hirdetés

KARÁCSONY

54 éve írt egy karácsonyi dalt a gyerekeinek, most leadta egy rádió

A 83 éves nagypapa élete álmát váltotta valóra egy houstoni rádió.
Fotó: Facebook/Johnny Gondesen - szmo.hu
2019. december 11.

hirdetés

Komoly kihívót kapott Taylor Swift, aki az idei szezon talán eddigi legjobb karácsonyi zenéjét írta. Johnny Gondesen száma ugyan nem a legfrissebb, de csak most kezdte meghódítani a világot.

A 83 éves egykori countryénekes még 1965-ben írta és vette fel a 'Christmas Is Here' (magyarul: Itt van a karácsony) című dalt, de azóta nem sikerült All I Want For Christmas-i magasságokba emelkednie. Eddig.

Gondesen 54 évvel ezelőtt a gyerekeinek írta a zenét, amit néhány kislemezen meg is jelentetett, de ezekből csak a barátoknak és a szomszédoknak jutott egy-egy példány. Így talán nem csoda, hogy a szám nem hódította meg a világot.

2014-ben jött az újabb fordulat:

a texasi bácsi gyerekei és unokái házi videóklipet forgattak a zenéhez, amiben Johnny Gondesen táncoló télapóként alakítja a főszerepet.

hirdetés

Ezzel együtt a Facebookra posztoltak egy fotót, amin arra kérték az egyelőre korlátozott számú rajongókat, hogy segítsék a nagypapa élete álmának teljesülését: vagyis töltsék le minél többen a számot, hogy az egész világ megismerje. Így jutott el végül a Christmas Is Here egy houstoni rádióhoz, ahol úgy döntöttek, hogy leadják a zenét. A premierre pedig meghívták a szerzőt is.

"83 éves vagyok. Szerettem volna, hogy történjen valami a dallal, mielőtt megismerem a teremtőt"

- mondta a rádiós debütálás után könnyeivel küzdve Johnny Gondesen.

A Christmas Is Here erős mezőnyben kezdi meg a menetelést a világhír felé. Taylor Swift idei karácsonyi száma például kifejezetten örökzöld gyanús már most is:



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
KARÁCSONY

Hova tűnt a first lady a Trump család karácsonyi fotójáról?

Egyik meghitt családi fotón sem szerepel Melania Trump, csak a hivatalos elnöki videóban bukkan fel a first lady.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. december 26.

hirdetés

A Twitterre és az Instagramra is feltöltötte a család karácsonyi fotóját Ivanka Trump, de a képről hiányzik a first lady, írja a Mirror. Az aranyos kép a Fehér Házban készült, a karácsonyfa előtt áll Donald Trump, Ivanka Trump és férje, Jared Kushner, valamint a pár három közös gyereke, a kilencéves Arabella, a hétéves Joseph és a négyéves Theodore.

Melania távollétének oka az lehet, hogy a mostohalánya Donald Trump hivatali ideje alatt egyre inkább úgy lépett fel, mintha ő lenne a first lady. Emiatt a két nő viszonya az utóbbi időben egyáltalán nem volt felhőtlen.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

hirdetés

Ivanka Trump (@ivankatrump) által megosztott bejegyzés

Közben ifjabb Donald Trump több karácsonyi poszttal is jelentkezett az Instagramon az ünnepek alatt. Az első posztban több cuki fotót is megosztott a családi karácsonyról, amit felesége és öt gyereke társaságában töltött.

Órákkal későbbi bejegyzésében feltűnik édesapja is, de az elnök felesége ezen a képen sem látható.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
KARÁCSONY
A Rovatból
hirdetés

Kiderült, hogy mi az 5 legrosszabb karácsonyi ajándék

Gyakorlatilag az összes közhely szerepel a listán.
Fotó: Unsplash/Matthias Cooper - szmo.hu
2020. december 26.

hirdetés

Amit sokáig csak sejteni lehetett, most kiderült: felmérés készült a legrosszabbnak vélt karácsonyi ajándékokról. A lista nem sok meglepetést tartalmaz, és szinte minden ötlettelen ajándéktárgy helyet kapott rajta, melyek valamiért mégis évről évre ott lapulnak a karácsonyfák alatt. A legkiábrándítóbb karácsonyi ajándékok listáját a The Sun tette közé.

A Vistaprint ajándékozásra specializálódott cég felmérése szerint a válaszadók túlnyomó többsége (72%) szívből jövő és egyedi ajándékokra vágyik. Ebbe még az olyan hétköznapi tárgyak, mint például a ruházati termékek vagy a fotóalbumok is beleférnek.

Ezzel szemben azokat a tárgyakat, amiket nem éreztek személyesnek és őszintének, sokan (60%) gondolkozás nélkül továbbajándékoztak másoknak.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés

Bontatlanul árulják a nemkívánatos karácsonyi ajándékokat Ebayen

Furcsa posztkarácsonyi trend terjed a online aukciós weboldalon.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. december 28.

hirdetés

Egy sor becsomagolt, ismeretlen tartalmú ajándék került fel a napokban Ebay-re, igazi hullámot indítva azok közt, akiknek nincs ínyükre az ajándék. Mindebben a legfurcsább, hogy a leírások szerint az eladók nem azután bocsátják áruba a nem kívánatos csomagokat, hogy kiderüljön, mit tartalmaz a csomag, hanem fogalmuk sincs a dobozok tartalmáról.

Ennek is meg van az oka, legalábbis

a mellékelt szövegek alapján elsősorban az ajándékozó személye miatt minősülnek nem kívánatosnak az ajándékok.

Az egyik felhasználó például azt írja a szépen becsomagolt doboz mellé: "Hosszú sztori, az ajándékok egy olyan személytől vannak, akikkel már egyáltalán nem állok kapcsolatban, mondjuk úgy, hogy egy őrülttől. Már nem állunk szóba egymással, ám az ajándékokat már azelőtt átadták, hogy ez megtörtént volna. Remélem, valaki értékelni tudja majd a csomagok tartalmát, mert én nem fogom."

Azt hihetnénk, hogy egy hasonló zsákbamacskajellegű ajándék nem fog kelleni senkinek, ám ez nincs így: eddig közel 40-en licitáltak rá, és 63 fontnál (azaz kb. 25 ezer forintnál) jár a licit annak ellenére, hogy senki sem tudja, mi lehet a dobozban.

Aki esetleg pont erről lecsúszna, ne búsuljon: több becsomagolt rejtélyt is lehet venni, elsősorban karácsony körüli szakítások eredményeként.

Az Ebay dolgát egyébként megkönnyíti ez a típusú csomag: az aukciós weboldal ugyanis kártérítést fizet azoknak a vevőknek, akik nem a leírásnak megfelelő árut kapják. Ebben az esetben azonban nincs sok fogódzó, tehát ha valaki egy üres dobozt kap, az Ebayt nem terheli semmilyen felelősség ezzel kapcsolatban.

hirdetés


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
KARÁCSONY

Miért esznek KFC-t a japánok karácsonykor?

Minden együtt volt a hetvenes évek közepén, hogy a KFC letarolja Japánban a karácsonyi ételek piacát. Azóta sincs konkurenciája a csirkés cégnek.
Szeretlek Magyarország - szmo.hu
2020. december 26.

hirdetés

December 24. a Kentucky Fried Chicken (KFC) hagyományosan legforgalmasabb napja Japánban. Ekkor egy átlagos nap bevételének legalább ötszörösét, de olykor akár tízszeresét is termeli a gyorsétterem-hálózat a távol-keleti országban. A mára japán karácsonyi tradícióvá vált jelenség mögött egy jól sikerült reklámkampány áll még a hetvenes évek közepéről, írja a CNN.

A japánok nagyjából 1 százaléka vallja magát kereszténynek, ezért messze nem ez a legnagyobb ünnep az országban. A hetvenes években a legtöbb japán családnak egyáltalán nem is voltak kialakult karácsonyi szokásai, ezt ismerte fel az országban egyre inkább terjeszkedő Kentucky Fried Chicken. 1974-ben elindították a cég rövid elnevezésére (KFC) rímelő "Kentucky for Christmas", azaz "Kentucky karácsonyra" elnevezésű marketingkampányt, melynek során ünnepi rántott csirkés kosarakat kínáltak a vásárlóknak.

Állítólag az eladások növelése érdekében Takeshi Okawara, az első japán KFC étterem vezetője, később a japán hálózat vezérigazgatója úgy állította be, mintha a rántott csirke hagyományos amerikai karácsonyi étel lenne.

Egy másik eredettörténet szerint Okawara Mikulásnak öltözött be egy karácsonyi parti kedvéért. A gyerekek szabályosan megőrültek érte, ekkor látta meg az üzleti lehetőséget a karácsonyban. De olyan verzió is kering a össznépi japán karácsonyi rántottcsirkézés hátteréről, mely szerint egyszerűen szükség volt az országban kevésbé elterjedt pulyka helyett egy másik ételre, amivel azonosítani lehet az egyre inkább világi ünnepet, Okawara pedig ezt használta ki nagyon ügyesen.

Akárhogyan is, a karácsony környéki csirkefalás odáig fajult, hogy 2018-ban a KFC már 6,9 milliárd jenes (20 milliárd forint) forgalmat bonyolított december 20-25. között.

hirdetés

Pedig nem is olyan egyszerű hozzájutni egy klasszikus japán karácsonyi KFC-kosárhoz. Az ünnepi menüt célszerű jó előre megrendelni, majd az átvétel napján a megadott időpontban átvenni. Azok, akik ezt elmulasztják, többórás sorban állásra készülhetnek, hogy este végül ott legyen az ünnepi asztalon a rengeteg rántott csirkét, salátát és süteményt tartalmazó kosár, amiből nem hiányozhat a karácsonyi képpel díszített tányér sem a gyűjtők kedvéért.

Ebben az időszakban a gyorsétterem-lánc ismert kabalafigurája, Sanders ezredes Mikulásnak öltözve jelenik meg a kosarakon, de a legtöbb étterem előtt jókora ünnepi mikulásruhás műanyagfigura is fogadja a sorban állókat.

Részben a karácsonyi kampánynak, részben pedig az amerikai életstílus iránti hatalmas érdeklődésnek köszönhetően 1981-re 324 éttermet nyitott a csirkés étteremhálózat az országban. Ekkor úgy tűnt, hogy szinte mindenhol van egy KFC, hiszen évente átlagosan 30 új helyet nyitottak, összesen pedig minden egyes évben 200 millió dollárt kerestek csak Japánban.

Ha ekkoriban forgattak volna KFC-reklámfilmeket, valószínűleg egy olyan családot ábrázoltak volna, akik az ünnepi asztalnál aranybarnára sült rántott csirkét ropogtatnak, miközben a háttérben szól a "My Old Kentucky Home" című dal. Az senkit sem zavart volna, hogy a dalnak és a csirkének sincs semmi köze valójában a karácsonyhoz. A cél éppen az lett volna, hogy valahogyan megteremtsék a kapcsolatot a panírozott csirke és a karácsonyfa között. Mindezt úgy, hogy a filléres junkfoodot fényűző ételként ábrázolják.



hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: