FELFEDEZŐ
A Rovatból

A kölcsönös beleegyezésen alapuló szexet népszerűsítő fehérneműt dobott piacra egy megerőszakolt nő

Ella Fairon arra szeretné buzdítani az embereket, hogy aktus előtt beszéljék meg a határokat és „kérdezzenek”.

Link másolása

Assk First (magyarul: Előbb kérdezz) néven a konszenzusos szexet népszerűsítő fehérnemű-kollekciót dobott piacra egy kaliforniai nő - írja a Daily Mail.

Ella Fairon korábban a középiskolában szexuális zaklatás áldozata lett, ezért új ruhamárkájával arra szeretné buzdítani az embereket, hogy aktus előtt beszéljék meg a határokat és „kérdezzenek”.

Az Assk First ötlete még 2020-ban született meg Ella fejében, amikor meghalt az egyik barátnője. A két nő az Audrie és Daisy című netflixes, zaklatásról szóló dokumentfilm forgatása során ismerte meg egymást négy évvel korábban. Ekkor fordult a nő a digitális művészet felé, majd arra gondolt, hogy a cuki állatfigurái milyen jól mutatnának a fehérneműkön is.

Ellát két fiú erőszakolta meg tíz évvel ezelőtt az iskolában. Előbb fizikailag bántalmazták, megütötték, majd elkábították, és ekkor történt meg az erőszak.

A fiatal lány megpróbáltatási ezzel még nem értek véget, ugyanis a zaklatásról mindenki tudott az iskolában, és folyamatosan megjegyzéseket tettek rá a folyosókon. Az ügyet végül egy nyomozás zárta le, de soha nem szolgáltattak igazságot a megerőszakolt lánynak.

Ella csak fél évvel a történtek után mesélt az erőszakról szüleinek, akik végül egy másik államba költözés mellett döntöttek. Az apukája és anyukája azóta is aktívan részt vesz a középiskolai szexuális zaklatásokról szóló kampányokban.

A fehérnemű tervező szerint azért is fontosak ezek a bugyik, mert a nemi erőszakok többsége kapcsolaton belül történik. Ilyenkor pedig az elkövető talán még egyszer a tette előtt szembesülhet azzal, hogy mire készül.

Az Assk First tavalyi indulása óta már ezernél is több megrendelést kapott. A visszajelzések többsége egyértelműen pozitív, bár akadnak néhány aki szerint ez egy „hülyeség”, és egy feliratos bugyi soha nem fogja megállítani az erőszaktevőt.

Ella is tisztában van ezzel, és a célja inkább azoknak a sztereotípiáknak a lebontása, melyek szerint az erőszak egy eldugott, sötét sikátorban történik két ismeretlen között. A nő szerint ez csak a nemi erőszakok nagyon alacsony hányada. Az Assk First ezzel szemben inkább a nem közös beleegyezésen alapuló szexre és a szexuális zaklatásra szeretné felhívni a figyelmet.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


FELFEDEZŐ
Vérfoltok, összetört autók, sérültek – hajtóvadászatban fogták el a Buckingham-palota elszabadult lovait
Az elszabadult lovak a brit hadsereg egyik legrangosabb ezredéhez tartoznak, amiknek fontos szerepe van állami és közfeladatok ellátásában.

Link másolása

Szerda reggel lovak szabadultak el a londoni Buckingham-palota környékéről – írja a 444. A hatóságok állítása szerint a lovak a brit hadsereg egyik legrangosabb ezredéhez tartoznak, és olyan állami, valamint közfeladatok ellátásában vesznek részt, akár például a koronázás.

A rendőrség és a hadsereg a délelőtt folyamán együttes erővel kutatták fel a lovakat,

amik teljes felszerelésben okoztak károkat a brit fővárosban. Több balesetet is okoztak az elszabadult állatok, egy autó szélvédőjét betörték, legalább négy ember pedig megsérült.

A hatóság közleménye szerint mostanra az összes lovat befogták: kettőt a Limehouse-nál található autópályán. Az egyik lovon súlyos sérülés nyomait fedezték fel, de az összes hátas állatorvosi ellátásban részesül.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
FELFEDEZŐ
A Rovatból
Orbán Viktor elképesztő számot mondott be – nagyon felpörgette a kampányt a miniszterelnök
Ha igaz a miniszterelnök állítása, akkor percenként majdnem négy szelfit készít a kampány során. Ember legyen a talpán, aki tudja vele tartani a tempót.

Link másolása

„Csúcssebességgel robog a kampány: 220 szelfi/óra” – írta péntek délelőtti posztjában Orbán Viktor. A miniszterelnök ennek nyomatékosítására, ha nem is több száz fotót, de tizenegy jobban sikerült képet megosztott a Facebookon, plusz zárásképp két ló is az albumba került.

A miniszterelnöki fotókkal azonban van egy kis gond: ezek még véletlenül sem szelfik. A szelfi, vagyis angol nevén selfie ugyanis egy olyan kép, amit a fotón szereplő személy saját magáról készít. Az Orbán által posztolt képek pontos kategóriája inkább az itthon még kevésbé elterjedt wefie (magyarul talán mifi), ami emberek egy csoportját ábrázolja, akik közül az egyik készíti a fotót.

