Olvadni kezdtek az utak a pokoli kánikulában Németországban
Rendkívüli intézkedésekre kényszeríti az Európán végigsöprő szaharai hőhullám az országokat - írja a Guardian.
Ahogy korábban megírtuk, főleg Nyugat-Európában forrósodott fel a levegő szerdán, a kontinensen ritkán tapasztalható kánikula pedig egészen hétvégéig kitart. Csütörtökön nagy területen, a Pireneusoktól északra és délre is 40 fok fölé emelkedik a hőmérséklet, és a maximumok pénteken és szombaton sem változnak érdemben.
A most kezdődő hőség történelmi lehet, ugyanis több országban is megdőlhet a melegrekord, például Németországban, Franciaországban, Luxemburgban, Belgiumban, Hollandiában, Svájcban, Dániában, Csehországban és Ausztriában is.
Még az északon fekvő Finnországot is sosem tapasztalt júniusi hőség árasztja el a következő három napban, sőt Nagy-Britannában is 30 fok feletti meleg lesz.
Németországban szerdán meg is dőlt a júniusi csúcshőmérséklet: 38,6 fokot mértek a lengyel határhoz közeli Coschen városában. A forróság miatt Szász-Anhalt tartományban elkezdtek megolvadni az utak, ezért az autópályán a hatóságok 120 km/h-s sebességkorlátozást vezettek be. A Balti-tenger közelében fekvő Rostocknál pedig a vasúti sínek kezdtek meghajlani.
Brandenburgban is olyan elviselhetetlen a hőség, hogy egy férfi például teljesen meztelenül motorozott. A rendőrség szóhoz sem jutott, amikor lefényképezték. Azt viszont kiemelték, hogy bukósisakot legalább viselt az úr.
Polizei Brandenburg on Twitter
Weil wir #sprachlos sind ?: Wie würden Sie dieses Bild betiteln? Als kleine Inspirationshilfe - ein #Zitat des Herren: „Et is halt warm, wa?" Und jetzt Sie! #Hitze #safetyfirst #LebenAmLimit
Münchenben a nők félmeztelenül napoztak, biztonsági őröknek kellett rászólniuk, hogy vegyék vissza a bikinifelsőjüket.
Franciaországban is pokoli hőség tombol, ezért több iskola is bezárt, a hét végéig nem is lesz tanítás. Párizsban, Lyonban, Strasbourgban és Marseille-ben kitiltották a régebbi autókat a belvárosból a súlyos légszennyezettség elkerülése érdekében, ezeknek ugyanis nagyobb a károsanyag-kibocsátása.