KÉK HÍREK
A Rovatból

Reagált Magyar Közút az Autóklub M1-es autópályáról szóló véleményére

Azt mondják, hogy minden munkára alkalmas napon – hétvégén és ünnepnapon is – végzik a burkolatok javítását.


A Magyar Autóklub szerint tarthatatlan az M1-es autópálya helyzete. Ezért az érdekvédelmi szervezet több halaszthatatlan intézkedésre hívta fel a figyelmet.

Cikkünk után a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztálya az alábbi közleményt küldte szerkesztőségünknek:

"Az M1-es autópályán az elmúlt hónapokban valamennyi javításra alkalmas napon, legyen szó hétköznapról vagy hétvégéről, folyamatosan végeztünk beavatkozásokat. Annak érdekében, hogy a javítási volument maximalizálhassuk, folyamatosan végeztünk és végzünk országos szintű átcsoportosításokat. A teljesség igénye nélkül csak ezen a héten az illetékes bicskei és komáromi mérnökségeink mellett Marcaliból, Szombathelyről és Polgárról vezényeltünk át munkagépeket és szakembereket, illetve külső vállalkozókat is rendszerint bevonunk, hogy a folyamatos munkavégzést biztosíthassuk.

A következő napokban, a húsvéti ünnepek alatt is végzünk havaria jellegű beavatkozásokat az autópályán. Minden lehetséges forrást az M1-es autópályára csoportosítunk át, hétvégenként és szükség esetén éjszakánként is lesznek munkálatok.

A saját kivitelezésben történő munkálatokat ütemezetten, folyamatosan végezzük, valamennyi beavatkozási helyszínen egyszerre ugyanakkor nem lehetséges elindítani a munkákat, vannak olyan szakaszok, amelyeken nem egyszerű kátyúzási beavatkozásra, hanem nagyfelületű, a kötőrétegeket is érintő komplex javításokra van szükség. Ezeket a szakaszokat közlekedésbiztonsági okokból addig zárva tartjuk, amíg az ütemezett javításokat el nem végezzük.

A legrosszabb állapotban lévő Bicske-Tatabánya szakaszon a Hegyeshalom felé vezető oldalon mintegy 14 kilométeren, a Kormány által 2017-ben biztosított 4,1 milliárd forintos forrásból teljes körű pályaszerkezet felújítást végzünk, ami nemcsak a kopóréteg, hanem a kötőrétegek cseréjét, illetve a szükséges helyeken a pályaszerkezeti alépítmények megerősítését is magában foglalja.

A Budapest felé vezető oldalon pedig mintegy 400 millió forintból nagyfelületű javításokat végzünk, szintén külön erre a célra biztosított forrásból.

Ezen felújítási munkák átfutási ideje az alkalmazott technológia és a beavatkozás mértéke miatt előreláthatóan 4-5 hónapot vesz igénybe, hiszen a munkákat szakaszosan végezhetjük, a felújításokat pedig csak a téli üzemeltetési időszak után lehetséges elindítani, ami rövid időn belül megtörténik.

Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a felújítási munkákat sávelhúzásos terelés mellett végzik majd a kivitelezők.

A kialakult pályaállapotokra tartós megoldást a főváros és Győr között tervezett 2x3 sávos bővítés jelent majd. A több mint 90 kilométer hosszon tervezett beruházás előkészítése kormánydöntés alapján zajlik. A szaktárca a tervezési folyamatok felgyorsítását rendelte el, a projekt előkészítését és a beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi.

Addig is a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal közös szakmai javaslatot készítünk az átfogó korszerűsítés megkezdéséig elvégzendő további feladatokról és igyekszünk plusz forrásokat bevonni a javítási volumenek növeléséhez. Ezen felül szakembereink folyamatosan felülvizsgálják a korlátozásokat, tereléseket, az előjelzéseket és az alkalmazott sebességkorlátozásokat is.

Hamarosan a Bicske és Tatabánya közötti szakaszon a külső sávokban 80, míg a belső sávokban 120 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetünk be. A korlátozásoknál a leállósávra történő terelést nem támogatjuk, ugyanis a leállósávok teljesen más forgalmi viszonyokra és teherbírásra vannak méretezve, ha a forgalmat ráengedjük ezekre a sávokra, akkor ott nagyon rövid időn belül komoly állagromlás következne be, ami újabb korlátozással járó beavatkozásokat generálna.

A javaslataikban szerepel a nehézgépjármű forgalom korlátozása is, ennek lehetőségét megvizsgáltuk. Ennek bevezetésével ugyanakkor a napi több ezer kamion alternatív útvonalként a párhuzamos 1-es főúton és annak lakott területi szakaszain közlekedne, mellyel az 1-es főúton is jelentős állagromlás következhetne be, ezért ezt a javaslatot forgalombiztonsági és üzemeltetési okokból sem támogatjuk.

Társaságunk valamennyi ágazati szereplővel és a rendőrséggel is folyamatosan egyeztet, hogy a kialakult állapotokon a lehető leggyorsabban, érdemben is változtathasson, a témában az észrevételeket, javaslatokat és segítő közreműködést is köszönettel elfogadunk."

Címlapfotó forrása: Magyar Közút Nonprofit Zrt. Facebook-oldala


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


KÉK HÍREK
A Rovatból
Sokszor olyan részegek voltak a nevelők, hogy azt se tudták hol vagyunk – Újabb megrendítő részleteket mesélt a 13 évesen gyerekotthonba került nő
A ma már kétgyermekes családanya elmesélte, hogy a lányok gyakran drogoztak és az is megszokott volt, hogy az intézményben élő lányok prostituáltként dolgoztak.


Megszólal az a ma már kétgyermekes családanya, akit 13 évesen zaklatott a Szőlő utcai javítóintézet egykori igazgatója. Az RTL Házon kívül című műsorában részletesen beszélt arról, hogyan kedveskedett és élt vissza a gyerek kiszolgáltatott helyzetével a férfi, és miket érzett ő akkor gyerekként.

Zsuzsa 2002-ben, 13 évesen került be a fővárosi gyermekotthonba. A gyerekotthonban az a nevelő kezdett ki vele, aki később a Szőlő utcai intézet vezetője lett. Egy táborban kezdett ki vele, még kiskamaszként. A férfi a nemi szervén lévő pircinget mutogatta neki. Mikor erről több társával együtt beszámolt egy nevelőnek is, az volt a válasz, hogy ez nem lehetséges.

A nő elmondta, hogy hamar megtanulta, hogy a nevelőkre nem számíthat.

"Az összes nevelőnk, amikor táborban voltunk, mind be voltak rúgva. Részegebbek voltak, mint egy-kettő a kocsmából kiesve. Hogy tudtak volna ránk vigyázni? Azt se tudták sokszor, hogy hol vagyunk, merre vagyunk."

Kislányként egy olyan környezetből érkezett, ahol nem ismerte a drogot például. Az intézetben pedig a lányok drogoztak, és "bikáik" voltak, a saját párjuk, van kint élő fiú ismerősük voltak a stricijeik - mondta el.

Egy gyermekvédelmi szakember szerint a prostitúció nem ismeretlen a gyermekotthonokban. A gyereket könnyű elcsábítani, mert érzelmileg nagyon sérülékenyek.

A Belügyminisztérium azt közölte, hogy az intézmények kötelesek vizsgálatot elrendelni, vagy rendőrségi feljelentést tenni, ha kiemelt veszélyeztető okot találnak.

VIDEÓ: Az RTL beszámolója


Link másolása
KÖVESS MINKET:

KÉK HÍREK
Súlyos vonatbaleset: Az egyik mozdonyvezető kiugrott az ütközés előtt, heten vannak kritikus állapotban
Szlovákiában, a Rozsnyóhoz közeli Szádalmás mellett ütközött össze két vonat. Kilencvenegy embert kellett a baleset miatt ellátni.


Hétfő délelőtt két gyorsvonat ütközött össze Szlovákiában, a Rozsnyóhoz közeli Szádalmás mellett, egy alagút közelében. Az egyik mozdony kisiklott, és a vasúti töltés alján állt meg, mögötte a kocsi keresztbe fordult a síneken. A másik mozdony nem siklott ki, de komoly károkat szenvedett.

A helyszínre tűzoltók és mentők érkeztek, akik a részben a levegőben lógó kocsiból mentették ki az utasokat. A könnyebben megsérült embereket a szádalmási községi hivatal előtt látták el.

A Szlovák Államvasutak és a rendőrség szerint a balesetnek nem volt halálos áldozata. Két ember súlyosan megsérült, és hárman a roncsok közé szorultak.

Kamil Šaško egészségügyi miniszter a történtek után közölte, hogy

összesen 91 ember szorult ellátásra. Hét fő súlyos, 14 közepesen súlyos, 70 pedig könnyebb sérüléseket szenvedett.

Az ütközést mindkét mozdonyvezető túlélte. A Railpage.net információi szerint egyikük még az ütközés előtt kiugrott a mozdonyból. A helyszínen két mentőhelikopter és több mentőegység is dolgozott.

Egy szemtanú, aki azon a vonaton utazott, amely Kassáról indult három kocsival, arról számolt be, hogy hirtelen hatalmas csattanást hallott, majd azt látta, hogy az utasok és a poggyászok szétrepültek a kocsiban - írta a Napunk.sk.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÉK HÍREK
A Rovatból
42 halott a horrorbalesetben - Árokba borult egy busz, miután letért az autópályáról Dél-Afrikában
A busz lefordult az útról, és a tetejére borulva állt meg az árok alján. Kelet-Fokföldről hazafelé tartó zimbabwei, illetve malawi állampolgárságú utasokat szállított.


A helyszíni beszámolók szerint eddig 42 személy, köztük hét gyermek vesztette életét abban a buszbalesetben, ami a Dél-afrikai Köztársaság északi részén, egy hegyvidékes területen történt.

A helyi hatóságok közölték: a busz Louis Trichardt város közelében tért le az N1-es jelű autópályáról, majd egy árokba borult. A helyszínen készült felvételeken jól látható, hogy a jármű a tetejére borulva fekszik a mély árok legalján.

Sok sérültet kórházba szállítottak.

A busz Kelet-Fokföld tartományból, az ország déli részéből indult útnak, és úgy tudni, hogy hazafelé tartó zimbabwei, illetve malawi állampolgárságú utasokat szállított.

(CapricornFM News)


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk

KÉK HÍREK
A Rovatból
„A kisfiam már lilult, amikor a rendőrök megérkeztek” – Hős járőrök mentették meg Dominik életét egy siófoki áruház parkolójában
„A Siófoki Rendőrkapitányság munkatársai példát mutattak. Két igazi angyal, kék ruhában” - írta a hálás édesapa az ijesztő eset után.


Kis híján tragédiába torkollott Siófokon egy családi bevásárlás. Nikolett és párja, István kisfiukkal, Dominikkal éppen végeztek az áruházban, és az autójuk felé tartottak. A kisfiú kezében gumicukor volt, amiből párat a szájába tömött.

„Apa szeretett volna kérni egy szemet, de Dominik irigy lett, és hirtelen 3–4 darabot a szájába nyomott. Rögtön félrenyelte. Először kifehéredett, majd elszürkült és ellilult.”

Az anya azonnal kivette a gyereket a kocsiból, és ütögetni kezdte a hátát. Egy darab cukor kijött, a kisfiú hányni is kezdett. Ekkor érkezett a parkolóba egy rendőrautó.

A Siófoki Rendőrkapitányság két járőre azonnal odasietett. Az édesanyát és a kisfiút beültették a rendőrautóba, és szirénázva elindultak velük a Siófoki Kórház felé.

„A párom közben próbálta hívni a 112-t. Amíg átkapcsolták a mentőállomásra, mi már a kórház felé tartottunk. Még az autóban hallatszott egy nagy sóhaj, és ahogy megálltunk a sürgősségi előtt, visszatért Dominik színe. Amikor beértünk, felsírt, mire felértünk a gyerekorvoshoz, már hangosan sírt.”

Az orvos szerint szerencsés volt, hogy ilyen gyorsan cselekedtek, annak ellenére, hogy végül nem kellett beavatkozni. Nikolett azt mondta, éppen pánikroham tört rá, amikor megérkeztek a rendőrök.

„És amikor megláttam őket, azt éreztem, hogy nem lesz baj, mert segítenek.”

Az apa a közösségi oldalán is megosztotta a történteket. Azt írta: „Egy átlagos vasárnap, ami majdnem tragédiába fulladt… de két igazi hős megmentette a kisfiam életét! Szeretném megköszönni annak a két fantasztikus, Siófokon szolgálatban lévő rendőrnek, Benjáminnak és Kornélnak, akik hihetetlen gyorsasággal és lélekjelenléttel segítettek a kisfiunkon. A Siófoki Rendőrkapitányság munkatársai példát mutattak. Két igazi angyal, kék ruhában" - írta a Sonline.hu.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk