BUDAPEST

Így változik a tömegközlekedés Budapesten az ünnepi időszakban

Több forgalmas vonalon a megszokottnál sűrűbben indítanak járatokat.
Fotó: Mervai Márk - szmo.hu
2019. december 18.


Link másolása

A BKK közzétette a karácsonyi és év végi menetrendi változásokat. Eszerint az elmúlt években megszokott módon, több forgalmas vonalon a megszokottnál sűrűbb járatindulással biztosítja a közösségi közlekedési szolgáltatást.

Az M3-as metróval az ünnepek idején, január 5-ig minden nap Újpest-központ és a Nagyvárad tér között lehet utazni. Az idei év újdonságaként már december 27-től hosszabb üzemidővel, éjjel 1 óráig jár az M2-es és az M4-es metró, továbbá egész éjjel közlekedik az 5-ös, a 7-es, a 8E és a 9-es busz.

A tavalyi évhez hasonlóan szilveszter éjjel egész éjszaka lehet utazni az M2-es, az M3-as (Újpest-központ és a Nagyvárad tér között) és az M4-es metróval, az 5-ös, a 7-es, a 8E és a 9-es busszal, a HÉV-ekkel a szokásosnál lényegesen gyakrabban közlekedő éjszakai járatok mellett.

Az M3-as metró 2020. január 5-ig minden nap, hétvégén is Újpest-központ és a Nagyvárad tér között közlekedik. A Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között ebben az időszakban továbbra is metrópótló busz viszi az utasokat.

A karácsonyi időszakra várható változások:

Közlekedés december 21-22-én

December 21-én (szombaton) és 22-én (vasárnap) a megszokott hétvégi menetrend szerint indulnak a fővárosi közösségi közlekedési járatok, továbbá az elmúlt hétvégékhez hasonlóan a megszokottnál sűrűbben közlekedik a 2-es, a 4-es, a 6-os és a 17-es villamos, valamint a 80-as trolibusz.

Közlekedés december 23-án

December 23-án (hétfőn) az iskolaszünetben érvényes pénteki menetrend lesz érvényben a fővárosi közösségi közlekedésben. 24-ére (keddre) virradóra az éjszakai járatok esetében a hétvégi menetrendet kell figyelni.

Közlekedés Szenteste: 16 órától már az éjszakai járatokkal

December 24-én (kedden) a nappali közösségi közlekedési járatok reggel és napközben a szombati menetrendjük szerint közlekednek, egészen 15-16 óráig. Az utolsó metrószerelvények 15:30 körül indulnak a belvárosból végállomásaik felé, ehhez igazodik a nappali felszíni járatok 15-16 óra körüli utolsó indulása is.

Az utolsó metrószerelvények indulási időpontjai december 24-én délután:

M1-es metró:

Az utolsó metró a Mexikói úttól 15:29-kor, a Deák Ferenc térről 15:40-kor indul a Vörösmarty tér felé.

Az utolsó metró a Vörösmarty térről 15:44-kor, a Deák Ferenc térről 15:45-kor indul a Mexikói út felé.

M2-es metró:

Az utolsó metró a Déli pályaudvarról 15:33-kor, a Deák Ferenc térről 15:40-kor indul az Örs vezér tere felé.

Az utolsó metró az Örs vezér tere végállomásról 15:27-kor, a Deák Ferenc térről 15:40-kor indul a Déli pályaudvar felé.

M3-as metró:

Az utolsó metró a Nagyvárad térről 15:36-kor, a Kálvin térről 15:41-kor, a Deák Ferenc térről 15:44-kor indul Újpest felé.

Az utolsó metró Újpest-központtól 15:19-kor, a Deák Ferenc térről 15:35-kor, a Kálvin térről 15:37-kor indul a Nagyvárad tér felé.

M3-as pótlóbusz:

Az utolsó metrópótló busz a Nagyvárad térről 15:47-kor indul Kőbánya-Kispest felé.

Az utolsó metrópótló busz Kőbánya-Kispestről 15:17-kor indul az a Nagyvárad tér felé.

M4-es metró:

Az utolsó metró a Keleti pályaudvarról 15:44-kor, a Kálvin térről 15:48-kor indul Kelenföld vasútállomás felé.

Az utolsó metró Kelenföld vasútállomástól 15:28-kor, a Kálvin térről 15:37-kor indul a Keleti pályaudvar felé.

Egész nap a szombati menetrendje szerint jár a Deák Ferenc tér és a repülőtér között közlekedő 100E busz: a Deák Ferenc térről 0:40-kor, a Liszt Ferenc repülőtérről 1:20-kor indul az utolsó járat. Emellett változatlanul 0-24 óráig jár a 200E busz a Nagyvárad tér és a repülőtér között.

Idén szenteste közlekedik a H5-ös, a H6-os és a H8-as HÉV is.



Link másolása
KÖVESS MINKET:

Népszerű
Ajánljuk
Címlapról ajánljuk


BUDAPEST
A Rovatból
Virágpompában a Tóth Árpád sétány, Budapest egyik legszebb japán díszcseresznye fasora
A történelem viharait is átvészelte a várfal, amelyen az öreg gesztenyefák elé 2009-ben ültették a lenyűgöző látványt nyújtó másik fasort.
Fotók: Nagy Bogi - szmo.hu
2024. április 04.


Link másolása

A tavasz egyik legszebben virágzó fája a japán díszcseresznye. A pár napig élvezhető látványosság sokakat vonz magához, gyönyörködni, fotózni. A rózsaszín virágözön a Budai Várban is minden évben elvarázsolja a látogatókat.

A Tóth Árpád sétány önmagában is egy különleges hely, hiszen egy régi középkori várfal tetején vezet végig, ahol a panorámát is érdemes kiélvezni.

A sétány jelenlegi formája 2009-ben készült el, a déli szakasz felújításával, ekkor ültették a fákat is Tihanyiné Tóth Mária tervei alapján. A ma már romantikus Várhegy várfalai korábban hadicélokra szolgáltak. A várfal romjaira 1720-ban telepítették az első fasorokat - ez volt Budapest első kettős fasora.

A sétány neve is többször változott, a 19. században Bastei Promenádnak hívták, majd 1879-től Bástya sétánynak, a 30-as években Horthy Miklós sétánynak és Gróf Bethlen István sétány is volt. 1946-ban nevezték el a nyugati részt Tóth Árpád sétánynak, mert a költő a közeli Táncsics Mihály utcában is élt. A második világháború után a fák is elpusztultak. A területet 1967-ben rendezték, ekkor ültettek gesztenyefákat, juharfákat. A díszcseresznyefák 2006-ban és 2009-ben kerültek a sétányra, míg a mögöttük álló gesztenyefák jóval idősebbek.


Link másolása
KÖVESS MINKET:

Ajánljuk
BUDAPEST
A Rovatból
Szinte biztosan nem lesz klíma a 3-as metrón idén nyáron
Technikailag gyakorlatilag megoldhatatlan, hogy idén nyáron teljesüljön Karácsony Gergely egyik főpolgármesteri vállalása.

Link másolása

„A közbeszerzési eljárás jelenleg tárgyalási szakaszban van” – válaszolta a BKV a Népszavának, amikor a lap arról érdeklődött, hogy mikorra várható a hármas metró szerelvényeinek légkondicionálása. A lap szerint ez azt jelenti, hogy kivitelező híján aligha lesz nyárra klimatizálva a 3-as metró vonalán közlekedő 222 kocsi.

A budapesti M3 metróvonalon közlekedő járműveket 2016-ban 69 milliárd forintért gyártotta újra az orosz Metrowagonmash – rengeteg hibával. Tarlós István akkori főpolgármester 2017-ben még azt mondta: nem lesz gond azzal, hogy nincs klíma a hármas metró felújított szerelvényein, elvégre „az nem villamos, 25 méterrel a föld alatt nem tűzi a nap”, és „azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is”.

Az őt váltó Karácsony Gergely még főpolgármester-jelöltként 2019 júniusában 34,8 fokot mért a vonal egyik kocsijában és megígérte, hogy utólagosan klimatizálják a hármas metró orosz szerelvényeit.

A BKV a városvezetés utasítására 2021 májusában feltételes közbeszerzési tendert írt ki az utólagos klimatizálásra, amelyre három ajánlat érkezett. Az egyiket érvénytelenítették, a Liberatus Hungary Kft. és a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. viszont versenyben maradt. Szerződést azonban egyikkel sem kötöttek a főváros nehéz pénzügyi helyzetére hivatkozva. Később felmerült, hogy az orosz gyártó ellen indított perben követelt kötbérből fedezik az utólagos klimatizálás költségét.

„A klimatizálás elsődlegesen nem pénz kérdés, szükség lenne hozzá az orosz gyártó hozzájárulására, amire kevés az esély. Ha enélkül nyúlunk a kocsikhoz, elvész a garancia. A helyzet tavaly óta nem változott, idén nyárra objektíve lehetetlen a légkondícináló berendezések felszerelése” – mondta a Népszavának Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes, aki megerősítette azt is, hogy a munkát a kötbér terhére rendelnék meg.


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Karácsony Gergely: Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a hajókat a belvárosból
A budapesti főpolgármester szerint az a céljuk, hogy a kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen.
Maier Vilmos - szmo.hu
2024. március 31.


Link másolása

„Felülvizsgáltuk és módosítjuk a Duna-parti Építési Szabályzatot” – írja húsvétvasárnapi posztja elején Karácsony Gergely. A főpolgármester szerint ezzel egy bonyolult, sok egyeztetést igénylő tervezési, véleményezési folyamat végére értek.

A városvezető bejegyzéséből kiderül, hogy az állami, szakmai és civil szervezetektől érkezett vélemények több tucat oldalt tesznek ki, több partnerükkel az utolsó pillanatig egyeztettek.

Szerinte a szabályzat lényegét egyszerűen össze lehet foglalni:

„Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a lakók életét megkeserítő, és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból, megteremtjük a lehetőségét annak, hogy a Duna-partok a jelenleginél sokkal jobban szolgálhassák a budapestieket. Az a célunk, hogy a kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen, és minél egészségesebb egyensúlyt teremtsünk a folyó különböző célú használata közben.”

A teljes posztot itt lehet elolvasni:


Link másolása
KÖVESS MINKET:


BUDAPEST
Újabb Kolodko-miniszobor: ezúttal Chuck Norris került fel egy budapesti hídra
A helyszín nem véletlen... A gúzsba kötött akcióhős szobra emlékeztet rá, hogy a híd építésének idején sokan szavaztak rá, mint névadóra.

Link másolása

Húsvéthétfőn újabb miniszobrot helyezett ki Kolodko Mihály. Ezúttal Chuck Norrist készítette el, amint az akcióhős gúzsba kötve fekszik...

A helyszín sem lehet véletlen: a Megyeri hídnál, a pesti oldalon található, a gyalogosúton, a Pest felirat alatt.

A híd építésekor névpályázatot is hirdettek, és akkor sokan szavaztak Chuck Norrisra.

Mivel élő személyről nem lehet ilyen létesítményt elnevezni, így a filmsztár nem kapott hidat Budapesten.

Az alkotásról a szobrász képeket is posztolt:


Link másolása
KÖVESS MINKET: