News here
hirdetés

HÍREK

Válaszolt a Wizz Air: elnézést kért a Párizsban hagyott utasoktól

A légiirányításnál jelentkező munkaerőhiánnyal magyarázták a késéseket. A sorozatos késések miatt az utolsó, párizsi járattal már nem tudtak visszaindulni a kollégáik a repülőtér bezárása előtt.

Link másolása

hirdetés

Mi is megírtuk, hogy péntek este otthagyta Párizsban a Budapestre készülő utasokat a Wizz Air anélkül, hogy bármilyen segítséget, szállást vagy rendes tájékoztatást nyújtott volna nekik.

A Wizz Air közleménye a Blikkben jelent meg:

A cég mindent megtesz azért, hogy az utasok a lehető legkisebb időbeli csúszással érhessék el úti céljukat.

„Azonban a szektorban – különösen a légiforgalmi irányításban, a földi műveletekben, a poggyászkezelésben, a biztonsági szolgálatoknál és a repülőtereken – széles körben tapasztalható munkaerőhiány miatt előfordulhatnak kisebb-nagyobb, legtöbbször a légitársaságunkon kívül álló okokból eredő fennakadások és késések. Sajnos minél nagyobb egy-egy késés, a szigorú repülésbiztonsági szabályozások – mint például a légiszemélyzet munkaidejének pontos betartása vagy a repülőtéri résidők rugalmatlansága – miatt annál nagyobb az esély a járattörlésre.

hirdetés

Ebben az esetben is hasonló történt: a légiirányításnál jelentkező személyzethiány miatt járataink késéseket halmoztak fel, emiatt az utolsó, párizsi járattal már nem tudtak visszaindulni kollégáink a repülőtér bezárása előtt."

A várható késésről, majd a járattörlésről SMS-ben és e-mailben tájékoztatták utasaikat, akiktől ezúton is szeretnének elnézést kérni a kellemetlenségek miatt. Csalódottságukat teljes mértékben megértik, hiszen a hosszú bezártság után mindenki újra át szeretné élni a szabad utazás élményét, és a Wizz Airnél mindent meg is tesznek ennek érdekében – írták.

„Járattörlés esetében a helyszínen utasainkról egy velünk szerződésben álló cég gondoskodik, melynek feladata az utasok megfelelő ellátása. A cikkben említett helyzetet kivizsgáljuk, és ha a velünk szerződésben álló cég oldaláról bármilyen mulasztás történt, megtesszük a szükséges lépéseket”

- tették hozzá.

A Wizz Air szerint utasaik számára többféle lehetőséget is felkínáltak, beleértve a Wizz Air alternatív járatait, a jegyár teljes visszatérítését, vagy annak 120 százalékos jóváírását az utas WIZZ-számláján – utóbbiak esetében azon vannak, hogy minden kérést legkésőbb egy héten belül feldolgozzanak.

A járattörlésből fakadó károkat a Wizz Air megtéríti, emellett érintett utasaik a visszatérítésen felül a jogszabályban meghatározott kártérítési összeg megfizetését is igényelhetik, amelyhez a kérelmet a wizzair.com weboldalon nyújthatják be” – írták még.


hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk

Címlapról ajánljuk


hirdetés
HÍREK
Döbbenetes: eltévedt egy vonat Fejér megyében
A szerelvény Miskolcról tartott volna Fonyódra, de Érdnél rossz felé fordult.

Link másolása

hirdetés

Érd-elágazásban délnyugat helyett dél felé kanyarodott a Miskolcról Fonyódra tartó 15607-es Ezüstpart expressz, kerülővel folytatta az útját – írta az Iho.hu szakportál.

Ez rövidebben megfogalmazva annyit jelent, hogy – kötöttpályás szerelvénytől szokatlan módon – eltévedt a vonat.

Az eset kedd délelőtt történt. A lap szerint Érd után Tárnok felé kellett volna a vonatnak továbbhaladnia, de a 40a számú vonalon ment tovább egész Százhalombattáig. A MÁV-nál az a döntés született, hogy a Fonyódi vonat kerülővel megy tovább: Pusztaszabolcson és Börgöndön át jut el Székesfehérvárra, ahonnan már újra a 30-as vonalon folytathatja útját célállomása felé.

A helyzetet bonyolította, hogy a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár vonalszakasz nem villamosított, így a Mol Dunai Finomítójától kölcsönzött dízelmozdony, egy 316-os Szergej húzta el a szerelvényt a megyeszlkhelyig.

A portál információi szerint az okozhatta a gondot, hogy a késett fürdővonat az elsődleges tervekkel ellentétben mégis a Százhalombatta felé közlekedő személyvonat előtt közlekedett, az irányítás azonban nem változtatott a vágányutakon.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:

hirdetés
HÍREK
Mégsem lehet tarvágást alkalmazni természetvédelmi és Natura 2000-es területeken
Szigorítottak a tűzifarendeleten.

Link másolása

hirdetés

Fordulat állt be a kormány tűzifarendeletében. Augusztus eleji bejelentésekor Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter még arról beszélt és a rendelet is arról szólt, hogy az orosz-ukrán háború miatt előállt energiaellátási nehézségekre hivatkozva a kormány minden erdőben megkönnyíti a fakitermelést, hogy elég tűzifa legyen télre. Kedden azonban érkezett egy új miniszteri utasítás, amely kimondja az állam tulajdonában álló erdőkben történő fakivágásokra vonatkozólag, hogy

„természetvédelmi vagy Natura 2000 elsődleges rendeltetésű, őshonos fafajokból álló természetes erdőnek, természetszerű erdőnek vagy származékerdőnek minősülő természetességi állapotú, az erdőfelújítási kötelezettségre vonatkozó célállományt alapul véve természetes mageredetű erdőfelújításra alkalmas erdőben” nem végezhető tarvágás – szúrta ki a Telex.

A Nagy István agrárminiszter utasítása kitér arra is, hogy

  • a megnövekedett tűzifa-keresleti igényt elsősorban akác főfajú átmeneti erdővel vagy kultúrerdővel kell teljesíteni;
  • a kormányrendeletben a vonatkozó kitermelési tervben foglaltak végrehajtásával a tűzifa-keresleti igény nem elégíthető ki.

A fák kivágásának könnyítése elleni tiltakozásul szerdán civil szervezetek tüntetést jelentettek be a budapeti Széchenyi térre azok után, hogy múlt héten a Kossuth téren már több ezren tiltakoztak a tűzifarendelet ellen.

hirdetés

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
Elálltak a tiltakozástól: mégsem zárnak be a független benzinkutak pénteken és szombaton
Egyénileg még dönthetnek úgy, hogy nem nyitnak ki az ünnepkor.

Link másolása

hirdetés

[sz]Fotó:

A Független Benzinkutak Szövetségének rendkívüli közgyűlése többségi szavazással úgy foglalt állást, hogy a szövetséget alkotó tagvállalatok, vállalkozások

egyénileg döntik el, nyitva tartanak-e vagy bezárnak augusztus 19-én és 20-án

– közölte az FBSZ kedden az MTI-vel.

A szövetség múlt pénteken jelezte, hogy a 48 órás leállási lehetőséggel élve 500-600 benzinkút zárva marad. Az üzemszünetet tiltakozásként hirdették meg, amiért a Mol 50 százalékra csökkentette az FBSZ-hez tartozó vállalkozások benzinkútjainak kiszolgálási volumenét, és nem kapták meg a nekik járó állami támogatást sem.

Kedden az Agrárminisztérium (AM) élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára bejelentette, hogy a kormány 18,5 milliárd forintot különített el a kis benzinkutak támogatására. Nobilis Márton hozzátette, hogy a támogatási programjuk már a héten fogadja az igényléseket, az újabb támogatásokhoz a pályázók augusztusban hozzá is juthatnak. A kis benzinkutak literenként 20 forint vissza nem térítendő állami támogatásra jogosultak.

hirdetés

Keddi közleményében az FBSZ jelezte azt is, hogy a vidéki üzemanyag-ellátás javítása érdekében kezdeményezik a kapcsolatfelvételt a Mol vezetésével.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET:


hirdetés
HÍREK
Nem lesz fővárosi népszavazás a Fudan Egyetem ügyéről
A főváros szerint Magyarországon csak abban a kérdésben lehet népszavazást kiírni, amiben a Fidesz akar, és „más formában” fogják kikérni a budapestiek véleményét a kínai egyetemről.

Link másolása

hirdetés

A ferencvárosi önkormányzat számára továbbra is fontos ügy a Fudan Egyetem, de a Demokratikus Koalíció nélkül nem menne át a képviselőtestületen a népszavazási kezdeményezés – írta a Népszava.

Korábban az Alkotmánybíróság elkaszálta az országos referendum ügyét, de májusban még Karácsony Gergely főpolgármester és Baranyi Krisztina, a IX. kerület vezetője is teljes mellszélességgel kiállt a helyi (azaz fővárosi és kerületi) szavazás mellett.

Júniusban az Alkotmánybíróság döntése után még Baranyi úgy gondolta, hogy egy napra lehetne kiírni a népszavazást a fővárosban és Ferencvárosban.

Ekkor a Demokratikus Koalíció úgy fogalmazott, hogy egy már meghozott jogszabályról nincs értelme népszavazást kiírni, mert az érvényességi küszöböt nem lehetne elérni.

Baranyi Krisztina úgy fogalmazott: akik korábban politikai kampánytémaként használták a Fudan-ügyét, a választások után is bele kellene, hogy álljanak. Ráadásul nem az egész országban, csupán Budapesten kellene mozgósítani a választókat egy jól körülhatárolt, korábban erős ellenszenvet kiváltó ügyben.

A főváros kissé ködösen csak annyit írt a Népszavának, hogy továbbra sem szeretnék a Fudan Egyetemet, a népszavazást is a főpolgármester kezdeményezte, de hiába gyűltek össze az aláírások, „a kormányzat nem akarja, hogy ebben a kérdésben az emberek döntsenek”. Később az ATV Híradója megkereste az üggyel kapcsolatban a fővárost, ahonnan azt a választ kapták, ahol megismételték ezt az állítást, és hozzátették:

hirdetés
„Éppen ezért a főváros vezetése, korábbi ígéretéhez híven, más formában fogja kikérni a budapestiek véleményét a Fudan beruházásról”.

hirdetés
Link másolása
KÖVESS MINKET: