Tíz évre titkosította a kormány az autópályák koncesszióba adásának háttérszámait
Tíz évre elzárta a kormány azt az anyagot, ami alapján 35 éves koncesszióba adnák a sztrádákat - írja a Népszava.
A magyar kormány koncessziós eljárásban 35 évre átadná a hazai sztrádahálózat üzemeltetését és a még hiányzó szakaszok építésének finanszírozási terhét a kormányzati szektoron kívül levő piaci szereplőnek vagy szereplőknek.
Varga Mihály pénzügyminiszter egy véleménycikkben azt írta, hogy a közúti infrastruktúrát lehetne jól működtetni a jelenlegi módon is, lehet jól működtetni koncessziós formában is, „de nem lehet egyelőre megállapítani, hogy ez a megoldás felül fogja múlni a jelenlegit”.
A sztrádakoncesszió jelentkezési határideje jövő hétfőn zárul, ezután új résztvevőt már nem fogadhat be a pályázatot kiíró Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI).
A Transparency International (TI) adatigényléssel fordult a Nemzeti Koncessziós Irodához (NKI), hogy megtudják: mi indokolja, hogy a magyar kormány koncessziós eljárásban 35 évre átadja a hazai sztrádahálózat üzemeltetését.
Nagy Gabriella a TI programvezetője a napilapnak azt mondta, fontolgatják, hogy az adatigénylésnek bírósági úton szerezzenek érvényt.
Karácsony Gergely, az MSZP és a Párbeszéd miniszterelnök-jelöltje „az Orbán-kormány talán legnagyobb értékű lenyúlási kísérletének” nevezte a magyar autópályák eladását és Facebook-oldalán közölte: