HÍREK

Egyre több kúton nincs benzin vagy gázolaj, már Budapestet is elérte az üzemanyaghiány

A nagy kutaknál is előfordul már, hogy valamelyik hatósági áras üzemanyag elfogy, sőt, volt olyan kút, ahol semmit nem lehetett kapni a hétvégén.

Link másolása

Hiány van az ársapkás 95-ös benzinből a budapesti Mészáros utcában található Mol-kúton - írta meg a Telex. Két napja nincs már a 480 forintos üzemanyagból, és azt sem tudták megmondani, mikor kapnak. A 699 forintos Evo 100 prémium benzinből volt még, de tegnap délután négy óra körül már az is elfogyott.

Mi is megírtuk, hogy

korábban is volt már nagy benzinkút volt az országban, ahol nem lehetett hatósági áras üzemanyagot tankolni, a a Mol pedig nem szállít üzemanyagot több száz független kútra a héten.

A Shell töltőállomásain is korlátozás van, egy alkalommal legfeljebb 20 ezer forintért lehet venni a 95-ös benzinből, a gázolajnál 50 ezer forint ez a határ, a Szilágyi Erzsébet fasoron lévő kúton tegnap már így is hiányzott a 95-ös benzin.

A Telex azt írja, hogy többen más kutakon is hiányt tapasztaltak a hétvégén.

Az M5-ös autópálya fővárosból kifelé vezető szakaszán lévő Mol-kúton szombat este nem volt gázolaj, a Szentendrei út mentén található OMV-kúton pedig vasárnap dél körül csak benzint lehetett kapni, míg a Nagykanizsán, a 7-es főút mellett működő Mol-kúton, nem volt hatósági áras gázolaj.

Gödöllőn, a Dózsa György úti Molnál semmilyen üzemanyag nem volt, a Pattantyús Ábrahám körúton sem, a Szabadság úton, szintén a Molnál az alap és feláras gázolaj létezett, benzinből semmi.

A kormány egyelőre nem tervezi az árstop eltörlését, az ellátás akadozását a Mol a megnövekedett kereslettel magyarázta az RTL-nek.

Link másolása
KÖVESS MINKET:

Címlapról ajánljuk


HÍREK
Nem bír az MVM a panaszos levelekkel és az elrontott számlákkal – augusztusban jöhet az igaz káosz
Akkor van az éves elszámolás, ami a jelenlegi rendszer alapján megoldhatatlan probléma elé állíthatja a szolgáltatót.

Link másolása

Az elszúrt számlák és a panaszos levelek áradata maga alá temette az MVM-et – írja cikkében a HVG360.

A helyzetet tetézte, hogy novemberben lemondott Palkovics László, majd ezután megszűnt maga a Technológiai és Ipari Minisztérium is. Az új tárca felállása után az egyik fő feladat az lett, hogy bővítsék az ügyfélszolgálatok létszámát 400 fővel. A portál szerint azonban a vállalat még január közepén is csak toboroz, ráadásul csak átmeneti munkaerő-kölcsönzésben gondolkoznak.

A cikk szerint az egyik felsővezető egyszerűen elnevette magát, amikor arról kérdezték, hány embert sikerült toboroznia.

„A feketeleves augusztusban, az éves leolvasáskor és elszámoláskor jöhet, amikor a sok hiba miatt bőven lesznek olyan háztartások, amelyeknek egy összegben kellene törleszteniük a – nem is miattuk – felhalmozott tartozásukat

– vélte a meg nem nevezett munkatárs.

A lap szerint valódi reklamációnak és jogorvoslatnak sincs helye. A rezsicsökkentett áram 36,9 forintos egységárát például egyetlen elszámoláson sem fogja megtalálni a fogyasztó, az megoszlik az „A1 kedvezményes árszabás ára”, a „rendszerhasználati-üzemeltetési díj” vagy „átviteli díj” és az „elosztói forgalmi díj” rubrikák között.

A hibás számlák miatt több tízezer fős csoportok alakultak a közösségi oldalakon, ahol bizonyos típushibák is kirajzolódnak. A leggyakoribbak a túlszámlázások, a hibásan rögzített hivatalos mérőóraállások, akár olyan időpontokból, amikor nem is járt leolvasó a háztartásban.

A számlázási anomáliákról korábban az RTL Híradó is forgatott anyagot:


Link másolása
KÖVESS MINKET:

HÍREK
Fürjes Balázs reakciója Lázár János szigorú széljegyzeteire: „A politikában nincs se mindig, se soha”
A miniszter korábban a Városmajor felújításáról írta azt, hogy „SOHA! NEM!”.

Link másolása

Mint arról a mai nap folyamán korábban beszámoltunk, a dokumentumokra írt rövid üzenetekkel jelezte Lázár János kollégáinak, hogy az országban futó építkezési-felújítási projektek közül melyek azok, amiket folytatásra érdemesnek tart, és melyek, amiknek lezárását javasolja. Bár a miniszter csapata 80 fejlesztésből 30-nál javasolta, hogy folytassák azokat, mert leállításuk esetleges pénzvisszafizetéssel vagy akár politikai kockázattal is járhat, a Telex által megszerzett dokumentum alapján Lázár csak 8 projekt egyértelmű folytatását fogadta el.

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára, korábbi Budapest és agglomerációs fejlesztési államtitkár „szerelemprojekjte”, a budai Városmajor fejlesztése mellé Lázár egy elég határozott „SOHA! NEM!” feliratot kanyarított.

A Telex ezzel kapcsolatban megkereste Fürjest, aki úgy nyilatkozott:

„Egyetlen miniszter írói munkásságát sem kommentálom. Szerettem Budapestért dolgozni Tarlós Istvánnal és Vitézy Dáviddal közösen, egy jó csapatban bármikor újrakezdeném. A politikában és a szerelemben pedig nincs se mindig, se soha, ahogy azt Antall Józseftől tudjuk”.

A Városmajor megújítása esetében az előkészítés már 43 százalékon áll, 162 millió forintot elköltöttek rá, és az NKK szakértői is a projekt folytatását (a tervezés befejezését) javasolták, mert az azonnali lezárás pénzügyi kockázattal, a fel nem használt uniós forrás visszafizetési kötelezettségével jár. Igaz, ez sok más projektről is elmondható volt, de a széljegyzetek alapján ez Lázárt nem hatotta meg.

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
„Felbasztad az agyamat, baszd meg!” – Durva vita robbant ki a buszsofőr és egy utas között a BKK egyik járatán
A videó alapján te kinek adnál igazat?

Link másolása

Nagyon durva stílusban üvöltözött egymással egy budapesti buszvezető és utasa, miután a sofőr nem tudott jegyet adni a férfinak, aki ennek ellenére nem akart leszánni – derült ki egy TikTokra feltöltött videóból.

Az eddig már több mint másfél millió megtekintésnél járó felvételen az alábbi párbeszéd hallatszik:

Utas: Mert felbasztad az agyamat, baszd meg!

Buszvezető: Ne basszad az agyamat te sem, húzzál lefele, nem mész/megy sehova!

Utas: Azért, mert neked nem tetszik, attól én nem szállok le! Utas vagyok, jegyet akarok venni, nem adsz jegyet, nem tudok utazni baszd meg, hát mit csináljak?

Buszvezető: Le lehet szállni.

Utas: Nem baszdmegolva kezdtem, de amikor ötödszörre kérek jegyet és nem adsz, akkor mit csináljak?

Buszvezető: Hát honnan az anyám seggéből adjak, ha nincsen?

Ekkor egy utas is közbeszól. A magát biztonsági őrként definiáló férfi (címképünkön) azt mondja a vezetőnek, rendőrt hív, ha nem indul el. Hozzáteszi, hogy a felszálló utas megpróbált jegyet venni, és először kulturáltan szólt a sofőrhöz. Hozzátette: a sofőr hozzon legközelebb több jegyet, oldja meg, mert „ez a dolga”. Erre a sofőr azt válaszolja:

„Nem, az én dolgom az, hogy vezessek!”

A felvétel tanúsága alapján a többi utas a felszállóval ért egyet.

@anonymus089012 #bkv #busz #magyarország #magyartiktok #magyar #foryourpage #fypシ #fyp #foryou #nekedbelegyen❤️ #pusztuljonaforyouba #pusztoljonforyouba #nekedbee #nekedbelegyen #neked #fy ♬ eredeti hang - ANONYMUS089012

Link másolása
KÖVESS MINKET:


HÍREK
Kiszivárgott, miket írt Lázár János a budapesti beruházások mellé – a Városmajor megújításához: „SOHA! NEM!”
A miniszter széljegyzeteken jelölte, mi legyen a sorsa a fővárosi projekteknek, sok mellé került „Nem! Lezárni!“.

Link másolása

Azt már korábban tudni lehetett, hogy számos országos és budapesti beruházást leállíttat a gazdasági helyzetre való tekintettel Lázár János és minisztériuma. Bár az építési és közlekedési miniszter tavaly arról beszélt, hogy nem fogják külön "büntetni" a fővárost, a leállítandó projektek között feltűnően sok a budapesti.

A Telex hozzájutott egy adag dokumentumhoz, amin a Vitézy Dávid-féle Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) nyolcvan, túlnyomórészt fővárosi és agglomerációs fejlesztése található azok jelenlegi állapotával, valamint leállításuk lehetséges kockázataival.

A papírokon Lázár tollal jelezte, hogy milyen sorsot szán a projekteknek, igen sokhoz került oda a „Nem!” vagy „Lezárni!” megjegyzés.

A miniszter csapata 80 fejlesztésből 30-nál javasolta, hogy folytassák azt, mert leállításuk forrásvesztést, uniós pénzvisszafizetést, szabálytalansági eljárást, de akár politikai kockázatot is jelenthet. Ezt figyelembe véve különösnek tűnhet, hogy Lázár mindössze nyolc esetben döntött a projekt folytatása mellett, míg 11 esetben kérdőjelet tett mellé, vagy odaírta, hogy „Megbeszélendő”.

A teljes dokumentum EZEN A LINKEN tekinthető meg vagy tölthető le.

A Telex írása szerint

  • a Gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének tervezése 15 százalékon áll , a szakértők pedig a folytatást javasolták, mégis az van ráfirkantva, hogy „Nem! Lezárni!”
  • a megyei, agglomerációs P+R parkolók fejlesztésénél ugyanezt rótta a papírra a miniszter, pedig a projekt 60 százalékon áll, és a saját szakértői csapata is a folytatást, befejezést javasolt
  • a csepeli-soroksári és a szentendrei HÉV összekötésének (azaz az 5-ös metró) tervezése 38 százalékon áll, a projektre már 2,2 milliárdot költöttek, az azonnali lezárás pénzvisszafizetéssel és uniós szabálytalansági eljárással járhat, Lázár mégis „NEM!”-et írt rá
  • a csepeli-soroksári HÉV Kálvin téri meghosszabbításának tervezése, ami most 16 százalékon áll, szintén nemet kapott
  • különösen látványos Fürjes Balázs, a Fidesz budapesti erős emberének számító "szerelemprojektje", a Városmajor megújítása is, ez 43 százalékon áll, 162 millió forintot elköltöttek rá, és az NKK szakértői is a projekt folytatását (a tervezés befejezését) javasolták, ennek ellenére Lázár ítélete a papíron: „NEM! SOHA!”
  • a Füredi utca külön szintű (közút-vasút) átvezetését a XVI. kerület kormánypárti országgyűlési képviselője is támogatta, Lázár mégis a projekt („magas érdeksérelemmel járó”) lezárása mellett döntött
  • a kelenföldi Duna-parti sétány fejlesztését szintén a kormánypárt országgyűlési képviselője támogatta a 2022-es választáson, ezért a lépést (lezárást) majd „meg kell magyarázni” a széljegyzet szerint.
  • a 75 százalékon álló átfogó agglomerációs-budapesti kerékpáros hálózati stratégia folytatását pedig azért (is) ítélték folytatandónak az NKK szakértői, mert a projektnek erős lakossági támogatása van, fél éven belül lezárható lenne, és a lezárás visszafizetési kötelezettséget generálna. A szigorú válasz ennek ellenére itt az: „Lezárni!”
  • a gellérthegyi közpark (30 százalékon álló) tervezésénél a „Lezárni! SOS!” megjegyzés szerepel.

Lázár János a Telex megkeresésére úgy reagált:

„Sajnálom, hogy a Telex a minisztériumból ellopott dokumentumokkal házalóktól szerzi be az információit, noha én mindig, minden kérdés esetében igyekszem a rendelkezésükre állni.”

Link másolása
KÖVESS MINKET: