Reagált Vitézy Dávid levelére a BKK igazgatósági elnöke
Mint arról beszámoltunk, Vitézy Dávid a közösségi oldalon tette közzé a BKK igazgatósági elnökének, Draskovics Tibornak írt levelét, amelyben az áll: a társaságnak díjfizetés nélkül, tizenöt napos átfutási idővel joga lett volna a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából, miután a 100E járatot a járvány miatt leállították.
Az ügy előzménye, hogy bár a Deák térről a reptérre közlekedő autóbusz április óta nem közlekedik, jegyeket ezt követően is kapni lehetett rá (egészen a közelmúltig), anélkül, hogy az információt feltüntették volna.
Draskovics Tibor, a BKK igazgatóságának elnöke hétfőn nyílt levélben válaszolt a Budapesti Fejlesztési Központ vezetőjének, amit a társaság Facebook-oldalán tettek közzé.
Ebben újfent elismeri, hogy hibáztak, amikor nem szüntették meg a jegyvásárlás lehetőségét a jelenleg nem működő reptéri buszjáratra, a hibáért felelős vezető emiatt már nem is dolgozik a társaságnál – fogalmaz Draskovics, hozzátéve: a vezérigazgató intézkedett, hogy hasonló hiba a jövőben ne forduljon elő, a jegyek árát pedig visszatérítik.
A válaszlevélben Draskovics ugyanakkor kiemeli, hogy a BKK számára előnytelenek a 2013-14-ben megkötött, a jegyértékesítő automaták üzemeltetésére vonatkozó szerződések.
"A budapesti közösségi közlekedés meghatározó rendszereinek informatikai háttere ugyanis - az Ön döntései nyomán - nincs a BKK közvetlen ellenőrzése és irányítása alatt" – írja.
Draskovics Tibor rámutatott, azonnali intézkedés, az "egy gombnyomás" helyett levelezésre és 15 napos várakozásra kényszerül a BKK még egy olyan egyszerűnek tűnő ügyben is, mint egy jegyfajta értékesítésének felfüggesztése.
"A budapestiek már 2013-ban is nagyobb rugalmasságot vártak a BKK-tól, most meg még inkább. Ez a szerződési rendszer tehát súlyos kockázat Budapest számára: akadályozza, hogy kielégítsük a jogos igényeket. Dolgozunk azon, hogy ezt megváltoztassuk" – tette hozzá.