Mindenesetre a kommentelők közül az egyik kiszámolta, hogy ha stimmelnek a miniszterelnöki számok, akkor Orbán Viktor percenként 3,67 szelfit mifin szerepel. A hozzászóló szerint ilyen tempót diktálva „biztosan érdemben el lehetett beszélgetni az alanyokkal”.

A posztot és a pontatlanul bekategorizált fotókat itt lehet megnézni:

Orbán Viktor egy nappal korábban a TikTokon jelentkezett olyan videóval, amit a Szakma Sztár Fesztivál résztvevőivel készített. A kampányüzemmódba kapcsoló miniszterelnök még egy vagány napszemüveget is felvett a közös fotó kedvéért:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
300 ezer egy éjszaka Mészáros Lőrinc borászának szállodájában, amelyet egy francia kastélyból csinált
Kalocsai László három évvel ezelőtt vette meg a bordeaux-i birtokot. 5-6 milliárd forintot költhetett el az ingatlan átalakítására.

Link másolása

A jelek szerint szálloda nyílt Mészáros Lőrinc borászának bordeaux-i birtokán, írja a 444. A Chateau de Clotte egykoron Castillon herceg tulajdona volt, története a XIII. századig nyúlik vissza.

Kalocsai László még három évvel ezelőtt alapított Franciaországban céget, és megvásárolt egy neves, díjnyertes borokat készítő bordeaux-i szőlőbirtokot. A XVIII. században létrehozott Chateau de Clotte vételára és finanszírozása nem volt ismert, de a szomszédos chateau tulajdonosa szerint korábban hatmillió euróért (akkori árfolyamon több mint kétmilliárd forintért) árulták a szőlőbirtokot. A csaknem 50 parcellát magába foglaló területhez pince és műemlék jellegű épületek is tartoznak.

A francia cégnyilvántartás szerint Kalocsai László tavaly egy újabb céget hozott létre Winemajor Receptif néven, írta meg elsőként a 24.hu. Ebben azonban már nem ő volt az egyedüli tulajdonos, mint a szőlőbirtokot megvásárló Winemajor SAS-ben; 50 százalékban társtulajdonosa lett a tokaji borász, Bai Edit. Ők ketten már jó ideje együttműködnek, hiszen közösen birtokolják a Winemajor Hungary Kft.-t is.

A birtokon elvégzett munkálatokban tervezőként részt vett a Tuoton Architect építésziroda, a projekten dolgozó Alliance Duplan főként épületgépészettel, napelemekkel foglalkozó cég, kivitelezőként pedig a lap megtalálta a Dune Construction építőipari céget is. Utóbbi két társaság a honlapján nemcsak a referenciák között tünteti fel a Chateau de Clotte-t, hanem a projekt költségét is szerepelteti.

Az Alliance Duplan adók nélkül 8,5 millió eurós beruházásról ír, ami az elmúlt évek átlagos euró árfolyamát tekintve 3,2-3,3 milliárd forintot jelent. A Dune Construction a borközpont felújításán és a szobák kialakításán dolgozott, a projekt értékeként pedig 856 ezer eurót tüntetett fel adók nélkül, ami átszámítva 320-330 millió forint.

Vagyis a nagyjából kétmilliárd forintos vételárral együtt feltételezhetően 5-6 milliárd közötti összeget biztosan elkölthetett Kalocsai László cége a szőlőbirtokra, miközben céges érdekeltségeinek bevétele és profitja alapján nem látható, hogy honnan volt tőkéje egy ilyen volumenű beruházásra.

A Chateau de Clotte már a Booking.com-on is elérhető, így bárki foglalhat szállást a birtokra. Az erkélyes junior lakosztályban 289 ezer forintba kerül egy éjszaka két főre (az árban benne van a reggeli is), míg a hagyományos lakosztályban 314 ezer forintot kell fizetni. Ugyanez a főszezonban, júliusban 324, illetve 362 ezer forintba kerül.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


FELFEDEZŐ
A Rovatból
Meglepetés: 60 évesen lett szépségkirálynő, Alejandra képviselheti Argentínát a Miss Universe-ön
Alejandra Rodríguez a verseny előtt hónapokig dolgozott kifutói edzőkkel és stylistokkal, hogy csiszolja imázsát és javítsa önbizalmát, ugyanis semmilyen tapasztalata nem volt hasonló versenyeken.

Link másolása

Alejandra Rodríguez elvarázsolta a Buenos Aires-i zsűrit, így nemcsak ő lett a győztes, hanem ő képviselheti a hazáját a Miss Universe világversenyen is, melyet idén Mexikóban rendeznek - hangzott el a Fókuszban. Alejandra azonban nemcsak a szép, hosszú haja és az kedves mosolya miatt volt különleges a zsűrinek, hanem azért is, mert már 60 éves.

Alejandra a verseny előtt hónapokig dolgozott kifutói edzőkkel és stylistokkal, hogy csiszolja imázsát és javítsa önbizalmát, ugyanis semmilyen tapasztalata nem volt hasonló versenyeken.

Eltökéltsége és elhivatottsága kulcsfontosságú volt ahhoz, hogy eljusson oda, ahol ma van, szembeszállt az előítéletekkel, és bebizonyította, hogy a szépségnek nincs kora.

A Miss Universe Argentinában való részvételének bejelentése után Alejandra nagy támogatást kapott követőitől a közösségi oldalakon. Sokan dicsérték bátorságát és elszántságát, kiemelve belső szépségét és karizmáját.

Link másolása
KÖVESS MINKET: