Több mint 800 km-t is meg tud tenni egy töltéssel egy elektromos luxusautó, jóval többet, mint más hasonló modell
Azután, hogy piacra dobta a világ leggyorsabb elektromos autóját, a Lucid Motors megalkotta azt az elektromos kocsit is, amely a legnagyobb távolságot tudja megtenni egyetlen töltéssel - számolt be róla a CNN.
Ezt viszont meg is kell fizetni: a kocsi alapára 169 ezer dollár, vagyis 51,8 millió forint - duplája a Lucid Air szedánénak, amely 74 ezer dollárról (22,7 millió forint) indul. Igaz, hogy egy luxusautó márka modelljéről van szó, de a vezérigazgató elmondása szerint ők is arra törekednek, hogy minél olcsóbban tudják eladásra kínálni az elektromos autóikat, hogy nagyobb legyen rájuk a kereslet.
A céget vezető Peter Rawlinson korábban a Teslánál dolgozott, részt vett az eredeti Model S létrehozásában is.
Az elektromos autók hátránya jelenleg ugyanis az, hogy sokba kerülnek, elsősorban a drága akkumulátorok miatt. Ráadásul ezek nehezek és sok helyet foglalnak, ami azzal jár, hogy az autók is nehezek és kevesebb hely van bennük. A másik hátrány pedig az, hogy nem tudnak túl nagy távolságokat megtenni egy töltéssel, és egyelőre még nincs elég töltőállomás ahhoz, hogy hosszabb (pl. több országon átívelő) utakat is bevállaljanak vele, ezért nem annyira vonzó a vásárlók körében. Az autógyártók ugyan már régóta azon dolgoznak, hogy növeljék a hatótávolságot, de közben már az energiahatékonyságra is nagyobb figyelmet fordítanak. Ezt például az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal (EPA) mérföld/gallonban (MPGe) méri, vagyis az alapján, hogy egy jármű mennyi energiát fogyaszt el egy gallon benzin energiájával. A Lucid Air 520 mérföldet megtenni képes változatának, az Air Dreamnek például 125 az MPGe értéke, és meglepő módon nem ez a leghatékonyabb verzió. Ugyanis bár a Lucid Air Grand Touring hatótávolsága némileg kevesebb, 516 mérföld, az MPGE értéke viszont 131.
A magasabb feszültség miatt az elektromos áram könnyebben áramlik a vezetékeken keresztül, így a kocsi több energiát használhat fel anélkül, hogy vastagabb, nehezebb kábelekre lenne szüksége.
A kaliforniai cég vezérigazgatója azonban nem törekszik az általa csak T21-es modellnek hívott "álom elektromos autó" kifejlesztésére, amely minden szempontból megérné a vásárlóknak. Az viszont náluk is fontos szempont, hogy csökkentsék az árakat. Most olyan modelleken dolgoznak, amelyek a Tesla Model 3 és Model Y autóival veszik fel a versenyt, ezeknek az ára Rawlinson szerint 45 ezer dollár körül lesz. Azt ígéri, hogy a jövőben akár 20 ezer dollárért is kínálhatnak majd elektromos autót, mert később még tudnak faragni az árakon a költségcsökkentés révén.
Te mit csinálnál másképp? - Csatlakozz a klímaváltozás hatásairól, a műanyagmentességről és a zero waste-ről szóló facebook-csoportunkhoz, és oszd meg a véleményedet, tapasztalataidat!