Veszélyben a Hintalovon Alapítvány, a gyermekjogokkal foglalkozó szervezet szinte minden pénzét elvesztheti az „átláthatósági” törvény miatt
Működésüket uniós pályázatok és az SZJA 1 százalékból származó támogatások fedezik nagyrészt. Egy alkotmányjogász szerint az, hogy az adózók döntését utólag meg akarják változtatni, alaptörvény-ellenes.
Az éves gyermekjogi jelentést készítő Hintalovon Alapítvány működése is veszélybe kerül, ha a Parlament jelen formájában fogadja el az átláthatóságinak nevezett törvényjavaslatot és a szervezet felkerül a jegyzékre. Gyurkó Szilvia azt mondta az RTL Híradónak, költségvetésük kétharmadát teszik ki az uniós pályázatokból és az SZJA 1 százalékból származó támogatások. Egy alkotmányjogász szerint az, hogy az adózók döntését utólag meg akarják változtatni, alaptörvény-ellenes.
Az éves gyermekjogi jelentést készítő Hintalovon Alapítvány működése is veszélybe kerül, ha a Parlament jelen formájában fogadja el az átláthatóságinak nevezett törvényjavaslatot és a szervezet felkerül a jegyzékre. Gyurkó Szilvia azt mondta az RTL Híradónak, költségvetésük kétharmadát teszik ki az uniós pályázatokból és az SZJA 1 százalékból származó támogatások. Egy alkotmányjogász szerint az, hogy az adózók döntését utólag meg akarják változtatni, alaptörvény-ellenes.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Mallorcára utazott fapados repülőjárattal Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter és felesége, Szentkirályi Alexandra, a Fidesz budapesti elnöke. A házaspár hétfő hajnalban érkezett meg a spanyolországi szigetre – erről egy utastárs osztott meg fotót a közösségi médiában.
A Momentum országgyűlési képviselője, Tompos Márton a Facebook-oldalán számolt be az esetről. Bejegyzésében azt állította, hogy
a házaspár a Hungaroringen megjelenés után indult útnak, és az utazás során a többi utas között foglaltak helyet.
Tompos azt is hozzátette, hogy szerinte Szalay-Bobrovniczky Kristóf és Szentkirályi Alexandra vitatkozva szálltak le a gépről, amit több, a visszaútra várakozó utas is észrevett. A bejegyzés néhány fotóval együtt később a Redditre is felkerült.
Az elmúlt hetekben más kormánytagokról is készültek hasonló felvételek. Július közepén Orbán Viktor miniszterelnök és felesége, Lévai Anikó egy Ryanair-járattal utazott Brüsszelbe. A miniszterelnök a Harcosok órája című műsorban később elmondta, hogy ha magánprogramra megy, akkor menetrend szerinti járatot választ, hivatalos útjaira pedig állami gépet használ.
Néhány éve a kormány kritikát fogalmazott meg a Ryanairrel szemben az extraprofitadó bevezetése után, mondván: a légitársaság az utasokra hárítja az adóterheket. Az intézkedés ugyanakkor csak a légitársaságra és az állami utakra vonatkozott.
Mallorcára utazott fapados repülőjárattal Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter és felesége, Szentkirályi Alexandra, a Fidesz budapesti elnöke. A házaspár hétfő hajnalban érkezett meg a spanyolországi szigetre – erről egy utastárs osztott meg fotót a közösségi médiában.
A Momentum országgyűlési képviselője, Tompos Márton a Facebook-oldalán számolt be az esetről. Bejegyzésében azt állította, hogy
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Most már biztos: megépül Magyarország új autópályája
Az M8-as autópálya becsült költsége 23 milliárd forint, a kivitelezés még ebben a ciklusban elindulhat. Ugyanakkor Lázár János bejelentette azt is, hogy az új KRESZ jövő szeptemberétől léphet életbe.
Újabb kérdezz-felelek videóval jelentkezett Lázár János építési és közlekedési miniszter. A Lázár Live sorozat legfrissebb adásában a tárcavezető Krakkó Ákos, miniszteri sajtófőnök társaságában válaszolt a nézőktől érkezett kérdésekre, amelyek az ország különböző pontjain tervezett közlekedési fejlesztésekre vonatkoztak – írja a Magyar Nemzet.
A miniszter hangsúlyozta:
az M8-as gyorsforgalmi út kiemelt jelentőségű beruházásnak számít, hiszen a Dunaújváros és Kecskemét közötti szakasz megépítése a főváros déli térségének tehermentesítését szolgálja. Lázár szerint az új út gyakorlatilag az M0-s nyomvonalával párhuzamosan fut majd.
A nyomvonalvitákat már sikerült rendezni, és a szükséges környezetvédelmi engedélyek is rendelkezésre állnak. A beruházás kivitelezését a koncessziós társaság végzi, amely már minden engedélyt megkapott. A jelenlegi tervek alapján az M8-as 2031-re készülhet el teljes hosszában.
A videóban szó esett a bajai elkerülő útról is. Lázár elmondta, hogy jelenleg is készülnek a kiviteli tervek, és a projekt becsült költsége 23 milliárd forint lehet. A szükséges forrásokról ősszel dönthet a kormány. A miniszter hozzátette: még ebben a kormányzati ciklusban szeretnék megkezdeni az építkezést.
A KRESZ megújítása is napirenden van: a miniszter bejelentette, hogy az új szabályozás 2026. szeptember 1-jén léphet életbe.
A tárca eddig mintegy hetven szervezettel egyeztetett, és egy szélesebb társadalmi konzultációt is terveznek a témában. Lázár szerint a jelenleg érvényben lévő KRESZ 1975 óta van hatályban, ezért annak felülvizsgálata „elkerülhetetlenné vált”.
Újabb kérdezz-felelek videóval jelentkezett Lázár János építési és közlekedési miniszter. A Lázár Live sorozat legfrissebb adásában a tárcavezető Krakkó Ákos, miniszteri sajtófőnök társaságában válaszolt a nézőktől érkezett kérdésekre, amelyek az ország különböző pontjain tervezett közlekedési fejlesztésekre vonatkoztak – írja a Magyar Nemzet.
A miniszter hangsúlyozta:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
A monte-carlói Hercule kikötőben könnyen kiszúrható a 62 méteres Rose D’Or, amely Mészáros Lőrinchez köthető – számolt be róla a Telex. A lap szerint a hajó mérete és csillogása miatt különösen feltűnő, ezen a kikötőrészen ez az egyik legnagyobb. A Rose D’Or legalább július közepe óta járja a francia riviérát, a Vesselfinder adatai szerint pedig már július eleje óta mozog a Cannes–Saint-Tropez–Monte-Carlo útvonalon. Korábban az orosz bányászmogul, Konsztantyin Sztrukov tulajdonában állt, a SuperYachtFan szerint az ára 75 millió dollár lehetett, ami 27 milliárd forint.
Augusztus 4-én a Rose D’Or Antibes-ből tért vissza Monacóba. A fedélzeten ekkor látható volt a napozó Várkonyi Andrea, aki feltehetően Versace-bikinit viselt, valamint egy Mészáros Lőrincre hasonlító férfi.
A bikiniről egy divatszakértő állapította meg, hogy újonnan körülbelül 350 ezer forintba kerül, leértékelve pedig 150 ezer forintért is megvásárolható.
Amikor a Telex újságírója a kikötő oldaláról próbált fotót készíteni a Mészáros Lőrinchez és részben a magyar állam tulajdonában lévő MBH Bank lízingcégéhez tartozó luxusjachtról, két civil ruhás, magyarul beszélő férfi lépett oda, és eltakarta a kamerát. Hiába mondta, hogy újságíróként a munkáját végzi, és kérdéseket szeretne feltenni Mészáros Lőrincnek többek között a hatvanpusztai birtokon talált antilopokról és zebrákról, vagy arról, hogy fizet-e a V-Híd az alvállalkozóinak, csak annyit feleltek: nem. Később az egyik férfi azt mondta:
„majd otthon megkereslek, és sírni fogsz”.
Arra a kérdésre, hogy Mészáros Lőrincnek dolgoznak-e, a férfiak azt mondták, ők csak turisták. A hajó körül ekkor láthatóan megnőtt a „turisták” száma. Egy olvasó korábban szintén jelezte, hogy hasonló módon küldték el, amikor fotót szeretett volna készíteni Mészáros Lőrincről.
A Rose D’Or két medencével rendelkezik, 12 vendéget tud fogadni, a kapitánnyal együtt 13 fős személyzet szolgálja ki. Hatótávolsága 5000 tengeri mérföld, ehhez 130 ezer literes dízeltartályát kell feltölteni. A Mészáros család augusztus 5-én inkább Cannes-ba hajózott tovább.
A monte-carlói Hercule kikötőben könnyen kiszúrható a 62 méteres Rose D’Or, amely Mészáros Lőrinchez köthető – számolt be róla a Telex. A lap szerint a hajó mérete és csillogása miatt különösen feltűnő, ezen a kikötőrészen ez az egyik legnagyobb. A Rose D’Or legalább július közepe óta járja a francia riviérát, a Vesselfinder adatai szerint pedig már július eleje óta mozog a Cannes–Saint-Tropez–Monte-Carlo útvonalon. Korábban az orosz bányászmogul, Konsztantyin Sztrukov tulajdonában állt, a SuperYachtFan szerint az ára 75 millió dollár lehetett, ami 27 milliárd forint.
Augusztus 4-én a Rose D’Or Antibes-ből tért vissza Monacóba. A fedélzeten ekkor látható volt a napozó Várkonyi Andrea, aki feltehetően Versace-bikinit viselt, valamint egy Mészáros Lőrincre hasonlító férfi.
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!
Megvan, hogy mikor vezetik be az új KRESZ-t – jöhet a szimulátoros oktatás, a gyalogos mobiltiltás és a 30-as zónák
Lázár János közlekedési miniszter szerint több mint 4,5 millió ember használja napi szinten azt a KRESZ-szabályrendszert, amit 1975-ben vezettek be. Állítása szerint időszerű a megújítása.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a Lázár Live sorozat legfrissebb adásában Krakkó Ákos, miniszteri sajtófőnök társaságában beszélt az új KRESZ-ről. A miniszter úgy fogalmazott:
„Terveim szerint 2026. szeptember elsejével vezetnénk be az új KRESZ-t. 70 szervezettel egyeztettünk már és előkészítettünk egy nagy társadalmi konzultációt. 4,5 millió ember használja naponta ezt a kormányrendeletet, amelyet 1975-ben fogadtak el először, és felülvizsgálata és egy új megalkotása immáron elkerülhetetlen.”
Korábban lapunk is beszámolt róla, hogy teljesen új alapokra helyezhetik a közlekedési szabályokat: a gyalogosokra, kerékpárosokra, rolleresekre, autósokra egyaránt új szabályrendszert dolgoznának ki. Ennek értelmében:
Gyalogosként tilos lenne mobilozni az úttesten vagy a vasúti átjárónál, hogy a figyelem ne terelődjön el.
Az iskolák és óvodák környékén suli/ovi övezeteket hoznának létre, ahol tanítási időben csak 30 km/órával lehetne haladni.
Az autósokra vonatkozóan bizonyos autópálya-szakaszokon akár 140 km/órás sebesség is megengedett lenne.
A teherautók, buszok és utánfutós járművek sebességét lakott területen kívül egységesen 90 km/órára emelnék.
Bevezetnék a cipzárelvet, vagyis sávmegszűnésnél be kellene engedni az érkezőket – ha feltorlódik a forgalom.
A tompított fényszóró használata kötelező lenne lakott területen is, ha a jármű nem rendelkezik nappali menetfénnyel.
A biciklizésnél 14 éves kor alatt bukósisakot írnának elő, a zebrán áthaladás pedig legfeljebb 10 km/órával lenne engedélyezett – elsőbbség nélkül.
A járdán legfeljebb 10, a gyalogos-kerékpáros szakaszokon pedig maximum 25 km/órával tekerhetnének a bringások.
Kötelező lenne a megfelelő oldaltávolság az autósoknak biciklis előzésnél, sebességtől függően legalább 1 vagy 1,5 méter.
A rollereket 12 éves kortól lehetne használni, és az első két évben kötelezővé tennék a bukósisak viselését.
Az erősebb rollerekre a segédmotoros szabályok vonatkoznának, vagyis 14 éves kortól, maximum 45 km/órás sebességgel lehetne közlekedni.
Bevezetnék a szimulátoros oktatást is: ebből legfeljebb 6 óra válthatná ki a kötelező gyakorlatot, de azon felül bármennyit lehetne használni.
Tanulóvezetők a jövőben a család autójában is gyakorolhatnának, ha a kísérő legalább 10 éve jogosítvánnyal rendelkezik és büntetlen előéletű.
A B kategóriás jogosítvány mellé akár 125 köbcentis motor vezetésére is jogosultságot adhatnának.
A motorosokra új öltözködési szabály vonatkozna: lakott területen kívül kötelező lenne a zárt ruházat, zárt cipő és kesztyű.
Új táblák is megjelennének az utakon, például a „Puszi és haladj!”, amely rövid ki- és beszállásra figyelmeztetne az iskolák környékén.
Lázár János építési és közlekedési miniszter a Lázár Live sorozat legfrissebb adásában Krakkó Ákos, miniszteri sajtófőnök társaságában beszélt az új KRESZ-ről. A miniszter úgy fogalmazott:
„Terveim szerint 2026. szeptember elsejével vezetnénk be az új KRESZ-t. 70 szervezettel egyeztettünk már és előkészítettünk egy nagy társadalmi konzultációt. 4,5 millió ember használja naponta ezt a kormányrendeletet, amelyet 1975-ben fogadtak el először, és felülvizsgálata és egy új megalkotása immáron elkerülhetetlen.”
Korábban lapunk is beszámolt róla, hogy teljesen új alapokra helyezhetik a közlekedési szabályokat: a gyalogosokra, kerékpárosokra, rolleresekre, autósokra egyaránt új szabályrendszert dolgoznának ki. Ennek értelmében:
Regisztrálj, vagy lépj be, hogy tovább tudd olvasni a cikket!