Mesterséges intelligenciával keresi a jövő világsztárjait egy új lemezkiadó
Arra már volt példa korábban, hogy zenészek mesterséges intelligencia segítségével írtak egy-egy dalt, de arra még nem, hogy a technológia segítségével fedezzék fel a jövő világsztárjait.
A Snafu Records szerint ennek semmi akadálya: az új kiadó önmagát az "első teljeskörű szolgáltatást nyújtó mesterséges intelligencia kompatibilis lemezkiadójaként" határozza meg, írja az Engadget.
A Snafu módszere roppant egyszerű: egy algoritmus segítségével heti egyszer végigpásztázzák a Spotifyra, a YouTube-ra, a Soundcloudra és a TikTokra feltöltött zenéket. Célzottan olyan ismeretlen előadókat keresnek az egy-egy alkalommal átfésült 150 ezer zene között, akiket még nem fedeztek fel a nagy kiadók vagy ügynökségek.
A kiszűrt felvételekhez pontszámot rendel az algoritmus, majd a teljes merítést nagyjából 15-20 potenciális világsztár-jelöltre szűkíti a szoftver. A mesterséges intelligencia a zenén kívül figyeli a dalokhoz kapcsolódó közösségi média aktivitást is, azaz nézi a tweeteket, blogposztokat és a nyilvános lejátszási listákat is. Az értékelés végén kiválasztott előadókat végül a vállalat szakemberei véleményezik.
A Snaufu Records szerint módszerük segítségével már néhány nap alatt rá lehet bukkanni a legújabb, egyelőre még ismeretlen világsztárokra, míg korábban egy folyamat az első dal megjelenésétől számítva átlagosan 4-6 hetet vett igénybe.
A lemezkiadó a Spotify legnépszerűbb 200 számához viszonyítja saját jövendőbeli tehetségeit. Vagyis az egyik legnépszerűbb zenei streaming-szolgáltató legjobban futó számaihoz hasonló, de mégis friss, az újdonság erejével ható előadók műveit keresik.
Egyelőre még nehéz eldönteni, hogy mennyire működőképes a technológia, mivel a Snafu adatbázisában egyelőre csak 16 saját produkció szerepel. Közülük talán a legismertebb MishCatt: