Álhír terjedt: 21 millió telefon-előfizető „tűnt el” Kínában a járvány alatt - de nem azért, mert meghaltak
Nagyjából egy hete kezdett el terjedni a neten az a hír, hogy a legnagyobb kínai telefonszolgáltatók több millió előfizetőt vesztettek el az elmúlt időszakban. A China Mobile-nál januárban és februárban 8 millióval, a China Unicom Hong Kongnál 7,8 millióval, a China Telecomnál pedig 5,6 millióval csökkent az előfizetők száma. Vagyis összesen 21 millió telefon-előfizető „tűnt el” hirtelen.
Ebből sokan arra következtettek, hogy ennek a rengeteg embernek azért szűnt meg az előfizetése, mert a koronavírus-járvány áldozatai lettek, csak a kínai kormány ezt eltitkolja a világ elől.
Azóta viszont már több - köztük álhírek ellenőrzésére szakosodott - oldal is cáfolta ezt az elméletet. Egészen más oka van annak, hogy 21 millió előfizetés szűnt meg ilyen rövid idő alatt.
Kínában rengeteg külföldi állampolgár, illetve olyan kínai állampolgár dolgozik, akiknek külön munkahelyi előfizetésük is van, de mivel most sokaknak erre nincs szüksége, mert nem tudnak dolgozni, egyszerűen lemondták, hogy ne fizessék feleslegesen a számlát, amíg a járvány tart.