az átmenő teherforgalmat az M7 autópályára kell terelni.
- Ezeket az intézkedéseket Ausztriával 24 órán belül szükséges egyeztetni.”