KULT
A Rovatból

Majka: "Úgy nézel ki, mintha egy kannibál énekesnő lennél"

A tegnapi Sztárban sztárban tarolt a mulatós és a pop. Ezúttal az Elvist megformáló előadó búcsúzott a bulitól.
Szabó Eszter - szmo.hu
2017. szeptember 25.



Az idei Sztárban Sztár harmadik adását újra közös dal, majd Tilla indította egy Barbara Streisand-os szelfivel. A beöltözős buliban elsőként Janicsák Veca énekelt, aki Christina Aguileraként lépett színpadra. A zsűri szerint parádés volt és Verának "jó hangja van", emellett a külsejét is dicsérték. Az énekes végül 37 ponttal zárt.

Horváth Tamás zavarba ejtően dögös volt Chester Benningtonként, pedig tényleg mindent megtettek azért, hogy éppen az imidzse legyen megnyerő. Kiválóan hozta a karaktert, ennek ellenére valamiért úgy tűnik, hogy Horváth akármit csinál, nem fog egy emberként elájulni a zsűri tőle. Majka szerint civil volt, Papp Szabi szerint a műfaj nehéz, de szerencsére Claudia le volt nyűgözve, így végül Horváth Tamást nem pontozták le: 38 virtuális kreditet szoríthatott a markába.

Tilla a mulatós zene királyának koronázási szertartásaként konferálta fel Oláh Gergő Kadlott Karcsi-produkcióját. Az előadás kiváló volt, hiteles és vicces. Gergő nem várta el, hogy a műfaj humora elvigye az bulit, így nem lett az egészből erőltetett vigyorú idétlenkedés. Helyette profin levette a figura minden apró jellegzetességét. Egy iszonyatosan nehéz dolgot is megvalósított, amit nagyon kevesen tudtak eddig: képes volt rosszabbul elénekelni dalt, mint ahogy ösztönösen tette volna, külön figyelt arra, hogy mulatós nagyágyúmegformálása közben elfogyjon a levegő és figyelt az előadó hamisságaira, intonációs hibáira is.

"
Amerikai asztrológus tegnapra jósolta a világvégét egy napot tévedett

– jelentette ki Claudia a produkció után.

"Abszolút megnyugodhatsz, én valószínűleg így néznek ki most, ha akkor nem jutok be a Való Világba" - gyakorolt némi vicces önkritikát Majka, majd Gergő két maximum pontot is kapott, így 38 pontot "bocsássamegezett" össze magának.

Cserpes Laura Mohamed Fatimának öltözött be, Majka szerint most volt a legjobb, Papp Szabi is szeretettel köszöntötte a műsorban. A produkció után Claudia az ország legjobb tánckarát éltette, így Laura 38 pontot gyűjtött össze.

A folytatásban Kollányi Zsuzsi egy Justin Bieber-dalt énekelt el, amelyre Stohl András megpróbált kritikát mondani, de Majka leállította, hiszen a vokálosáról van szó, így végül jó sok dicséret után Kollányi Zsuzsi 39 pontot kapott. Majka imádni való és jól bizonyítja, hogy nem kell ahhoz énekesnek lenni, hogy valaki jól és szórakoztatóan zsűrizzen egy ilyen buliban, de lássuk be, hogy ezt általában máskor teszi és nem akkor, ha Zsuzsit értékeli. Stohl pedig visszamehetne szigorúba, kezd ellágyulni, főleg akkor, ha csajokat értékel.

Ekanem Bálint Emota az M'People énekesnőjét és a Moving on up című kiváló és dögös nótát tanulta be, és férfi énekesként tisztességesen kihozott belőle, amit csak lehetett. Ugyanakkor egyértelmű, hogy női hangja sohasem lesz, így a hasonlóság nem volt éppen megtévesztő. Majka szerint Bálint sokkal jobb színész, mint énekes. Papp Szabi viszont úgy érezte, hogy a karakter túl volt táncolva. A vége 33 pont lett.

Csézy Elvis Presley bőrébe bújt, de sajnos a produkcióban végig Csézy maradt. Ő egy finom hölgy és sosem lesz egy férfi szexisten. Más esetekben ez normális, de itt most gondokat okozott.

"
Ez teljesen szürreális volt!

– kommentálta Tilla. Majka szerint pedig Csézy a fiatal Papp Feri volt az Irigy Hónaljmirigyből.

A zsűri valamiért a legtöbb kritikában a "hangszín" szót használja akkor is, ha nem azt akarja mondani, hanem mondjuk "hangfekvést", hangmagasságot”, vagy "énekhangot". Nem is szakmájuk ez, így nem csoda, hogy ez megtörténik, de ezt egy délután át lehetne venni, mondjuk az énektanár Balássy Bettivel és akkor még jobb kritikák születnének. És a lényeg: Csézy összesen 33 pontot kapott.

Pápai Joci Kylie Minogue Locomotion című slágerét vállalta be. Az előadás nyilván annak poénfaktora miatt volt érdekes és Majka olyan fejeket vágott közben, mint aki nagyon cikinek találja és mindjárt megint az asztal alá vágódik, mint az első alkalommal, amikor nem is volt hajlandó kimászni onnan. Stohlt és a többieket láthatóan szórakoztatta a féktelen vonatozás, ami tényleg nagyon vicces volt.

"Ezt nem hiszem el! Komolyan mondom, ezt nem hiszem el!" - ismételgette Papp Szabi a közönség vastapsa közben, majd Majka fogalmazta meg kritikáját:

"Úgy nézel ki, mintha egy kannibál énekesnő lennél, vörös az egész fogad a rúzstól! Jövő héten elmegyünk ügyvédhez, megnézzük hogy lehet ebből a szerződésből kiszállni" - mondta.

"Ebben minden megvolt, amivel egy karriert össze lehet rombolni!" - foglalta össze a értékelését Claudia. Végül 38 ponttal zárt Pápai Joci.

Singh Viki Emilionak öltözött be, és nagyon jól hozta azokat a technikákat, amikkel a dal eredeti előadója és operál. Zseniális volt, ahogy minden apró részletet levett a hajlításoktól egészen a nóta sajátos "emiles" hullámzásáig. A zsűri le volt nyűgözve, de Papp Szabi 9 csak pontot adott, így 39 lett a vége. Egy híján maximális pontszám.

A műsorban egyébként ezen a napon körülbelül egymilliószor elmondták és utaltak rá, hogy a szerkesztők adják a dalokat az előadóknak és nem ők választják. Oké hallottuk.

Király Viktor a Vanilla Ice egyetlen slágerét, az Ice Ice Babyt énekelte talpig alufóliába öltöztetve. Claudia szerint magához képest ez most kevesebb volt, de nyilván kevesebb volt, hiszen a dal is jóval kevesebb a korábbiaknál. A jelmez, a haj, a béna nóta és minden más összefogott az ellen, hogy Viktor szexi maradjon, de ő mégis az tudott lenni, ami egyébként nem volt feladata, inkább csak én emlékezek meg róla nagy örömmel. Király Viktor végül 36 ponttal fejezte be a szökdécselős bulit.

Berkes Olivér Pápai Jocit formázta meg, akire nagyon hasonlított is. Kiválóan levette a hangszínt és a karaktert is jól megcsinálták, így tényleg hatalmas produkció lett belőle. Az eredeti előadó nagyon örült, hogy Olivér kapta a dalt - Claudia szerint a fiú tehetséges, mint a Nap. A többiek is nagyon szerették és így az énekes mindenkitől 10 pontot kapott. Ő lett a harmadik döntő egyetlen 40 pontosa.

A végtelen összesítés után kiderült, hogy valamiért az este egyik legjobb előadója, Singh Viki és mellette Csézy álltak a kiesés szélén. Végül az Elvist utánzó Csézi Erzsébet búcsúzott a versenytől. Soma Mamagésa a műsor első szériájában nem ugyanígy Elvis-szel esett ki?


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KULT
A Rovatból
Tragédia a Netflix velencei forgatásán: a stáb szeme láttára meghalt a sikersorozat rendezőasszisztense
Diego Borella az Emily Párizsban ötödik évadának munkálatai közben esett össze. Az orvosok a Hotel Danieli épületébe siettek, de már nem tudták megmenteni a 47 éves rendezőasszisztenst.


Tragikus esemény árnyékolta be az Emily Párizsban forgatását Velencében: váratlanul elhunyt Diego Borella, a Netflix népszerű sorozatának rendezőasszisztense.

A Daily Mail beszámolója szerint az ötödik évad utolsó jeleneteinek felvétele zajlott a lagúnák városában, amikor Borella a stáb jelenlétében összeesett.

A La Repubblica információi szerint

az orvosok csütörtök este, 7 óra körül érkeztek a történelmi Hotel Danieli épületébe, de már nem tudták megmenteni az életét.

A rendezőasszisztens mindössze 47 éves volt. A hírek szerint halálát valószínűleg szívroham okozta.

A tragédia után a forgatást ideiglenesen felfüggesztették. Az ötödik évad velencei jeleneteit augusztus 15-én kezdték rögzíteni, és eredetileg hétfőn fejezték volna be a munkát.

Diego Borella 1978-ban született Velencében. Elismerést szerzett rendezőként és íróként, tanulmányait Rómában, Londonban és New Yorkban folytatta. Közösségi oldalain meséket, haikukat és színdarabokat is megosztott.

(via Femina)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KULT
A Rovatból
Meghalt Kalmár Tibor
A Rádió Bézs osztotta meg a szomorú hírt, megható sorokkal búcsúzva tőle. Kalmár több mint száznyolcvan tévéműsort rendezett.


93 éves korában elhunyt Kalmár Tibor, Jászai Mari-díjas rendező és érdemes művész. A hírt a Rádió Bézs közölte, ahol megható sorokkal emlékeztek rá.

A Facebookon azt írták: a szórakoztatás nagymestere csak 93 éves volt. Hozzátették, hogy cselekvési kedve, szelleme és humora nem volt korhoz köthető.

„Kalmár a Valahol Európában című filmben "csak" epizódszereplő volt. Ott azt kérdezte tőle a gyerekfőszereplő Kuksi, hogy "Még mindig verik őket?" Mire ő azt válaszolta, hogy "tudja a rosseb". Ezen aztán mindenki nevetett. Mi most nem nevetünk. Meghalt Kalmár Tibor, akiről mindenki azt hitte, hogy 120 évig él majd, aki több mint száznyolcvan egész estés tévéműsort rendezett, aki legnagyobbakkal dolgozott. Korai volt. Mulattattam és mulattam volt az egyik könyvének a címe. Reméljük Kalmár Tibor jól szórakozott. A közönsége egészen biztosan” – fogalmaztak a bejegyzésben.

A Szeretlek Magyarország 2018-ban készített interjút a népszerű szerző-rendezővel.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Az év legjobban titkolt sci-fije? – Visszatért az Invázió, és te valószínűleg még mindig nem hallottál róla
Két évet ugrott az időben az AppleTV sorozata. A világ megmenekült? Az Invázió harmadik évadának nyitánya bebizonyítja: az idegenekkel a rémálom még csak most kezdődik. Hősök támadnak fel, titkok szivárognak ki, és minden pillanatban ott lappang a kérdés: tényleg vége van a fenyegetésnek? Dehogy van, itt a harmadik évad…
B.M.; Fotók: imdb.com - szmo.hu
2025. augusztus 24.



A televíziós science fiction világában ritkán akad olyan alkotás, amely egyszerre képes intim, emberi drámát és globális katasztrófát bemutatni, mégis az Invázió pontosan erre vállalkozott 2021-ben. Simon Kinberg sorozata, amely az AppleTV+ megbízásából készült, apró mozaikokból építtette fel egy idegen támadás történetét – nem világmegváltó hősökre, hanem hétköznapi emberekre fókuszálva. Ez a nézőpont kezdettől fogva a széria legerősebb sajátossága, és a harmadik évad nyitánya sem tagadja meg gyökereit:

ismét a kisemberek szemén keresztül látjuk, hogyan alakul az emberiség sorsa egy újabb, látszólag lezárt, de mégis tovább élő fenyegetés árnyékában.

Kinberg neve önmagában is sokatmondó: producerként és íróként egyaránt dolgozott remek és kevésbé sikeres projektekben. A Deadpool 2, a Légió vagy a Sherlock Holmes mellé sajnos olyan címek is feltűnnek a listáján, mint a hírhedt Fantasztikus Négyes (2015), a felejthető 355, vagy a borzalmas X-men: A sötét főnix. Ez a kettősség kíséri végig pályáját, így az Invázió esetében sem lehetett tudni előre, mire számíthatunk. Az viszont két évad alatt már bebizonyosodott, hogy a sorozat képes komoly feszültséget teremteni, miközben nem szuperhősökkel, hanem sebezhető, esendő emberekkel dolgozik.

Az első két szezon nagy erénye a több szálon futó történet volt: egy közel-keleti háborúban rekedt katona, egy japán űrmérnök személyes tragédiája, egy iráni-amerikai család menekülése és egy csapat bajban rekedt diák mind-mind más perspektívából tapasztalta meg az idegenek pusztítását, más-más kontinensen. Ahogy teltek az epizódok, a mozaikdarabok fokozatosan összeálltak, és egyre világosabbá vált, hogy az emberi sorsok közötti látszólag apró döntések globális következményekkel járhatnak.

A második évad végén egy igazi cliffhanger zárta le a történetet: két szereplő kézen fogva lépett be az idegenek anyahajójába, majd vágás, sötét, és vége az évadnak.

A harmadik szezon első része azonban rögtön keresztülhúzza a néző várakozásait. Az évadzáró katarzisa után ugyanis nem folytatódik a történet: két évet ugrunk előre az időben. Az anyahajó lezuhant, a fenyegetés papíron megszűnt, és a világ lassan próbál visszatérni a normalitásba. A hősi halottak között emlegetik Trevante Cole őrmestert (Shamier Anderson) és a fiatal Caspar Morrow-t (Billy Barratt). Csakhogy rögtön az epizód elején kiderül, nem minden az, aminek látszik: Trevante megjelenik egy térkapuban, és semmire sem emlékszik az elmúlt két évből. Innen indul újra a történet, a bizonytalanság, a katonai titkolózás és az emberi bizalmatlanság szorításában.

A forgatókönyv egyik legerősebb húzása, hogy nem próbál hosszan magyarázni, hanem szinte azonnal visszaránt a bizonytalanságba. Ismeretlen gravitációs anomáliák, eltűnő emberek, félrevezető hírszerzési jelentések – minden azt sugallja, hogy az idegenek inváziójának még messze nincs vége. Trevante és a közben felnőtté vált Jamila (India Brown) újra központi figurákká lépnek elő. Jamila bűntudattal küszködik Caspar halála miatt, ám kettejük találkozása újra beindítja az események láncolatát. Amikor katonák támadnak rájuk, menekülni kényszerülnek, és világossá válik, hogy ismét nem számíthatnak senkire – legfeljebb egymásra.

Érdekes módon a nyitány inkább szűkíti, mintsem tágítja a fókuszt.

Nem látjuk egyszerre a régi kedvenceket, a szálak nem futnak párhuzamosan. Aneesha Malik (Golshifteh Farahani) és Clark Evens (Enver Gjokaj) egyelőre még csak az előzetesekből sejthetők, de bizonyosan visszatérnek majd. Más karakterek sorsa kérdéses: Monty (Paddy Holland) újra felbukkanása sok rajongónak örömet okozna, míg Mitsuki (Shioli Kutsuna) halála talán véglegesnek tűnt a második szezonzáróban, bár az Invázió világában soha semmi sem biztos.

Az új évad első epizódja ugyan nem robban be olyan látványos erővel, mint ahogy a második évad fináléja lezárult, de ez nem is áll szándékában. Inkább felépíti az új status quót, miközben lassan, csepegtetve adja a jeleket: a veszély nem múlt el, sőt, valami sokkal komplexebb játszma van kibontakozóban. A katonai erők bizalmatlansága, a titkolózó hírszerzés, és az, hogy még a saját hősüket sem hajlandóak elfogadni, finoman reflektál a hatalom és az egyén konfliktusára. Ez a politikai árnyalat talán eddig is jelen volt a sorozatban, de most még hangsúlyosabbá válhat.

Az idegenek ábrázolása továbbra is különleges. Nem a hollywoodi sablonokra épít, nincsenek klasszikus „szürke kis emberkék” vagy túlzó CGI-szörnyek.

A lények furcsa, folyamatosan fejlődő fiziológiája egyszerre idegen és félelmetes emberi szemmel nézve. Eközben a tudományos magyarázatok ugyan sokszor sántítanak, mégis képesek megőrizni a hitelesség látszatát. Ez a balansz tartja a sorozatot a tudományos fantasztikum keretein belül, anélkül, hogy saját paródiájába fordulna. Nagy kár, hogy vizuálisan a lények gyengébbek, mint a 2025-ben elvárt színvonal.

Az Invázió harmadik évadának nyitánya tehát nem ad mindenre választ, és nem is akar azonnal sokkolni. Ehelyett egy lassan kibontakozó új krízis alapjait fekteti le. A karakterdrámákra koncentrál, ahogy eddig is, miközben apró jelekkel és rejtélyekkel teremt feszültséget. Ez a tempó talán frusztráló lehet azoknak, akik pörgős akciót keresnek, ám a sorozatot mindig is a lassabb építkezés jellemezte.

Összességében az évadnyitó ígéretesen folytatja a történetet: nem szakít a sorozat eddigi filozófiájával, miszerint a világ sorsa hétköznapi emberek apró döntésein múlik. Nem tökéletes, vannak vontatott részei, és az időugrás elsőre kicsit kizökkentheti a nézőt, de mindez hozzájárul a rejtélyhez. Egy biztos, aki hajlandó türelmesen követni a mozaikdarabokból épülő narratívát, annak ismét jutalom lesz a kitartás. Az Invázió továbbra is az egyik legkülönlegesebb idegenes sorozat az elmúlt években – talán tényleg a legjobb, amiről még nem hallottál.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


KULT
A Rovatból
Meghalt Gyökössy Zsolt
A legendás tévérendező 96 éves volt. Többek között a Szeszélyes évszakok és az MTV-n sugárzott Gálvölgyi-show-k is az ő nevéhez fűződtek.


Augusztus 21-én, 96 éves korában elhunyt Gyökössy Zsolt színházi- és televíziórendező. A szomorú hírt az IdőJel Kiadó osztotta meg a Facebookon.

Nevéhez fűződik a legendás Szeszélyes évszakok, de rengeteg más színházi és televíziós produkcióban is maradandót alkotott. Nemrég még Sztárok-Sztorik című könyvét mutatta be, amelyben pályájának emlékeit gyűjtötte össze.

„Még fél éve sincs, hogy a Jókai Szalonban együtt ünnepelhettük kötetének bemutatóját – lám, a Fennvaló még megadta neki azt a nagyszerű ajándékot, hogy ebben a maga nemében páratlan emlékezés-gyűjteményben mintegy tisztelegve nemcsak előttünk, de Előtte is felvonulhattak különleges rendezői, televíziós pályájának jólismert művészei – Antal Imrétől Máthé Erzsiig, Dörner Györgytől Latinovits Zoltánig, Alfonzótól és Bodrogi Gyulától Kabos Lászlóig és tovább. Mindnyájuk munkatársa volt – a velük megélt élményeket, a közös munka sok közös történetét örökre emlékezetes módon osztotta meg közönségével e kiadónk által útjára bocsájtott, feledhetetlen könyvében” – írta a kiadó.

Gyökössy Zsolt 1929. június 8-án született Körösladányban. 1952-ben szerezte meg rendezői diplomáját, és közel tíz éven át több magyar nagyváros színházában dolgozott. Rendezett prózai és zenés darabokat, operetteket, operát és daljátékokat is.

Budapesten a Tarka Színpad, majd a Kamara Varieté művészeti vezetőjeként tevékenykedett több mint egy évtizeden át. Később a Magyar Televízióban folytatta munkáját, ahol a főszerkesztőség vezető rendezője lett.

A Szeszélyes évszakok mellett olyan műsorok fűződnek a nevéhez, mint a Fejezetek a cirkuszlexikonból, a Gálvölgyi-show, a szilveszteri műsorok, a Kató néni kabaréja, a Hogy volt! Hogy volt?, a Sportolók a porondon és az Antal-show.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk