SZTÁRVILÁG
A Rovatból

Mehringer Marci: Én nem gondolom, hogy nekünk forradalmat kell csinálnunk… még

Az X-Faktor egykori felfedezettje szerint a művészeknek mindig kritikusan kell szólniuk a hatalomhoz. Új dala már több mint egymillió megtekintést hozott neki a YouTube-on.


Július elején jelent meg Mehringer Marci SZAR AZ ÉLET című rendszerkritikus dala, ami már átlépte az egymilliós nézettséget a YouTube-on. Az énekes Lakatos Levente podcastjában beszélt arról, hogy a dal a mindenkori, de főleg a jelenlegi kormányt kritizálja. Az X-Faktor egykori felfedezettje szerint egy jó művész mindig az ellenzékben van.

„Fura lenne egy olyan művész, aki azt mondja, yeah, ez a kormány most nekünk nagyon jó. Van néhány ilyen, de azokkal a zenészekkel én nem tudok azonosulni, meg nem is szeretnék. Én örökre ellenzékben leszek, szerintem ezt egy jó művész így csinálja” – mondta, majd hozzátette: „ha a művészek és a sajtó nem képezik ellensúlyát a politikának, akkor ki képezi?”

Mehringer azt mondta, nem áll semmilyen pártpolitikai zászló alá, és nem akarja senkinek a szekerét tolni. Abban viszont biztos, hogy ami most van, nem jó, és hogy minél több embernek el kell mennie szavazni.

„Meg abban is biztos vagyok, hogy demokratikus úton kell, hogy eldőljön, mi van. Én nem gondolom, hogy nekünk forradalmat kell csinálnunk… még. Aztán ki tudja.”

„Abban viszont biztos vagyok, hogy a mi forradalmunknak az első lépése az, hogy mindannyian elmegyünk szavazni” – szemlézte a 24.hu. Szerinte fontos, hogy a fiatalok és a fiatal felnőttek foglalkozzanak a politikával, és mindig ellenzékben legyenek, így nem történhetnek meg olyan dolgok, amilyen állapot most van.

Az énekes elárulta, gondolt arra, hogy esetleg elveszít lehetőségeket, ha kiad egy ilyen dalt. „Felmerült bennünk, hogy vajon milyen szinten leszünk ezután… nem azt mondom, hogy ellehetetlenítve, de hogy bizonyos lehetőségek mondjuk így, kiesnek majd a pikszisből” – mondta. Hozzátette, végül nem történt komoly változás, csak egy lemondás volt, ami jogilag nem emiatt történt.

„A propaganda betalált, érdekes módon magukra vették ezt, ami tök érdekes, mert én nem címeztem ezt senkinek így E/1-ben, mégis magára vette”

– jegyezte meg.

Szerinte ez olyan, mint a bindzsisztáni sztori, ahol senki nem mondta, hogy kiről szól, mégis magukra vették. Úgy látja, sokszor a rendszer maga alatt vágja a fát.

Félelem nincs benne. Úgy fogalmazott, az idő neki dolgozik, mert fiatal, és akkor is zenélni fog, amikor „már régen nem fogunk erre emlékezni”. Hangsúlyozta, nem a Fidesznek vagy a Tiszának zenél, hanem azoknak, akik hallgatják a dalait és elmennek a koncertjeire.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


SZTÁRVILÁG
A Rovatból
Dietz Gusztáv nekiment Bárdosi Sándornak: Tudom, beálltál digitális harcosnak, a propaganda csicskájának. Kérlek, lépj ki az árnyékodból!
„A legutóbbi produkciód után rá kellett jönnöm, hogy hitványabb vagy, mint amit valaha gondoltam volna rólad!” - írta a színész a birkózónak.


Mint arról mi is beszámoltunk: nemrég a Véleményvezér című megafonos műsor vendége volt Bárdosi Sándor. Az olimpikon birkózó többek között Magyar Péterről is elmondta a véleményét. „Nekem ő nem egy kiválasztott ember. Olyannyira senki, hogy nem is vagyok hajlandó beszélni róla. Nem tud érdekelni. Hisztérikus, nem normális, végtelenül hatalomvágyó, pénzsóvár” – fogalmazott a birkózó.

Dietz Gusztáv ezután egy posztban üzent Bárdosinak – szúrta ki a 24.hu.

„Söndör...láttam a legújabb produkciódat! Megleptél megint, megmondom őszintén” – kezdte a színész, aki kifejtette, hogy először a Nyerő Párosban lepte meg nagyon a birkózó. Mint írta, először ezt hitte, hogy eláshatják a csatabárdot, és Bárdosi nem is olyan „szarfej”, mint amilyennek gondolta. De a műsor után rájött, hogy rosszul gondolta.

„Most megleptél újra, haver, mert azt hittem, hogy minden frusztrációddal együtt azért te egy reálisan gondolkodó ember vagy, legalábbis erre utaltak a beszélgetéseink! A legutóbbi produkciód után viszont rá kellett jönnöm, hogy hitványabb vagy, mint amit valaha gondoltam volna rólad! Nem szeretném én ezt magyarázni tovább: egészen egyszerűen bele akarok verni a fejedbe párat, hátha észhez térsz!”

– fogalmazott Dietz, aki sejtelmesen arra is utalt, hogy vele már tárgyalnak, és hamarosan Bárdosit is megkeresik. Igaz, az nem világos, hogy esetleg egy jövőbeli Sztárbox-összecsapásra gondolt, vagy esetleg másra.

„Emlékszel, mit mondtál nekem, bocsánat, üzentél nekem az első meccsünk előtt? Azt mondtad, kivered az összes fogamat. igaz?! Magadnak pedig hatalmas MMA-karriert jósoltál...a meccsünk másfél percig tartott a bevonulással együtt, és te abbahagytad utána az MMA-t. Nem szeretnék hasonló hibába esni, csak azt kérem, állj bele férfi módjára a véleményedbe! Ott azt majd nem lehet és nem is kell magyarázni, és tökre örülnék, ha elhoznád a kopasz barátnődet is! Vele is boldogan megyek egyet közvetlenül utánad. Sőt, ti akár jöhettek egyszerre ketten is!

Tudom, most beálltál digitális harcosnak, mondanám úgy inkább, hogy a propaganda csicskájának, de kérlek, lépj ki a saját árnyékodból és mutasd meg, hogy miért is vagy te egy valaha szebb időket látott birkózó olimpikon”

– írta a színész.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
SZTÁRVILÁG
A Rovatból
Kerékpáros balesetben meghalt a német romantikus filmek sztárja
Wanda Perdelwitz egy autó kinyíló ajtajának ütközött Hamburgban, az esés után súlyos fejsérülést szenvedett. A kórházban meghalt.


Wanda Perdelwitz éppen kerékpárral közlekedett Hamburgban, amikor nekiütközött egy autó nyitott ajtajának.

Az esés során súlyos fejsérülést szenvedett, a mentők kórházba vitték, de már nem tudták megmenteni az életét.

A színésznő 41 éves volt.

A rendőrség vizsgálja a történteket, azt is, hogy viselt-e sisakot. A kerékpárt a vizsgálat idejére lefoglalták, írja a Bild.

Perdelwitz művészcsaládban nőtt fel: édesanyja a berlini Deutsches Theater tagja volt, édesapja rendezőként és színészként dolgozott. Tizenhat évesen kapta az első szerepét, később Rostockban tanult színészetet, és játszott többek között a berlini Maxim Gorki Színházban és a Deutsches Theaterben.

Felbukkant a Katie Fforde: Az őrült családom, a Rosamunde Pilcher – Egy furcsa pár, az Álomhajó és az Egy mukkot se című produkciókban is. Elkötelezett környezetvédő volt.

Utolsó nyilvános megjelenése négy nappal a baleset előtt történt, a hamburgi filmfesztivál megnyitóján. Egy hatéves kisfiút hagyott hátra.

(via Blikk)


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SZTÁRVILÁG
A Rovatból
Caramel a magyar elitről: Újgazdagok magamutogatása
A Megasztár 2005-ös győztese úgy látja, a közéleti beszélgetésekben mindenhol megjelenik a politika, ami megosztja az embereket.
Maier Vilmos - szmo.hu
2025. október 09.



Molnár Ferenc Caramel a Forbes Dealben beszélt pályájáról és arról, hogyan látja ma a közéletet és a hírességek szerepét. Felidézte, hogy gyerekként két célja volt: megismerni önmagát és őszintének maradni. A beszélgetést a Blikk szemlézte.

A Megasztár 2005-ös győzteseként a törökszentmiklósi roma telepről jutott el a hazai könnyűzene élvonalába. Azt mondta, nem olyan álmokat kergetett, hogy a McDonald’sban dolgozzon, hanem azt, hogy számítson a szava.

„Én is arról álmodoztam, hogy lesz erőm, fontos lesz, amit mondok, és megváltoztatom a világot. Minden gyereket megetetek és felnevelek, akinek nincsenek szülei” – mondta az énekes. Hozzátette, már nem ugyanaz az ember, mint gyerekkorában: idealistának tartja magát, de van benne tárgyilagos, sőt pesszimista oldal, mellette pedig egy örök álmodozó, romantikusabb is.

Arról is beszélt, hogy ma már egyszerű popénekes szeretne lenni. Úgy látja, sok minden túl van misztifikálva, és közben eltűnt az alázat.

„A legtöbb ember túl fontosnak hiszi magát… Celebek, újságírók, politikusok, vezetők, mindenki picit túlmisztifikálja magát. Eltűnt az emberekből az alázat, a fontos emberekből is” – mondta. Szerinte nem a hírességek alázata a kulcs, hanem azoké, „akik működtetik a gépezetet”.

„Mindenki nélkülözhetetlennek hiszi magát, nem viseli el a kritikát, s mindent személyes támadásnak vesz azoktól akinek ‘van pofája’ nem úgy gondolkozni, mint ők. Iszonyat egoista lett az egész világ.”

A társadalmi kérdések kapcsán úgy fogalmazott: „Nem popénekeseknek kellene társadalmi kérdésekről beszélni, hanem azoknak, akik működtetik a gépezetet.” Hozzátette, „jelentéktelen” popénekesként azt szeretné, ha az embereket csak az érdekelné, tetszik-e az új dala.

Szerinte ma minden témába belekeveredik a politika, ezért nehéz megosztás nélkül beszélgetni a közéletről. Az elit fogalmát is elutasítja:

„A mai elit nem valódi elit, hanem újgazdagok magamutogatása. Régen az elit mögött tradíció, felelősség és elegancia és teljesítmény volt.”

A beszélgetés végén a megbocsátásról szólt. „Megbocsátás nélkül nincs továbblépés. Akinek lelke van, az nem lehet gondtalan. Akár nagyon súlyos dolgokat is meg tudna bocsátani bárkinek.”

A teljes interjút itt lehet megnézni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


SZTÁRVILÁG
A Rovatból
Az egyik leghíresebb hollywoodi világsztár a friss Nobel-díjas Krasznahorkai László elsőszámú rajongója
Brad Pitt 2000-ben Budapesten kapcsolt rá a 7 és fél órás Sátántangóra, majd összegyűjtötte a rendező filmjeit és Angelina Jolie-nak is ajándékozta.


Krasznahorkai László irodalmi Nobel-díja újra reflektorfénybe állította a kortárs magyar prózát. Az ellenállás melankóliája, a Báró Wenckheim hazatér és a Sátántangó szerzőjének művei Tarr Béla feldolgozásain keresztül is sokakhoz eljutottak.

A Sátántangó külön történetet kapott Hollywoodban is, írja a Bors. Brad Pitt 2000-ben Budapesten forgatta a Kémjátszmát Robert Redford társaságában, és ekkor találkozott a hét és fél órás filmmel. Vágási Emőke egy korábbi interjúban mesélte el, hogy a színész egy hotelszobai tévézés közben kapcsolt rá az M1-en futó vetítésre.

A beszámolók szerint Pittet azonnal beszippantotta Tarr Béla világa.

A budapesti DVD- és VHS-üzletekben ezt követően összegyűjtötte a rendező filmjeit, majd azokat akkori feleségének, Angelina Jolie-nak adta ajándékba.

Sőt, egy házibulin is a Sátántangó ment a háttérben.

A magyar alkotók hatása más amerikai filmesek munkáiban is tetten érhető. Gus Van Sant több alkalommal emelte ki, mennyit jelentettek számára ezek a művek, a Gerry és az Elefánt című filmjein jól felismerhető Tarr Béla hatása.


Link másolása
KÖVESS MINKET: