News here
hirdetés

KÉK HÍREK

Reagált Magyar Közút az Autóklub M1-es autópályáról szóló véleményére

Azt mondják, hogy minden munkára alkalmas napon – hétvégén és ünnepnapon is – végzik a burkolatok javítását.

Link másolása

hirdetés

A Magyar Autóklub szerint tarthatatlan az M1-es autópálya helyzete. Ezért az érdekvédelmi szervezet több halaszthatatlan intézkedésre hívta fel a figyelmet.

Cikkünk után a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztálya az alábbi közleményt küldte szerkesztőségünknek:

"Az M1-es autópályán az elmúlt hónapokban valamennyi javításra alkalmas napon, legyen szó hétköznapról vagy hétvégéről, folyamatosan végeztünk beavatkozásokat. Annak érdekében, hogy a javítási volument maximalizálhassuk, folyamatosan végeztünk és végzünk országos szintű átcsoportosításokat. A teljesség igénye nélkül csak ezen a héten az illetékes bicskei és komáromi mérnökségeink mellett Marcaliból, Szombathelyről és Polgárról vezényeltünk át munkagépeket és szakembereket, illetve külső vállalkozókat is rendszerint bevonunk, hogy a folyamatos munkavégzést biztosíthassuk.

A következő napokban, a húsvéti ünnepek alatt is végzünk havaria jellegű beavatkozásokat az autópályán. Minden lehetséges forrást az M1-es autópályára csoportosítunk át, hétvégenként és szükség esetén éjszakánként is lesznek munkálatok.

A saját kivitelezésben történő munkálatokat ütemezetten, folyamatosan végezzük, valamennyi beavatkozási helyszínen egyszerre ugyanakkor nem lehetséges elindítani a munkákat, vannak olyan szakaszok, amelyeken nem egyszerű kátyúzási beavatkozásra, hanem nagyfelületű, a kötőrétegeket is érintő komplex javításokra van szükség. Ezeket a szakaszokat közlekedésbiztonsági okokból addig zárva tartjuk, amíg az ütemezett javításokat el nem végezzük.

hirdetés

A legrosszabb állapotban lévő Bicske-Tatabánya szakaszon a Hegyeshalom felé vezető oldalon mintegy 14 kilométeren, a Kormány által 2017-ben biztosított 4,1 milliárd forintos forrásból teljes körű pályaszerkezet felújítást végzünk, ami nemcsak a kopóréteg, hanem a kötőrétegek cseréjét, illetve a szükséges helyeken a pályaszerkezeti alépítmények megerősítését is magában foglalja.

A Budapest felé vezető oldalon pedig mintegy 400 millió forintból nagyfelületű javításokat végzünk, szintén külön erre a célra biztosított forrásból.

Ezen felújítási munkák átfutási ideje az alkalmazott technológia és a beavatkozás mértéke miatt előreláthatóan 4-5 hónapot vesz igénybe, hiszen a munkákat szakaszosan végezhetjük, a felújításokat pedig csak a téli üzemeltetési időszak után lehetséges elindítani, ami rövid időn belül megtörténik.

Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a felújítási munkákat sávelhúzásos terelés mellett végzik majd a kivitelezők.

A kialakult pályaállapotokra tartós megoldást a főváros és Győr között tervezett 2x3 sávos bővítés jelent majd. A több mint 90 kilométer hosszon tervezett beruházás előkészítése kormánydöntés alapján zajlik. A szaktárca a tervezési folyamatok felgyorsítását rendelte el, a projekt előkészítését és a beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi.

Addig is a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal közös szakmai javaslatot készítünk az átfogó korszerűsítés megkezdéséig elvégzendő további feladatokról és igyekszünk plusz forrásokat bevonni a javítási volumenek növeléséhez. Ezen felül szakembereink folyamatosan felülvizsgálják a korlátozásokat, tereléseket, az előjelzéseket és az alkalmazott sebességkorlátozásokat is.

Hamarosan a Bicske és Tatabánya közötti szakaszon a külső sávokban 80, míg a belső sávokban 120 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetünk be. A korlátozásoknál a leállósávra történő terelést nem támogatjuk, ugyanis a leállósávok teljesen más forgalmi viszonyokra és teherbírásra vannak méretezve, ha a forgalmat ráengedjük ezekre a sávokra, akkor ott nagyon rövid időn belül komoly állagromlás következne be, ami újabb korlátozással járó beavatkozásokat generálna.

A javaslataikban szerepel a nehézgépjármű forgalom korlátozása is, ennek lehetőségét megvizsgáltuk. Ennek bevezetésével ugyanakkor a napi több ezer kamion alternatív útvonalként a párhuzamos 1-es főúton és annak lakott területi szakaszain közlekedne, mellyel az 1-es főúton is jelentős állagromlás következhetne be, ezért ezt a javaslatot forgalombiztonsági és üzemeltetési okokból sem támogatjuk.

Társaságunk valamennyi ágazati szereplővel és a rendőrséggel is folyamatosan egyeztet, hogy a kialakult állapotokon a lehető leggyorsabban, érdemben is változtathasson, a témában az észrevételeket, javaslatokat és segítő közreműködést is köszönettel elfogadunk."

Címlapfotó forrása: Magyar Közút Nonprofit Zrt. Facebook-oldala


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KÉK HÍREK
Könnyen lehet, hogy vége a Szigeten megsérült artista pályafutásának
A La Burrasca nevű francia társulat egyik hölgy tagja szenvedett balesetet, mindkét lábán többszörös törése van.

Link másolása

hirdetés

Mi is megírtuk, hogy balesetet szenvedett péntek délután egy artista a Sziget Fesztivál cirkuszsátránál. Az egyik fellépő művész egy darun állt, a szerkezet meglazult, becsípte a lábát, majd vele együtt lezuhant.

Az artista eszméleténél volt, amikor a mentők elszállították.

A Blikk megtudta, hogy az áldozat a La Burrasca nevű francia társulat egyik hölgy tagja. A fiatal lány mindkét lábán többszörös törést szenvedett, így könnyen lehet, hogy végleg búcsút kell mondania a pályafutásának.

„Minden hírrel ellentétben ő nem esett le, nem zuhant le, hanem konkrétan beszorult a lába és ahogy beszorult a lába ott olyan szintet sérült, hogy csontok törtek és minden más”

– nyilatkozta Picard Vince Tünde, egy másik, a Szigeten fellépő társulat tagja.

A megsérült artistát a Honvéd Kórházba vitték. Még az éjjel megműtötték, de orvosai szerint még több helyreállító beavatkozás vár rá.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
KÉK HÍREK
Egy kötélen lógva fuldoklott, de a szomszédban volt két szabadnapos rendőr, akik levágták róla
A 14 éves szomszéd fiúval együtt azonnal odarohant a rendőr házaspár, és megmentették a fuldoklót.

Link másolása

hirdetés

Nagy szerencséje volt egy nógrádi férfinak, aki egy fára akasztott kötélen fuldoklott, hiszen a közelben tartózkodott három olyan ember is, akik végül meg tudták menteni – számol be róla a Police.hu.

Libor Ferenc rendőr zászlós és felesége, Verdes Edina rendőr zászlós, a Budapesti Rendőr-főkapitányság XV. Kerületi Rendőrkapitányság körzeti megbízottjai Nógrád megyei hétvégi házukban töltötték szabadnapjukat 2022. augusztus 5-én.

Kora este a szomszéd ház teraszán beszélgettek, amikor segélykiáltásokra figyeltek fel a szemközti telekről. A 14 éves szomszéd fiúval együtt azonnal odarohantak, és azt látták, hogy az ott lakó férfi fuldoklik egy fára akasztott kötélen.

A fiú félrehívta a két, általa kölyökkoruk óta ismert, nagy testű házőrző kutyát, majd Libor Ferenc a kamasszal együtt megemelte az életéért küzdő férfi testét, miközben Verdes Edina elvágta a kötelet.

Az elkeseredett férfi megköszönte, hogy megmentették, mentőt hívtak hozzá, akik kórházba vitték.​

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KÉK HÍREK
18-an mentettek ki egy túrázót a Mátyás-hegyi barlangból
A nőt négy óra alatt tudták csak felszínre hozni.

Link másolása

hirdetés

Négy óra alatt hozták fel a Mátyás-hegyi barlangból azt a nőt, aki egy vezetett túrán sérült meg szombaton – írta a Magyar Barlangi Mentőszolgálat az MTI-nek küldött közleményében.

A baleset egy úgynevezett "overálos túrán" történt, amely során kiépítetlen barlangjáratokban haladva, túravezető segítségével ismerkedhetnek a résztvevők a barlangjárással.

A 28 éves nő egy "kitett mászás" során visszacsúszott, és a hátára esett – közölték.

A sérültet a helyszíni ellátást követően 18 ember tudta a felszínre vinni. A speciális hordágyba rögzített nőt több kisebb aknán kellett felhúzni, több szűkületen kellett átjuttatni. A sérültet az Országos Mentőszolgálat kórházba vitte – tudatták.

A mentésben a Magyar Barlangi Mentőszolgálat központi területi egysége és a Bakonyi Barlangi Mentőszolgálat tagjai vettek részt. A Magyar Barlangi Mentőszolgálat civil szervezetként 1961 óta közel 600 olyan bajba jutott emberen segített, akiknek semmilyen más magyarországi szervezet nem tudott volna – írták.

A Mátyás-hegyi barlang az ország leghosszabb barlangjának, a Szépvölgyi-barlangrendszernek a része, kedvelt túracélpont, évente nyolcezren vesznek részt nyílt, overálos túrán. A fokozottan védett barlang csak szervezett formában, képzett túravezetővel, a Duna-Ipoly Nemzeti Park engedélyével látogatható – tették hozzá.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KÉK HÍREK
Bizarr baleset: egyszerűen átment a Hyundai egy Lamborghinin az angliai kereszteződésben
Senki nem sérült meg, de a Lamborghini eleje rommá tört a másik autó súlya alatt.

Link másolása

hirdetés

Ritkán látni annyira furcsa, egyúttal drága balesetet, mint ami szerdán történt az angliai Leedsben. Az érthetetlen jelenetet köztéri kamera is rögzítette, így a 250 ezer fontot (116 millió forint) érő olasz sportkocsi sofőrje mellett mindenki végignézheti, ahogy egy családi szedán komótosan átgurul a motorháztetőn, írja a The Sun.

A felvétele elején látszik, hogy a Hyundai a kereszteződésben várakozik, miközben bal oldalról érkezik a Lamborghini. A koreai kocsi sofőrje egészen addig vár, amíg az olasz sportjárgány közel nem ér, majd ekkor hirtelen kihajt az útra.

A lamborghinis azonnal állóra fékezi a kocsit, amivel el is kerüli az ütközést, de a másik autó sofőrje ahelyett, hogy félrerántaná a kormányt, egyszerűen felkaptat luxusjárgány motorháztetejére, amin majdnem teljesen végig is gurul.

A rendőrség később megerősítette, hogy senki nem sérült meg a bizarr balesetben, de a Lamborghini eleje rommá tört a másik autó súlya alatt.

A teljesen szürreális jelenetről készült videót itt lehet megnézni:

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: