Vitézy Dávid kemény vádja Lázárnak: „Évszázados ingatlanpanama készül Budapest legnagyobb pályaudvarain”
A BKK volt vezére a Facebook-oldalán írt arról, hogy évszázadra szóló ingatlanpanama készül Budapest legnagyobb pályaudvarain.
A poszt szerint január végén zárul a pályázat, és tavaszra már ki is szerződnék 2025-től 2124-ig szólóan az összes budapesti pályaudvar ingatlanait.
A magáncég “az épületek használatáért, hasznosításáért nem fizet ellenértéket” - tehát ingyen kapja meg az ország legértékesebb pályaudvarait 99 évre. Ugyanakkor ezért cserébe nincsenek elvárt fejlesztési garanciák: a kiírásokban nem szerepel semmilyen városfejlesztési vagy vasútfejlesztési előírás, így a magáncégek szabadon gazdálkodhatnak az ország legértékesebb vasúti ingatlanaival.
- írta Vitézy a közösségi oldalán.
A képviselő szerint a közlekedési minisztérium hazudott szombati közleményében, amikor azt állította, hogy a pályázatok célja kizárólag az állomásépületek felújítása, mert ezt maguk a kiírások cáfolják. Ha ez volna a céljuk, ahhoz nem kellene minden egyes helyszínen 15-30 hektáros területeket és telkeket is magáncégek vagyonkezelésébe adni.
A Telex cikke emlékeztet rá, hogy Vitézy szerint nemcsak a Nyugati környéke veszélyeztetett, a pályázati kiírás 99 évre magánkézbe adná a többi pályaudvart és annak környékét is.
- Megpályáztatnák a Keleti pályaudvar teljes történelmi csarnokát és Kerepesi útig tartó területét, beleértve a Vágány utca melletti kocsijavító műhely területét is
- A Déli pályaudvar teljes területét és a Mészáros utca menti területeket, minden vasútüzemi területet a Hegyalja út és a Krisztina körút között.
- A Kelenföldi pályaudvar teljes területét, valamint a Volán-pályaudvartól délre fekvő, rendkívül értékes fejlesztési területeket.
A pályázati kiírás szerint a MÁV Zrt. célja a fejlesztési területeken a XXI. század elvárásainak megfelelő színvonalú ingatlanfejlesztések megvalósítása.
A MÁV a 24.hu-nak válaszolva azt írta, hogy további egyeztetések várhatók a koncepciók véglegesítésére. Vitézy Dávid szerint ez egyenesen a tipikus, 1990-es évek eleji rablóprivatizációs modell.